Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Üdv!

1.4-es twinportom van, klíma nagyon visszafogja az autót, városon belül szinte alig megy klímával egyes fokozatban is. Másnál is igy van?

Nekem Z14XE van. Igen, így van. Előzésnél is alap dolog a klíma kikapcsolása. És bizony nyomni kell neki rendesen városon is, mikor be van kapcsolva. Az 1.6 is észreveszi, persze kevésbé.

Nemrég mentem 130 lovas 1.9TD-vel. Ott is észre lehetett venni simán a klímát, persze nem volt indokolt kapcsolgatni.

Elküldve

Én az 1.8-nál azt vettem észre, hogy városi autózásnál nem fogja vissza a klíma, csak akkor érezni, ha teljes terhelésen (padlógáz) gyorsítok, akkor már nem olyan fickós.

Elküldve (edited)

Nekem Z14XE van. Igen, így van. Előzésnél is alap dolog a klíma kikapcsolása. És bizony nyomni kell neki rendesen városon is, mikor be van kapcsolva. Az 1.6 is észreveszi, persze kevésbé.

Nemrég mentem 130 lovas 1.9TD-vel. Ott is észre lehetett venni simán a klímát, persze nem volt indokolt kapcsolgatni.

Két dolgot bánok mikor új kocsit vettem... Hogy nem 1.6-ost és nem caravant.... Pedig mindegyik kb 100-100e-el dobta volna meg az árat.

Nekem Z14XEP van, de alapból sem egy erős gép, főleg ha klíma be van kapcsolva, előzéskor szigorúan kikapcsolom, vagy ha kereszteződésből ki kell ugrani.

Módosítva : imy
Elküldve

Üdv!

1.4-es twinportom van, klíma nagyon visszafogja az autót, városon belül szinte alig megy klímával egyes fokozatban is. Másnál is igy van?

Így, bár az enyém sedan. Be se kapcsolom soha, max indulás után 1-2 percre, vagy ha az utasok igénylik.

Elküldve

A fene tudja, én nem veszem észre az autón ha be van kapcsolva a klíma. Igaz, városban sosem klímázok, rövid távra nem kapcsolom be. Az is hozzá tartozik, hogy városon kívül is inkább nyugis (a sebességhatárokat tartó) autózós típus vagyok, ritkán kergetem meg az előttem lévőket (de olyankor nagyon). Sőt, szerintem az Opel 1.6 16v-je mintha jobban menne (rugalmasabb lenne) a Focus I 1.6 16v-nél (a Focus II 1.6 16v-nél mindenképpen), ezt vettem észre a céges Fordoknál. Sőt, halkabb az "utazója" is, de lehet hogy csak le kellene jönnöm erről az új fájdalomcsillapítóról... :blink:

Elküldve (edited)

Sziasztok. Lenne két problémám a klimával. Az egyik az, hogy mikor a motor eléri a 2500 fordulatot (bekapcsolt klímával) akkor el változik kicsit a hangja a motornak kb 3000-ig. Ez mitől lehet?

A másik kérdésem pedig az lenne hogy nekem a ventilátor soha nem éri el azt a fordulatot mint amit sok autóban hallok mikor kint állok az úton például hogy azért zúgnak rendesen. Elindul mert álló helyzetben látom, de nem vesz fel valami veszett tempót még a legnagyobb melegben sem. Két ventilátoros a dolog, egy a hűtő előtt és egy a hűtő mögött (ez nagyobb is)

Ez mitől lehet szerintetek?

Előre is nagyon köszönöm hogy foglalkoztok a problémámmal.

Módosítva : ftamas0201
  • Like 1
Elküldve

Tiszteletem Fórumtársak!

Klímával kapcsolatban van egy óriási problémám : Van egy Opel Corsa C 1.2 twinport {2006} a klímakompresszor véglezáró fedelén található csavarból ill. ennek környéke ilyen sárgás{szűk a hely ,tükörből nézem} szivárog valami olaj féle folyadék .Ennek a csavarnak a közepében kb.2 mm-es fúrat van.Naponta egy csepp amióta észre vettem.

Mi lehet a baj,ez nem hiszem,hogy természetes lenne.

Üdvözlettel :Sándor.

Elküldve

Szevasztok!

Az a masina alján hol/mit keressek ha a kifolyót szeretném megnézni? Arra gondoltam, hogy vmi kábellel megpiszkálom és ha van benne lerakódás, akkor megpróbálom tőle megszabadítani. Csak aknáról/csápos emelővel férni hozzá? Mire kell figyelni? Tudok kárt tenni?

Elküldve

Így, bár az enyém sedan. Be se kapcsolom soha, max indulás után 1-2 percre, vagy ha az utasok igénylik.

Akkor még nem is fújja a hideget <_<

Amúgy városban nem is használom éppen ezért,előzésnél meg nem kapcsolom ki hanem időben visszakapcsolok ha kell 3.ba is had forogjon :D

Elküldve

Akkor még nem is fújja a hideget <_<

Nyomja az enyém rögtön, le is hűti gyorsan az utasteret pl napon parkolás után. Erre jó, vagy esetleg országútra.

Elküldve

Akkor még nem is fújja a hideget <_<

Amúgy városban nem is használom éppen ezért,előzésnél meg nem kapcsolom ki hanem időben visszakapcsolok ha kell 3.ba is had forogjon :D

1-2 perc után neked nem fúj hideget? Az érdekes, akkor nálad valami nem oké. Amúgy bekapcsolás után 10-15 sec múlva már észrevenni, hogy hidegebbet fúj be... Pedig nekem eredeti a gáz is...

Elküldve

1-2 perc után neked nem fúj hideget? Az érdekes, akkor nálad valami nem oké. Amúgy bekapcsolás után 10-15 sec múlva már észrevenni, hogy hidegebbet fúj be... Pedig nekem eredeti a gáz is...

Bocs rosszul mondtam persze fújja a hideget nálam is elég hamar,de 1-2 perc alatt azért nem hűti le az utasteret pláne nálam,mert én előszőr lehúzom az ablakokat bekapcsolt klima mellett,ventillátor 3 vagy 4 fokozatban,hogy tolja ki a meleg levegőt :icon1:

Elküldve

Nyomja az enyém rögtön, le is hűti gyorsan az utasteret pl napon parkolás után. Erre jó, vagy esetleg országútra.

Vagy nekem nagyok az elvarasaim, vagy Te ne mbirod a hideget, de ugy, hogy az autom KORBE(!!) van foliazva, ugy fel tud melegedni az utaster, hogy azt szelloztetes utan sem huti le a klima normalisan. Tobb opc-ssel beszeltem, es mindenki erre panaszkodik. Van hogy 1 ora alatt sem jutunk el oda, hogy jo legyen. Ugyan az igaz, hogy en 19 foknal mar remegve tartom a kezem a hopihe gomb folott...

Elküldve

bár az enyém sem hűti le az utasteret azonnal, de miután beülök a tűzforró autóba (ugye fekete) és elindulok vele, azér 10 perc mulva elkezd jóidő lenni, 20 perc mulva meg le kell vegyem a ventit 3mas fokozattról 2esre majd még később 1esre... a meleg műszerfal ami nagyon felmelegszik, és ahogy fujatom az ablak alól a hideget már majd langyosként ér oda hozzám.

Elküldve

Csak tippelek, de nem lehet, hogy csapágyas a klímakompresszorod, és annak a zaját hallod beszűrődni? :ph34r:

A ventillátor nálam is igencsak csendben van, egész úton megy a klíma, ha megállok, mégis síri csend van az autó körül. (Menet közben sem hallom soha, vízhőfok is rendben...)

Sziasztok. Lenne két problémám a klimával. Az egyik az, hogy mikor a motor eléri a 2500 fordulatot (bekapcsolt klímával) akkor el változik kicsit a hangja a motornak kb 3000-ig. Ez mitől lehet?
A másik kérdésem pedig az lenne hogy nekem a ventilátor soha nem éri el azt a fordulatot mint amit sok autóban hallok mikor kint állok az úton például hogy azért zúgnak rendesen. Elindul mert álló helyzetben látom, de nem vesz fel valami veszett tempót még a legnagyobb melegben sem. Két ventilátoros a dolog, egy a hűtő előtt és egy a hűtő mögött (ez nagyobb is)
Ez mitől lehet szerintetek?
Előre is nagyon köszönöm hogy foglalkoztok a problémámmal.

Elküldve

Csak tippelek, de nem lehet, hogy csapágyas a klímakompresszorod, és annak a zaját hallod beszűrődni? :ph34r:

A ventillátor nálam is igencsak csendben van, egész úton megy a klíma, ha megállok, mégis síri csend van az autó körül. (Menet közben sem hallom soha, vízhőfok is rendben...)

Én is gondolok a csapágyra, de ez cserélhető vajon abba a kompresszorba? Mert mikor levették a mágnestekercset kicserélni, elég egybe láttam én azt a házat. A ventilátor nálam is csendbe van, a víz hőfok rendben nálam is, akkor lehet hogy ez így normális, köszönöm a válaszod nagyon. :)

Elküldve

Én még 1-es fokozattól soha nem nyomtam feljebb a klímát.Igaz,hogy az én kocsim világos színű,meg mediterrán gyerek vagyok.50 fok felett kezdek izzadni :) Egész nap sz.pok a napon.

Elküldve

Én még 1-es fokozattól soha nem nyomtam feljebb a klímát.Igaz,hogy az én kocsim világos színű,meg mediterrán gyerek vagyok.50 fok felett kezdek izzadni :) Egész nap sz.pok a napon.

én meg pont az ellenkezője, már azon gondolkoztam, hogy létezik-e "állóklíma"?

teherautóban van, na de kocsiban?

Elküldve

Sziasztok!

Segítséget kérek automata klímával kapcsolatban:

a haverom G ASTRAjában automata klíma van és az a baj, hogy bármelyik irányba állítom a befújást, csak az ablakra nyomja a levegőt.

Esetleg találkozott már valaki hasonló hibával?

A segítségeteket előre is köszönöm.

Elküldve

én meg pont az ellenkezője, már azon gondolkoztam, hogy létezik-e "állóklíma"?

teherautóban van, na de kocsiban?

Persze hogy létezik Off:. Pl. az egyik ismerősöm S8-asában. A napfénytetőben van beépítve a solar telep, erről megy az állóklíma, plusz energiát nem igényel. Persze elmondása szerint 35 fok felett, több órás napon való állás után, kevésnek bizonyul.

  • 2 weeks later...
Elküldve

Sziasztok!

Nekem Citroenem van, de nem találtam idevágó topikot sehol.

A klímakompresszor mágnese hidegen behúz, melegen nem mindig és ha mégis, akkor többnyire vissza is engedi nem sokára. Viszont, ha rácsapok akkor bent marad, de szintén csak egy ideig. Ötlet?

  • 3 weeks later...
Elküldve

sziasztok.

estleg tudja valaki, hogy hány kpa nyomás kell a rendszerbe?

nekem kikapcsova 500, ha bekapcsolom felmegy 1020-ra de szépen visszaejti olyan 780-830 között.

és egy másik érdekesség, baromi fura hangja van a középkonzolnál, ami változik fordulatszámra.

nem hiszem, hogy a venti, mert nem csapágy hang.

és ha kikapcsolom a klímát és csak a befúvás megy akkor nincs az a nyöszörgő hang.

a hang nem múlik el 30perc után sem!

és talán a legnagyobb baj, hogy nem fúj hideget!

illetve csak minimálisan.

2 hónapja még jó volt.....

Köszi,

u.i: ki milyen klímást ajánlana Budapesten?

tudom, hogy egy vagyon, de a pénzért legalább tökéletes munkát kaphatok.

Elküldve

sziasztok.

estleg tudja valaki, hogy hány kpa nyomás kell a rendszerbe?

nekem kikapcsova 500, ha bekapcsolom felmegy 1020-ra de szépen visszaejti olyan 780-830 között.

és egy másik érdekesség, baromi fura hangja van a középkonzolnál, ami változik fordulatszámra.

nem hiszem, hogy a venti, mert nem csapágy hang.

és ha kikapcsolom a klímát és csak a befúvás megy akkor nincs az a nyöszörgő hang.

a hang nem múlik el 30perc után sem!

és talán a legnagyobb baj, hogy nem fúj hideget!

illetve csak minimálisan.

2 hónapja még jó volt.....

Köszi,

u.i: ki milyen klímást ajánlana Budapesten?

tudom, hogy egy vagyon, de a pénzért legalább tökéletes munkát kaphatok.

A fura hang valószínűleg a kevés gáz miatt van. Egyúttal ez magyarázat arra is, miért nem fúj hideget.

  • Like 1
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.