Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
Elküldve

Üdv Kartársak!

Srácok kellene egy kis segítség.Nincs töltésem. :excl: Gyújtás ráadáskor nem világít a töltés visszajelző(az izzó nincs kiégve).Az akksin mérve a fessz csökken gázadáskor,nem tölt a generátor.Álló motornál a generátornál ugyan azt a feszt mérem mint ami az akksin van.A történet úgy kerek,hogy előtte szerelőnél volt,HF-Kipuf sor tömítés és vez.mű szíj cserén.én otthon cseréltem baloldali szelepfedél tömítést.Most én barmolhattam volna el valamit?Elvileg olyan dolgot nem bontottam meg.Test kábelt akksi tartónál megtaláltam,helyén van.Ötlet?(Nincs a közelben szerelő és az autó sokat nem halad akksiról.)

Elküldve
Üdv Kartársak!

Srácok kellene egy kis segítség.Nincs töltésem. :excl: Gyújtás ráadáskor nem világít a töltés visszajelző(az izzó nincs kiégve)............

Ma sikerült kilámpázni,nincs gerjesztés,nem világít a próbalámpa.Fesszabályzó csere.Az a szép,hogy 14 hónapos csak....

Elküldve

Üdvözletem mindenkinek!

Jön a karácsony! Szerencsétlen automataváltóm is így gondolja a üzemmód választó ledek villognak, vagy az összes virít. :excl:

Valaki szedett már szét ilyen kapcsolót, vagy esetleg fel is újított?

Minden segítséget szívesen fogadok.

Elküldve
Üdvözletem mindenkinek!

Jön a karácsony! Szerencsétlen automataváltóm is így gondolja a üzemmód választó ledek villognak, vagy az összes virít. :lol:

Valaki szedett már szét ilyen kapcsolót, vagy esetleg fel is újított?

Minden segítséget szívesen fogadok.

Váltó topikban kifejtve a dolog régebben :lol:... A programkapcsoló meghalódott. felújítható, de gari nélkül, vagy 70 e körül az új (minusz ha van kedvezmány csegőben stb)

Nekem a P fokozat lába hajlott meg, illetve D ben ha mozgattam egy kicsit a kart, akkor. Mikor szerviz módba kapcsol, manuálisként használod?... Ilyenkor mondjuk nincs védelem a váltóban, szal visszaváltással csak okosan! De elindulásnál meg kéne visszatenni 1 be, mert magától nem vált vissza.

Elküldve

Sziasztok!

Üdv mindenkinek!

Egy kis segítség kellene, /ha, valaki tud/

Van egy 97-es automata váltós B OMEGA

Nagyon hosszan csúsztat a váltó, viszont normálisan fel vált minden fokozatba.

Kisebb emelkedőknél vissza vált!

Alapjáraton szokott olyant csinálni az autó, hogy hirtelen felpörög egy pillanatra, aztán ki írja , hogy váltó hiba!

Meg tudja mondani valaki , hogy milyen okból lehetséges ez?

Előre is köszi!

Elküldve
Sziasztok!

Üdv mindenkinek!

Egy kis segítség kellene, /ha, valaki tud/

Van egy 97-es automata váltós B OMEGA

Nagyon hosszan csúsztat a váltó, viszont normálisan fel vált minden fokozatba.

Kisebb emelkedőknél vissza vált!

Alapjáraton szokott olyant csinálni az autó, hogy hirtelen felpörög egy pillanatra, aztán ki írja , hogy váltó hiba!

Meg tudja mondani valaki , hogy milyen okból lehetséges ez?

Előre is köszi!

Szia

Itt válaszolok, hogy megtaláld, de van külön váltótopik!

Mikor látott utoljára szerelőt az a váltó? Mit jelent nálad, hogy hosszan csúsztat? Alapjáraton, D ben, vagy N ben? Mondjuk kezdésnek egy olajszint és fékszalag ellenőrzése erősen javallott.

Elküldve
Szia

Itt válaszolok, hogy megtaláld, de van külön váltótopik!

Mikor látott utoljára szerelőt az a váltó? Mit jelent nálad, hogy hosszan csúsztat? Alapjáraton, D ben, vagy N ben? Mondjuk kezdésnek egy olajszint és fékszalag ellenőrzése erősen javallott.

Igen, meg találtam azt a topikot is :lol:

A váltót tavaly , cseréltem és akkor még semmi gondja nem volt.

Az előző meg halt/ az összes fogaskereket ledarálta/

Év elején cseréltem hengerfejet, és azóta csinálja ezt/ bár nem hiszem ,hogy össze függne/

Olaj csere kb:3 hónapja volt, mert elszállt a hűtőre előre menő gumicső, így ki nyomta az olajat.

Azt ki derítettem ,hogy teljes feltőltés 8.6L ,ha le engeded a leeresztőn az olajat, akkor az utána töltés 4.2

Ez alapján jártam el.

Írtad a fék szalagot, az pontosan hol is található?

Elküldve
Igen, meg találtam azt a topikot is :lol:

A váltót tavaly , cseréltem és akkor még semmi gondja nem volt.

Az előző meg halt/ az összes fogaskereket ledarálta/

Év elején cseréltem hengerfejet, és azóta csinálja ezt/ bár nem hiszem ,hogy össze függne/

Olaj csere kb:3 hónapja volt, mert elszállt a hűtőre előre menő gumicső, így ki nyomta az olajat.

Azt ki derítettem ,hogy teljes feltőltés 8.6L ,ha le engeded a leeresztőn az olajat, akkor az utána töltés 4.2

Ez alapján jártam el.

Írtad a fék szalagot, az pontosan hol is található?

Bocs azt ki hagytam, induláskor és menet közben is hosszan csúsztat a váltó a következő fokozat kapcsolásáig ha nagyobb gázt adok. Kis emelkedőknél is vissza vált kettőt/ amit nem kéne /

  • 2 weeks later...
Elküldve
Pontatlan a kvarc benne. Mennyit késik?

Olyan napi 20-30percet.

További hibajelensége, ami már korábban is volt téma, hogy levett gyújtásnál világít a bc, és 2-3 nap alatt le is szívja az akksit.

Elküldve
Olyan napi 20-30percet.

További hibajelensége, ami már korábban is volt téma, hogy levett gyújtásnál világít a bc, és 2-3 nap alatt le is szívja az akksit.

Na, akkor here is the time to visit EBAY....

Elküldve
Na, akkor here is the time to visit EBAY....

Nyáron vettem Oldjawástól...

Angol, és majdnem sorhiba-mentes.

Vesz a nyavaja másikat. inkább lehúzom a csatit, és a helyén hagyom, vakon.

Azt ha lesz időm rá, akkor rakok be helyette egy színes TFT kijelzőt, meg valami car-pc-t hozzá, meg megpróbálom a jelenlegi 'hardware' környezetbe illeszteni, hogy bohóckodjon ez is a lámpa/fék-hibával (meg esetleg kap egy GPS-modult, és lesz beépített navigáció) :lol:

Amúgy van a 'szomszédban' egy autóbontó, épp az Omi-s MID/TID/GID-eket néztem. van nekik egy jópár, de elég 'borsos' az áruk. 15000-30000ft között mérik őket.

Elküldve

Sziasztok!

Ma cseréltettem fékbetétet elöl, mert kiírta a BC a "brake pad" feliratot.

Direkt úgy kértem az üzletben a fékbetétet, hogy visszajelzős legyen.

Amikor kibontottam, akkor láttam, hogy nincs semmilyen csatlakozó rajta.

Az eladó azt mondta, hogy a régiről kell átszerelni a csatlakozót.

Most ki van cserélve a betét (persze nem visszajelzőst adtak) a problémám az, hogy most is világít a brake pad.

Mit lehet vele csinálni, hogy megszűnjön?

