FPepe Elküldve Január9, 2010 Megoszt Elküldve Január9, 2010 Sziasztok ! Lenne egy nagyon nagy problémám :S Opel omega 2.5 td caravan-n Behalt az ABS-m :S . Nemtom mi lehet vele :S Ugy kezdődött hogy beindítottam a kocsit tegnap előtt és világított a visszajelzője , nah mondom miért lehet ez? Fogtam leállítottam utána megint indítás akkor jó lett. Ez kb vagy 10 km ig tartott megint fel villant akkor megint le utána újra indítás megint jó , utána meg megint visszajött és ugy maradt . Másnap indítom a kocsit még mindíg világít a visszajelző, mentem vele kb 5 km-t leállítom megyek le egy 30 perc múlva nem világít és jó az Abs . Fékezésre megint világítani kezdett . Utána megint le állítom vissza indítom megint sehol semmi problem .Utána megint visszajött és most világít folyamatosan és ugye nincs is semmi ABS. Elképzelésem sincs hol kezdjem a hiba keresését. Azon is gondolkoztam hogy most nagy esők vannak itt meg nagy víz az úton hogy vhol be ázott::S . Olvasgattam hogy a jeladó ami tönkre szokott menni vagy van hely ahol megtörik a vezeték ls ott vmi bibi van. Ha eltudná mondani vki hogy hol lehet a jeladó vagy olyan vmi ami meghíbásodhat megköszönném , meg egyáltalán vmi tanácsot adni hogy mi lehet vele?? :lol: Köszönöm előre is Erik Nekünk az okozott hasonló problémát, hogy az ABS vezérlőbe a kábelek a doboz tetején mennek be, és az ott levő gumitömítés szakadtsága miatt a csatlakozó telement vízzel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gsizoli Elküldve Január10, 2010 Megoszt Elküldve Január10, 2010 Uj kérdés szintén dadog a vas de csak 1500ig utána húz frankón az alapjárat tökéletes de gázadásra lassan reagál.A gyorsulása kb a P-126 éval egyenlő de 16literből jellemzésem (hurutos a moci) várom a kielégíttő ötleteket ,ha addig sikerülne orvosolni közzéteszem biztos küzd más is hasonló gondokkal :lol: Amit megnéznék: villogtasd ki, ha főtengely jeladó halódik akkor nem mindig ég a MIL lámpa de ad egy 19-es kódot. DIS-re nem folyt rá a víz és rohasztotta meg a szélvédő alól?Gyertyáknál olaj vagy víz?Gyertyakábelek állapota, csatlakozásuk?Légtömegmérő - pucolást neki. Esetleg vesztengely jeladó is vagy vmi kaki a tankban az AC-nál...szal sajna sokminden. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gsizoli Elküldve Január10, 2010 Megoszt Elküldve Január10, 2010 .. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kopymv6 Elküldve Január10, 2010 Megoszt Elküldve Január10, 2010 Amit megnéznék: villogtasd ki, ha főtengely jeladó halódik akkor nem mindig ég a MIL lámpa de ad egy 19-es kódot. DIS-re nem folyt rá a víz és rohasztotta meg a szélvédő alól?Gyertyáknál olaj vagy víz?Gyertyakábelek állapota, csatlakozásuk?Légtömegmérő - pucolást neki. Esetleg vesztengely jeladó is vagy vmi kaki a tankban az AC-nál...szal sajna sokminden. Köszi a gyors választ . Gyertya kábelek,trafó uj a többit próbálom ,esetleg jeladókat kimérni valahogy?Sokan írtátok,,villogtasam ki ok de hogyan ezt részletesen kérném még nem volt dolgom vele,köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
kopymv6 Elküldve Január10, 2010 Megoszt Elküldve Január10, 2010 Valószínűleg igazad van, ha törött-repedt a műanyag burkolat, akkor nyakban beázik a szenzor. Tipikusan ezt a hibát szokta generálni. Megoldása a csere. Tedd amit Tédé írt, mássz alá, mindössze 2 vezeték mehet az első fékekhez, 1 a kopásjelző vezetéke (már ha van), ezt onnan ismered meg, hogy relatív vékony, és a féknyeregben tűnik el. A másik vezeték az ABS szenzoré, az agy felé fut, egy db imbusz csavar rögzíti a szenzort felülről az agyra. Cseréje nem egyszerű, mert általában bele van rohadva a furatba. Így az a minimum hogy féktárcsa levesz, és kikalapál, vagy hasonló barbár mutatvány. Ez az első fék esete. A hátsó szenzorok a differenciálművön csücsülnek, megkeresed a féltengely belső felén az ABS jeladóját (egy recés tárcsa a féltengelyen), és akkor már