Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikus gondok


Jocek MV6

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Sziasztok! Először próbálok itt infóhoz jutni.Lehet hogy rossz helyen,ha igen bocsánat és nyugottan irányítsatok a megfelelő helyre! problémám az volna:hogy van egy 2000/16 benzin omega b1.Valamiért elszállt az óracsoport világítása.Világításkapcsoló és óra csoport kapcsoló sem segített,biztik rendben vannak! Mi lehet a bánata? Válaszaitokat előre is köszönöm!!!

Link to comment
Megosztás:

Az óracsoport pontosan mit takar? Mert ha tényleg csak a km óra, fordszámmérő, tank, víz műszerek nincsenek megvilágítva, akkor vagy egyszerre égett ki az összes égő, vagy a műszer hátulján nem érintkezik a csatlakozó. Ha a rádió kijelzője sem világít, akkor más gond lesz.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
On 2016. 05. 03. at 19:19, gaboi írta:

Köszönöm a választ.

Ha jól gondolom, az akkuról a vastag kábel az önindítóra megy rá, egy szál pozitív kábel. Hogy lesz ez zárlatos? Ha rosszul
kötötték volna be, akkor be sem indította volna az autót.

Na kiderült a móka. Az akkuról jövő pozitív kábel a generátor fölött volt elvíve, amiből az lett, hogy a kábel a kipufogósorhoz hozzá ért, a szigetelés leolvadt és letestelt.
Mióta a generátor alatt van elvíve, rendesen működik, nincs zárlat. Jó lett.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Üdv mindenkinek új tag vagyok a fórumon . Lehet volt már szó erről amit kérdezni szeretnék , de nem lapoztam végig mind a 128 oldalt :)

Olyan kérdésem lenne , hogy adott egy 97 évjáratú 2.0 8v Omega b gyárilag van benne egy erősítő  a napokban vettem egy új mnc fejegységet amihez hála az égnek alap tartozék volt az iso csatlakozó így rá is kötöttem gyujtás rá , fejegység kapcsol , hang semmi , vissza kikötöttem megnéztem az üveg biztosítékokat az iso csatlakozón leolvadt jó kicseréltem nagyobbra vissza rádió megy hang semmi vissza szerettem volna tenni a régi rádiót h legalább valami szóljon összekötöm semmi még csak be se kapcsol ,kiderült h odavan az erősítőm . A kérdésem az lenne hogyan tudnám átkötni a hangfalakat csak simán direktre , hogy ne legyen fontos az erősítő az autómba , hol vezessem el a kábeleket ??? 

Link to comment
Megosztás:

Akkor vagy lehúzod a csatlakozóját, és ott kötöd át, vagy a jobb oldali A oszlop tövében lévő csatlakozónál kötöd át. A magnóból a négy hangszóró vezetéke hátramegy az erősítőbe, majd onnan a hangszórókhoz. Ha megnézed a csatit, akkor látod, hogy van vékonyabb, és vastagabb ugyan olyan színű.A vékony jön a magnótól, a vastag megy a hangszóróhoz. Természetesen van még egy állandó plusz, kapcsolt plusz, illetve egy test. De a biztitáblát nézd át előbb, mert ott is van biztosítékja az erősítőnek és a magnónak. Amúgy öcsém autójában is ki van cserélve a fejegység, és nem szállt el az erősítő tőle. Ha kell küldök kapcsolási rajzot.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Üdv

Segitséget szeretnék kérni...97-es td omim rakoncátlankodik...

 

Hűtés problémám adódott egyes fokozatban megy mind a két ventillátor kettes fokozatban csak az egyik valamint ha a klima vezérlés kapcsolja akkor is az egyik.

Mi lehet a probléma??? Talán valamelyik relé?

A válaszokat és ötleteket előre is köszönöm...

 

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
On Tuesday, July 05, 2016 at 22:27, critical error írta:

Üdv

Segitséget szeretnék kérni...97-es td omim rakoncátlankodik...

 

Hűtés problémám adódott egyes fokozatban megy mind a két ventillátor kettes fokozatban csak az egyik valamint ha a klima vezérlés kapcsolja akkor is az egyik.

Mi lehet a probléma??? Talán valamelyik relé?

A válaszokat és ötleteket előre is köszönöm...

 

A td hűtését nem tanulmányoztam még, de V6-nál egyes fokozatban az egyik venti kap pluszt relén keresztül, de a testet a másik ventin keresztül kapja, ezért forog mindkettő, de az egyik sokkal lassabban. Kettes fokozatban mindkettőt kapcsolja 1-1 relé. Nézd át az összes biztit az akku mellett lévő relédobozban. Utána ki kell mérni, hogy a ventiknél van-e plusz-mínusz, illetve direktre is lehetne kötni, hogy egyáltalán jók-e? Ha leveszed a gyújtást, mikor mennek a ventik,akkor mmegállnak? Ha igen, akkor rossz egy 10 vagy 15 amperes bizti, ami szintén a fekete dobozban van, ugyanis gyújtás nélkül is működniük kell. Ha kell küldök kapcsolási rajzot.

Link to comment
Megosztás:

On Sunday, July 17, 2016 at 14:39, Pooli90816 írta:

Üdv fórumlakók ismét én :) az erősítő körüli gondok megoldódtak hála kori kollégának. Csak egy olyan kérdésem lenne .hogy ez a kábelezési rendszer használható lenne-e egy nem gyári erősítőhöz ???

Ezzel kapcsolatban nincs tapasztalatom, mert csak magnók lettek cserélve, az erősítő maradt. De nem hinném, hogy sok száz vattos erősítőt ebírnak a vezetékek és a csatlakozók.

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...
12 órája, Omega b 2,5v6 írta:

Sziasztok egy kérdésem volna mi okozhatja hogy ha 140km- el megyek fel megy a vizhofokom 100 fokra vagy picit fölé  de ha pl vissza alkok erre a 100-120 km akkor még vissza esik a hőfok termosztát vizpumpa hőgombak cserélve ez egy 2,5 v6 benzines 

Mert okosabb a gazdájánál! Mivel 130 km/h a maximálisan megengedett, vigyáz rád ne kapj büntit...

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 08. 22. at 8:10, norbesz írta:

Hello. Azt szeretnem kérdezni hogy van egy Opel Omega 2000- 16 szelepes 94-es évjáratú. Az a probléma ha hirtelen rá lépek a gázra menet közbe is behorkol az autó. Ez mitől lehet?

Behorkol? Az meg mit jelent: megtorpan?

Módosítva : BigFatPete
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.