Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Csaba

Recommended Posts

Akkor az valószínű kpzár csak, ha nem működik a távirányító, egy elemcsere után be kell tanítani, a mikéntjék pedig a neten típus alapján meg lehet találni többnyire, ha valóban spal akkor nagyon valószínű.

A furcsa nekem az,hogy a távnak a visszajelző ledje villog ahogy a gombot nyomom.Álltalában hogy lehet tanítani ezeket?Sajna jelenleg nem vagyok otthon,hogy tudjak konkrét tipust mondani,guglizni,csak arra emlékszem,hogy spal-os.Kép alapján ilyesmi,mint a linken: http://www.duett.hu/extra.php#kozpontizar

Módosítva : zoli083
Link to comment
Megosztás:

A furcsa nekem az,hogy a távnak a visszajelző ledje villog ahogy a gombot nyomom.Álltalában hogy lehet tanítani ezeket?Sajna jelenleg nem vagyok otthon,hogy tudjak konkrét tipust mondani,guglizni,csak arra emlékszem,hogy spal-os.Kép alapján ilyesmi,mint a linken: http://www.duett.hu/extra.php#kozpontizar

Konkrét típusszám kellene, az alapján lehet keresni hozzá leírást, persze ettől még nem garantált, hogy tanítható is.

Legrosszabb esetben venni kell egy Thunder riasztót vagy sima kp zár vezérlőt 5-7000ft-ért és a meglévő kábelekre át kell kötni, persze ehhez is jó lenne a rajz a régihez, mert ellenben méregetni kell melyik vezeték mire való.

Link to comment
Megosztás:

A furcsa nekem az,hogy a távnak a visszajelző ledje villog ahogy a gombot nyomom.Álltalában hogy lehet tanítani ezeket?Sajna jelenleg nem vagyok otthon,hogy tudjak konkrét tipust mondani,guglizni,csak arra emlékszem,hogy spal-os.Kép alapján ilyesmi,mint a linken: http://www.duett.hu/extra.php#kozpontizar

Pont tegnap szereltem be egy univerzális központit, a távirányító hozzá rendelését (betanítását) annál úgy kellett, hogy szétkaptam a vezérlőt és van egy jumper (mint pl a számítógépek cd meghajtóin) azt a jumpert kellett a belsejében lévő foglalatba átrakni, egyszer megnyomni a távirányító valamelyik gombját míg nem csinált valamit (nyit v. zár). Utána vissza rakni a külső foglalatba a jumpert és kész is, ha jól rémlik 2 db-ot lehet párosítani, utána harmadikra törli mindet.

Link to comment
Megosztás:

Pont tegnap szereltem be egy univerzális központit, a távirányító hozzá rendelését (betanítását) annál úgy kellett, hogy szétkaptam a vezérlőt és van egy jumper (mint pl a számítógépek cd meghajtóin) azt a jumpert kellett a belsejében lévő foglalatba átrakni, egyszer megnyomni a távirányító valamelyik gombját míg nem csinált valamit (nyit v. zár). Utána vissza rakni a külső foglalatba a jumpert és kész is, ha jól rémlik 2 db-ot lehet párosítani, utána harmadikra törli mindet.

Jövő hét kedden megyek haza,legkésőbb szerdán tudok válaszolni arra,hogy milyen tipus,és képet is akkor tudok szolgáltatni róla.Egyébként a vezető felőli oldalra van beépítve a burkolat alá.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Segítséget kérnék tőletek , hogy autóriasztó beépítéséhez az index villogtatáshoz hová "célszerű" bekötni az ehhez szükséges riasztóból jövő vezérlő szálat? A vészkapcsolóból vagy az indexkapcsoló karból? És melyik szálra?

Thunder CA108 autóriasztó

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget kérnék tőletek , hogy autóriasztó beépítéséhez az index villogtatáshoz hová "célszerű" bekötni az ehhez szükséges riasztóból jövő vezérlő szálat? A vészkapcsolóból vagy az indexkapcsoló karból? És melyik szálra?