látni is fogod a szenzorokat (hátul keresd). Ezeket elég egyszerű kiszedni, valószínűleg amiatt, mert az alumínium nem rohad rá a műanyagra. Jellemzően az első szenzorok szoktak tönkremenni, keress bontóban egy párat, nem szoktak érte sokat kérni (2-3e ft/db). Esetleg megpróbálhatod a jeladó tárcsákat megtisztítani elől-hátul, bár nem valószínű hogy amiatt van a kánya, inkább valamelyik jeladód haldoklik. Jeladó nélkül is el tudsz autózni, legalább nem fog villogni a lámpa (hanem folyamatosan világolni fog :lol: ). ABS nélkül működik az autó, ha kiszeded őket, szigeteld le a stekkereket, ne ázzanak be! Hali nálam van alkatrész ha valakit érdekel,motor váltó már nincs de minden más megvan ha valami kell irj(Budapesten) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Omegatd Elküldve Január10, 2010 Megoszt Elküldve Január10, 2010 Mifinél kell keresni, vagy Tóth Bazsinál. Legutóbb volt mindkét helyen. Jóvanna, nekem 5 éve kellett, akkor még kicsit kevesebb Omegát bontottak... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Omegatd Elküldve Január10, 2010 Megoszt Elküldve Január10, 2010 Köszi a gyors választ . Gyertya kábelek,trafó uj a többit próbálom ,esetleg jeladókat kimérni valahogy?Sokan írtátok,,villogtasam ki ok de hogyan ezt részletesen kérném még nem volt dolgom vele,köszi A kérdések feltételével nincs probléma, de visszaolvasni, meg a neked feltett kérdésre már lusta vagy válaszolni! Ideje lenne elkezdeni elkondolkodni... Link to comment Megosztás: More sharing options...
abasc Elküldve Január11, 2010 Megoszt Elküldve Január11, 2010 Sziasztok! A jobb oldali ülésemnél (bőrös) a hátámla ülésfűtése egy helyen éget, gondolom vmi zárlat lehet a bőr alatt. Melegíteni melegít, bár azóta nem is használtam. Szerintetek meg lehet javítani? (áthidalni?) Vagy felejtős a dolog. Előre is köszi! Üdv Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Január11, 2010 Megoszt Elküldve Január11, 2010 Sziasztok! A jobb oldali ülésemnél (bőrös) a hátámla ülésfűtése egy helyen éget, gondolom vmi zárlat lehet a bőr alatt. Melegíteni melegít, bár azóta nem is használtam. Szerintetek meg lehet javítani? (áthidalni?) Vagy felejtős a dolog. Előre is köszi! Üdv Nemigazán lehet javítani, max a fűtőpárna cseréjével... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Eriic Elküldve Január11, 2010 Megoszt Elküldve Január11, 2010 Sziasztok! Elöször is köszönöm az Abs-el kapcsolatos segítséget. A kocsi most nagyon belehúzott hibák terén. Olyanra lettem figyelmes az Abs hibánkívűl hogy a ventilátor mindíg megy (2.5 td) hideg morotnál már indítás után rögtön . Meg amikor gyújtást adok rá és a visszajelző elalszanak akkor vmi kis kattanás hallatszik kettő és a kattanásokra bevibrál a motor ellenörző lámpa:S . Nemtom hogy most ez kapcsolatban lehet e az Abs-el?? Köszi a segítésget előre is Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Január11, 2010 Megoszt Elküldve Január11, 2010 Sziasztok! Elöször is köszönöm az Abs-el kapcsolatos segítséget. A kocsi most nagyon belehúzott hibák terén. Olyanra lettem figyelmes az Abs hibánkívűl hogy a ventilátor mindíg megy (2.5 td) hideg morotnál már indítás után rögtön . Meg amikor gyújtást adok rá és a visszajelző elalszanak akkor vmi kis kattanás hallatszik kettő és a kattanásokra bevibrál a motor ellenörző lámpa:S . Nemtom hogy most ez kapcsolatban lehet e az Abs-el?? Köszi a segítésget előre is TD Ominak nem BMW-féle viszkokuplungos a ventije? Merakkor fura lenne ha nem forogna :lol: De ha nem, akkor nem szóltam :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Eriic Elküldve Január11, 2010 Megoszt Elküldve Január11, 2010 TD Ominak nem BMW-féle viszkokuplungos a ventije? Merakkor fura lenne ha nem forogna :P De ha nem, akkor nem szóltam :lol: Hát aham az sztem :lol: csak ez teljes gőzzel forog :S és sztem így azért nem kéne neki :S Link to comment Megosztás: More sharing options...
kopymv6 Elküldve Január11, 2010 Megoszt Elküldve Január11, 2010 A kérdések feltételével nincs probléma, de visszaolvasni, meg a neked feltett kérdésre már lusta vagy válaszolni! Ideje lenne elkezdeni elkondolkodni. Bocs ez nem lustaság ,ha munka,és3 gyerek mellett vissza kéne olvasni 80 oldalt ,bocs erre nincs időm!! Válaszolni??? válaszoltam:) ne haragudj nem rosszindulatból írtam:):lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Omegatd Elküldve Január11, 2010 Megoszt Elküldve Január11, 2010 TD Ominak nem BMW-féle viszkokuplungos a ventije? De... Merakkor fura lenne ha nem forogna :lol: Az bizony... De ha nem, akkor nem szóltam :lol: Dedede... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Omegatd Elküldve Január11, 2010 Megoszt Elküldve Január11, 2010 Hát aham az sztem :lol: csak ez teljes gőzzel forog :S és sztem így azért nem kéne neki :S De kell neki forogni. Amúgy meg milliószor le lett írva hogyan lehet tesztelni a viszkót. Amúgy semmi köze semmilyen reléhez, mert nem elektronyos. Mindenki jobban jár, ha megnézeted valami szakemberrel, aki ért is hozzá... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Omegatd Elküldve Január11, 2010 Megoszt Elküldve Január11, 2010 Bocs ez nem lustaság ,ha munka,és3 gyerek mellett vissza kéne olvasni 80 oldalt ,bocs erre nincs időm!! Válaszolni??? válaszoltam:) ne haragudj nem rosszindulatból írtam:):lol: De igen ez lustaság. Nekem 2 munkahely és 3 gyerek mellett van rá időm, akkor legyen neked is! És nem válaszoltál, csak odaböfögtél valamit. Elvárod, hogy neked válaszoljanak, de neked ez már derogál... Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Január11, 2010 Megoszt Elküldve Január11, 2010 De kell neki forogni. Amúgy meg milliószor le lett írva hogyan lehet tesztelni a viszkót. Amúgy semmi köze semmilyen reléhez, mert nem elektronyos. Mindenki jobban jár, ha megnézeted valami szakemberrel, aki ért is hozzá... Indulás előtt (hideg motornál) megtámasztod,megakasztod valamivel (nagyon)finoman. Ha jó a viszkó akkor áll a venti, a motor forog, és majd csak meleg hatására zár a kuplung(ezt azért rögzített ventivel ne várd meg). Namost a probléma az, hogy ha tényleg bugos a dolog, és túl komolyra sikerül a támaszték, akkor jobb esetben valami az autón törik (isten őrizz egy szétrepülő ventitől :P ), rosszabb esetben rajtad. Még rosszabb esetben világvégemindmeghalunk! :lol: Másik megoldás: TESZT csakmost, csakneked :lol: Triviális az ok, hogy mi miatt forog a venti, mert ugye a tudomány még nem tart ott, hogy feltalálták volna a surdólásmentes anyagot. Így szerencsétlen hajtótengely bőszen forgatja a ventit, még 'üresjáratban is'. Igazi teljesítményt viszont csak akkor fejt ki ha összezár a kuplung (na ilyenkor ne állítsa meg senki nyelvvel :lol: ). Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Január12, 2010 Megoszt Elküldve Január12, 2010 Sztem elsősorban nézd meg, hogy álló motornál elforog-e a vanti, mert gyakran kiiktatják a viszkó részt, ha tönkremegy, és fixre rakják a ventit. Sztem más nem lehet, mert ha a viszkó tönkremegy, akkor meleg motornál nem forog olyan intenzíven mint kellene. Ugyanis nem csaka folyadéksurlódás viszi előre, hanem a ventiagy elején kell lennie egy vékony , kb 1cm széles lemeznek, ami egy kis pöcköt támaszt meg a tengely felé, ami valójában egy bimetál, és ahogy melegszik a moci, úgy zárja fixre a lapátot. Nekem Rekordon már romlott el, és akkor megszűnt a hűtés, bár ott az előző gazda nem fixálta le, hanem berakott egy elektromos ventit egy kapcsolóval, és ha