Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Nos... A fadarabos kalapácsolgatós megoldás bejött! <_< A probléma ügyében vigyük tovább a dolgot: a szűrő MAKULÁTLANul tiszta, a pumpa tökéletes mind asztalon, mind bent a helyén, de CSAK KÜLSŐ 12V-ról!!! Ha kívülről adtam neki delejt felszedte a benyát, sőt be is tudtam indítani a kocsit (légtelenítésről: kb 3mp alatt légtelenítette magát - nyomta vissza a levegőt a tankba)... Amint visszadugtam saját csatijára nem indult... A csatin viszont indítózáskor~9,5V-ot mérek... Most akkor mi van??? HELP!

Más: Végig görcsben volt a gyomrom, amíg Húgom húzott, de hazaértünk. :huh:

AC-relé, valahol egy kh-s csatlakozás.

Elküldve

Esetleg próbáld megpucolni az akksisarut. A relé közvetlen onnan kapja az áramot. Van egy biztije is a biztosítéktáblán, azt is ellenőrizzétek (középső sor, jobbról a harmadik-18as 20A). A relé a doboz gólyaláb felöli végében van, elvileg a kettő közül a motor felöli.

Elküldve
Esetleg próbáld megpucolni az akksisarut. A relé közvetlen onnan kapja az áramot. Van egy biztije is a biztosítéktáblán, azt is ellenőrizzétek (középső sor, jobbról a harmadik-18as 20A). A relé a doboz gólyaláb felőli végében van, elvileg a kettő közül a motor felöli.

Hát srácok ezt nem hiszem el... Tulajdonképpen szétszedtem az egész üzemanyag ellátó rendszert, és kiderült, hogy egy kontaktos relé szórakozott velem (legalábbis most úgy néz ki). A motortéri relédoboz tűzfal felőli két rózsaszín reléje dolgozik ide (ahogy kori írta), ha jól tévedek. Előbb egyiket, majd a másikat kivettem, és rövidre zártam egy darab vezetékkel, és beindult a kocsi. Már majdnem bontottam szét a relét, mikor eszembe jutott, hogy előbb visszarakom, hátha kontaktos, és láss csodát, megy a kocsi.

Köszi mindenkinek a segítséget, azt hiszem ez is tanúlságos volt (legalábbis nekem)...

Elküldve
Akkor mint mindig, most is a legrosszabra gondoltunk először <_<

Hát igen... De igazából az bosszant, hogy emiatt 4 napot állt a kút mellett a parkolóban a kocsi. Másik oldalról viszont abba is belegondoltam, hogy mennyit lekapcsolt volna rólam ezért egy szerelő! Főleg, ha Ő is először a legrosszabbra gondol, és onnan indul el visszafelé, mint Én...

Elküldve
Tényleg sokat lehet spórolni, ha az ember kicsit konyít az autóhoz.

Hát Én (szinte) semmit sem konyítok az autókhoz, de itt vagytok nekem Ti! <_< :huh:

Elküldve
Azt a relét azért cseréld ki, mielőtt megszivat mégeccer <_< kb 500ft :huh:

Legközelebb ez, és az ilyen dolgok lesznek az elsők, amiket ellenőrzök. Ezért írtam, hogy ha másnak nem is, de nekem tanulságos volt a dolog (bár a legelső most is az volt, hogy feszt ellenőriztem a pumpánál, és mivel volt - csak kevés - nem ebben az irányban keresgéltem)... De ha olyan helyen járok ezt rögtön cserére ítélem...

  • 2 weeks later...
Elküldve

Szervusztok Cartársak!

A következő a szituáció!

Napi használatba van az x20xev omegám, viszont mostanában furcsa jelenségre lettem figyelmes. Egyszer régebben egyetlen egyszer előfordult, hogy nyomtam a gázpedált, és nem gyorsult, vagyis csak gurult,odaléptem neki, és jó azóta. kb egy hónapja volt mindez. Azóta jártam vele, semmi probléma, viszont tegnap elkezdte csak sokkal durvábban véghezvinni ugyanezt. Főleg ha alacsony fordulaton használom, van egy pillanat, amikor nem kezd el húzni, hanem megáll, és semmi, kinyomom a kuplungot, majdnem leáll, néha le is állt, pl körforgalomba, ciki, de ha nem állt le, alapjárat alá megy a motor, viszont ha odalépek neki, egy bizonyos pillangószelep állás fölött megugrik és megy, magas fordulaton nincs vele gond. Gondolom én hogy elektronika, főleg gondolom én hogy a szívó sorba valahol, de hogy mi?? Pillangószelep állás jeladó, légtömegmérő, lambda szonda? hmm, mi lehet! Ha volt valakinek hasonló apasztalata, megoszthatná velem!

Köszönettel:

Szabó Péter

Elküldve
Szervusztok Cartársak!

A következő a szituáció!

