Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikus gondok


Jocek MV6

Recommended Posts

van egy tech2 nevű szoftver, direkt opelekhez. azt nemtom hogy az ELM interfészt kezeli-e.

Kiprobaltuk tobb olyan progival is, ami multiprotokol-os, tehat tudja az Opel fele iso9141es protokol-t.

Valasz ugyanay mint eddig, kommunikacio nincs, csak hibauzenet

Egyik progi arra hivatkozott, hogy az auto talan nem is obd2-es.(Hogy lehet ez? 16 polusu trapez alaku csatija van a kormany alatt, tehat elvileg odb2-s).

Lehet az, hogy tech2-n kivul mas nem kezeli az autot???

Link to comment
Megosztás:

opelt elég kevés program kezeli tudtommal a sok közül.

vagy láttam olyat is, ami csak úgy kezeli, ha ilyen "plugint" is tettek alá.

Nem működik az ELM-es motyó, akármilyen progival próbálom. Azért érdekes a dolog, mert sok helyen azt írják, hogy az Opelek ISO9141-es protokollal kommunikálnak, az adapter tudja is, mégsincs semmi eredmény. Semmilyen progival, pedig mind tudja az ISO protokollt.

Egy weblapon találtam infot, miszerint a régebbi Opel modellek kpw2000es protokollal kommunikálnak, és pontos info nincs arról, hogy az én 97es omegám mivel operálna. Sok helyen írnak ellenkező dolgokat, miszerint az Omegákat 96óta odb2-vel szerelik, mások szerint csak 2001 után kaptak obd2-t. Csatlakozó alapján nem hiszem hogy kiderülhet, néztem haver 94es Omegáját, és annak is 16polusú, trapéz alakú OBD csatija van.

Ha vki tud, pls segítsen, many thx előre is!

:sowwy:

Link to comment
Megosztás:

94től jöttek az OBDII-es vezérlők, az X-es motorokkal együtt. Amin 16 pólusú csati van, az már az.

Viszont ennek is több protokollja létezik, mind tudásban, mind formátumban.

Tudtommal opelnél ISO9141 és SAE J1850 VPW protokollok vannak, a legújabbak pedig can-buszosak.

Link to comment
Megosztás:

94től jöttek az OBDII-es vezérlők, az X-es motorokkal együtt. Amin 16 pólusú csati van, az már az.

Viszont ennek is több protokollja létezik, mind tudásban, mind formátumban.

Tudtommal opelnél ISO9141 és SAE J1850 VPW protokollok vannak, a legújabbak pedig can-buszosak.

Sikerült életet lehelni a cuccba... Egy Scanmaster nevű progi kezeli, mivel "Különlegessége,hogy az OBD 2 / EOBD diagnosztikán felül,a nem OBD2 -es típusú OPEL és ALFA / FIAT típusok egy részéhez is használható."

A progi a KWP2000 protokollal kapcsolódik a kocsihoz. Igazából sokra nem lehet menni vele, mert csak hibakód kiolvasásra van mód, illetve egy adatlap a motorról.

Ha csak ennyit tud az autó OBD téren, az elég soványka... :sowwy:

Kicsit nézelődtem, és találtam pár dolgot a kwp2000-el kapcsolatban. Ha jól vettem ki, akkor ez az ECU protokollja,- ezzel vezérli a motort, nem pedig az autóé.

Más autóknál az OBD-n keresztül a motor paraméterein kívül a váltó, a karosszéria (pl lámpák, kapcsolók, ilyesmi) állapota is megfigyelhető, esetleg módosítható is volt.

Az Omega ezek szerint kimaradt ebből a jóból (legalábbis ami az én 97-es Omimat illeti)?

Link to comment
Megosztás:

OBD2-es az is, csak nem tudja azokat a protokollokat, amik általánossá váltak azóta.

Ezért is mondtam, hogy ehhez külön progi kell. 2000 előtti opel ECU-k nem igazán tudnak

többet, elég light-os a lehetőségek tárháza. Talán legtöbbet azzal a tech2 progival érhetsz

el, amiről beszéltem. Netről letölthető.

