Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikus gondok


Jocek MV6

Recommended Posts

Sziasztok Omegások!

Kérdeznék kettőt, hátha ti okosabbak vagytok:
1. Próbáltátok már beprogramozni az elektromos tetőablakot? Nekem sehogy sem sikerül. Hiába nyomkodom a könyv szerint, nem találja a középállást(zárt). Kapjam le a kábelsarut és úgy próbáljam? Valami egyéb ötlet?
2. A középkonzolon egy csomó visszajelző nem ég. Cserélnék benne égőt, de nem tudom hogy kell kivenni az egyes kapcsolókat. Feszegessem és kijön, vagy belülről kell? :roll:

kösz
Jocek

Link to comment
Megosztás:

  • 3 months later...
  • 1 month later...

Azt mondták, az MV6-ot is meg lehet főzni, és most már tudom is, hogy :)

Tegnap voltunk Visegrádon, és Dobogókő fele mentünk. Oda felé minden OK, a visszaúton azonban már akadtak gondok. Négyen ültünk az autóban, racingolásról szó sem volt, asszony nem szereti...

Azonban Tas addig csesztetett, hogy elkezdtem nyomni. Rövid idő elteltével felfedeztem, hogy vizhőmérséklet majdnem 100 fok ( a piros 110 körül kezdődik). Azonnal takarék üzemmődra álltam (persze megállni szinte nem lehet), de nem akart visszamászni a hőmérséklet. Ekkor rávettem a digitklímát, hogy álljon le a hűtéssel, és fűtsön max erővel. Ekkor már 102 fokos volt a víz... Felértünk a hegytetőre, gondoltam a lejtőn majd helyreáll, de csak 100-ig ment vissza. Ekkor egy alkalmas helyen megálltunk, és megállapítottuk, hogy nem megy a ventillátor. Ennek az oka egy kiégett biztosíték volt, ami NEM a biztosíték táblán helyezkedik el, hanem a motortében található elektromos elosztódobozban (amelyikben a komputer is van, az akksi mögött). Bizti csere után pillanatokon belül 92 fokos lett víz.

Ezt most az egyszer megúsztam, de az a tanácsom minden omegásnak, NAGYON figyelje a mutatót, százezreket lehet spórolni..

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 5 weeks later...
Ezzel az autóval is kezdődnek...

Hoszabb út után, sorban araszolva felmegy a víz 100-ig (ventillátor megy!!). Kicsit rálépek a gázra és pörgetem, visszaesik egy beosztást. Lehet hogy nem megy a hűtővízkeringető szivattyú?

Találkozott már valaki hasonlóval?

de megy, de alapjáraton a vizpumpa lassan keringeti a vizet a motorba.

nagyobb fordulatom meg a vizpumpa tekeri mint a z állat.

lehet hogy inkább egy picit le van vizkövesedve a rendszered....

ugy rémlik, hogy a vizkeringetőt megnéztük.....

Link to comment
Megosztás:

Bocsánat, hogy belekontárkodom, de ahogy uhuhu írta, úgy igaz.

1.6D-s révén, városban, +40 C fokos külső hőmérsékletnél rá kellett jönni megoldásra, ami nem is tőlem származik. :roll: Szal ha nagyon a vízhő akkor érdemes egy kicsit :!: :!: (nem padló) rálépni a gázra és alapjárat fölé emelni a fordulatot és ez ált. segíteni szokott. (Ha a vízpumpád halt volna be akko' már rég észrevetted volna). Viszont ezzel a vízkövesedéssel illetve a megszüntetésével vigyázz :!: , ugyanis ha "ügyes vagy" olyan helyeken kezd el szivárogni a hűtőrendszer amiről elképzelésed sem volt (a vízkő ki--> tömítetlenség egy ideig, majd víz ki, amíg újra el nem vízkövesedik)

Én ha sűrűn tapasztalok ilyet (ill. tapasztaltam.. hm 8) ) akkor hűtő ki, jól kimos és visszarak. Nekem az segített. (igaz Asconában de sebaj, a termodinamikai törvények minden autóra egyformán hatnak :))

Majd elfelejtettem :!: a termosztátot is nézd meg :!: :!: Az miatt is lehet hasonló jelenség :!:

Link to comment
Megosztás:

Nem oda-buda!

Amiket írtál, már végigpörögtek az én fejelmebn is (87 óta opelezem, azóta 12 opel járt/jár a kezeim között), de azért itt nem olyan 1xű a helyzet mint a 1,6D motornál...