Napi használatba van az x20xev omegám, viszont mostanában furcsa jelenségre lettem figyelmes. Egyszer régebben egyetlen egyszer előfordult, hogy nyomtam a gázpedált, és nem gyorsult, vagyis csak gurult,odaléptem neki, és jó azóta. kb egy hónapja volt mindez. Azóta jártam vele, semmi probléma, viszont tegnap elkezdte csak sokkal durvábban véghezvinni ugyanezt. Főleg ha alacsony fordulaton használom, van egy pillanat, amikor nem kezd el húzni, hanem megáll, és semmi, kinyomom a kuplungot, majdnem leáll, néha le is állt, pl körforgalomba, ciki, de ha nem állt le, alapjárat alá megy a motor, viszont ha odalépek neki, egy bizonyos pillangószelep állás fölött megugrik és megy, magas fordulaton nincs vele gond. Gondolom én hogy elektronika, főleg gondolom én hogy a szívó sorba valahol, de hogy mi?? Pillangószelep állás jeladó, légtömegmérő, lambda szonda? hmm, mi lehet! Ha volt valakinek hasonló apasztalata, megoszthatná velem!

Köszönettel:

Szabó Péter

Hy!

A hiba lámpád világít?

Elküldve

Benyaszűrő volt cserélve már? :lol:

Lehet légtömegmérő is, vagy akár a mostanság oly sokszor előjövő ACpumpa/ACrelé gond is... de akár gyújtókábelek, vagy kontakthiba is.

Elküldve
Nem, nem világít egyálltalán!

Az 1 kicsit baj!

Húzd le a csatlakozót és majd akkor fog világítani.

Aztán ha nincs különbség a torpanás között, akkor mögvan a hiba.

Elküldve

Sziasztok. 2.5 v6 reggelente nehezen indul es valtaskor ford 2500-valt a fordulat marad 2500 vagy emelkedik 3000-re ha tud valaki tanacsot adni azt megkoszonom

Elküldve
Szia!

Lehet, hogy nehéz a felfogásom, de nem értem a kérdés második felét.

Nem a felfogásod nehéz,hanem a fogalmazási képességei hagynak némi kivánnivalót maguk után :lol:

Bocsássuk szavazásra a hibajelenség tárgyát.Az én tippem az hogy váltás közben a fordulatszám 2500-3ezer.További tippeket ide várunk :lol:

Elküldve
Szervusztok Cartársak!

A következő a szituáció!

Napi használatba van az x20xev omegám, viszont mostanában furcsa jelenségre ....

Igaz,nekem Vectrám van de X20XEV ez is. A jelenség ugyan ez volt nálam is, a harmadik után sárga lámpa kigyulladt, kiolvastam - légtömegmérő hiba - minden csatit megpucorásztam, meg beszereztem egy tartalék légtömegmérőt (hosszú útra keltem, és nem mertem elindulni nélküle, hátha tényleg beteg). Azóta nincs semmi bajom, ha neked is ez a probléma, eladó a légtömegmérőm. Használt, de tiszta és működik. Én csak próbára tettem bele, majd vissza az eredeti, azóta is azzal járok.

Elküldve

Lehet, hogy arra gondolt, hogy hidegindítás után az autómata jobban pörgeti az autót, mert később váltja a kettest mint melegen. Ez teljesen normális. A nehéz indítást nem tom.

Elküldve

Sikerült végre öcsém Omiját is megcsinálni. Az automata váltónak van egy csatija a motor mögött, és az nem érintkezett rendesen. Szerelő jött rá másfél órás szívás, és Tech2 diadnosztika után. Bár igazából nem is látta a Tech az automata váltót, még azután sem, hogy minden megjavult.

Elküldve
Igaz,nekem Vectrám van de X20XEV ez is. A jelenség ugyan ez volt nálam is, a harmadik után sárga lámpa kigyulladt, kiolvastam - légtömegmérő hiba - minden csatit megpucorásztam, meg beszereztem egy tartalék légtömegmérőt (hosszú útra keltem, és nem mertem elindulni nélküle, hátha tényleg beteg). Azóta nincs semmi bajom, ha neked is ez a probléma, eladó a légtömegmérőm. Használt, de tiszta és működik. Én csak próbára tettem bele, majd vissza az eredeti, azóta is azzal járok.

Hy!

Ha rám hallgatsz, nem adod el azt, ami hamarosan úgyis kell! :lol:

Elküldve
Bár igazából nem is látta a Tech az automata váltót, még azután sem, hogy minden megjavult.

A Tech2 egy fura szerkezet, de legalábbis szelektív látása van. Nekem amikor a tempomatot kellett felprogramozni, az egész autót úgy ahogy van nem látta, viszont látott helyette egy B Vectrát, és ezt annyira határozottan állította, hogy már majdnem megtörtem és kezdtem elhinni hogy nem is Astra Coupé-m van. :lol:

Elküldve

Ráadásul a szerelő állította, hogy a gyári riasztót nem tudja diagnosztizálni. Pedig lehet, még a magnót, tetőablakot stb is.

Azért ez a B Vectra dolog elég furcsa. Nem lehet, hogy annak a computere van a vasadban?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.