Thunder CA108 autóriasztó

Köszönöm!

ahova az eredeti DWA is van kötve, 678,680pozició

http://www.skandiasauna.de/opel/astra/F/Plan/0600.jpg

magyarul az indexkapcsoló (S5.3) 5ös(SWWS) és 4es(SWGN) lábára, de ugyanez a vészvillogó 4es és 7es lába is

ha ilyen a cucc, akkor 2 flash kimenete van:

http://www.metroman.hu/kepek/4581_thunder-ca-108-pke-autoriaszto-magyar-nyelvu-hasznalati-utmutato-web.pdf

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget kérnék tőletek , hogy autóriasztó beépítéséhez az index villogtatáshoz hová "célszerű" bekötni az ehhez szükséges riasztóból jövő vezérlő szálat? A vészkapcsolóból vagy az indexkapcsoló karból? És melyik szálra?

Thunder CA108 autóriasztó

Köszönöm!

A risztókból általában két szál jön ki erre a célra, egy-egy diódával elválasztva, sztem a legkönnyebb az indexkapcsolónál megtalálni azt a jobb- és baloldal vezetékét.

Link to comment
Megosztás:

A risztókból általában két szál jön ki erre a célra, egy-egy diódával elválasztva, sztem a legkönnyebb az indexkapcsolónál megtalálni azt a jobb- és baloldal vezetékét.

Bal lábtér két nagy csatlakozójában ott a két index szál, csak ki kell mérni!

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a segítségeteket!

A két szálat bekötöttem az indexkarhoz , most már a villogó is működik.

De valami még mindig nem kerek. Kinyitom a távirányítóval az ajtót (pittyen villog minden ok ) beindítom elindulok , lezárja magát, de utána be is riaszt folyamatosan. Olyan mintha nem érzékelné a PKE távirányítót. ( Pedig elvileg gyárilag egyből ki kellene nyitnia meg bezárnia ahogy közeledem vagy távolodom a kocsitól ) Ez a funkció most egyáltalán nincs meg . Csak gombnyomásra tudom nyitni zárni.

Bezavarhat hogy az inditásgátló vezérlőszálat és reléjét nem kötöttem még be? Azt a gyújtáskapcsoló melyik szálára kell kössem?

Holnap megpróbálom ismét, átnézek minden vezetéket.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a segítségeteket!

A két szálat bekötöttem az indexkarhoz , most már a villogó is működik.

De valami még mindig nem kerek. Kinyitom a távirányítóval az ajtót (pittyen villog minden ok ) beindítom elindulok , lezárja magát, de utána be is riaszt folyamatosan. Olyan mintha nem érzékelné a PKE távirányítót. ( Pedig elvileg gyárilag egyből ki kellene nyitnia meg bezárnia ahogy közeledem vagy távolodom a kocsitól ) Ez a funkció most egyáltalán nincs meg . Csak gombnyomásra tudom nyitni zárni.

Bezavarhat hogy az inditásgátló vezérlőszálat és reléjét nem kötöttem még be? Azt a gyújtáskapcsoló melyik szálára kell kössem?

Holnap megpróbálom ismét, átnézek minden vezetéket.

így azé elég homály, az "Engine cut off loop"-ot nem kötötted be?

próbálam felfogni, de nekem ez a PKE kicsit zavaros

mondjuk elég okos cuccnak tűnik, mennyie volt? kb is elég

Link to comment
Megosztás:

Átnéztem minden kábelt a riasztónál, ajtónyitásérzékelők is bekötve, fék is bekötve (bár most még csak a 2 hátsó ajtó de be lesz a többi is), és azért működött eddig rendszertelenül , mert az " Engine cut off loop" -ot is be kell kötni.

Eddigi tapasztalat a riasztóval ( Thunder CA108 ) :

+ közelítésérzékelő jól működik, kb 6méterre eltávolodok bezár, kb 1-1,5méterről kinyit.

- nagyon idegesítő, hogy ha kinyitom az ajtót villog 30 másodpercig az index,vagy míg be nem zárom az ajtót , bár elvileg ki lehet valahogy kapcsolni , de még eddig nem sikerült. majd este még próbálkozom.

Köszönöm segítségeteket.

Link to comment
Megosztás:

Átnéztem minden kábelt a riasztónál, ajtónyitásérzékelők is bekötve, fék is bekötve (bár most még csak a 2 hátsó ajtó de be lesz a többi is), és azért működött eddig rendszertelenül , mert az " Engine cut off loop" -ot is be kell kötni.

Eddigi tapasztalat a riasztóval ( Thunder CA108 ) :

+ közelítésérzékelő jól működik, kb 6méterre eltávolodok bezár, kb 1-1,5méterről kinyit.

- nagyon idegesítő, hogy ha kinyitom az ajtót villog 30 másodpercig az index,vagy míg be nem zárom az ajtót , bár elvileg ki lehet valahogy kapcsolni , de még eddig nem sikerült. majd este még próbálkozom.

Köszönöm segítségeteket.

Oda van írva:

Fényjelzések az ajtók kinyitásáakkor (opcionális)

Aktiválás:

fordítsa el a kulcsot az ON pozicióba, nyomja meg a (sziréna X) gombot 2 másodpercre, a sziréna egy hangjelzést, a helyzetjelzők néhány fényjelzést adnak le, és a fényjelzés az ajtó nyitásakkor funkció aktív.

Hogy kikapcsolja ezt a funkciót, nyomja meg a gombot 2 másodpercre, a rendszer 2 hangjelzést és néhány fényjelzést ad le. A gyári beállításokban ez a funkció aktív.

mennyi vót?

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Jó reggelt Urak!

A véleményetekre lennék kiváncsi, melyik fontosabb egy csupasz astra f sedanba? Riasztô vagy inditásgátló? Elöbb utóbb szeretném mind a kettöt de van anyagi korlát. Vagy megoldható egyszerre is? Van valakinek bevált szerelöje a budai oldalon esetleg. Ha jó átmegyek pestre is persze. Valami olyan védelmet szeretnék amit elfogad a biztositó is a cascohoz.

Link to comment
Megosztás:

Jó reggelt Urak!

A véleményetekre lennék kiváncsi, melyik fontosabb egy csupasz astra f sedanba? Riasztô vagy inditásgátló? Elöbb utóbb szeretném mind a kettöt de van anyagi korlát. Vagy megoldható egyszerre is? Van valakinek bevált szerelöje a budai oldalon esetleg. Ha jó átmegyek pestre is persze. Valami olyan védelmet szeretnék amit elfogad a biztositó is a cascohoz.

Indításgátlóként berakhatsz egy vagy akár több kapcsolót az AC-pumpa tápjába gyakorlatilag bárhova az utastérbe, nem kerül sokba és megnehezíti a gonosz emberek dolgát. De ha én otthagyom az autót valahol hosszabb időre kiveszem a rotort. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Jó reggelt Urak!

A véleményetekre lennék kiváncsi, melyik fontosabb egy csupasz astra f sedanba? Riasztô vagy inditásgátló? Elöbb utóbb szeretném mind a kettöt de van anyagi korlát. Vagy megoldható egyszerre is? Van valakinek bevált szerelöje a budai oldalon esetleg. Ha jó átmegyek pestre is persze. Valami olyan védelmet szeretnék amit elfogad a biztositó is a cascohoz.

Az autó értékét nézve, inkább tegyél félre havonta annyit, mint amit Cascora fizetnél, esetleg duplázd is meg, mert olcsóbbra jön ki, mint amit egy biztosító kifizet lopás esetén. Másik dolog, hogy tök mindegy mit raksz bele, és mit fogad el a Casco, csak töredékét fizeti ki az autó értékének, ha egyáltalán fizet. Ismerősömnél abba kötöttek bele, hogy a gyári pótkulcsot kb 12 éve eltörték, és nem volt már meg. Az immo chippet bicskakulcsba tette át, így a biztosító hivatkozva arra, hogy történhetett a pótkulcs felhasználásával a lopás, elzárkózott a kifizetéstől. Másik kedvenc kifogás a forgalmi engedély, amit ha nem tudsz bemutatni, akkor szintén elzárkóznak. Hogy mi köze van a forgalmi engedélynek a lopáshoz, azt máig nem tudom felfogni. Az legfeljebb értékesítés során lehet könnyítés a tolajnak, de valójában a lopást nem akadályohatja meg.

