Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

  • 4 weeks later...
Elküldve

sziasztok!

új omegásként kérdeznék.

hosszabb állás(több hónap) után az ABS visszajelző lámpa és alatta a kipörgésgátló(?) világít állandóan, ugyanakkor a sebesség mutató is fekszik. Menet közben egyszer megjavult, lámpák elaludtak, mutató mutat. A kettő összefügg, vagy csak véletlen egybeesés? Első körben hol keressem a hibát? Valamelyik érintkező lehet a koszos, vagy nagyobb bajra kell gondolnom? Előre is köszönöm a segítséget.

Az autó 98'-as 2.5-ös benzines.

Elküldve

összefügg. az abs-től kapja a műszer a sebesség jelet.

több hónapos állás után előfordulhat aármilyen anomália. oxidos csatlakozás, kis nedvesség valahol, stb.

ha rendszeres használat mellett nem jön elő, akkor nem foglalkoznék vele, kideríteni kvázi esélytelen.

esetleg most, hogy alkalmas az idő, mozgasd meg az ABS-t, fékezz 1-2x jeges úton mérgesebben, és hagyd dolgozni az ABS-t.

ha rázza a kocsit rendesen, nincs hibalámpa, akkor no para.

Elküldve
  On 2012. 02. 05. at 13:51, skyrangr írta:

összefügg. az abs-től kapja a műszer a sebesség jelet.

több hónapos állás után előfordulhat aármilyen anomália. oxidos csatlakozás, kis nedvesség valahol, stb.

ha rendszeres használat mellett nem jön elő, akkor nem foglalkoznék vele, kideríteni kvázi esélytelen.

esetleg most, hogy alkalmas az idő, mozgasd meg az ABS-t, fékezz 1-2x jeges úton mérgesebben, és hagyd dolgozni az ABS-t.

ha rázza a kocsit rendesen, nincs hibalámpa, akkor no para.

Esetleg még meg lehet nézni az ABS tetején azt a nagy csatit, hogy nem áll-e a víz benne. Találkoztam már ilyennel, szépen elkorrodálódtak az érintkezők a víztől, annyira, hogy a sebességjel tüskéje konkrétan beletört a csatiba.

Elküldve
  On 2012. 02. 05. at 14:07, FPepe írta:

Esetleg még meg lehet nézni az ABS tetején azt a nagy csatit, hogy nem áll-e a víz benne. Találkoztam már ilyennel, szépen elkorrodálódtak az érintkezők a víztől, annyira, hogy a sebességjel tüskéje konkrétan beletört a csatiba.

Valaki, aki pesti és ért az omegához, esetleg rávehető, hogy segít benne?

Ma gyakorlatilag szervíztől szervízig mászkáltam, mert valamelyiknél elhajtottak, valamelyiknél pár nappal későbbre kaptam csak időpontot egy műszeres diagnosztikára.Ahol meg foglalkoztak volna velem, ott nem volt ilyen csatlakozójú műszerük (opel szakszervíz !!! ).Ahol meg rádugták (2 külön helyen is) ott meg nem kommunikált a kocsi a géppel.Vagyis minden más hibakódot megmutatott, amire most nem voltam kíváncsi, de az ABS-ről nem nyilatkozott: "Rendszert nem talált" üzenetet küldött.

Hatósági vizsgára menne a kocsi, és gyakorlatilag ez akadályozza meg benne.Egyébként hibátlan a vas?nem korrodált, minden új.

Elküldve

sziasztok van egy b omegám 2.5 td olyan problémám van hogy gyengén hullámzik a motorja.Egy barátom rádugta gépre és ki írta hogy a bütykös tengely jeladó nyitott vagy zárlatos a kérdésem hol találom ezt a bütykös tengely jeladót?Ma alapjáraton ketyerget rákapcsoltam a hátsó ablak fűtést és leállt az autó ez ugyan attól lehet?

Elküldve
  On 2012. 02. 09. at 21:09, zotyo2.5td írta:

sziasztok van egy b omegám 2.5 td olyan problémám van hogy gyengén hullámzik a motorja.Egy barátom rádugta gépre és ki írta hogy a bütykös tengely jeladó nyitott vagy zárlatos a kérdésem hol találom ezt a bütykös tengely jeladót?Ma alapjáraton ketyerget rákapcsoltam a hátsó ablak fűtést és leállt az autó ez ugyan attól lehet?

Egy pár td motort szétszedtem,de bütyköstengely jeladóval nem találkoztam.Én inkább adagolófedélre tippelnék.

Elküldve
  On 2012. 02. 10. at 20:11, ukslayer írta:
Egy pár td motort szétszedtem,de bütyköstengely jeladóval nem találkoztam.én inkább adagolófedélre tippelnék.

akkor nem vagyok egyedül.

esetleg főtengely jeladó? az is tud 'hullámzó motort' csinálni :)

Elküldve

Sziasztok egy kis segítséget szeretnék kérni. B omegám van X20XEV motorkódú autómata.

Olyat csinált az autó, hogy egyik pillanatról a másikra kivillant az ABS, Légzsák, Motorhiba lámpa mellé az autómata váltó hiba is, ráadásként még hiába állítom le az autót a fűtőventillátor nem áll le ( ki kell vennem a biztosítékot). Esetleg járt-e valaki már így? Vagy valakinek ötlete, hogy mi lehet a baj?

Köszönettel: Norbi

Elküldve

Sziasztok!

Lenne egy kérdésem:nevezetesen a motorból ki lett villogtatva a hiba (X20XEV-1997 évj.) ez ugy nézett ki ,hogy 10vill szünet 3 vill. szünet 4 vill szünet,10 vill .Remélem jól okoskodom és ez a 0340 hiba ami a vezérműtengely jeladót jelöli.Namost az a kérdés mivel nem állandó a hiba ,hogy ez lehet csak a kábel hibája vagy konkrétan a jeladó xar?

Ha elindítom a kocsit van hogy napokig semmi hibája ,majd minden előzmény nélkül megtorpan aztán a fordszámmérő elkezd ugrálni fel-le(miközben a motor normálisan pörög)majd kigyullad a check lámpa.

Milyen tipusú jeladót ajánlotok?Láttam nagy a szórás árban:)

Köszi a választ előre is

Elküldve
  On 2012. 02. 17. at 20:24, csiziktomi írta:
Sziasztok! Lenne egy kérdésem:nevezetesen a motorból ki lett villogtatva a hiba (X20XEV-1997 évj.) ez ugy nézett ki ,hogy 10vill szünet 3 vill. szünet 4 vill szünet,10 vill .Remélem jól okoskodom és ez a 0340 hiba ami a vezérműtengely jeladót jelöli.Namost az a kérdés mivel nem állandó a hiba ,hogy ez lehet csak a kábel hibája vagy konkrétan a jeladó xar? Ha elindítom a kocsit van hogy napokig semmi hibája ,majd minden előzmény nélkül megtorpan aztán a fordszámmérő elkezd ugrálni fel-le(miközben a motor normálisan pörög)majd kigyullad a check lámpa. Milyen tipusú jeladót ajánlotok?Láttam nagy a szórás árban:) Köszi a választ előre is

ja, valszeg a jeladó lesz. nekem is hasonló hibajelenséget produkált 1-2x, de abbahagyta.

azon gondolkozok, hogy rendelek az angoloktól jeladót. 10Font+szállítás az ára. Ha szar is, ennyit megér :)

Elküldve
  On 2012. 02. 18. at 12:05, skyrangr írta:
ja, valszeg a jeladó lesz. nekem is hasonló hibajelenséget produkált 1-2x, de abbahagyta. azon gondolkozok, hogy rendelek az angoloktól jeladót. 10Font+szállítás az ára. Ha szar is, ennyit megér :)
Rendelhetnél nekem is:)Annyit megér,de most komolyan.Itthon elég drága ahogy nézem
Elküldve
  On 2012. 02. 17. at 20:24, csiziktomi írta:

Sziasztok!

Lenne egy kérdésem:nevezetesen a motorból ki lett villogtatva a hiba (X20XEV-1997 évj.) ez ugy nézett ki ,hogy 10vill szünet 3 vill. szünet 4 vill szünet,10 vill .Remélem jól okoskodom és ez a 0340 hiba ami a vezérműtengely jeladót jelöli.Namost az a kérdés mivel nem állandó a hiba ,hogy ez lehet csak a kábel hibája vagy konkrétan a jeladó xar?

Ha elindítom a kocsit van hogy napokig semmi hibája ,majd minden előzmény nélkül megtorpan aztán a fordszámmérő elkezd ugrálni fel-le(miközben a motor normálisan pörög)majd kigyullad a check lámpa.

Milyen tipusú jeladót ajánlotok?Láttam nagy a szórás árban:)

Köszi a választ előre is

Ja, egy másik dolog. Olyat nem vettél észre, hogy nem pörög 4500fölé a motor?

Nálam ez konstans, 4500nál leszabályoz. CheckEngine nincs... Indul, leáll, nem ugrál a fordulat, minden ok.

Még annyi, hogy néha, mintha darabosan húzna...

Amúgy megrendeltem a jeladót, kipróbálom, azt majd írok, hogy wazzzup vele :)

Elküldve

Van valakinek tapasztalata, hogy mennyi egy 3.0-ás relatíve jól felszerelt Omega nyugalmi áramfelvétele? Mi a reális és hány mA után abnormális, biztosíték-kihuzogatós vizsgálgatós a dolog?

Elküldve
  On 2012. 02. 21. at 20:04, gsizoli írta:

Van valakinek tapasztalata, hogy mennyi egy 3.0-ás relatíve jól felszerelt Omega nyugalmi áramfelvétele? Mi a reális és hány mA után abnormális, biztosíték-kihuzogatós vizsgálgatós a dolog?

Nyomoztam az ügyben, eleget :D

Gyakorlatilag áramot csak a rádió-mid memóriafunckiója, az ülés memóriája, és a központizár-riasztó-komfortmodul vesz fel. Ez max 50mA lehet.

Nekem csak gyári központizár ablakemelővel, és mid van, idle állapotban 12-18mA-t vesz fel az egész hóbelebanc (ha világít a MID, ahogy általában szokott a nyomorék, akkor 500-600mA).

Riasztó rádob még 10-15mA-t, meg az ülés-memória is kb ennyit.

Elküldve
  On 2012. 02. 21. at 20:04, gsizoli írta:

Van valakinek tapasztalata, hogy mennyi egy 3.0-ás relatíve jól felszerelt Omega nyugalmi áramfelvétele? Mi a reális és hány mA után abnormális, biztosíték-kihuzogatós vizsgálgatós a dolog?

Én egyszer már méregettem ezt, de nem jegyeztem még az értékeket. Ha gondolod rámérek, úgyis jó lenne már beindítani a gépet, mert január eleje óta a garázsban pihen.

Elküldve

Omega áramfelvétele:

Alap (nem világít a board, nem világít az ablak kapcsoló): 0,08A

Bezárva, riasztó élesítve: 0,09A

Alap+belsőtér világítás megy (csak a tükörnél): 0.76A

Alap+board világít: 0,50A

Alap+ablak kapcsoló világít: 0,18A

Alap-ülés bizti (5-ös): 0,08A

Alap-ablak elektronika (7-es): 0,08A

Alap-info display (12-es): 0,07A

Alap-ülés memória (15-ös): 0,08A

Alap-info display (26-os): 0,08A

Alap-rádió, cd-tár, erősítő (mind gyári): 0,08A

Alap-gázrendszer: 0,05A

Azt még figyelembe kell venni, hogy ha nincs gyújtáson, a gázrendszer lekapcsolja az ECU állandó pozitívját. Ez nem tudom mennyit számít.

Elküldve
  On 2012. 02. 23. at 17:40, kori írta:
Omega áramfelvétele: Alap (nem világít a board, nem világít az ablak kapcsoló): 0,08A Bezárva, riasztó élesítve: 0,09A Alap+belsőtér világítás megy (csak a tükörnél): 0.76A Alap+board világít: 0,50A Alap+ablak kapcsoló világít: 0,18A Alap-ülés bizti (5-ös): 0,08A Alap-ablak elektronika (7-es): 0,08A Alap-info display (12-es): 0,07A Alap-ülés memória (15-ös): 0,08A Alap-info display (26-os): 0,08A Alap-rádió, cd-tár, erősítő (mind gyári): 0,08A Alap-gázrendszer: 0,05A Azt még figyelembe kell venni, hogy ha nincs gyújtáson, a gázrendszer lekapcsolja az ECU állandó pozitívját. Ez nem tudom mennyit számít.

Köszi, jól eljátszhattál vele. Akkor ez azt jelenti, hogy beriasztva bezárva kb. 90mA a nyugalmi áramfelvétel, ez a lényeg Nekem, holnap nem melózom, délelőtt megmérem én is.

Erősen gondolkodok egy napelemes csepptöltőn, amit a tetőablak alá nyomnék be, az elhúzható részre, így nem látszana, de az akksi mégis kapna egy minimális csepptöltést, ha van valami világosság. Illetve van egy új akksik esetén szulfátlerakódást gátló akksi regerenáló elektronika (sűrű időközönként visszasüti az akksi felé magát - kb 3eHUF, haver esküszik rá).

Vélemény, tapasztalat?

Elküldve
  On 2012. 02. 23. at 20:03, gsizoli írta:

Köszi, jól eljátszhattál vele. Akkor ez azt jelenti, hogy beriasztva bezárva kb. 90mA a nyugalmi áramfelvétel, ez a lényeg Nekem, holnap nem melózom, délelőtt megmérem én is.

Erősen gondolkodok egy napelemes csepptöltőn, amit a tetőablak alá nyomnék be, az elhúzható részre, így nem látszana, de az akksi mégis kapna egy minimális csepptöltést, ha van valami világosság. Illetve van egy új akksik esetén szulfátlerakódást gátló akksi regerenáló elektronika (sűrű időközönként visszasüti az akksi felé magát - kb 3eHUF, haver esküszik rá).

Vélemény, tapasztalat?

olyan sokat áll a gép?

lehet venni akksi kondicionáló 'töltőt'. Motorok, hobbiautók téli tárolásához ideális. Folyton tölti az akksit csepptöltéssel, néha megmeríti, tölti, stb. Ilyet használtam már én is, talán megvan még otthon. teljesen korrekt, bevált cucc.

én asszem ilyen 6-8e ft-ért vettem, talán már van olcsóbban is.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.