opel16v Elküldve Május6, 2008 Megoszt Elküldve Május6, 2008 van egy tech2 nevű szoftver, direkt opelekhez. azt nemtom hogy az ELM interfészt kezeli-e. Link to comment Megosztás: More sharing options...
feribo Elküldve Május6, 2008 Megoszt Elküldve Május6, 2008 Hali. Kösz az infót. Ha valaki tud csináljon már egy tuning témát. Ott jobban kilehetne vesézni ezeket. Üdv Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stefan Elküldve Május6, 2008 Megoszt Elküldve Május6, 2008 Hali. Kösz az infót. Ha valaki tud csináljon már egy tuning témát. Ott jobban kilehetne vesézni ezeket. Üdv Van már egy pár. Válogass! :lol: :sowwy: Link to comment Megosztás: More sharing options...
feribo Elküldve Május6, 2008 Megoszt Elküldve Május6, 2008 Van már egy pár. Válogass! :lol: :sowwy: :lol: Kösz. Nem látok a szememtől. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Május6, 2008 Megoszt Elküldve Május6, 2008 van egy tech2 nevű szoftver, direkt opelekhez. azt nemtom hogy az ELM interfészt kezeli-e. Kiprobaltuk tobb olyan progival is, ami multiprotokol-os, tehat tudja az Opel fele iso9141es protokol-t. Valasz ugyanay mint eddig, kommunikacio nincs, csak hibauzenet Egyik progi arra hivatkozott, hogy az auto talan nem is obd2-es.(Hogy lehet ez? 16 polusu trapez alaku csatija van a kormany alatt, tehat elvileg odb2-s). Lehet az, hogy tech2-n kivul mas nem kezeli az autot??? Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Május6, 2008 Megoszt Elküldve Május6, 2008 opelt elég kevés program kezeli tudtommal a sok közül. vagy láttam olyat is, ami csak úgy kezeli, ha ilyen "plugint" is tettek alá. Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Május7, 2008 Megoszt Elküldve Május7, 2008 opelt elég kevés program kezeli tudtommal a sok közül. vagy láttam olyat is, ami csak úgy kezeli, ha ilyen "plugint" is tettek alá. Nem működik az ELM-es motyó, akármilyen progival próbálom. Azért érdekes a dolog, mert sok helyen azt írják, hogy az Opelek ISO9141-es protokollal kommunikálnak, az adapter tudja is, mégsincs semmi eredmény. Semmilyen progival, pedig mind tudja az ISO protokollt. Egy weblapon találtam infot, miszerint a régebbi Opel modellek kpw2000es protokollal kommunikálnak, és pontos info nincs arról, hogy az én 97es omegám mivel operálna. Sok helyen írnak ellenkező dolgokat, miszerint az Omegákat 96óta odb2-vel szerelik, mások szerint csak 2001 után kaptak obd2-t. Csatlakozó alapján nem hiszem hogy kiderülhet, néztem haver 94es Omegáját, és annak is 16polusú, trapéz alakú OBD csatija van. Ha vki tud, pls segítsen, many thx előre is! :sowwy: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Május7, 2008 Megoszt Elküldve Május7, 2008 94től jöttek az OBDII-es vezérlők, az X-es motorokkal együtt. Amin 16 pólusú csati van, az már az. Viszont ennek is több protokollja létezik, mind tudásban, mind formátumban. Tudtommal opelnél ISO9141 és SAE J1850 VPW protokollok vannak, a legújabbak pedig can-buszosak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Május7, 2008 Megoszt Elküldve Május7, 2008 94től jöttek az OBDII-es vezérlők, az X-es motorokkal együtt. Amin 16 pólusú csati van, az már az. Viszont ennek is több protokollja létezik, mind tudásban, mind formátumban. Tudtommal opelnél ISO9141 és SAE J1850 VPW protokollok vannak, a legújabbak pedig can-buszosak. Sikerült életet lehelni a cuccba... Egy Scanmaster nevű progi kezeli, mivel "Különlegessége,hogy az OBD 2 / EOBD diagnosztikán felül,a nem OBD2 -es típusú OPEL és ALFA / FIAT típusok egy részéhez is használható." A progi a KWP2000 protokollal kapcsolódik a kocsihoz. Igazából sokra nem lehet menni vele, mert csak hibakód kiolvasásra van mód, illetve egy adatlap a motorról. Ha csak ennyit tud az autó OBD téren, az elég soványka... :sowwy: Kicsit nézelődtem, és találtam pár dolgot a kwp2000-el kapcsolatban. Ha jól vettem ki, akkor ez az ECU protokollja,- ezzel vezérli a motort, nem pedig az autóé. Más autóknál az OBD-n keresztül a motor paraméterein kívül a váltó, a karosszéria (pl lámpák, kapcsolók, ilyesmi) állapota is megfigyelhető, esetleg módosítható is volt. Az Omega ezek szerint kimaradt ebből a jóból (legalábbis ami az én 97-es Omimat illeti)? Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Május8, 2008 Megoszt Elküldve Május8, 2008 OBD2-es az is, csak nem tudja azokat a protokollokat, amik általánossá váltak azóta. Ezért is mondtam, hogy ehhez külön progi kell. 2000 előtti opel ECU-k nem igazán tudnak többet, elég light-os a lehetőségek tárháza. Talán legtöbbet azzal a tech2 progival érhetsz el, amiről beszéltem. Netről letölthető. Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Május8, 2008 Megoszt Elküldve Május8, 2008 OBD2-es az is, csak nem tudja azokat a protokollokat, amik általánossá váltak azóta. Ezért is mondtam, hogy ehhez külön progi kell. 2000 előtti opel ECU-k nem igazán tudnak többet, elég light-os a lehetőségek tárháza. Talán legtöbbet azzal a tech2 progival érhetsz el, amiről beszéltem. Netről letölthető. de a tech2 használatához kell egy tech2 kábel is, nem? ha jól tudom, nem kommunikál az OBD kábelen keresztül... Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Május8, 2008 Megoszt Elküldve Május8, 2008 Ne keverjük a tech2 műszert (ami szinte csak a márkaszervízben fellelhető, és mindent meg lehet vele oldani, sw frissítést, meg ilyesmiket is), meg ezt a tech2 szoftvert, csak a nevük azonos. A tech2 szoftver ugyanilyen kábeleken kommunikál, bár azt nemtom hogy az ELM interfészt konkrétan ismeri-e. Vannak rá egyszerű kapcsrajzok is neten. Link to comment Megosztás: More sharing options...
rudi121 Elküldve Május13, 2008 Megoszt Elküldve Május13, 2008 Üdv mindenki! Olyan gondom lenne hogy nem tudom elinditani 2.5 TD Omegámat, mert vmi leszívja az akksit és letilt a computer. Ha vki járt már így vagy tud segíteni írjon. Köszi elöre is Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Május13, 2008 Megoszt Elküldve Május13, 2008 Biztos nem az akku cellazárlatos? B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Május13, 2008 Megoszt Elküldve Május13, 2008 Sztem is az akku rossz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
rudi121 Elküldve Május15, 2008 Megoszt Elküldve Május15, 2008 Sztem is az akku rossz. De az volt. Kösz mindenkinek B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Május15, 2008 Megoszt Elküldve Május15, 2008 Sziasztok. Két dologra figyeltem fel. Nem először történik olyan, hogy a BC Motoroel stand hibaüzenetet jelez, menet közben, vagy közvetlen leállás után. Másik, hogy mostanában kigyullad az ABS visszajelző. Ha nem világít, akkor normálisan működik az ABS, rázza az autót csúszó kerekeknél. Ha világít, akkor ugyebár nem. ABS-sel kapcsolatban nincs túl sok ötletem, olajszintet ellenőriztem, az 1L-es sáv felső 2/3án áll hidegen, melegen a felénél. Ötlet, hogy mi lehet a gubanc? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Omegatd Elküldve Május15, 2008 Megoszt Elküldve Május15, 2008 Sziasztok. Két dologra figyeltem fel. Nem először történik olyan, hogy a BC Motoroel stand hibaüzenetet jelez, menet közben, vagy közvetlen leállás után. Másik, hogy mostanában kigyullad az ABS visszajelző. Ha nem világít, akkor normálisan működik az ABS, rázza az autót csúszó kerekeknél. Ha világít, akkor ugyebár nem. ABS-sel kapcsolatban nincs túl sok ötletem, olajszintet ellenőriztem, az 1L-es sáv felső 2/3án áll hidegen, melegen a felénél. Ötlet, hogy mi lehet a gubanc? Hát ennyi rutinnal alapban kellene rendelkezned. A motorolaj hibaüzenet az érzékelő elöregedése, vagy inkább koszolódása miatt van. Ha a nívón normális az olaj, nem kell vele foglalkozni, ha zavar, akkor fújd be a csatijait tisztítás után wd40-nel, vagy más kontaktsprével. Ha eztán is van, akkor vagy mosóolaj, vagy csere. Az abs csatjait szintén pucolni, majd wd40, vagy kontakt... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Omegatd Elküldve Május15, 2008 Megoszt Elküldve Május15, 2008 Most én kérdezek! Nem megy külső hömérséklet, mármint a BC 'F --- C' feliratot ad. A lökösben lévő jeladót kicseréltem, csatikat megpucoltam, hiba tövábbra is fennáll. Hol, melyik és merre fut az a 2 vezeték ami ezt a jelet továbbítja? Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Május15, 2008 Megoszt Elküldve Május15, 2008 Hát ennyi rutinnal alapban kellene rendelkezned. A motorolaj hibaüzenet az érzékelő elöregedése, vagy inkább koszolódása miatt van. Ha a nívón normális az olaj, nem kell vele foglalkozni, ha zavar, akkor fújd be a csatijait tisztítás után wd40-nel, vagy más kontaktsprével. Ha eztán is van, akkor vagy mosóolaj, vagy csere. Az abs csatjait szintén pucolni, majd wd40, vagy kontakt... Mindez megvolt, alapból B) Gondoltam nem írom, belátom hiba volt. Szal, ezek megvoltak. Értékeket tudtok, hogy mit generálnak a szenzorok? Olajnyomás mérők, vagy kapcsolók? A vicc, hogy a motorolajhoz 2 hibaüzenet kapcsolódik, de a második nem jut eszembe. EGyik a motoroel stand, másik nem ugrik be. Tippem az lenne, hogy a kábelkorbács sérült valahol (volt már rá példa, illetve most is van pár üres lógó, leblindelt szál). Csak elektromos diagramm hiányában nehéz kigubancolni, hogy mi hova megy, ment. Szóval ezúttal is... Ha valakinek van kapcs.rajza xe20xev motoros Omiról, jelezze pls. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Május15, 2008 Megoszt Elküldve Május15, 2008 Nekem van, írd meg a mail címed. ABS-nél a jeladók szoktak hibásak lenni, nyakban megtörik a vezetéke a szondánál, és pár beázás után szétkorrodál belül. Ha megnézed, és látod hogy sérült nyakban a vezeték szigetelése, akkor ez a helyzet, csere. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kardos Elküldve Május15, 2008 Megoszt Elküldve Május15, 2008 Opel16v nek jár a pont az abs jeladó a ludas mert már csereérett. Nekem anno ugyan ez volt csak még a TC is világított az abs el egyidőben Link to comment Megosztás: More sharing options...
kardos Elküldve Május15, 2008 Megoszt Elküldve Május15, 2008 Mindez megvolt, alapból B) Gondoltam nem írom, belátom hiba volt. Szal, ezek megvoltak. Értékeket tudtok, hogy mit generálnak a szenzorok? Olajnyomás mérők, vagy kapcsolók? A vicc, hogy a motorolajhoz 2 hibaüzenet kapcsolódik, de a második nem jut eszembe. EGyik a motoroel stand, másik nem ugrik be. Tippem az lenne, hogy a kábelkorbács sérült valahol (volt már rá példa, illetve most is van pár üres lógó, leblindelt szál). Csak elektromos diagramm hiányában nehéz kigubancolni, hogy mi hova megy, ment. Szóval ezúttal is... Ha valakinek van kapcs.rajza xe20xev motoros Omiról, jelezze pls. Juj JUJ! Nekem is így kezdődött.... Aztán motorgenerál meg autváltó felújítás meg lengéscsillapítók meg szelepfedelek meg tárcsák meg betétek aztán hengerfejes lett és jól becseréltem mert már baromira elköltöttem kb 8kilót és jó volt utána kb 2hétig de azér visszasírom a luxust meg a lóerőket..... Bár nekemV6 volt... Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Május15, 2008 Megoszt Elküldve Május15, 2008 Én már szívtam az ABS-el. Jó volt az összes jeladó, mégis indulás után, amikor az önellenőrzést végezte, kigyulladt a pilács. Szervízben Tech2-vel addig csesztettük, amíg elfüstölt vmi az elektronikában. Tehát úgyis mindegy alapon kiszedtem az egészet egyben. Kiderült egy vezeték elégett az elektronikában, de lehetett hidalni. Az elektromotor, ami a szivattyút hajtja annyira koszos volt, hogy megragadt. Szétszedtem, kipucoltam. De még mindig nem lett jó. Kiderült hogy az összes (3 db) szelep le volt ragadva. Megjárattam őket közvetlenül az akksira kötve. Összeraktam, utánna lelégtelenítettem, és próba. Párszor még világított a lámpa, de újra megjáratva a szelepeket, azóta is jó. Omegatd, sajnos nekem lövésem sincs merre mennek a vezetékek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Május16, 2008 Megoszt Elküldve Május16, 2008 Én már szívtam az ABS-el. Jó volt az összes jeladó, mégis indulás után, amikor az önellenőrzést végezte, kigyulladt a pilács. Szervízben Tech2-vel addig csesztettük, amíg elfüstölt vmi az elektronikában. Tehát úgyis mindegy alapon kiszedtem az egészet egyben. Kiderült egy vezeték elégett az elektronikában, de lehetett hidalni. Az elektromotor, ami a szivattyút hajtja annyira koszos volt, hogy megragadt. Szétszedtem, kipucoltam. De még mindig nem lett jó. Kiderült hogy az összes (3 db) szelep le volt ragadva. Megjárattam őket közvetlenül az akksira kötve. Összeraktam, utánna lelégtelenítettem, és próba. Párszor még világított a lámpa, de újra megjáratva a szelepeket, azóta is jó. Omegatd, sajnos nekem lövésem sincs merre mennek a vezetékek. Szóval sanszos, hogy nekem is leragadtak a kosztól a szelepek/szivattyú... Akkor asszem marad egy darabig így, nincs időm szétkapni. Azé, thx, megcsekkolom a szenzorokat is, remélem jó lesz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts