Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Csaba

Recommended Posts

Sziasztok!

2 hete vettem egy full fapad F Astrát. Egyedül riasztó van csak benne, viszont a későbbiekben szeretnék belerakni központi zárat is. Éppen ezért ki akartam deríteni a riasztó pontos típusát, hogy egyáltalán tudja e vezérelni a kp. zárat. Mivel semmiféle felirat nem volt rajta, ezért jobb híján szétszedtem a riasztót. Ki is derült, hogy egy Autosonic Touch-Safe GTS 348-ashoz van szerencsém.

Ez eddig tök jó, csak most meg már nem működik. Gondolom az nem tetszett neki, hogy szétszedéskor kihúztam a csatlakozóját. Ha jól tévedek most újra meg kellene tanítanom neki a távirányítót. A probléma abban áll, hogy fogalmam sincs hogyan kell. Már ha egyáltalán tényleg ez a baja...

Odáig jutottam, hogy ha ráadom a gyújtást, miközben nyitva van a vezetőoldali ajtó, és hosszabban megnyomom a távirányító gombját, akkor sípol egy hosszabbat, majd utána kb. 2 másodpercenként csipog egyet, közben a LED-je is ilyen ütemben villog. Ha újra hosszabban nyomom a gombját, akkor abbahagyja és csak akkor kezdi újra, ha leveszem a gyújtást, újra ráadom és ismét hosszabban nyomom. Ha csipogás közben bezárom az ajtót, akkor abbahagyja, de ha újra kinyitom, akkor folytatja. Viszont ha nincs rajta a gyújtás, akkor hiába nyomkodom (hosszan, röviden, akárhogy) a távirányítót (akár közvetlenül a riasztó mellett), nem reagál semmit.

Hogyan lehetne újra életre kelteni? Neten nézelődtem, de nem sok mindent írnak róla.

Az autóhoz kapott kulcscsomón ott figyel egy piros kis műanyag biléta, egyik oldalán "Autosonic touch-safe code" süllyesztett felirattal, a másikon pedig egy matricával amin felirat van "0:XXXXX B" alatta "T:XXXXXXXX" formátumban. Mi ez? Lehet e ennek valamilyen jelentősége a riasztó életrekeltésében?

Üdv!

szokott lenni valahol elrejtve egy titkosnak szánt kapcsoló (akár kulcsos) amivel programozó módba lehet tenni. Nem ismerem a konkrét típust, csak eddig ilyenekkel találkoztam. Ezeket prog módban lehetett távirányítóval összetanítani. Keress valahol ilyesmit a lábtérben, műszerfal alatt, közvetlen a vezérlőn, vagy valahol.
Link to comment
Megosztás:

szokott lenni valahol elrejtve egy titkosnak szánt kapcsoló (akár kulcsos) amivel programozó módba lehet tenni. Nem ismerem a konkrét típust, csak eddig ilyenekkel találkoztam. Ezeket prog módban lehetett távirányítóval összetanítani. Keress valahol ilyesmit a lábtérben, műszerfal alatt, közvetlen a vezérlőn, vagy valahol.

Magán a vezérlőn van egy kulcsos zárszerkezet. Ezt mielőtt megbontottam volna, kikapcsolt állásba fordítottam. Azóta persze visszakapcsoltam, de próbáltam azt is, hogy kikapcsolt (legalábbis a normál működési állástól eltérő) állásban nyomkodtam a távirányítót, hátha akkor kerül tanulási módba, de olyankor abszolút nem reagál gyújtást ráadva sem. Ergo azzal valószínűleg csak kikapcsolom.

Az utastérben én nem találkoztam sehol rejtett kapcsolóval, vagy zárral. Szerintem nincs, de az is lehet, hogy nagyon jól el van rejtve és azért nem találom.

Arról a bilétáról esetleg valamit? Más riasztóhoz is adják? Mi célt szolgálhat?

Link to comment
Megosztás:

Magán a vezérlőn van egy kulcsos zárszerkezet. Ezt mielőtt megbontottam volna, kikapcsolt állásba fordítottam. Azóta persze visszakapcsoltam, de próbáltam azt is, hogy kikapcsolt (legalábbis a normál működési állástól eltérő) állásban nyomkodtam a távirányítót, hátha akkor kerül tanulási módba, de olyankor abszolút nem reagál gyújtást ráadva sem. Ergo azzal valószínűleg csak kikapcsolom.

Az utastérben én nem találkoztam sehol rejtett kapcsolóval, vagy zárral. Szerintem nincs, de az is lehet, hogy nagyon jól el van rejtve és azért nem találom.

Arról a bilétáról esetleg valamit? Más riasztóhoz is adják? Mi célt szolgálhat?

