Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikus gondok


Jocek MV6

Recommended Posts

Sziasztok!

Kicseréltem az alapjárati motort, de sajnos nem szünt meg a hiba, 1000,és 2000 között ugrál az alapjárat.

Ha valakinek van ötlete, légyszi írjon. Az utolsó 2 remény a gáz poti, és az EGR.

Ha valaki eltudná magyarázni, hogy hol találom az EGR szelepet, meg hogyan lehet tisztítani, esetleg képe is lenne róla hát az nagyon ütné a napomat ( X20XEV ). A gáz potit lehet tisztítani?

Köszönöm

By.: Taylor

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kicseréltem az alapjárati motort, de sajnos nem szünt meg a hiba, 1000,és 2000 között ugrál az alapjárat.

Ha valakinek van ötlete, légyszi írjon. Az utolsó 2 remény a gáz poti, és az EGR.

Ha valaki eltudná magyarázni, hogy hol találom az EGR szelepet, meg hogyan lehet tisztítani, esetleg képe is lenne róla hát az nagyon ütné a napomat ( X20XEV ). A gáz potit lehet tisztítani?

Köszönöm

By.: Taylor

Az egr-szelepet úgy a legkönnyebb megtalálni,ha a kipufogó csonkon keresel egy hüvelykujj vastagságú fémcsövet,annak a végén kell lennie.Vagy egyből a csonkra van ráépitve.Massziv öntöttvas háza van és egy csatlakozó megy rá.Sajnos az epc-ben nem sikerült megtalálnom,hol is van pontosan,de a talpa alapján a kipucsonkon tanyázik.Ha mondasz egy e-mailt,a képét el tudom küldeni.A tisztitása általában elég macerás,de valószinű,hogy ő a hunyó.

Link to comment
Megosztás:

Fals levegőt nem kap valahol? Végig kellene nézni a vákumrendszert, szívócsövet.

A folytószelep potit könnyű ellenőrizni, egy multiméter segítségével. Az egyik vezetékén +5V-ot, másikon 0V-ot, harmadikon

pedig 0,4-0,6V-ot kell mérned (de az értéket stabilan!) alapjáraton.

Illetve még lambda hiba is okozhatja az ingadozást.

Link to comment
Megosztás:

Fals levegőt nem kap valahol? Végig kellene nézni a vákumrendszert, szívócsövet.

A folytószelep potit könnyű ellenőrizni, egy multiméter segítségével. Az egyik vezetékén +5V-ot, másikon 0V-ot, harmadikon

pedig 0,4-0,6V-ot kell mérned (de az értéket stabilan!) alapjáraton.

Illetve még lambda hiba is okozhatja az ingadozást.

Hy

Ezeket tech-II-vel megnézte a szerelő, és azt mondta okés. A potira mondta azt, hogy lehet, hogy koszos, és azért csinálja, de nem nézte meg, csak mint infót közölte velem.

A multival való mérésnél nem gond, hogyha lehúzom a csatit? világítani fog a controll lámpa.

Üdv.: Taylor

Link to comment
Megosztás:

Hy

Ezeket tech-II-vel megnézte a szerelő, és azt mondta okés. A potira mondta azt, hogy lehet, hogy koszos, és azért csinálja, de nem nézte meg, csak mint infót közölte velem.

A multival való mérésnél nem gond, hogyha lehúzom a csatit? világítani fog a controll lámpa.

Üdv.: Taylor

Fals levegőt nem lehet tech2-vel nézni... <_<

Nem kell lehúzni a csatit, mert akkor a 0,4-0,6-ot nem is tudod mérni.

Én egy mérőtüskével csináltam a méréseket annó, amit bedugtam a csatlakozóba

a pinekhez hátulról. Esetleg gombostűvel meg lehet bökni magát a vezetéket is.

Link to comment
Megosztás:

A gombostüs megoldást én is szoktam alkalmazni. Sztem is fals levegő lesz.

Öcsém régóta szenvedett a gázrendszerével. Vmikor ment mint állat, de többször ledadogott, nem pörgött ki a motor. A szervizben semmi okosat nem tudtak kitalálni. Otthon kiderült, hogy az egyik bilincsnél, a gázinjektorok elött engedi a gázt. Egyszer használatos bilincsekkel rakták össze a gázrendszert. Kicseréltünk két ilyen gagyi bilincset meghúzhatóra, és azóta jó, a gép.

Link to comment
Megosztás:

Két napja nem tudom használni az omit... <_<

Hétvégén mentem vele ~220km-t, majd szinte üres tankkal leraktam. Szerdán abban a takony időben reggel úgy döntöttem azzal megyek dolgozni. Kútig elment, tankoltam, majd indítottam, fél méter gurulás, és leállt... Gondoltam túl kis gázt adtam, és lefulladt, de utána indítózásra beröffent, majd rögtön le is állt. Ezt még egyszer megismételte, azóta még ennyi sem... Azóta ott pihen a benzinkút parkolójában. Erősítsetek meg: dugulásra gondolok, lehet valami szutyit felszedett a szűrő a tank aljáról... De mi lehet még? Delejt kap a szivattyú, rámértem, bár nem hallom dolgozni (nem tudom kellene-e). Egyébként a szivattyút, meg a szűrőt hogyan lehet kiszedni? Fél délutánt ott töltöttem, a rendszert egy 12-15cm átmérőjű műanyag "gyűrű" tartja a tankon(ban)... Ez ugye lecsavarható lenne? Vagy hogyan jön le? Egyébként sajna rendesen le van korrodálva ez a része a dolognak, nem tudom hogyan fogok megbírkózni vele... :huh:

Előre is köszi a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Két napja nem tudom használni az omit... <_<

Hétvégén mentem vele ~220km-t, majd szinte üres tankkal leraktam. Szerdán abban a takony időben reggel úgy döntöttem azzal megyek dolgozni. Kútig elment, tankoltam, majd indítottam, fél méter gurulás, és leállt... Gondoltam túl kis gázt adtam, és lefulladt, de utána indítózásra beröffent, majd rögtön le is állt. Ezt még egyszer megismételte, azóta még ennyi sem... Azóta ott pihen a benzinkút parkolójában. Erősítsetek meg: dugulásra gondolok, lehet valami szutyit felszedett a szűrő a tank aljáról... De mi lehet még? Delejt kap a szivattyú, rámértem, bár nem hallom dolgozni (nem tudom kellene-e). Egyébként a szivattyút, meg a szűrőt hogyan lehet kiszedni? Fél délutánt ott töltöttem, a rendszert egy 12-15cm átmérőjű műanyag "gyűrű" tartja a tankon(ban)... Ez ugye lecsavarható lenne? Vagy hogyan jön le? Egyébként sajna rendesen le van korrodálva ez a része a dolognak, nem tudom hogyan fogok megbírkózni vele... :huh:

Előre is köszi a segítséget!

Legelőször nézd meg van e benzinnyomás.Az elosztócsatorna végéről letekered a kupakot és megnyomod a szelepet.Lehet,hogy fellevegősödött és azért bohóckodik.

Link to comment
Megosztás:

<_< Elosztócsatorna? :huh:

Ezt ugye a motortérben keressem? :D

Igen,amibe belemegy a benzincső.Ez hidalja át az injektorokat.A végén van egy szelepsapkára hasonlitó kupak,azt leveszed,az alatt van egy szelep,azt benyomod egy kicsit.Csak elé ne állj,mert ha van nyomás akkor kellemes benzinillatod lesz.A 8szelepesekre nem jellemző az elektronikai szabotázs,úgyhogy valószinű csak levegős,vagy eldugult.Esetleg azt is meg lehet játszani,hogy a bejövő csövet leveszed az injektornál és felülről óvatosan feltöltöd benzinnel.Annyival kevesebbet kel az AC-nek kinlódni.Vagy külön pozitivot adsz neki,hogy álló motorál fel tudja termelni a benzint.

Link to comment
Megosztás:

Igen,amibe belemegy a benzincső.Ez hidalja át az injektorokat.A végén van egy szelepsapkára hasonlitó kupak,azt leveszed,az alatt van egy szelep,azt benyomod egy kicsit.Csak elé ne állj,mert ha van nyomás akkor kellemes benzinillatod lesz.A 8szelepesekre nem jellemző az elektronikai szabotázs,úgyhogy valószinű csak levegős,vagy eldugult.Esetleg azt is meg lehet játszani,hogy a bejövő csövet leveszed az injektornál és felülről óvatosan feltöltöd benzinnel.Annyival kevesebbet kel az AC-nek kinlódni.Vagy külön pozitivot adsz neki,hogy álló motorál fel tudja termelni a benzint.

Na akkor holnap megint mehetek szerszámostul a parkolóba... <_< Köszi, holnap beszámoló! :huh: Illetve egy "autóbarbár" még azt tanácsolta, hogy levegővel nyomassam meg a rendszert visszafelé... Ennek lehet értelme?

Link to comment
Megosztás:

Sztem inkább az ACmegragadt a felszívott szeméttől. Én is jártam így. Szétszedtem, kipucoltam, kb 2 hétig jó volt, majd ismét leragadt. A forgórészről teljesen le volt kopva a réz, alatta kilátszott a müa. Maradt egy új AC vásárlása. A tank tetején a gyűrű csavaros. Én egy fadarab és kalapács segítségével szoktam kinyitni, mert elég szorosan jár. Vki indítózzon, te pedig közben hallgasd, hogy hallasz-e vmit a tankból. Ha nem akkor AC. Sztem a rendszerne magától kell légtelenednie. Párszor szétszedtem már, és sosem kellett légeteleníteni, mert kidolgozta.

