Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikus gondok


Jocek MV6

Recommended Posts

van ez a motoros hátsó roló ami nem tekerte fel rendesen az árnyékolót meg akadt kicsit.

Ma megcsináltam, tökéletes.

Grat. Én kb 3x ugrotta neki mire jó lett, hosszú távon is. Igaz, ehhez szét kellett szednem a mechanikát, amit motor forgat. De most akár meleg akár hideg van, tökéletes :huh:

Link to comment
Megosztás:

Sajnos nem mindig vagyok gépközelben és az Omegának se mindig tudok nekifogni, de a múltkori segítségkérésemre, amire küldtetek is választ (vízhőmérő), és amit ismételten köszönök, a folyamata a következő: Sarut lehúztam tesztelés miatt összeérintettem, de nem mutatott az óra semmit. Azt hittem akkor az órával lesz baj, ezért kiszedtem és azt is bevizsgáltam, erre kiakadt, ahogy írtátok is... Hála... az jó. Visszaraktam a helyére majd jött a kis szakadásvizsgálóm, hátha a vezeték rossz. Vizsgálat eredménye sípol, azaz jó. Nem marad más rendelek egy h.gombát kicserélem, aztán meglátom. Ha végre rendbe lesz megírom...

Még egyszer köszi mindenkinek!

Link to comment
Megosztás:

Sajnos nem mindig vagyok gépközelben és az Omegának se mindig tudok nekifogni, de a múltkori segítségkérésemre, amire küldtetek is választ (vízhőmérő), és amit ismételten köszönök, a folyamata a következő: Sarut lehúztam tesztelés miatt összeérintettem, de nem mutatott az óra semmit. Azt hittem akkor az órával lesz baj, ezért kiszedtem és azt is bevizsgáltam, erre kiakadt, ahogy írtátok is... Hála... az jó. Visszaraktam a helyére majd jött a kis szakadásvizsgálóm, hátha a vezeték rossz. Vizsgálat eredménye sípol, azaz jó. Nem marad más rendelek egy h.gombát kicserélem, aztán meglátom. Ha végre rendbe lesz megírom...

Még egyszer köszi mindenkinek!

Nem lehet, hogy a műszercsoport csatija kontaktos? Miután visszaraktad, nem javult meg?

Link to comment
Megosztás:

Sajnos nem mindig vagyok gépközelben és az Omegának se mindig tudok nekifogni, de a múltkori segítségkérésemre, amire küldtetek is választ (vízhőmérő), és amit ismételten köszönök, a folyamata a következő: Sarut lehúztam tesztelés miatt összeérintettem, de nem mutatott az óra semmit. Azt hittem akkor az órával lesz baj, ezért kiszedtem és azt is bevizsgáltam, erre kiakadt, ahogy írtátok is... Hála... az jó. Visszaraktam a helyére majd jött a kis szakadásvizsgálóm, hátha a vezeték rossz. Vizsgálat eredménye sípol, azaz jó. Nem marad más rendelek egy h.gombát kicserélem, aztán meglátom. Ha végre rendbe lesz megírom...

Ha a saru testelésre nem ment ki a mutató, akkor hiába cserélsz gombát, asszem ez világos lehet neked is...

Csati kontakt van valszeg a műszercsoportnál.

Link to comment
Megosztás:

Igen, valami nem volt tökéletes, mert gombacsere nélkül is megjavult!!! Saruk le kis takarítgatás, majd vissza. Pár perc járatás után megindult a mutató, ahogy kell!!! Köszi!

psz forumlako írta (#1261) "Annyira lehetetlen a megnézése, és a kitekerés is, hogy tükör ,és hasonló nyalánkságok kellenek hozzá csupán ahhoz hogy megtaláld..." - igaz, viszont, ha van egy nagy akna és már tudod is hogy hol kell keresned ( ahogy nekem megírtad ), akkor a kipufogócső és a tűzfal között egy fokkal könnyebben elérhető és láthatóbb is. Aki mostanság nekifog ilyennek, az onnét próbálhatja... Vékony hosszú kezek, és kihűlt kipufogócső kell hozzá!

-nem is gondoltam volna, hogy nagyobb segítségre is szert tehetek, mintha egy autószerelőt kérdezek meg!

Üdv. mindenkinek, ahogy van időm, jelentkezek az oldalon, akár csak olvasásra is, talán tanulok még valamit...

Link to comment
Megosztás:

Hello mindenkinek, na lett megint egy probémám. Az ugy kezdödik hogy egy elég büdös kábel égést érzek a kocsiban, gyorsan meg álok es föl nyitom a motorházat és látom hogy füstöl valami a generátor körül, várok egy 10 percet hogy hüjön le, be inditom és el kezd világitani erösen az akku jele a muszerfalon, és erösödik ahogy gázolok, haza érek és le mérem a töltest és aszt tapasztaltam hogy, alapjáraton 13,80 V de 2000 es fordulatnál már 16,20 V van az aksin. Na ijennel találkozot már valaki? Ugy tudom hogy az omiban nincs töltés relé, és nem tudom hogy hol keresem a hibát, vajon a generátor halt meg, vagy van benne valami töltés szabájzo és az halt volna meg? Elöre is köszönöm a hozászolásokat és a segitséget, ÜDV!!!

Link to comment
Megosztás:

Hello mindenkinek, na lett megint egy probémám. Az ugy kezdödik hogy egy elég büdös kábel égést érzek a kocsiban, gyorsan meg álok es föl nyitom a motorházat és látom hogy füstöl valami a generátor körül, várok egy 10 percet hogy hüjön le, be inditom és el kezd világitani erösen az akku jele a muszerfalon, és erösödik ahogy gázolok, haza érek és le mérem a töltest és aszt tapasztaltam hogy, alapjáraton 13,80 V de 2000 es fordulatnál már 16,20 V van az aksin. Na ijennel találkozot már valaki? Ugy tudom hogy az omiban nincs töltés relé, és nem tudom hogy hol keresem a hibát, vajon a generátor halt meg, vagy van benne valami töltés szabájzo és az halt volna meg? Elöre is köszönöm a hozászolásokat és a segitséget, ÜDV!!!

A generátorod feszszabályzója halt be. Magán a generátor hátulján találod.

Link to comment
Megosztás:

Hello mindenkinek, na lett megint egy probémám. Az ugy kezdödik hogy egy elég büdös kábel égést érzek a kocsiban, gyorsan meg álok es föl nyitom a motorházat és látom hogy füstöl valami a generátor körül, várok egy 10 percet hogy hüjön le, be inditom és el kezd világitani erösen az akku jele a muszerfalon, és erösödik ahogy gázolok, haza érek és le mérem a töltest és aszt tapasztaltam hogy, alapjáraton 13,80 V de 2000 es fordulatnál már 16,20 V van az aksin. Na ijennel találkozot már valaki? Ugy tudom hogy az omiban nincs töltés relé, és nem tudom hogy hol keresem a hibát, vajon a generátor halt meg, vagy van benne valami töltés szabájzo és az halt volna meg? Elöre is köszönöm a hozászolásokat és a segitséget, ÜDV!!!

Van egy elfekvőbe!

Ezitt a reklám helye :huh: Node ahol tudok segítek!

Link to comment
Megosztás:

A generátorod feszszabályzója halt be. Magán a generátor hátulján találod.

Hello, köszi, meg nézem a helyi Opel bolt ban ha lehet e ojat külön kapni, amugy meg találtam, egy fekete kis doboszka amin van egy hütöborda. Jah a diodákat le mértem es jok, az egyik szénkefe egy kicsit el van kopva, remélem aszt kapok hozá, majd meg irom mire jutodtam vele, ÜDV!!!

Link to comment
Megosztás:

Jo estét mindenkinek, hát a generátorom igy ki cserélt stabilizátorral sem akkar müködni rendesen, pont ugyan ugy mint a masik-kal, holnap ki cserélem a diodákat és meg látom utána is hogy mi lesz, a szénkefék elég jok benne, vagy 2cm-sek. ÜDV!!!

Elmondták már, hogy ott kapott a generátor is. Nem véletlenül kerül 20-25-be egy felújítás...

Link to comment
Megosztás:

Jo estét mindenkinek, hát a generátorom igy ki cserélt stabilizátorral sem akkar müködni rendesen, pont ugyan ugy mint a masik-kal, holnap ki cserélem a diodákat és meg látom utána is hogy mi lesz, a szénkefék elég jok benne, vagy 2cm-sek. ÜDV!!!

Dettó így jártam. 16-17V-os töltőfesz volt. Sajnos nekem a generátoron minden elment. Javítható, 25-30e ft között, teljes generál...

Szerencsémre viszont más nem (csak a 2 refi izzó), és még nagyobb szerencse, hogy volt egy tartalék generátorom.

Link to comment
Megosztás:

Szeva, a túltöltős generátor problémával mit csináltál, mert én most nem tudom le küzdeni, nagyon meg köszöném ha tudnál adni egy kis informáciot hogy mi lehet a gond, a stabilizátort már ki cseréltem a generátor ban, és még most is tul tölt, elöre is nagyon kösz. ÜDV!!!

Rossz az a stab. Diódahíddal együtt lecseréled egy jóra, és ennyi. Más okosság nincs a generátoron. Nekem 12e ft volt a fesszab+dióda.

Link to comment
Megosztás:

Rossz az a stab. Diódahíddal együtt lecseréled egy jóra, és ennyi. Más okosság nincs a generátoron. Nekem 12e ft volt a fesszab+dióda.

A stabilizátort már ki lett cserélve de még most sem jo, holnap reggel le dobom a régi diodákat is és azután meg látom hogy fog muzsikálni. ÜDV!!!

Link to comment
Megosztás:

A stabilizátort már ki lett cserélve de még most sem jo, holnap reggel le dobom a régi diodákat is és azután meg látom hogy fog muzsikálni. ÜDV!!!

de az a stab biztos nem jó, amit felraktál! lehet hogy nem is volt sohasem jó, lehet hogy akkor ment ki, mikor kipróbáltad.

a töltésjelző égőd jó?

Link to comment
Megosztás:

de az a stab biztos nem jó, amit felraktál! lehet hogy nem is volt sohasem jó, lehet hogy akkor ment ki, mikor kipróbáltad.

a töltésjelző égőd jó?

Céges Comboval is megtréfált a generátor... Kiderült hogy a generátor is füsttel működik... Kijött belőle :huh:

Miután le lett szedve, kiderült hogy fesszab, diódahíd, tekercselés, minden elment. Szaki mondta, hogy diódahíd ment el, elpattant az egyik egyenirányító rögzítése, és zárlatba ment. Ez vitte magával a többi alkatrészt is.

50+fa volt a javítás :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szerintem baromi kevés esélye van, hogy a tekercselés tönkremenjen... az én 100A-es generátorom

is zárlatba ment, 5perc alatt szívta le a 74Ah-s akkut, olyan forró volt, mint a platni, de nem égett el

a tekercselés :huh: Szal sokat bír :lol:

Persze, mivel igencsak masszív a tekercs... Nade ha zárlatba megy?! ^_^

Mindegy, mutatta a szaki, tényleg égett volt a tekercs.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.