melegedett a motor, be kellett kapcsolni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kopymv6 Elküldve Január13, 2010 Megoszt Elküldve Január13, 2010 De igen ez lustaság. Nekem 2 munkahely és 3 gyerek mellett van rá időm, akkor legyen neked is! És nem válaszoltál, csak odaböfögtél valamit. Elvárod, hogy neked válaszoljanak, de neked ez már derogál... HY úgy látom tényleg sok f..z van ezen a fórumon,lehet,hogy a te munkád más mint az enyém,nem ismersz ugyhogy ne mond,hogy legyen rá időm,biztosan más az életvitelünk sajnos nem vagyok net függő!!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Január13, 2010 Megoszt Elküldve Január13, 2010 Sztem nem egy ember alapján kellene megítélni egy fórumot! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Omegatd Elküldve Január14, 2010 Megoszt Elküldve Január14, 2010 HY úgy látom tényleg sok f..z van ezen a fórumon,lehet,hogy a te munkád más mint az enyém,nem ismersz ugyhogy ne mond,hogy legyen rá időm,biztosan más az életvitelünk sajnos nem vagyok net függő!!! Igen jól látod. És egyre több gyökér f..z jön ide, kérdez, de neki derogál mind megköszönni, mind a neki feltett kérdésre választ adni! Tipikusan az az ember vagy, aki sz.rrágó, mert az info ingyen kell és gyorsan, de mással már nem osztod meg... Link to comment Megosztás: More sharing options...
rObaLex Elküldve Január15, 2010 Megoszt Elküldve Január15, 2010 Kínos csend,már egy napja ! :lol: :lol: TéDé képét megnézve észrevettem, hoóógy színezettek a középkonzolon a kapcsolók... Én próbáltam már velük jáccani,de kevés sikerrel. Hogy lehet ezt megcsinálni? De ami fontosabb és zavar,hogy készenléti,bekapcsolt állapotban a klímakapcsolóm nem világít!! Milyen módon lehet ezt javítani? (csere nélkül) Házilag megy? Nem életbevágó a dolog :lol: .. de mégis túllépünk az előző negatív érzéseken! :P:D:D Áldás Békesség!!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Oldjawás Elküldve Január15, 2010 Megoszt Elküldve Január15, 2010 Kínos csend,már egy napja ! :lol: :lol: TéDé képét megnézve észrevettem, hoóógy színezettek a középkonzolon a kapcsolók... Én próbáltam már velük jáccani,de kevés sikerrel. Hogy lehet ezt megcsinálni? De ami fontosabb és zavar,hogy készenléti,bekapcsolt állapotban a klímakapcsolóm nem világít!! Milyen módon lehet ezt javítani? (csere nélkül) Házilag megy? Nem életbevágó a dolog :lol: .. de mégis túllépünk az előző negatív érzéseken! :P:D:D Áldás Békesség!!! Szia. Mondhatnám hogy olvass vissza, mert ez már nagyon részletesen ki lett tárgyalva. :-) Amugy egy nagyon babra munka, szét kell szedni a kapcsolókat és ki kell forrasztani belőle a kis rizsszem izzókat, ledeket tesznek a helyükre. Én próbáltam, de nekem csak a müanyag foglalatot sikerült teljesen szétolvasztani, az izzót nem birtam belőle kivarázsolni. Annyit érdemes megcsinálni, hogy szétkapni a kapcsolót és átforrasztani az izzókat. Vagy kiégnek, azért nem müködik, vagy a forrasztás enged el. Én ezzel a módszerrel az összes kapcsolómba életet tudtam lehelni, bár ki tudja meddig tart az eredmény. Jó szórakozást. Üdv Oldjawás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pze Elküldve Január15, 2010 Megoszt Elküldve Január15, 2010 ha sikerült szólj nekem is megyek :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
rObaLex Elküldve Január15, 2010 Megoszt Elküldve Január15, 2010 Köszi Old!!! Akkor majd egy nyugodtabb és szebb napon lehet neki is állok...vagy csak simán kicserélem és elnézegetem fehérben (sárgán) is :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts