Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

sztem megfogadom tanácsodat. Amúgy megtaláltam a tisben a ventillátorokat, de annyira rossz a kép, hogy nem lehet semmit leolvasni róla :?

Elküldve

Megpucoltam az összes relé érintkezőjét, de így sem akar jólenni. Ráadásulmegfigyeltem, hogy a bal első ventillátor fordítva forog, és ha lefogom, akkor a mellette levő gyorsabban kezd el forogni. Nem tudja vki, hogy mi a lábkiosztása a hőmérsékletgombának a hűtőben?

Elküldve

Ez (a fordítva forgás, meg lefogáskor jobban forog a másik) egyértelműen testhibára utal. A ventillátorok testkábele, vagy a testel való érintkezése a rossz. A gombát egyelőre ne cseszegesd. Voltmérővel mérjél feszültséget a ventillátoron. Szinte biztos vagyok, hogy a ventillátor pozitív bemenete és az akku negatiív sarka között az akku (12-14V) feszültségét fogod mérni. Utánna mérd meg a ventillátor negatív benemete és az akku negatív sarka között a feszültséget. Normál körülmények között itt 0-át kellene hogy mérjél, de szerintem lesz pár volt feszültség. Még látványosabb, ha az akku pozitív sarka és a ventillátor negatív bemenete között mérsz feszültséget. Itt is 12-14V-ot kellene mérned, de a testhiba miatt jóval kevesebbet fogsz mérni.

Ha nincs voltmérőd, fogj egy vezetéket, és amikor vérszegényen forog a ventillátor, adjál neki testet a negatív bemenetre közvetlenül az akkuról. Szerintem meg fog javulni...

Sok sikert.

Elküldve

Ma megpróbálom, csak az a szívás, hogy a csatlakozó széthúzásához le kell szedni a lököst kompletten :evil: Köszi :wink:

Elküldve

Megrendeltem egy hőmérséklet jeladót a hűtőbe a kettő közül, mert fél napi kapcsolási rajz bújás után az maradt lehetséges hibaforrásként. Másnap meg is jött (6e pénzért), beszereltem, de minden maradt a régiben.De eddigre nyomatékosult bennem, hogy az egyik (bal első) ventillátorom tényleg fordítva forog. Igaz ezt a tél végén szétkaptam, mert naon csapágyas hangja volt, de sztem nem lehet rosszul összerakni. Így maradt megoldásnak, hogy a vezetékeket felcseréltem a csatiban, hogy legalább az jól forogjon. Közben gáz fölé raktam a régi jeladómat és legnagyobb bánatomra kapcsolt, csak nem tudom, hány foknál kapcsolt, mert nem találtam hőmérőt amivel mérni tudnám. De most végre jó idő van és talán feljebb is megy a vízhőfokom, és meglátom, hogy most kapcsol-e.

Elküldve

Látom nem hallgattál rám...

Az hogy fordítva forog, és ha lefogod, amásik gyorsabban forog egyértelműen testhibára utal, azaz a ventillátor testje nem OK. A visszafelé forgás a következő miatt áll össze:

A jó irányba forgónak kisebb az áramfelvétele (mondjuk nem annyira kopott a csapágya, de az is lehet hogy amikor próbálod, nem is kellene hogy forogjon), mivel rossz a testelése, a másikon keresztül testel le. Ennek okán ellenkező irányba folyik az áram, fordítva is forog. Ma meg lefogod, akkor a ventillátoron keresztülfolyó áram nem végez munkát, ezért forog jobban a másik.

A jelenség pont olyan, mint amikor a hátsó lámpának rossz a testje, és amikor megnyomod a féket, az irányjelző is világít, persze mindkettő félerővel, csak ott nincs "fordítva" világítás, mert az izzónak mindegy melyik irányba folyik az áram.

Elküldve

Köszi, de hallgattam rád,de az a ventillétor nincs közvetlenül testre rakva, hanem néha egy relén keresztül kap. De a bizti kedvéért lehúztam róla a csatit, és rákötöttem közvetlenül az akksira, és akkor is rosszul forgott. Amúgy a három ventit öt relé kapcsolja két hőm.érzékelő alapján négy biztosítékon keresztül.

Elküldve
Köszi, de hallgattam rád,de az a ventillétor nincs közvetlenül testre rakva, hanem néha egy relén keresztül kap. De a bizti kedvéért lehúztam róla a csatit, és rákötöttem közvetlenül az akksira, és akkor is rosszul forgott. Amúgy a három ventit öt relé kapcsolja két hőm.érzékelő alapján négy biztosítékon keresztül.

magyarul tö kegyszerü minden :shock: :?

  • 2 weeks later...
Elküldve

Tud valaki elektromos kapcsolási rajzot az adott típushoz?

Az Astrámhoz nagy keservesen találtam egy teljesen jó rajzgyűjteményt

a neten anno, de most az Omegához nem akaródzik...

Elküldve

Este beszkennelem neked ha megvan a 8v mocishoz is és küddöm.

De azé szólj rám. Bár a mai nap naon hosszú lesz nekem.

Elküldve

Oks, előre is köszönöm. :lol:

Nem akarlak zargatni, csináld amikor tudod. :(

Ja és a legfontosabb a fedélzeti része, a motor felőli dolgok nem érdekelnek most annyira.

Elküldve

Gabi!b Du jú gávárís vü Ingliss???

És a tied az X20SE v 20SE SOHC???? Évjárat?

Ja és a legfontosabb a fedélzeti része, a motor felőli dolgok nem érdekelnek most annyira.
Hát énnemtom, maj meglátod milyen "eccerű" elmenni rajta. Megkapod mindet emilben csorgatva
Elküldve

Mert minden abreviéjsön ángliusul van a rajzokon, meg a jelmagyarázat is, satöbbi. Úttyogy a SZÓTÁR használatát javallom ha nem ismered a jelentéseket. Vagy engem tessék mekkérdezni. :wink:

Elküldve

Oké én tudom, de ez úgy néz ki, hogy minden kütyü a rajzon be van számozva. Egy betű és egy kétjegyű szám. Ha pl a generátornak nem tudod a nevét, akkor nem oly eccerű.... :wink:

Elküldve

Akkor jó. Engem ha valami érdekel belőle, akkor általában bezárkózom egy szobába egy vödör kávéval, teljes csendet teremtek magam körül és lehasalok áramkört nézegetni. Melinda meg szörnyülködik, hogy mit lehet azon ennyi ideig nézni.

A legszebb, amikor tudom a nevét annak amit keresek, de a rajzon nem találom. Ilyenkor egyenként kell a többszázas listát végignézni, mert az elnevezés nincs ABC sorrendben, csak a jelölőkódok. Ha megvan, akkor a "track" szám alapján már meg lehet találni. :?

Elküldve

Először nekem is nehéz volt kiigazodni, de most már rutinból megy. :lol:

Én nem is elnevezés szintjén nézem inkább, hanem áramköri szinten.

Abból hamarabb ki lehet bogozni a keresett dolgot. :)

Elküldve
Először nekem is nehéz volt kiigazodni, de most már rutinból megy. ;)

Én nem is elnevezés szintjén nézem inkább, hanem áramköri szinten.

Abból hamarabb ki lehet bogozni a keresett dolgot. ;)

Neked.

De majd ha vmit nem értek, tudom kit kérdezzek. :lol:

Végülis Soltvadkerten én is megtanítottalak zseblámpát bekapcsolni. :) :( :D :D :D

:laughing3:

Elküldve
Kérdezz nyugodtan. 8)

A zseblámpát meg szerintem nem mérnök tervezte, mert én biztos nem a seggére raktam volna a kapcsolóját. :oops: :(

Az nagyon is jó zseblámpa! 8)

Nem kell mérnöknek lenni,hogy betudja kapcsolni az ember :wink: :lol: :)

Elküldve
Kérdezz nyugodtan. 8)

A zseblámpát meg szerintem nem mérnök tervezte, mert én biztos nem a seggére raktam volna a kapcsolóját. :oops: :lol:

Dehogynem odatennéd, ha 2 Ft 75 fillérből kellene megoldani az elemérintekzőket, a kapcsolót, meg a foglalatot :)

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.