A régi fékbetét sem visszajelzős volt, de akkor miért írta ki a BC kb. két hete a hibaüzenetet?

A dob belsejében van egy csatlakozó, ami egy dróttal össze van zárva, az lenne a fékvisszajelző csatlakozója?

Csináltam képet róla, ha megtalálom a telefon adatkábeljét, akkor felrakom.

Elküldve
Sziasztok!

Ma cseréltettem fékbetétet elöl, mert kiírta a BC a "brake pad" feliratot.

Direkt úgy kértem az üzletben a fékbetétet, hogy visszajelzős legyen.

Amikor kibontottam, akkor láttam, hogy nincs semmilyen csatlakozó rajta.

Az eladó azt mondta, hogy a régiről kell átszerelni a csatlakozót.

Most ki van cserélve a betét (persze nem visszajelzőst adtak) a problémám az, hogy most is világít a brake pad.

Mit lehet vele csinálni, hogy megszűnjön?

A régi fékbetét sem visszajelzős volt, de akkor miért írta ki a BC kb. két hete a hibaüzenetet?

A dob belsejébe van egy csatlakozó, ami egy dróttal össze van zárva, az lenne a fékvisszajelző csatlakozója?

Csináltam képet róla, ha megtalálom a telefon adatkábeljét, akkor felrakom.

Igen. Az a stekker a visszajelző kábele. Elvileg abba kellene csatlakoztatva lennie a korábbi visszajelzőnek.

De ha egy dróttal van rövidrezárva, akkor nem is volt benne kopásjelző. Amúgy a kopásjelző a fékbetét menetirány szerinti első oldalán levő lyukba csúszik be.

Valószínű hogy kicsúszott a drót, azért írja az üzenetet. Igazítsd meg, és légy happy! :lol:

Elküldve
Sziasztok!

Ma cseréltettem fékbetétet elöl, mert kiírta a BC a "brake pad" feliratot.

Direkt úgy kértem az üzletben a fékbetétet, hogy visszajelzős legyen.

Amikor kibontottam, akkor láttam, hogy nincs semmilyen csatlakozó rajta.

Az eladó azt mondta, hogy a régiről kell átszerelni a csatlakozót.

Most ki van cserélve a betét (persze nem visszajelzőst adtak) a problémám az, hogy most is világít a brake pad.

Mit lehet vele csinálni, hogy megszűnjön?

A régi fékbetét sem visszajelzős volt, de akkor miért írta ki a BC kb. két hete a hibaüzenetet?

A dob belsejébe van egy csatlakozó, ami egy dróttal össze van zárva, az lenne a fékvisszajelző csatlakozója?

Csináltam képet róla, ha megtalálom a telefon adatkábeljét, akkor felrakom.

A kopásjelző cserélendő a betéttel együtt, és külön kell megvenni kb 2500/db-ért. Ez akkora összeg, hogy sok kötsög már nem invesztál be az autóba, hisz csak egy sz@r Opelje van, és arra nemár hogy 5e forinttal többet kelljen költeni. Akkor nem jut egy mekis zabálásra, vagy nem tud elmenni moziba a legújabb luvnyájával. Akinek nem inge...

Elküldve
A kopásjelző cserélendő a betéttel együtt, és külön kell megvenni kb 2500/db-ért. Ez akkora összeg, hogy sok kötsög már nem invesztál be az autóba, hisz csak egy sz@r Opelje van, és arra nemár hogy 5e forinttal többet kelljen költeni. Akkor nem jut egy mekis zabálásra, vagy nem tud elmenni moziba a legújabb luvnyájával. Akinek nem inge...

Mondjuk nekem is simán le van blindelve, de nem azért mert sajnáltam azt az 5000-et, hanem mert az egyik csatlakozó hiányzott mindig is, a másik meg szétrohadt. Így maradt a blindelés. Másrészt meg nálam amúgy se működött volna a kopásjelző, mert még előtte cseréltem volna, hogy 5000ft 'elkopjon' :lol:

Mivel ragasztatom a betéteket, ezért meg nem veszek újat, így nincs benne a "csomagban" :lol:

Elküldve
Igen. Az a stekker a visszajelző kábele. Elvileg abba kellene csatlakoztatva lennie a korábbi visszajelzőnek.