Tanuló módba általában egy Jumper áthelyezésével tudod tenni, ami vagy a csatlakozók mellett van, vagy bent a vezérlődobozban.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

2 hete vettem egy full fapad F Astrát. Egyedül riasztó van csak benne, viszont a későbbiekben szeretnék belerakni központi zárat is. Éppen ezért ki akartam deríteni a riasztó pontos típusát, hogy egyáltalán tudja e vezérelni a kp. zárat. Mivel semmiféle felirat nem volt rajta, ezért jobb híján szétszedtem a riasztót. Ki is derült, hogy egy Autosonic Touch-Safe GTS 348-ashoz van szerencsém.

Ez eddig tök jó, csak most meg már nem működik. Gondolom az nem tetszett neki, hogy szétszedéskor kihúztam a csatlakozóját. Ha jól tévedek most újra meg kellene tanítanom neki a távirányítót. A probléma abban áll, hogy fogalmam sincs hogyan kell. Már ha egyáltalán tényleg ez a baja...

Odáig jutottam, hogy ha ráadom a gyújtást, miközben nyitva van a vezetőoldali ajtó, és hosszabban megnyomom a távirányító gombját, akkor sípol egy hosszabbat, majd utána kb. 2 másodpercenként csipog egyet, közben a LED-je is ilyen ütemben villog. Ha újra hosszabban nyomom a gombját, akkor abbahagyja és csak akkor kezdi újra, ha leveszem a gyújtást, újra ráadom és ismét hosszabban nyomom. Ha csipogás közben bezárom az ajtót, akkor abbahagyja, de ha újra kinyitom, akkor folytatja. Viszont ha nincs rajta a gyújtás, akkor hiába nyomkodom (hosszan, röviden, akárhogy) a távirányítót (akár közvetlenül a riasztó mellett), nem reagál semmit.

Hogyan lehetne újra életre kelteni? Neten nézelődtem, de nem sok mindent írnak róla.

Az autóhoz kapott kulcscsomón ott figyel egy piros kis műanyag biléta, egyik oldalán "Autosonic touch-safe code" süllyesztett felirattal, a másikon pedig egy matricával amin felirat van "0:XXXXX B" alatta "T:XXXXXXXX" formátumban. Mi ez? Lehet e ennek valamilyen jelentősége a riasztó életrekeltésében?

Üdv!

Ezekszerint müküdött rendesen ugye?

Attol hogy nem kap vellanyt nem kéne elfelejteni az adóját, másrészt azt írtad,hogy "megnyomom a távirányító gombját, akkor sípol egy hosszabbat", akkor mégis csak látják egymást.

A csatlakozót gondolom jól raktad vissza, csatlakozok nem korrodáltak?

A másik amit nem értek, hogy mért gyújtással meg nyitott ajtóval akarod bekapcsolni

a kucsos kapcsolo azzal csak kikapcsolod, hogy ha pl szervizbe viszed, akkor nem visítson ha csesztetik

egyébként ha leveszed a akkusarút meg visszarakáskor meg kellene szolalnia

http://www.forum-auto.com/pole-technique/equipement-automobile/sujet382683.htm

gugli fordítóval:

http://translate.google.hu/translate?hl=hu&sl=fr&tl=hu&u=http%3A%2F%2Fwww.forum-auto.com%2Fpole-technique%2Fequipement-automobile%2Fsujet382683.htm&anno=2&sandbox=1

Link to comment
Megosztás:

Ezekszerint müküdött rendesen ugye?

Attol hogy nem kap vellanyt nem kéne elfelejteni az adóját, másrészt azt írtad,hogy "megnyomom a távirányító gombját, akkor sípol egy hosszabbat", akkor mégis csak látják egymást.

A csatlakozót gondolom jól raktad vissza, csatlakozok nem korrodáltak?

A másik amit nem értek, hogy mért gyújtással meg nyitott ajtóval akarod bekapcsolni

a kucsos kapcsolo azzal csak kikapcsolod, hogy ha pl szervizbe viszed, akkor nem visítson ha csesztetik

egyébként ha leveszed a akkusarút meg visszarakáskor meg kellene szolalnia

http://www.forum-auto.com/pole-technique/equipement-automobile/sujet382683.htm

gugli fordítóval:

http://translate.google.hu/translate?hl=hu&sl=fr&tl=hu&u=http%3A%2F%2Fwww.forum-auto.com%2Fpole-technique%2Fequipement-automobile%2Fsujet382683.htm&anno=2&sandbox=1

Működött persze.

Jól vannak visszarakva, korrodáció nincs.

Azért gyújtással, meg nyitott ajtóval akarom bekapcsolni, mert "ha nincs rajta a gyújtás, akkor hiába nyomkodom (hosszan, röviden, akárhogy) a távirányítót (akár közvetlenül a riasztó mellett), nem reagál semmit." Miután ezt konstatáltam elkezdtem a neten nézelődni, és egy másfajta riasztó életrekeltésének módjaként ezt írták, gondoltam kipróbálom.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok az én kocsimba van valami félle riasztó de nem működik és a nagy része ki is lett szerelve mire hozzám került a kocsi. A kérdésem hogy ezt a szettet esetleg valaki ismeri?

http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/biztonsagtechnika/egyeb/kozponti_zar_es_riaszto_szett_2db_bicskakulcs_tav_1794259610.html

Nem tudom milyen minőségű lehet. Enyémbe se központi zár semmi elektromos kütyü nincs ezért gondolkozok egy ilyen megvételén mert azért valjuk be nem rossz dolog. Esetleg ilyen utólagos távos kp zár szettek típusokat is elfogadok amivel már van tapasztalatt.

üdv.: Iminyo

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok az én kocsimba van valami félle riasztó de nem működik és a nagy része ki is lett szerelve mire hozzám került a kocsi. A kérdésem hogy ezt a szettet esetleg valaki ismeri?

http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/biztonsagtechnika/egyeb/kozponti_zar_es_riaszto_szett_2db_bicskakulcs_tav_1794259610.html

Nem tudom milyen minőségű lehet. Enyémbe se központi zár semmi elektromos kütyü nincs ezért gondolkozok egy ilyen megvételén mert azért valjuk be nem rossz dolog. Esetleg ilyen utólagos távos kp zár szettek típusokat is elfogadok amivel már van tapasztalatt.

üdv.: Iminyo

Mi hasonlót szereltünk a renaultba, azzal a különbséggel, hogy abban már volt kpzár. A kulcsok fél év után szétestek, nem lehet becsukni a tollat, állandóan lötyög, az elemet 2 havonta lemeríti, és egyébként is sok kell bele. Én csak caesar-t javaslom, tönkretehetetlenek, és viszonylag olcsók is

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Mi hasonlót szereltünk a renaultba, azzal a különbséggel, hogy abban már volt kpzár. A kulcsok fél év után szétestek, nem lehet becsukni a tollat, állandóan lötyög, az elemet 2 havonta lemeríti, és egyébként is sok kell bele. Én csak caesar-t javaslom, tönkretehetetlenek, és viszonylag olcsók is

Köszönőm a gyors választ nem is vészesek az áraik. És ha télleg nem rossz minőség akkor inkább megéri beruházni.

http://biztonsagtechnika.bolt.hu/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=114&category_id=12&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=33

Menyi macera egy ilyen bekőtése? Szerintem 2 óránál nem lehet több.

üdv.

Link to comment
Megosztás:

Köszönőm a gyors választ nem is vészesek az áraik. És ha télleg nem rossz minőség akkor inkább megéri beruházni.

http://biztonsagtechnika.bolt.hu/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=114&category_id=12&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=33

Menyi macera egy ilyen bekőtése? Szerintem 2 óránál nem lehet több.

üdv.

Attól függ! Ha volt benne egy másik, akkor meglehet 2 óra alatt, mert ott van minden kábel. De én már eltököltem vele 2 napot is, hogy normálisan elfűzzem a kábeleket, stb. Meg ugye itt ami még plusz idő az az ajtók szétbontása, oda kábeleket behúzni.

Én a helyedben inkább ezt választanám:

http://biztonsagtechnika.bolt.hu/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=34&category_id=12&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=33

hozzá pedig ezt, simán ráköthető a vezérlőre:

http://biztonsagtechnika.bolt.hu/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=98&category_id=3&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=33

de a 204 is jó választás, csak azon nem tudod pl. külön kikapcsolni az ütésérzékelőt.

Szerk:

azt azért nézd meg, hátha van központizár benne, akár utólagos, csak épp ki van kötve! Sokat egyszerűsödne a dolog, és ha volt benne riasztó, gondolom kpzárat is tettek bele.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Üdv!

Az alábbiakban kérném a segítségeteket:

Az autóba gyárilag Laserline riasztó van szerelve, ami amúgy rendben működik.

Valahol olvastam, hogy a riasztó beprogramozható úgy, hogy automatikusan felhúzza az ablakokat.

Ha ez igaz, tudnátok valami útmutatót mellékelni, hogy hogyan lehet ezt megoldani?
Esetleg össze is kell "kötözni" az elektromos ablakemelő rendszert a riasztóval?

A válaszokat előre is köszi.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Az alábbiakban kérném a segítségeteket:

Az autóba gyárilag Laserline riasztó van szerelve, ami amúgy rendben működik.

Valahol olvastam, hogy a riasztó beprogramozható úgy, hogy automatikusan felhúzza az ablakokat.

Ha ez igaz, tudnátok valami útmutatót mellékelni, hogy hogyan lehet ezt megoldani?

Esetleg össze is kell "kötözni" az elektromos ablakemelő rendszert a riasztóval?

A válaszokat előre is köszi.

Ha komfortelektronikás ablakemelőid vannak, elvileg megoldható, viszont az ablakemelők csatlakozójából (6-os láb ) az a szál, ami erre képes lenne (pl. Vectrákban) gyárilag nincs bevezetve az utastérbe, az ajtóknál át kell vinni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Abban kérném a segítségetek, hogy van egy 95-ös sedan F astrám, amiben így pár hónappal a megvétel után derült ki, hogy van riasztó. A kocsihoz nem járt semmi távirányító, csak egy darab sima mezei slusszkulcs. Az akkumlátor leáramtalanítása után derült ki számomra amikor kinyitottam az ajtót hogy riasztós a kocsi, de sehogy sem tudom kikapcsolni. Szerintem gyári a riasztó benne(gondolom abból hogy nincs hozzá távirányító, illetve a duda szól a riasztóhangok helyett). Van esetleg rejtett kapcsoló, vagy bármi trükk amivel ki lehet kapcsolni?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Abban kérném a segítségetek, hogy van egy 95-ös sedan F astrám, amiben így pár hónappal a megvétel után derült ki, hogy van riasztó. A kocsihoz nem járt semmi távirányító, csak egy darab sima mezei slusszkulcs. Az akkumlátor leáramtalanítása után derült ki számomra amikor kinyitottam az ajtót hogy riasztós a kocsi, de sehogy sem tudom kikapcsolni. Szerintem gyári a riasztó benne(gondolom abból hogy nincs hozzá távirányító, illetve a duda szól a riasztóhangok helyett). Van esetleg rejtett kapcsoló, vagy bármi trükk amivel ki lehet kapcsolni?

A gyári riasztót kulccsal tudod kikapcsolni, pontosabban ahogy kinyitod a vezető oldali ajtót inaktiválódik. Szóval valószínűleg nem gyári a riasztód, attól függetlenül sem, hogy a kürttel riaszt, sokat úgy kötnek be.

Egyébként a gyári riasztót onnan is könnyű felismerni, hogy a vészvillogó kapcsolóban van egy piros led is.

Próbáld meg beazonosítani a riasztót, keresd meg a központi egységét, vagy a motortérben van és akkor könnyen felismered, vagy ami valószínűbb, hogy a műszerfal alatt van. Ha mázlid van és kevésbé profil szerelték be, akkor csak felnyúlsz a pedálok fölött is meg is találod, ha kicsit profibbak akkor le kell bontanod pár dolgot, hogy megleld.

Link to comment
Megosztás:

Időközben szétszedtem a kocsit és kiderült, hogy egy GEMINI 1160 RSD típusú riasztó van benne. Ismeri esetleg valaki? A riasztó burkolatát leszedve van benne három kapcsoló, lehetséges, hogy ezekkel ki lehet kapcsolni? Itt van hozzá egy rajz is.

Igaz ez nem gyári, de a Gemini-vel szerelték a kereskedésekben is ha jól emléxem.

Az a 3 kapcsoló nem arra való.

A kapcs. rajzon nincs rajta, de szokott lenni(ha normális helyen szerelték) egy kulcsos kapcsoló, ami "RED" vezetéket kapcsolja a POZ.-ra, ezt a vezt kellene követni.

De ha csak egyszerűen kikapcsolni(végleg) akarod RED-et szedle az akkurol (ha van bizti vedd ki), oszt ennyi.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Köszönöm!

De ha leszedem az aksiról, akkor el fog indulni az autó? Nem úgy van kötve, hogy csak akkor induljon a kocsi, csak akkor tudjon indítózni, ha a riasztó visszaigazolja, hogy minden oké?

Sztem nem, másrészt próbáld meg, elrontani nem fogod.

Ha nem indulna, a riasztónál kösd össze a GREY-WHITE-ot, az az immo szál, ha be van kötve.

Ha végleg ki akarod szedni, akkor mondjuk talán legegyszerűbb az lenne, ha kihúznád a riasztóból a csatlakozó(ka)t és összekötnéd a GREY-WHITE-ot. A kapcs.rajz alapján máshol nem avatkozik be a kocsi működésébe.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nem jött össze a piros kábel lekötése az aksiról(pedig tuti az a riasztóé) még ezek után is beriaszt. Szürke-fehér kábelt meg nem is találni :-\

hm, hát a kapcs rajz alapján annak kéne lennie pedig (esetleg még a YELLOW IS lekötni)

és ha lehuzol minden castlakozót a riasztotól? ako mi van?

ako marad a drót keresés, vagy autóvillamossági szerelő neki max 30 perc kikötni

ennél többet látatlanban sztem nem sokat segíteni, oda kell ülni egy multiméterrel

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.