Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikus gondok


Jocek MV6

Recommended Posts

Nos... A fadarabos kalapácsolgatós megoldás bejött! <_< A probléma ügyében vigyük tovább a dolgot: a szűrő MAKULÁTLANul tiszta, a pumpa tökéletes mind asztalon, mind bent a helyén, de CSAK KÜLSŐ 12V-ról!!! Ha kívülről adtam neki delejt felszedte a benyát, sőt be is tudtam indítani a kocsit (légtelenítésről: kb 3mp alatt légtelenítette magát - nyomta vissza a levegőt a tankba)... Amint visszadugtam saját csatijára nem indult... A csatin viszont indítózáskor~9,5V-ot mérek... Most akkor mi van??? HELP!

Más: Végig görcsben volt a gyomrom, amíg Húgom húzott, de hazaértünk. :huh:

AC-relé, valahol egy kh-s csatlakozás.

Link to comment
Megosztás:

Esetleg próbáld megpucolni az akksisarut. A relé közvetlen onnan kapja az áramot. Van egy biztije is a biztosítéktáblán, azt is ellenőrizzétek (középső sor, jobbról a harmadik-18as 20A). A relé a doboz gólyaláb felöli végében van, elvileg a kettő közül a motor felöli.

Link to comment
Megosztás:

Esetleg próbáld megpucolni az akksisarut. A relé közvetlen onnan kapja az áramot. Van egy biztije is a biztosítéktáblán, azt is ellenőrizzétek (középső sor, jobbról a harmadik-18as 20A). A relé a doboz gólyaláb felőli végében van, elvileg a kettő közül a motor felöli.

Hát srácok ezt nem hiszem el... Tulajdonképpen szétszedtem az egész üzemanyag ellátó rendszert, és kiderült, hogy egy kontaktos relé szórakozott velem (legalábbis most úgy néz ki). A motortéri relédoboz tűzfal felőli két rózsaszín reléje dolgozik ide (ahogy kori írta), ha jól tévedek. Előbb egyiket, majd a másikat kivettem, és rövidre zártam egy darab vezetékkel, és beindult a kocsi. Már majdnem bontottam szét a relét, mikor eszembe jutott, hogy előbb visszarakom, hátha kontaktos, és láss csodát, megy a kocsi.

Köszi mindenkinek a segítséget, azt hiszem ez is tanúlságos volt (legalábbis nekem)...

Link to comment
Megosztás:

Akkor mint mindig, most is a legrosszabra gondoltunk először <_<

Hát igen... De igazából az bosszant, hogy emiatt 4 napot állt a kút mellett a parkolóban a kocsi. Másik oldalról viszont abba is belegondoltam, hogy mennyit lekapcsolt volna rólam ezért egy szerelő! Főleg, ha Ő is először a legrosszabbra gondol, és onnan indul el visszafelé, mint Én...

Link to comment
Megosztás:

Azt a relét azért cseréld ki, mielőtt megszivat mégeccer <_< kb 500ft :huh:

Legközelebb ez, és az ilyen dolgok lesznek az elsők, amiket ellenőrzök. Ezért írtam, hogy ha másnak nem is, de nekem tanulságos volt a dolog (bár a legelső most is az volt, hogy feszt ellenőriztem a pumpánál, és mivel volt - csak kevés - nem ebben az irányban keresgéltem)... De ha olyan helyen járok ezt rögtön cserére ítélem...

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Szervusztok Cartársak!

A következő a szituáció!

Napi használatba van az x20xev omegám, viszont mostanában furcsa jelenségre lettem figyelmes. Egyszer régebben egyetlen egyszer előfordult, hogy nyomtam a gázpedált, és nem gyorsult, vagyis csak gurult,odaléptem neki, és jó azóta. kb egy hónapja volt mindez. Azóta jártam vele, semmi probléma, viszont tegnap elkezdte csak sokkal durvábban véghezvinni ugyanezt. Főleg ha alacsony fordulaton használom, van egy pillanat, amikor nem kezd el húzni, hanem megáll, és semmi, kinyomom a kuplungot, majdnem leáll, néha le is állt, pl körforgalomba, ciki, de ha nem állt le, alapjárat alá megy a motor, viszont ha odalépek neki, egy bizonyos pillangószelep állás fölött megugrik és megy, magas fordulaton nincs vele gond. Gondolom én hogy elektronika, főleg gondolom én hogy a szívó sorba valahol, de hogy mi?? Pillangószelep állás jeladó, légtömegmérő, lambda szonda? hmm, mi lehet! Ha volt valakinek hasonló apasztalata, megoszthatná velem!

Köszönettel:

Szabó Péter

Link to comment
Megosztás:

Szervusztok Cartársak!

A következő a szituáció!

Napi használatba van az x20xev omegám, viszont mostanában furcsa jelenségre lettem figyelmes. Egyszer régebben egyetlen egyszer előfordult, hogy nyomtam a gázpedált, és nem gyorsult, vagyis csak gurult,odaléptem neki, és jó azóta. kb egy hónapja volt mindez. Azóta jártam vele, semmi probléma, viszont tegnap elkezdte csak sokkal durvábban véghezvinni ugyanezt. Főleg ha alacsony fordulaton használom, van egy pillanat, amikor nem kezd el húzni, hanem megáll, és semmi, kinyomom a kuplungot, majdnem leáll, néha le is állt, pl körforgalomba, ciki, de ha nem állt le, alapjárat alá megy a motor, viszont ha odalépek neki, egy bizonyos pillangószelep állás fölött megugrik és megy, magas fordulaton nincs vele gond. Gondolom én hogy elektronika, főleg gondolom én hogy a szívó sorba valahol, de hogy mi?? Pillangószelep állás jeladó, légtömegmérő, lambda szonda? hmm, mi lehet! Ha volt valakinek hasonló apasztalata, megoszthatná velem!

Köszönettel:

Szabó Péter

Hy!

A hiba lámpád világít?

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Lehet, hogy nehéz a felfogásom, de nem értem a kérdés második felét.

Nem a felfogásod nehéz,hanem a fogalmazási képességei hagynak némi kivánnivalót maguk után :lol:

Bocsássuk szavazásra a hibajelenség tárgyát.Az én tippem az hogy váltás közben a fordulatszám 2500-3ezer.További tippeket ide várunk :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szervusztok Cartársak!

A következő a szituáció!

Napi használatba van az x20xev omegám, viszont mostanában furcsa jelenségre ....

Igaz,nekem Vectrám van de X20XEV ez is. A jelenség ugyan ez volt nálam is, a harmadik után sárga lámpa kigyulladt, kiolvastam - légtömegmérő hiba - minden csatit megpucorásztam, meg beszereztem egy tartalék légtömegmérőt (hosszú útra keltem, és nem mertem elindulni nélküle, hátha tényleg beteg). Azóta nincs semmi bajom, ha neked is ez a probléma, eladó a légtömegmérőm. Használt, de tiszta és működik. Én csak próbára tettem bele, majd vissza az eredeti, azóta is azzal járok.

Link to comment
Megosztás:

Sikerült végre öcsém Omiját is megcsinálni. Az automata váltónak van egy csatija a motor mögött, és az nem érintkezett rendesen. Szerelő jött rá másfél órás szívás, és Tech2 diadnosztika után. Bár igazából nem is látta a Tech az automata váltót, még azután sem, hogy minden megjavult.

Link to comment
Megosztás:

Igaz,nekem Vectrám van de X20XEV ez is. A jelenség ugyan ez volt nálam is, a harmadik után sárga lámpa kigyulladt, kiolvastam - légtömegmérő hiba - minden csatit megpucorásztam, meg beszereztem egy tartalék légtömegmérőt (hosszú útra keltem, és nem mertem elindulni nélküle, hátha tényleg beteg). Azóta nincs semmi bajom, ha neked is ez a probléma, eladó a légtömegmérőm. Használt, de tiszta és működik. Én csak próbára tettem bele, majd vissza az eredeti, azóta is azzal járok.

Hy!

Ha rám hallgatsz, nem adod el azt, ami hamarosan úgyis kell! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Bár igazából nem is látta a Tech az automata váltót, még azután sem, hogy minden megjavult.

A Tech2 egy fura szerkezet, de legalábbis szelektív látása van. Nekem amikor a tempomatot kellett felprogramozni, az egész autót úgy ahogy van nem látta, viszont látott helyette egy B Vectrát, és ezt annyira határozottan állította, hogy már majdnem megtörtem és kezdtem elhinni hogy nem is Astra Coupé-m van. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.