Link to comment
Megosztás:

Sztem inkább az ACmegragadt a felszívott szeméttől. Én is jártam így. Szétszedtem, kipucoltam, kb 2 hétig jó volt, majd ismét leragadt. A forgórészről teljesen le volt kopva a réz, alatta kilátszott a müa. Maradt egy új AC vásárlása. A tank tetején a gyűrű csavaros. Én egy fadarab és kalapács segítségével szoktam kinyitni, mert elég szorosan jár. Vki indítózzon, te pedig közben hallgasd, hogy hallasz-e vmit a tankból. Ha nem akkor AC. Sztem a rendszerne magától kell légtelenednie. Párszor szétszedtem már, és sosem kellett légeteleníteni, mert kidolgozta.

Kidolgozza,csak addig darabosan összevissza jár a motor.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mennyi esélye van annak, hogy a légtömegmérő csere megoldja az alapjárat ingadozásomat?

Ugyanis cserélve lett, ( bontott ) és azóta nem nagyon csinálja azt, hogy 1000-2000 között ugrál, ha kinyomom a kuplungot.

THX

Taylor

Akkor valószinű a levegőhőmérsékletmérő volt elszállva benne.Az is ilyen problémákat okoz.

Link to comment
Megosztás:

Ha levegős a rendszer, pár mp alatt kidolgozza az AC. Szerintem is szmötyi került az AC-be, vagy eldugult a szűrő.

Így én is jártam az Omival, fémforgácsokkal volt tele az ac. De több forumon is olvasom, hogy üres tanknál szemetet szivhat be az ac.

Szerintem ez igy hülyeség. Az ac tele, és fél tanknál is ugyanonnan szivja a benyát, mint amikor majdnem üres. Fél tanknál is ugyanugy összekeveredhet az alján lévő szeméttel mint majdnem üresen. Tehát ezért nem értem amikor azt irják hogy kevés benyánál szemetet szivhat az ac. Esetleg üresnél levegőt.

Link to comment
Megosztás:

A tank tetején a gyűrű csavaros. Én egy fadarab és kalapács segítségével szoktam kinyitni, mert elég szorosan jár. Vki indítózzon, te pedig közben hallgasd, hogy hallasz-e vmit a tankból. Ha nem akkor AC.

Hát én hiába hallgatóztam, semmit sem hallottam. Ez a fadarabos kalapácsolós dolog jutott nekem is eszembe, de a benzinkút parkolójában egyiket sem találtam! <_< Közben pedig a legrosszabb dologra kell vetemednem, amit nem akartam (de egyetlen ismerősöm sem képes ilyenkor hazavontatni - hol vannak a barátok?), Húgomat kértem meg... Kicsit félek tőle... Jól vezet, meg óvatosan, csak rutintalan, és még talicskát sem húzott maga után, nemhogy engem az Omival... :huh:

Link to comment
Megosztás:

Hát én hiába hallgatóztam, semmit sem hallottam. Ez a fadarabos kalapácsolós dolog jutott nekem is eszembe, de a benzinkút parkolójában egyiket sem találtam! <_< Közben pedig a legrosszabb dologra kell vetemednem, amit nem akartam (de egyetlen ismerősöm sem képes ilyenkor hazavontatni - hol vannak a barátok?), Húgomat kértem meg... Kicsit félek tőle... Jól vezet, meg óvatosan, csak rutintalan, és még talicskát sem húzott maga után, nemhogy engem az Omival... :huh:

Akkor az AC álomra hajtotta a fejét.

Link to comment
Megosztás:

Akkor az AC álomra hajtotta a fejét.

Nos... A fadarabos kalapácsolgatós megoldás bejött! <_< A probléma ügyében vigyük tovább a dolgot: a szűrő MAKULÁTLANul tiszta, a pumpa tökéletes mind asztalon, mind bent a helyén, de CSAK KÜLSŐ 12V-ról!!! Ha kívülről adtam neki delejt felszedte a benyát, sőt be is tudtam indítani a kocsit (légtelenítésről: kb 3mp alatt légtelenítette magát - nyomta vissza a levegőt a tankba)... Amint visszadugtam saját csatijára nem indult... A csatin viszont indítózáskor~9,5V-ot mérek... Most akkor mi van??? HELP!

Más: Végig görcsben volt a gyomrom, amíg Húgom húzott, de hazaértünk. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Nos... A fadarabos kalapácsolgatós megoldás bejött! <_< A probléma ügyében vigyük tovább a dolgot: a szűrő MAKULÁTLANul tiszta, a pumpa tökéletes mind asztalon, mind bent a helyén, de CSAK KÜLSŐ 12V-ról!!! Ha kívülről adtam neki delejt felszedte a benyát, sőt be is tudtam indítani a kocsit (légtelenítésről: kb 3mp alatt légtelenítette magát - nyomta vissza a levegőt a tankba)... Amint visszadugtam saját csatijára nem indult... A csatin viszont indítózáskor~9,5V-ot mérek... Most akkor mi van??? HELP!

Más: Végig görcsben volt a gyomrom, amíg Húgom húzott, de hazaértünk. :huh:

Relécsere,próbaképpen.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.