Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Én nem tudom mire is szavaznék...Faternak 1.6 D Kadettja van 20 éves,a motorja tökéletes,szinte sehol nem rohad, eredeti gyári metálfény van rajta, 140-et simán viszi, mikor hoztuk haza Csepelről 3 személlyel végig 130-al jöttünk az M7-esen.(100km), fogysztása itt a faluban olyan 5-6 lityó körül van, hidegben(-15 fok) is pöccre indul, igaz 2x kell izzitani rá, de elég a dúsitót félig kihúzni. A fűtése is király.Ez szól a diesel Kadett mellett.Lassan gyorsul, emelkedőnek vagy neki kell szaladni, vagy visszakapcsolni, igaz harmadikban bárhol bármekkora emelkedőn felmegy.Előzni 100 felett elég körülményes, és hát a 155-ös gumik, és elsőkerékhajtás...nevetséges.Szerelni is elég nehézkes, mert elég nehéz hozzáférni a motoralkatrészekhez.

Most nézzük az én Opelem.27 éves 2 ajtós B Ascona, 2000 cm3, karburátoros.Vagyis igy nem teljesen igaz, mert ez a gyári mocija.Jelenleg egy 1.9-es teljesen felújitott moci van benn, szintén karburátorral, 2000es hengerfejjel, és vez.tengellyel, könnyitett lendkerékkel, 5 seb hosszú váltóval, hidraulikus szelepemelőkkel,és a 3000-es Monza-Senator-Omega (soros 6 henger), szelepeivel, nagyobbra mart, és polirozott szivó és kipufogójáratokkal.Belseje kék velúr, kivül festés, karosszéria az én munkám, valamint a motor is.Nagyon egyszerü szerelni, egy crowa készlettel, 2 villáskulccsal, egy torzkulccsal totál szét lehet szedni,és öszearakni 16 óra alatt mindent ami a motortérben van, a motort is belértve.(öcsémmel megcsináltuk)

Meneteljesitményben nem kell összehasonlitanom a diesel, sőt a benzines Kadettokkal sem.Fogysztása 8-14 liter (130 as tempóig 10 ből kijön ha nem állat módon gyorsitgat vele az ember)Ülések kényelmesek, bár egy jó kartámasz ebből is hiányzik.Kupplungja szerintem jobb mint a dieselé,a váltója is gyorsabban pontosabban kapcsolható.Sajna a fütése elég gyenge, télen sem nagyon akarja bemelegiteni az autót, pláne -20 fok környékén.(valahonnan mindig beszivja a kinti hideget is a radiátorhoz).Aki szereti a hátsókerékhajtást annak egy élmény,még száraz úton i keresztbe dobja magát ha kanyarban 2-3-ban lepadlóza az ember. Nyáron meg jól néz ki a 185, vagy annál nagyobb guma.Én feltettem a 13-as 185-ös gumákat fater Kadettjére, de kilóg a sárvédőivből elég rendesen. Ja, a rohadás...hát 27 éves autón kell lennie, pláne ha 4 éve nincs garázsban tartva.Van is, mikor vettem akkor a 2 küszöböt kellett cserélni, meg egy sárvédőivet hátul, meg a csomagtartó alján egy kis részt.Az első hosszmerevitőkön is meglátszik az idő, de mivel rendszeresen évente alvázvédőzöm még 8-10 évet kihúz.

Lényegében mindkettő autó megfelelene bárkinek, az egyik a kis fogysztást kedvelő ráérőknek, a másik meg a rallys száguldást kedvelőknek.

  • 3 weeks later...
Elküldve

ez egy olyan Kadett-Ascona?

Kascona?

Mint a Mancona?

Azért ez nem olyan durva így sötétben

:(

tetcik

és ha Caravan akkor lenne az igazi keveredés. Függőleges hátú Ascona.

Elküldve
Kascona?
Nem! Ez 1 Ascett!!! Nézd meg előző hozzászólásom témáját! (fent, üzenet fejlécében) :(

és ha Caravan akkor lenne az igazi keveredés. Függőleges hátú Ascona.

Caravan. De amúgy csak a verda eleje Ascona, meg a tulaj állítása szerint még van vele játszva ez-az (Astrából).

OFF Amúgy remélem nem haltál éhen Fóton, valahogy nem futottunk aztán össze a szendviccsel :oops:

Elküldve

ÚÚÚÚ

bocs

:()

nem, nem haltam éhen, és megse néztem az autód és még nagyon sok autót se néztem meg, én nemtudom milyen programszegénységről beszélnek mások egy kész rohanás volt végig, éppen azt az autót csodáltam amelyik közelebb volt.. a Sierrák is kimaradtak mefg emeberek is...

Racce autója pedig egy kult!! gyönyörű, biztos sok munka volt vele :(

nemis figyeltem a címet, tényéleg ASCETT, bocs, igenigen most gondolom át nagyobb elől kisebb hátul a Mancona is így (mondjuk)

Elküldve

Szerintem egyszerűen Opel úgy döntött, hogy nem divat ebben a kategóriában.

A Vectrákból is csinált/nak kombit pár évvel később.

Marketing :(

Elküldve
Szerintem egyszerűen Opel úgy döntött, hogy nem divat ebben a kategóriában.

A Vectrákból is csinált/nak kombit pár évvel később.

Marketing :(

igaz,akkor még nem volt divat....azért poén lenne egy C kombi....-nem Ascett :(

Elküldve

Most majdnem beírtam ide, hogy miért nem, de közben kiderült, hogy nemigaz.

Úgy olvastam akkoriban általában nem volt divat a kombi Európában, mindenki Sedan-t vagy Cuope-t akart az volt akkor a trendi, gondolom.

Kombit csak a kőművesek, festők kedvéért készítettek, de ez sem teljesen igaz, mert az A Kadett Caravan-hoz pl volt gyári gyerekülés a csomitérbe.

Elküldve

ja

megtaláltam vinyón a forrást:

idézek:

"A hasznos tömeg 355 kg (beleértve a vezető súlyát: 75 kg ) 720 kg-os önsúly mellett. A nagyobb össztömeg miatt nagyobb kerekeket kapott (6.00-12 az 5.50-12 helyett) és erősebb háromlapos rugókat. Kiegészítőként volt kapható tetőcsomagtartó (110 DM), csomagtérpadlólemez takaró (48 DM), gyerekülés (148 DM), amelyben 2 gyereket lehetetett menetiránynak háttal a csomagtérben biztonságosan elhelyezni."

Elküldve

hát nemtom...eleve nem egy hűdenagy autó és akkor szegény gyerek még a csomitartóba...azt viszont kétlem h tényleg biztonságos volt. (persze mai szemmel)

elöször egy öreg citroen kombiban láttam ilyet...ott volt is hely bőven.....

Elküldve
tényleg, a B-C asconából miért nem vót kombi ?

Tessék, itt van egy:

11883564.jpg

Igaz, ez nem teljesen Opel, mert Holden, és nem Ascona, mert Camira. De a többi stimmel! :(

Elküldve
tényleg, a B-C asconából miért nem vót kombi ?

asszem jobb is h nem voltak... :oops: nekem nem teccenek ezek....bár abban az időben nem sok szép kombi volt ha nem tévedek :roll:

  • 4 years later...
Elküldve

Nekem Kadim van, de vezettem anno anyukám Aconáját, és szerelgettem is, szerintem csak formailag érezhető különbség, hogy a kadi jobban pakolható, bár Ascona Coupé lehet, hogy ugyanolyan jó. Az asci 1,3-as volt, semmi gond nem volt vele. Hát a tömeggel nem tudok gondolkodni, mivel a Kadett 66kw-os, tehát eleve jobban ugrik.

Elküldve
Nekem Kadim van, de vezettem anno anyukám Aconáját, és szerelgettem is, szerintem csak formailag érezhető különbség, hogy a kadi jobban pakolható, bár Ascona Coupé lehet, hogy ugyanolyan jó. Az asci 1,3-as volt, semmi gond nem volt vele. Hát a tömeggel nem tudok gondolkodni, mivel a Kadett 66kw-os, tehát eleve jobban ugrik.

hű nem is írtam ebbe a topicba pedig volt kadettem és asconám is egyszerre :) de inkább a régi 5 ajtós asconához viszonyítok nem a kabrióhoz :lol:

szóval szerintem a C ascona és az E kadett ég és föld. az asconában még érzed h autóban ülsz, a kadett meg mint valami játékautó. sok érv van a kadett mellett (fiatalabb,kevesebbett fogyaszt stb) de az ascona akkor is ascona <_<

ezzel most mennyi embert haragítottam magam ellen :)

Elküldve
hű nem is írtam ebbe a topicba pedig volt kadettem és asconám is egyszerre :) de inkább a régi 5 ajtós asconához viszonyítok nem a kabrióhoz :lol:

szóval szerintem a C ascona és az E kadett ég és föld. az asconában még érzed h autóban ülsz, a kadett meg mint valami játékautó. sok érv van a kadett mellett (fiatalabb,kevesebbett fogyaszt stb) de az ascona akkor is ascona <_<

ezzel most mennyi embert haragítottam magam ellen :)

Ismerős az érzés, de ez nálam fordítva volt, talán az autó állapota sem mellékes ezeknél a tapasztalatoknál nem? :-DDDDDDDDDDDDD

Mennyire csörög-csattog, mennyire légy a rugózása, mennyire húz, mennyire csendes stb........

Elküldve
Ismerős az érzés, de ez nálam fordítva volt, talán az autó állapota sem mellékes ezeknél a tapasztalatoknál nem? :-DDDDDDDDDDDDD

Mennyire csörög-csattog, mennyire légy a rugózása, mennyire húz, mennyire csendes stb........

nekem a kadett hibátlan volt mikor hozzám került... meg se nyikkant a belseje <_< egy év alatt viszont leamortizálódott sajnos rendesen.

ami jó sztori h egyik cimbora nagyon lefikázta a kadettet mikor megvettem, röhögött meg minden hogy hogy lehet E kadettet venni, aztán végül vett ős is egyet ( Rtomitól) és azóta 3/4év alatt beletett 20.000kmert és nagyon szereti

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.