De ha egy dróttal van rövidrezárva, akkor nem is volt benne kopásjelző. Amúgy a kopásjelző a fékbetét menetirány szerinti első oldalán levő lyukba csúszik be.

Valószínű hogy kicsúszott a drót, azért írja az üzenetet. Igazítsd meg, és légy happy! :lol:

A szerelő megnézte, és ki is cserélte a drótokat, de nem változott a dolog.

A visszajelző nem úgy működik, hogy van egy vezető réteg a betétben és ha odáig kopik, akkor záródik az áramkör a tárcsán keresztül?

Elküldve
A kopásjelző cserélendő a betéttel együtt, és külön kell megvenni kb 2500/db-ért.

Gondolom ezt az eladónak illett volna tudni.

Mindegy ezért már nem szedetem szét újra.

Elküldve
A szerelő megnézte, és ki is cserélte a drótokat, de nem változott a dolog.

A visszajelző nem úgy működik, hogy van egy vezető réteg a betétben és ha odáig kopik, akkor záródik az áramkör a tárcsán keresztül?

Nem, pont fordítva, a tárcsa elkoptatja a jelzőben a 'vezetéket' (a kopásjelzőn keresztül van földre kötve a BC egyik -mostmegnemmondommelyik :lol: - lába) és a szakadás fog hibaüzenetet kiváltani. Ezért kell rövidre zárni a stekkert.

Lehet hogy máshol is probléma van, valamelyik oldalon szakadt a vezeték.

Gondolom ezt az eladónak illett volna tudni.

Mindegy ezért már nem szedetem szét újra.

Utólag is be lehet csúsztatni a kopásjelzőket (max a kereket kell leszedni). Viszont értelme nem sok lenne a fentebb említett javítás nélkül.

Ha jól látom, nem nagyon van együtt csomagolva a betét meg a kopásjelző. Betétből van olyan, amin van furat és van olyan, amin nincs furat a kopásjelzőhöz.

(Ja, meg van olyan, amin 'akusztikus' kopásjelző van :lol: magyarul egy rugó, ami korcog a tárcsán, ha lekopott az anyag :) )

Kopásjelzőt a legtöbb katalógus külön tételként hozza, lehet hogy a GM fékbetétben benne van.

Elküldve

Úgy ermlékszem, hogy nem volt rajta furat.

Lehet, hogy oxidos lett a csatlakozó és azért sz@rakodik?

Nem csodálnám, mert tiszta sár volt, és mivel nem volt rajta a fékbetét csatlakozója bele ment.

Megpróbálkozok egy kis kontakt spay-vel.

Elküldve
Úgy ermlékszem, hogy nem volt rajta furat.

Lehet, hogy oxidos lett a csatlakozó és azért sz@rakodik?

Nem csodálnám, mert tiszta sár volt, és mivel nem volt rajta a fékbetét csatlakozója bele ment.

Megpróbálkozok egy kis kontakt spay-vel.

Pucold ki, és próbáld ki úgy. Amúgy lehet hogy eltört a vezeték a csatlakozó előtt. Elég merev fajta.

Elküldve
BMW 525 TD :) :D (Flowa vörös posztója :D :lol: )

525TD VS B Senátor ? :lol:

Hát ez nem lenne verseny,,, Nem volt szenátor a sggetek alatt ! Neekm volt kettö is ! Meg 525 is. Senator de nem orhosszal vezet !

Elküldve
525TD VS B Senátor ? :lol:

Hát ez nem lenne verseny,,, Nem volt szenátor a sggetek alatt ! Neekm volt kettö is ! Meg 525 is. Senator de nem orhosszal vezet !

És akkor mivan? A motor meg a váltó a lényeg! Nekem meg A 3000-rem volt, manuál váltóval...

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.