Általában az egyedi ötletek fognak ki a tolvajokon, rejtett kapcsolók, esetleg fizikai akadály. Ismerős vett egy kerékbilincset, és azt rakja rá az autójára.

Link to comment
Megosztás:

Az autó értékét nézve, inkább tegyél félre havonta annyit, mint amit Cascora fizetnél, esetleg duplázd is meg, mert olcsóbbra jön ki, mint amit egy biztosító kifizet lopás esetén. Másik dolog, hogy tök mindegy mit raksz bele, és mit fogad el a Casco, csak töredékét fizeti ki az autó értékének, ha egyáltalán fizet. Ismerősömnél abba kötöttek bele, hogy a gyári pótkulcsot kb 12 éve eltörték, és nem volt már meg. Az immo chippet bicskakulcsba tette át, így a biztosító hivatkozva arra, hogy történhetett a pótkulcs felhasználásával a lopás, elzárkózott a kifizetéstől. Másik kedvenc kifogás a forgalmi engedély, amit ha nem tudsz bemutatni, akkor szintén elzárkóznak. Hogy mi köze van a forgalmi engedélynek a lopáshoz, azt máig nem tudom felfogni. Az legfeljebb értékesítés során lehet könnyítés a tolajnak, de valójában a lopást nem akadályohatja meg.

Általában az egyedi ötletek fognak ki a tolvajokon, rejtett kapcsolók, esetleg fizikai akadály. Ismerős vett egy kerékbilincset, és azt rakja rá az autójára.

Ezek szerint van gyári immo benne? Én csak egy kulcsot látok. Sem riasztó sem központi zár nincs, tehát a kulcson sincs semmiféle gomb. Van a kulcsba építve valami? Hogy tudom ezt ellenőzizni?

Link to comment
Megosztás:

Ezek szerint van gyári immo benne? Én csak egy kulcsot látok. Sem riasztó sem központi zár nincs, tehát a kulcson sincs semmiféle gomb. Van a kulcsba építve valami? Hogy tudom ezt ellenőzizni?

Az immos kulcs általában nagyobb mint a sima műanyag öntött kulcs, de ha leveszed a kormány burkolatát ott kel hogy legyen az immo karika a kulcsnyílás alatt.

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Sziasztok

Pár napja az utólag beszerelt (2002.) Clipper 4031 típusú riasztó elkezdet vacakolni az autómban. A hibajelenség, hogy távirányító nyitó-záró gmbját lenyomva a bal oldali indexek égve maradnak. többszöri ki-be nyitogatás után kapcsolja csak le a bal oldalról az indexfényt. Mi lehet a hiba szerintetek?

Eddig áramtalanítással (akkusaru levétel) és a riasztó saját kulcsával történő ki-bekapcsolását próbáltam, de ez nem hozott eredményt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Pár napja az utólag beszerelt (2002.) Clipper 4031 típusú riasztó elkezdet vacakolni az autómban. A hibajelenség, hogy távirányító nyitó-záró gmbját lenyomva a bal oldali indexek égve maradnak. többszöri ki-be nyitogatás után kapcsolja csak le a bal oldalról az indexfényt. Mi lehet a hiba szerintetek?

Eddig áramtalanítással (akkusaru levétel) és a riasztó saját kulcsával történő ki-bekapcsolását próbáltam, de ez nem hozott eredményt.

Lehet, hogy beégett a relé, ami kapcsolgatja a lámpákat. Cseréltem már ilyet riasztóban (most meg nem mondom a tipusát), nem olyan vészes dolog.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok. Boldog karácsonyt !

Vettem egy f astrát 95 ös. Van benne egy Gamma 502 -es tipusu riasztó. Kulcsal kivan kapcsolva és ha leveszem a tetejéről a takarót akkor ott a kábelek kivannak húzva.kéne nekem pár fotó hogy mit hova kell kötni. Ha bekapcsolom sípol és lezárja az ajtókat de a távval nem reagál. Ha nyomkodom akkor világít a led a távon is és a vevőn is.ha kulcsal kinyitom és nyitok ajtót riaszt de távval nem kapcsolható ki. Előre is köszi : Zoli.

Link to comment
Megosztás:

Üdv emberek!

Csak a funkciója miatt merem feltenni itt a kérdésemet. Egy astra f sedanba készülök váltózárat telepíteni. Már vitték el autómat, nem sajnálom rá azt az 50 ezer ft-ot. Kb ennyi lenne egy normális riasztó és inditásgátló is. Van esetleg valakinek tapasztalata vagy ötlete hogy melyiket érdemes belerakatni? Mire kell figyeljek? Pesten keresek hozzá szerelöt aki normálisan beszereli. Valakinek esetleg ismerös?

Link to comment
Megosztás:

Üdv emberek!

Csak a funkciója miatt merem feltenni itt a kérdésemet. Egy astra f sedanba készülök váltózárat telepíteni. Már vitték el autómat, nem sajnálom rá azt az 50 ezer ft-ot. Kb ennyi lenne egy normális riasztó és inditásgátló is. Van esetleg valakinek tapasztalata vagy ötlete hogy melyiket érdemes belerakatni? Mire kell figyeljek? Pesten keresek hozzá szerelöt aki normálisan beszereli. Valakinek esetleg ismerös?

Hát nem tudom a váltózár mennyire zavarja a tolvajt, de igazából 1 csavart kell kitekerni a motortérben, kézzel berakom a váltót 2-esbe és elmegyek vele. A kardánbox maga műanyag pár csavar fogja elég hamar le lehet bontani hogy hozzáférjen valaki a váltózárhoz. :icon1: Az enyémben egy eldugott kapcsoló volt amivel az AC-pumpát tudtam kiiktatni, de nem igazán viszik errefelé az F astrákat így most ez sincs benne. Ha sokáig kell valahol állnom a kocsival meg kiveszem a gyujtáselosztóból a rotort, vagy az egész elosztófedelet. Alapból van az astrákba kormányzár sokban már immo is...ha ezeket ki tudja iktatni a tolvaj akkor szerintem elég elvetemült ahhoz hogy a váltózár se okozzon gondot neki.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok. olyan kérdésem lenne hogy ecut cseréltünk a kocsiban imos lett betéve de a kocsi alapból nem imos.(1993) az imot ki is ütötték nekem, most indul akocsi de folyamatossan villog a chek lámpa imohibát jelezve, ha Op-comra teszem a kocsit ott is írja az imo hibát, ezt a jelenséget megtudom szüntetni?!

Sajnos ecu csere nem imosra nem egyszerű mivel simtec 56/56.1 és eddig csak B omega ecut találtam, imonélkül, énsem hittem benne de többet eszik jóval mint a mostani vectra ecuval, astra f x20xev 56,1es ecut nem is találtam pedig égen földön kerestem.

Link to comment
Megosztás:

Laserline 910e riasztó van az astrámban, kapcsoló van hozzá. Akitől vettem, azt mondta,az előző tulajnál megszólalt,de nem tudták leállítani,ezért elvágtak egy vezetéket valahol :omg:A motortérben a sziréna működik, mert ha a pozitív szálát (ami lóg a levegőben) ráteszem az akksira, akkor szól. A riasztón miden vezeték megy valahova, de egy fekete szál csak lóg. Valakinek tanácsa?

Módosítva : speki007
Link to comment
Megosztás:

Laserline 910e riasztó van az astrámban, kapcsoló van hozzá. Akitől vettem, azt mondta,az előző tulajnál megszólalt,de nem tudták leállítani,ezért elvágtak egy vezetéket valahol :omg:A motortérben a sziréna működik, mert ha a pozitív szálát (ami lóg a levegőben) ráteszem az akksira, akkor szól. A riasztón miden vezeték megy valahova, de egy fekete szál csak lóg. Valakinek tanácsa?

az az egy fekete az esélyes hogy az antenna, egész vékony szokott lenni, nem csak kikapcsolva van véletlenül? tetején kulcslyuk nincs?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.