Van egy vízpumpa, amit a vezérlés hajt. Ezen felül van két elektromos vizkeringető (mint egy házi központi-fűtés rendszerben). Az egyik a fűtés rendszer irányába keringeti a vizet (hogy a fűtés intenzitása NE függjön a motorfordulattól), a másik a blokk és a hűtőradiátor között teszi ugyanezt két okból. Az első, hogy a hűtés intenzitása ne függjön a motorfordulattól, ugyanis ez egy 3000-es motor, és elég sok hőt termel ahhoz, hogy a mérnök megállapítsa, nem elég az alapjárati fordulattal (500) forgatott vízpumpa által szállított mennyiség. A másik ok (ez a C20XE és főleg C20LET motorokhoz lenne jó), amikor leállítod a motort, vízszivattyú még egy darabig keringeti a motorban a vizet, a hűtőventillátor pörög alacsonyabbik fokozaton, mindaddig míg a motor vissza nem hűl!!

Szóval erre a második szivattyúra gyanodtam/gyanakodom.

Termosztát ellenőrzése nem egyszerű (szívósor le, stb. egy termosztát csere kb fél napos meló).

Hibajelenség egyik oka az lehet, hogy az akkumulátor-alváz-motorblokk vonalon valamelyik testkábal elfáradófélben van. Amikor a hőfök felmegy (ez csak látszólagos, egyszerűen meghüjül a műszer) és lárépek a gázra, a generátor elkezd több áramot termelni, azaz pótolja rossz érintkezéseken fellépő veszteséget, és a műszer újból normális értéket mutat. Mint írtad, minden autóra egyformán hatnak a termodinamikai törvények, ezért is inkább elektromos gondra gyanakszom, ugyanis amikor felmegy a hőmérséklet, és rálépek a gázra azonnal visszaáll a mutató normális értékre.

Amit a vízkövesedéssel kapcsolatban írtál igaz, de hát remélem nálam nem ez okozza a hibát, végülis nem egy 20 éves autóról van szó, ráadásul 2003 márciusáig svájcban üzemelt az autó, és gondolom ott nem csapvíz+tescofagyállóval töltötték fel a rendszert :)

No mindegy hétfőn kiderül az igazság, ugyanis bevittem a szervízbe.

Produkál még egy két furcsa dolgot mostanság... Pl veszti a vizet. Valószínű nem ez okozza a magas vízhőmérsékletet, ugyanis amikor a kiegyenlítő tatályban minimum alá csökken a vízszint és ezt jelzi a board computer (KÜHLMITTEL STAND), azonnal ütánnatöltök. Szerintem valahol szivárog a vizem. Ami rácsorog valami elektronikára, és okozza azt az érdekes jelenséget, ami 2 napja bodogít: mikor milyen kedve van, néha 2800, néha 4500, néha meg 5500-ig engedi pörögni a motort, és ha eléri a fordulatott letilt (mint amikor tiltásig pörgeted a motort). De az is lehet, hogy egszerűen ez is valami testkábel/rossz érintkezésből fakad. Amikor a tiltást játsza, ha tovább nyomom a gázt, kigyullad a check-controll, tehát a szerelőnek lesz támpontja honnan kiindulni...

Sajnos az MV6 motoron szinte semmihez sem lehet rendesen hozzáférni, szinte mindenhez célszerszám kell meg TECH műszer. Ezért ment az autó szervízbe.

A szervíz után referálok, hogy mire jutottak. Nagyon furdal a kíváncsiság...

Link to comment
Megosztás:

Na igen, csakhogy én nem tudtam épp milyen Omegád van :) :)

Nekem csak az Asconára futotta '94 ben, (korábban is volt, de akkor még nem "hivatalosan", tekintve nem volt még jogsim :) ) meg most egy A Omegára, szal elektronikában nem ismerem, de amit leírtál abban valóban van ráció. Viszont akko' nekem is lenne 1 azaz egy kérdésem. Hogy lehet az, hogy lelevegősödik a hűtőrendszer az említett Asconában (a téli üzemnél "kellemetlen" volt) és úgy hetente légtelenítettem a termoszttátnál, holott elvileg önlégtelenítős. Hja és a hűtő víz nem fogyott, ill csak akkor, amikor légtelenítettem. (Valahol egy légbuborék lenne? de ekkora?? ) Mondjuk ez már csak amolyan "elvi- költői" kérdés, tekintve nem nagyon használom az adott járművet :o

Link to comment
Megosztás:

Amit leírtam nem újdonság, tudomásom szerint az összes B Omegára jellemző, de legalabbis a V mototrosokra igen.

