bazs Elküldve Május21, 2004 Megoszt Elküldve Május21, 2004 Üdv! Meghalt a teőablakom. :cry: Az a baj, hogy egyszerű billentésnél kattog, ha viszont hátra is tolom, akkor vissza már nem jön, mert a bal oldalon nem indul el, csak a jobboldalon és így keresztbeáll. Ha viszont rásegítek egy kicsit a baloldalon kézzel (gyk: meghúzom a gomb nyomvatartásakor), akkor elindul és kicsit ugyan lassabban a szokottnál, de bezáródik. Tudna nekem valaki segíteni a probléma orvosolásában, akár személyes, akár virtuális módon? Illetve érdekelne ezek után, hogy lehet-e végálláskapcsolókat rakni ezen szerkezetbe, mert zavaró, hogy figyelni kell, hogy ne érjen a tető belső kárpitja a tető koszos külső részéhez, ha épp nem volt időm lemosni az autót, illetve egyszerűbb is csak egyszer megnyomni a gombot, valamint nem elhanyagolható szempont az sem, hogy ezesetben rá lehet kötni a riasztóra, hogy azt is zárja... 8) Előre is köszi minden építőjellegű ötletet, hozzászólást :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dark Angel Elküldve Május22, 2004 Megoszt Elküldve Május22, 2004 Nekem már volt hasonló tapasztalatom... a gond annyi volt, hogy lelazultak a mozgatómotor rögzítőcsavarjai. Egyet meg lehet húzni, ha kiszereled a belső világítás lámpáját, és ferdén bedugott csavarhúzóval meg lehet húzni. A másik kettőhöz kis türelemmel, kézügyességgel hozzá lehet férni ha a tetőablak irányából kicsit leengeded a tetőkárpitot. Az igazi megoldás, ha leszereled a tetőkárpitot, és kiveszed az egész szerkezetet, végigellenőrzöd, a csavarokat meghúzod, a szükséges dolgokat megzsírozod. Azt hiszem ezeket már elmondtam telefonon is (igaz ígértem, hogy visszahívlak, de elfelejtettem, bocs). Sajnos "varázs" trükkök nincsenek, ha nem a rögzítőcsavarok a ludasak, szinte majdnem biztos, hogy a tetőkárpit leszerelését nem úszod meg. Link to comment Megosztás: More sharing options...
fastspeed Elküldve Július30, 2005 Megoszt Elküldve Július30, 2005 Szia! ha még nem oldódott meg a problémád: Az is lehet, hogy csak a tetőablakot mozgató rendszer van kikopva. Sajnos ezesetben sem úszod meg a tetőkárpit leszedését. A Calibrafórumon keresd Ronaldo kollégát, aki árul 2000HUF-ért komplett tetőablakot ugyanilyen tünetekkel. Lehet, hogy neki a másik oldal van megkopva, és igy a kettőből össze tudsz rakni 1 jót. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Július30, 2005 Megoszt Elküldve Július30, 2005 Nicsak, ki jár erre? :lol: :hello2: Link to comment Megosztás: More sharing options...
bazs Elküldve Július30, 2005 Szerző Megoszt Elküldve Július30, 2005 Szia! ha még nem oldódott meg a problémád köszi, de megoldódott, sőt el is adtam már az autót ;-) Link to comment Megosztás: More sharing options...
fastspeed Elküldve Július31, 2005 Megoszt Elküldve Július31, 2005 Nicsak, ki jár erre? :lol: :hello2: :smt039 Link to comment Megosztás: More sharing options...
haby Elküldve Február14, 2009 Megoszt Elküldve Február14, 2009 Sziasztok! Látom rég jártak erre emberek de hátha olvassátok még. Szóval a kérdés az lenne hogy egy eredetileg nem tetőablakos calit át lehet e alakítani tetőablakosra? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hepi Elküldve Február14, 2009 Megoszt Elküldve Február14, 2009 Sziasztok! Látom rég jártak erre emberek de hátha olvassátok még. Szóval a kérdés az lenne hogy egy eredetileg nem tetőablakos calit át lehet e alakítani tetőablakosra?aha. le kel furni a tetőlemezt, és feltenni egy tetőablakosét :blush: Link to comment Megosztás: More sharing options...
haby Elküldve Február14, 2009 Megoszt Elküldve Február14, 2009 aha. le kel furni a tetőlemezt, és feltenni egy tetőablakosét :blush: Értem. Szóval egyszerű módon nem kivitelezhető és jobb tetőablakosat venni... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hepi Elküldve Február14, 2009 Megoszt Elküldve Február14, 2009 Értem. Szóval egyszerű módon nem kivitelezhető és jobb tetőablakosat venni... ennél egyszerűbb nincs, minden más eset csak taknyolás :blush: Link to comment Megosztás: More sharing options...
haby Elküldve Február15, 2009 Megoszt Elküldve Február15, 2009 ennél egyszerűbb nincs, minden más eset csak taknyolás :blush: Hmmm... Akkor nem lesz 97-es calibrám :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hepi Elküldve Február15, 2009 Megoszt Elküldve Február15, 2009 Hmmm... Akkor nem lesz 97-es calibrám :blush: melyik calira gondoltál? Különben ha van benne klíma mondjuk akkor jó lehet az. Bár a klímával sok nyűg van ha elvolt hanyagolva idáig. Tippem szerint egy ilyen strandkorlátkéket nézhettél ki :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hepi Elküldve Február15, 2009 Megoszt Elküldve Február15, 2009 Hmmm... Akkor nem lesz 97-es calibrám :lol: ja és ha calit akarsz venni akkor minél fiatalabbat és megkíméltebbet vegyél, ha van ilyen, de elvétve akad :blush: Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Február15, 2009 Megoszt Elküldve Február15, 2009 Hát nemtom... nekem nem hiányozna a tetőablak ha ezenkívül minden rendben van és tip-top az autó (bár a Cali elektromos teteje csábító volt amikor először láttam olyat Millibra autóján). Mondjuk lehet hogy azért mert eddig nincsenek túl jó tapasztalataim az Opel gyári tetőablakaival, az eddigi 5 Opelem közül 2 gyárilag tetőablakos volt, mindkettő beázott. :blush: Link to comment Megosztás: More sharing options...
haby Elküldve Február15, 2009 Megoszt Elküldve Február15, 2009 Hát nemtom... nekem nem hiányozna a tetőablak ha ezenkívül minden rendben van és tip-top az autó (bár a Cali elektromos teteje csábító volt amikor először láttam olyat Millibra autóján). Mondjuk lehet hogy azért mert eddig nincsenek túl jó tapasztalataim az Opel gyári tetőablakaival, az eddigi 5 Opelem közül 2 gyárilag tetőablakos volt, mindkettő beázott. :lol: Nekem a corsámon is van igaz nem elektromos meg nem elhúzható csak feltolható de egyáltalán nem ázik. A klímáért nem rajongok az elektromos tető viszont nagyon fílinges :D Amúgy ezt néztem ki. Csak a corsa a kutyának nem kéne így nincs lóvé rá :) pedig ez tök zsír sztem. Az ecoteccel meg sztem ki tudnék békülni. Vezettem ismerősöm B vectráját ezzel a motorral és nem volt rossz :blush: Link to comment Megosztás: More sharing options...
millibra Elküldve November28, 2011 Megoszt Elküldve November28, 2011 Van valakinek esetleg ötlete arra, hogyan tudnám megoldani a tetőablak automatikus behúzását a riasztó aktiválásával? A riasztó elvileg tudja ezt a funkciót, mert az ablakokat felhúzza. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve November29, 2011 Megoszt Elküldve November29, 2011 Ezekszerint nem sikerül megoldani az Omega B motorjával-elektronikájával? Link to comment Megosztás: More sharing options...
millibra Elküldve November29, 2011 Megoszt Elküldve November29, 2011 Ezekszerint nem sikerül megoldani az Omega B motorjával-elektronikájával? Nem próbálkoztam azóta, de "B" tervet keresgélek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Skynet2042 Elküldve Június9, 2012 Megoszt Elküldve Június9, 2012 Helló Van egy Opel Omega B caravan-om és szeretnék rá egy tetőablakot. Ha rá lehet szerelni akkor hol és mennyiért? Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Június10, 2012 Megoszt Elküldve Június10, 2012 Itt calibrások laknak, azok nem tudják hol lehet szerezni B Omegába tetőablakot, talán kérdezd a megfelelő topikban. Link to comment Megosztás: More sharing options...