Link to comment
Megosztás:

OBD2-es az is, csak nem tudja azokat a protokollokat, amik általánossá váltak azóta.

Ezért is mondtam, hogy ehhez külön progi kell. 2000 előtti opel ECU-k nem igazán tudnak

többet, elég light-os a lehetőségek tárháza. Talán legtöbbet azzal a tech2 progival érhetsz

el, amiről beszéltem. Netről letölthető.

de a tech2 használatához kell egy tech2 kábel is, nem?

ha jól tudom, nem kommunikál az OBD kábelen keresztül...

Link to comment
Megosztás:

Ne keverjük a tech2 műszert (ami szinte csak a márkaszervízben fellelhető, és mindent meg lehet

vele oldani, sw frissítést, meg ilyesmiket is), meg ezt a tech2 szoftvert, csak a nevük azonos.

A tech2 szoftver ugyanilyen kábeleken kommunikál, bár azt nemtom hogy az ELM interfészt

konkrétan ismeri-e. Vannak rá egyszerű kapcsrajzok is neten.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Két dologra figyeltem fel.

Nem először történik olyan, hogy a BC Motoroel stand hibaüzenetet jelez, menet közben, vagy közvetlen leállás után.

Másik, hogy mostanában kigyullad az ABS visszajelző. Ha nem világít, akkor normálisan működik az ABS, rázza az autót csúszó kerekeknél. Ha világít, akkor ugyebár nem.

ABS-sel kapcsolatban nincs túl sok ötletem, olajszintet ellenőriztem, az 1L-es sáv felső 2/3án áll hidegen, melegen a felénél.

Ötlet, hogy mi lehet a gubanc?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Két dologra figyeltem fel.

Nem először történik olyan, hogy a BC Motoroel stand hibaüzenetet jelez, menet közben, vagy közvetlen leállás után.

Másik, hogy mostanában kigyullad az ABS visszajelző. Ha nem világít, akkor normálisan működik az ABS, rázza az autót csúszó kerekeknél. Ha világít, akkor ugyebár nem.

ABS-sel kapcsolatban nincs túl sok ötletem, olajszintet ellenőriztem, az 1L-es sáv felső 2/3án áll hidegen, melegen a felénél.

Ötlet, hogy mi lehet a gubanc?

Hát ennyi rutinnal alapban kellene rendelkezned. A motorolaj hibaüzenet az érzékelő elöregedése, vagy inkább koszolódása miatt van. Ha a nívón normális az olaj, nem kell vele foglalkozni, ha zavar, akkor fújd be a csatijait tisztítás után wd40-nel, vagy más kontaktsprével. Ha eztán is van, akkor vagy mosóolaj, vagy csere. Az abs csatjait szintén pucolni, majd wd40, vagy kontakt...

Link to comment
Megosztás:

Hát ennyi rutinnal alapban kellene rendelkezned. A motorolaj hibaüzenet az érzékelő elöregedése, vagy inkább koszolódása miatt van. Ha a nívón normális az olaj, nem kell vele foglalkozni, ha zavar, akkor fújd be a csatijait tisztítás után wd40-nel, vagy más kontaktsprével. Ha eztán is van, akkor vagy mosóolaj, vagy csere. Az abs csatjait szintén pucolni, majd wd40, vagy kontakt...

Mindez megvolt, alapból B)

Gondoltam nem írom, belátom hiba volt.

Szal, ezek megvoltak. Értékeket tudtok, hogy mit generálnak a szenzorok? Olajnyomás mérők, vagy kapcsolók?

A vicc, hogy a motorolajhoz 2 hibaüzenet kapcsolódik, de a második nem jut eszembe. EGyik a motoroel stand, másik nem ugrik be.

Tippem az lenne, hogy a kábelkorbács sérült valahol (volt már rá példa, illetve most is van pár üres lógó, leblindelt szál). Csak elektromos diagramm hiányában nehéz kigubancolni, hogy mi hova megy, ment.

Szóval ezúttal is... Ha valakinek van kapcs.rajza xe20xev motoros Omiról, jelezze pls.

Link to comment
Megosztás:

Nekem van, írd meg a mail címed.

ABS-nél a jeladók szoktak hibásak lenni, nyakban megtörik a vezetéke a szondánál, és pár beázás után

szétkorrodál belül. Ha megnézed, és látod hogy sérült nyakban a vezeték szigetelése, akkor ez a helyzet, csere.

Link to comment
Megosztás:

Mindez megvolt, alapból B)

Gondoltam nem írom, belátom hiba volt.

Szal, ezek megvoltak. Értékeket tudtok, hogy mit generálnak a szenzorok? Olajnyomás mérők, vagy kapcsolók?

A vicc, hogy a motorolajhoz 2 hibaüzenet kapcsolódik, de a második nem jut eszembe. EGyik a motoroel stand, másik nem ugrik be.

Tippem az lenne, hogy a kábelkorbács sérült valahol (volt már rá példa, illetve most is van pár üres lógó, leblindelt szál). Csak elektromos diagramm hiányában nehéz kigubancolni, hogy mi hova megy, ment.

Szóval ezúttal is... Ha valakinek van kapcs.rajza xe20xev motoros Omiról, jelezze pls.

Juj JUJ!

Nekem is így kezdődött....

Aztán motorgenerál meg autváltó felújítás meg lengéscsillapítók meg szelepfedelek meg tárcsák meg betétek aztán hengerfejes lett és jól becseréltem mert már baromira elköltöttem kb 8kilót és jó volt utána kb 2hétig

de azér visszasírom a luxust meg a lóerőket.....

Bár nekemV6 volt...

Link to comment
Megosztás:

Én már szívtam az ABS-el. Jó volt az összes jeladó, mégis indulás után, amikor az önellenőrzést végezte, kigyulladt a pilács. Szervízben Tech2-vel addig csesztettük, amíg elfüstölt vmi az elektronikában. Tehát úgyis mindegy alapon kiszedtem az egészet egyben. Kiderült egy vezeték elégett az elektronikában, de lehetett hidalni. Az elektromotor, ami a szivattyút hajtja annyira koszos volt, hogy megragadt. Szétszedtem, kipucoltam. De még mindig nem lett jó. Kiderült hogy az összes (3 db) szelep le volt ragadva. Megjárattam őket közvetlenül az akksira kötve. Összeraktam, utánna lelégtelenítettem, és próba. Párszor még világított a lámpa, de újra megjáratva a szelepeket, azóta is jó.

Omegatd, sajnos nekem lövésem sincs merre mennek a vezetékek.

Link to comment
Megosztás:

Én már szívtam az ABS-el. Jó volt az összes jeladó, mégis indulás után, amikor az önellenőrzést végezte, kigyulladt a pilács. Szervízben Tech2-vel addig csesztettük, amíg elfüstölt vmi az elektronikában. Tehát úgyis mindegy alapon kiszedtem az egészet egyben. Kiderült egy vezeték elégett az elektronikában, de lehetett hidalni. Az elektromotor, ami a szivattyút hajtja annyira koszos volt, hogy megragadt. Szétszedtem, kipucoltam. De még mindig nem lett jó. Kiderült hogy az összes (3 db) szelep le volt ragadva. Megjárattam őket közvetlenül az akksira kötve. Összeraktam, utánna lelégtelenítettem, és próba. Párszor még világított a lámpa, de újra megjáratva a szelepeket, azóta is jó.

Omegatd, sajnos nekem lövésem sincs merre mennek a vezetékek.

Szóval sanszos, hogy nekem is leragadtak a kosztól a szelepek/szivattyú... Akkor asszem marad egy darabig így, nincs időm szétkapni.

Azé, thx, megcsekkolom a szenzorokat is, remélem jó lesz.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.