A 2. és 3. autóm C Ascona volt (igaz benzines). Szerintem valahol veszik a vized, és onnan a légbuborék. Lehet hogy hidegen nem is szivárog a víz, csak üzemi nyomáson. Ez lehet valami tömítés, gumicső, rosszabbik esetben hengerfejtömítés. Létezik egy célszerszám erre a hibajelenségere. A kiegyenlítőtarttály kupajának a helyére kell csavarni, van rajta egy "kézipumpa", meg egy nyomásmérő műszer. Tele kell pumpálni a rendszert levegővel, hogy üzemi nyomás legyen a rendszerben, és ott kell hagyni fél óra - egy órára. Ha nem esik a nyomás akkor abban lehetsz biztos, hogy a belső vízkörön (termosztát mögött) nincs szivárgás. A termosztát utáni részt csak úgy lehet ellenőrizni, hogy üzemmeleg motornál (amikor kinyit a termosztát) szemrevételezzük a hűtőt, meg a csöveit. Ez a célszerszám leginkább csak szakszervízben található :)

Nemrégen jártunk úgy a Combo 1,7D-nél, hogy veszett a víz, de csak akkor lehetett látni, ha üzemmeleg motornál, kinyitott a termosztát. Csak ilyen esetben kezdett el szívárogni a hűtő...

Link to comment
Megosztás:

Na majd ha nem megy el az autó, meg lesz kedvem csinálok egy külön topicot majd erre, me nagyon kezdek off lenni :) Azé kösz :)

szerintem hengerfejes lesz.

az enyém is ilyen, alapjáraton lelevegősödi, és nincs fütésem. ha pörgetem, akkor légteleniti magát, és ujra van fürtésem.

Link to comment
Megosztás:

Csináltam az Ascona threadben egy új topicot, kéretik oda írni ezzel kapcsolatban :) THX :)

És ezúton szeretném az admin bácsit megkérni, hogy helyezze már át legyen szives eme utolsó, Asconás hozzászólásokat oda.. THX és KÖSZI :)

8)

Link to comment
Megosztás:

  • 4 months later...

Cseréltek az autón "márkaszervízben" főtengelyfordszám jeladót és azóta nagyon szarul megy az autó.Alacsony fordulatról alig húz,ha pedig emelkedőn megyek alacsony ford-on(1500-1800) akkor rettenetese rázza a kasztnit és fülbántó mély hangot ad ki. :evil:

Tud valaki vmi okosat írni?

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Cseréltek az autón "márkaszervízben" főtengelyfordszám jeladót és azóta nagyon szarul megy az autó.Alacsony fordulatról alig húz,ha pedig emelkedőn megyek alacsony ford-on(1500-1800) akkor rettenetese rázza a kasztnit és fülbántó mély hangot ad ki. :evil:

Tud valaki vmi okosat írni?

Köszi.

akkor ott valamit elbasztak.

de szerintem ott nincs mit elbaszni .

1 jeladó, és 1 csatlakozó.

ha nincs összedugva, akkor világit a motorkontrol, és nem megy az autó.

vidd vissza....

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Sziasztok.

Problémám van a táltossal. 2.0 16v . Ha világít a fényszoróm akkor a vízhőmérséklet mutatóm többet mutat mint amikor lekapcsolom a világítást. Kb 5 fokkal kevesebbre ugrik. Ez a jelenség akkor is előjön amikor a fűtőventillátorom fullon megy. A másik, hogy nyáron légkondival 100 fok fölé is fölmegy a mutató. Szerintetek nem gáz? A ventillátor pörög mint állat.

Link to comment
Megosztás:

Sztem vízköves a hűtőd.Nekem is volt ilyen,de nekem csak akkor zavart be a hőm.mutatóba amikor ment a ventillátor(vil.nélkül több áram jut a ventillátoroknak,ezért gyorsabban pörögnek és jobban hűtenek)De ez a problem nekem nyáron jött ki.Ha netán kivízkőtelenited a hűtődet óvatosan csináld,mert az oldó kikezdheti az ula részeket.(én két doboz háztartási vízkőoldót,és egy ü ecetet használtam el,és azóta király a hűtésem.De Darknak is volt vmilyen gondja a hűtése terén,keresd meg hátha ő vmi más megoldást is tud.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.