McDeath Elküldve Július8, 2013 Megoszt Elküldve Július8, 2013 Sziatok! Volna nekem egy Calibrám, 91-es a drága. Van benne tetőablak is, de sajnos nem akar működni.Mechanikailag adta meg magát, ezért kéném a segítségeteket. A hibát így első nekifutásra kontakthibának néztük a csatlakozónál vagy a kábelek egyikében. Ilyenkor se le, se fel. A kapcsolót kimértem, az teljesen jó. Ha a kábelek, csatlakozók úgy gondolják, akkor a tető feljön, de féloldalasan indul el és segíteni kell, mert másképpen nem akar felmenni. Lefelé meg aztán kész szenvedés lehúzni. A motor áttételházán van egy fogaskerék. Ez a fogaskerék osztja a forgást két felé, ami a két oldalt mozgatja. Ezek a spirális fogaskerekek meg vannak eléggé kopva, emiatt átugrik egy egy fogat néha, így ferdén akar lecsukódni, ami persze kivitelezhetetlen és megakad. Nagy nehezen rábírtuk jóbarátommal, hogy becsukódjon de azóta ki se nyitom inkább. Tehát a hiba mechanikus részéhez szeretnék némi segítséget, akár egy összeszerelési útmutatót, vagy robbantott ábrát, hogy képben legyek róla mi merre, mert ha szétszedem, akkor tudjam mi merre van benne. Tetőkárpitot már egyszer le is vettük hogy megnézzük a hiba okát, ami eredetileg a csavarok lelazulására vezethető vissza. Emiatt nem úgy volt a helyén a motor áttételháza, ahogy kellett volna, így megkoptak a fogaskerekek... <_< Remélem tudtok ebben segíteni. :icon1: Köszönöm előre is a segítségeteket! Üdv McDeath Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Július8, 2013 Megoszt Elküldve Július8, 2013 Ez segít?: 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
McDeath Elküldve Július8, 2013 Megoszt Elküldve Július8, 2013 Ez segít?: Szia! Igen! Nagyon szépen köszönöm! :) Remélem rendbehozható a dolog, habár a mozgató mechanika is kivan de megoldom azt is remélhetőleg. Nem szeretnék taknyolni, úgy hogy majd valami érdemleges ötletelés lesz előtte fejben, hogy mint és hogyan kellene. :) Mégegyszer köszönöm! Üdv McDeath Link to comment Megosztás: More sharing options...
Englishman Elküldve Július20, 2013 Megoszt Elküldve Július20, 2013 Haligali. Hátha valakinek hasznos. Az én tetöablakom is szorakozott. Kézzel kellett rásegiteni hogy menjen . Kivettem a belsövilágitást. A testkábele volt laza. Amiota meghuztam tökéletes. Az a durva hogy a testkábel miatt tudja magát ugy produkálni mintha rakás szar lenne az egész mechanika. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
McDeath Elküldve Július20, 2013 Megoszt Elküldve Július20, 2013 Haligali. Hátha valakinek hasznos. Az én tetöablakom is szorakozott. Kézzel kellett rásegiteni hogy menjen . Kivettem a belsövilágitást. A testkábele volt laza. Amiota meghuztam tökéletes. Az a durva hogy a testkábel miatt tudja magát ugy produkálni mintha rakás szar lenne az egész mechanika. A baj nálam hasonló. Elektromos probléma viszont még mechanikus probléma is van mert az egyik oldal mindig lemarad a másikhoz képest. Felfelé a bal oldal, lefelé a jobb oldal. Így inkább leszedve becsuktuk a mechanikát haverommal. Azóta inkább nem próbálkozok vele majd ha lesz mechanika akkor majd elektromos részletekre is figyelünk kicsit. Addig jó az így. Beázni nem ázik, magasnyomásúval teszteltük. Addig pedig marad az ablak. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts