Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Légkondicionáló rendszer (klíma) és fűtőrendszer


Qpack

Recommended Posts

Az ékszíjtárcsa külső részét (kuplungja) gondolom járó motornál nézted. Ellenőrizd le, hogy bekapcsolt klímánál megkapja-e a mágneskuplung a 12V-ot. Szerintem ez a jelenség elektromos hibára utal, nem pedig hűtőközeg hiányra. Ha ezen túl vagy lehet tovább menni. Találkoztam már olyannal, hogy a kuplung reléje égett be. Behúzott, de villanyt nem adott át.

Persze járó motornál néztem.

Megnéztem azóta és a kompresszor csatijánál megvan a 12V klíma bekapcsolása után.

Link to comment
Megosztás:

Hát én is megjártam sajna. Tavasszal már nem működött egyáltalán a klímám. Akkor már tudtam, hogy nagy a baj, a kompresszor kuplungja meg sem mozdul. Múlt héten rászántam magam hogy valamit kezdek vele, elviszem egy szakihoz. Diagnózis a következő: Leégett a klíma kompresszorom kuplungja, ismeretlen okból. :D Nah szép. Vettem egyet használtam, 25E, 5Eért beszerelték, plusz 7E-ért újra feltöltötték a rendszert. A szerelőtől haza felé menet, valami nem stimmelt, megálltam, és látom, hogy folyik a hűtőfolyadékom a kompresszorra, a folyadék csöve a bilincsnél ki volt szakadva.

Tehát az előző azért mehetett tönkre, mert ráfolyt a hűtőfolyadékom. Érdekes módon nem vettem észre hogy folyik, pedig szoktam figyelgetni,

Most minden OKé, működik, de drága dolog volt.

Engem is érdekelne, hogyan kell a belsőhőmérséklet jeladót megpiszkálni............. Ha esetleg valaki tudja, ossza meg velünk :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az a gondom, hogy minden jel szerint Behr klíma rendszerem van, de Delphi vezérlőegység van benne és tudom hogy ez már cserélve lett korábban.

A klíma bekapcsolásakor nem indulnak a ventillátorok, emiatt a gáz nyomása rövid idő alatt (kb1-2 perc) eléri azt a nyomást amikor lefúj, olaj és gáz kijön a rendszerből.

Sokáig jól működött (max a klima hibajelzö világított hébe-hóba), de tavaly egyszer ez előfordult és az idén is.

Ráadásul az ECU is nehezen kommunikál a diagnosztikai műszerekkel és változó hibakódokat dob ugyanannál a hibánál.

Lehet, hogy az összes probléma a klima vezérlő miatt adódik?

Köszönök minden segítséget előre is!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az a gondom, hogy minden jel szerint Behr klíma rendszerem van, de Delphi vezérlőegység van benne és tudom hogy ez már cserélve lett korábban.

A klíma bekapcsolásakor nem indulnak a ventillátorok, emiatt a gáz nyomása rövid idő alatt (kb1-2 perc) eléri azt a nyomást amikor lefúj, olaj és gáz kijön a rendszerből.

Sokáig jól működött (max a klima hibajelzö világított hébe-hóba), de tavaly egyszer ez előfordult és az idén is.

Ráadásul az ECU is nehezen kommunikál a diagnosztikai műszerekkel és változó hibakódokat dob ugyanannál a hibánál.

Lehet, hogy az összes probléma a klima vezérlő miatt adódik?

Köszönök minden segítséget előre is!

Szia!

Nemnagyon értek hozzá, de szerintem cserélj nyomásérzékelőt (kb 20e Huf az ára csak szólok) nálam bevált. Hasonló problémám volt, annyi külömbséggel, hogy nem a gáz ment el, hanem a kuplung szakadt le, és 22bar-nál indult a ventim. Most 12-nél indul. De mielőt vennél újat, húzd le a csatiját (a klímahűtő bal oldalán van a szárítószűrőn, ha szemből nézed) és indítsd el a motort mert a ventiknek ilyenkor azonnal indulniuk kell. Ha nemindulnak akkor valószínü, hogy a vezélőd szar. De lehet, hogy csak egyszü venti probléma.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Köszi!

Valóban, a nyomáskapcsolóról lehúztam a csatit és csak a hátsó ventillátor indult. Pedig az első venti is jó. Ez is a vezérlő rovására lett írva...

De amikor töltöttük akkor 23barnál indult el mindkét motor egyszerre. Szólt is a klímás hogy elég magas nyomásnál kapcsol. Ő azt mondta relézzem meg az első motort hogy amikor indul a kompresszor egyből induljon az is. Ezt még kipróbálom.

Szia!

Nemnagyon értek hozzá, de szerintem cserélj nyomásérzékelőt (kb 20e Huf az ára csak szólok) nálam bevált. Hasonló problémám volt, annyi külömbséggel, hogy nem a gáz ment el, hanem a kuplung szakadt le, és 22bar-nál indult a ventim. Most 12-nél indul. De mielőt vennél újat, húzd le a csatiját (a klímahűtő bal oldalán van a szárítószűrőn, ha szemből nézed) és indítsd el a motort mert a ventiknek ilyenkor azonnal indulniuk kell. Ha nemindulnak akkor valószínü, hogy a vezélőd szar. De lehet, hogy csak egyszü venti probléma.

Link to comment
Megosztás:

Az ékszíjtárcsa külső részét (kuplungja) gondolom járó motornál nézted. Ellenőrizd le, hogy bekapcsolt klímánál megkapja-e a mágneskuplung a 12V-ot. Szerintem ez a jelenség elektromos hibára utal, nem pedig hűtőközeg hiányra. Ha ezen túl vagy lehet tovább menni. Találkoztam már olyannal, hogy a kuplung reléje égett be. Behúzott, de villanyt nem adott át.

Helló. Ha van lehetőséged a klíma kuplungnál nézd meg szakadásvizsgálóval. Van benn egy kis hőbiztosíték lehet hogy az szált el.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A Klímám (Delphi) egyik negyed óráról a másikra megadta magát tegnap.(Szó szerint kb ennyi idő telt el)

Tegnap hazajöttem melóból akkor még működött. Rendesen hideget fújt ahogy kell.

Majd miután visszamentem már semmi.

Amit a fórumból kibogarásztam és leellenőriztem:

Gáz nem szivárgott szerintem sehol abból gondolva, hogy a hideggel nemvolt gondom soha.

Vagy létezik, hogy egyik percről a másikra elszökik teljesen?

Hópihe világít.

A biztosíték jó.

A relét nem tudom merre keressem (elvileg van a klímának is egy reléje valahol igaz?) Kattanást nem nagyon hallok sehonnan

Meg épp az előbb néztem, hogy a kompresszornál az ékszíjtárcsa külső része nem forog a klíma bekapcsolása után.

Lehúztam a kompresszor csatiját majd visszadugtam de semmi.

Segítsetek merre tovább esetleg?

Köszi!

Gábor

Helló. Ha van lehetőséged a klíma kuplungnál nézd meg szakadásvizsgálóval. Van benn egy kis hőbiztosíték lehet hogy az szált el.

Link to comment
Megosztás:

Helló. Ha van lehetőséged a klíma kuplungnál nézd meg szakadásvizsgálóval. Van benn egy kis hőbiztosíték lehet hogy az szált el.

Köszi amint lesz lehetőségem megnézem vagy megnézetem ismerőssel.

Képet úgy tudsz feltölteni, ha feltöltöd pl a kepfeltoltes.hu-ra és belinkeled ide.

Link to comment
Megosztás:

Köszi amint lesz lehetőségem megnézem vagy megnézetem ismerőssel.

Képet úgy tudsz feltölteni, ha feltöltöd pl a kepfeltoltes.hu-ra és belinkeled ide.

Helló, a 98.oldalon van egy nagyon jó hozzászólás BéCSé.

Képek is, érdemes elolvasni.

A szerelést nem ő végezte,

nem nehéz megjavítani, magam csináltam meg KB 2óra.

Link to comment
Megosztás:

Helló, a 98.oldalon van egy nagyon jó hozzászólás BéCSé.

Képek is, érdemes elolvasni.

A szerelést nem ő végezte,

nem nehéz megjavítani, magam csináltam meg KB 2óra.

HUUU Ezer köszönet neked is meg BéCSé nek is! Mikor vissza olvastam ezen teljesen átsiklottam :omg:

Megnéztem, szerintem a hétvégén ha lesz időm szét is döntöm én is!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olvastam már itt anno egy olyan klíma problémáról, hogy a légbeömlőn (a középkonzolon) füstszerű, de nevezzük inkább gőz vagy vízpára szerű áramlik be klimatizáláskor. Ez általában magas fordulaton jelentkezik sűrűbben, de volt már, hogy alacsonyabb fordulatszámon is előjött. Mi lehet a gond? Túl sok gáztöltet? Vagy valami érzékelő?

Aki tudja a megoldást vagy már találkozott ilyesmivel, az kérem ne kíméljen.

Előre is köszönöm.

És még egy apróság. Nincs valakinek egy belső levegőkeringető motorja ami működik és szívesen megválna tőle ?????

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olvastam már itt anno egy olyan klíma problémáról, hogy a légbeömlőn (a középkonzolon) füstszerű, de nevezzük inkább gőz vagy vízpára szerű áramlik be klimatizáláskor. Ez általában magas fordulaton jelentkezik sűrűbben, de volt már, hogy alacsonyabb fordulatszámon is előjött. Mi lehet a gond? Túl sok gáztöltet? Vagy valami érzékelő?

Aki tudja a megoldást vagy már találkozott ilyesmivel, az kérem ne kíméljen.

Előre is köszönöm.

És még egy apróság. Nincs valakinek egy belső levegőkeringető motorja ami működik és szívesen megválna tőle ?????

A céges Zafira is ilyen volt amit vezettem, amikor visszavittem mondtam valami nem jó. Azóta nem mentem vele, felmondtam...

Link to comment
Megosztás:

Még 1 kérdés:

Mikor nagyon meleg van Pl. mint most, és bakapcsolom a klimát, 3000-s fordulat fölött üvőltő hang jön a motortérből. Ha lekapcsolom a klimát elhallgat. A szivattyúval van valami?

Nálam is megjelent ez a jelenség. Ha bekapcsolom a klímát és növelem a motor fordulatot, akkor 2000 környékén elkezd megjönni, 3000-nél pedig már elég durva üvöltő hang hallatszik a motortérből. Ha kikapcsolom a klímát, akkor rendben van minden. Kiderült, hogy ezt mi okozza?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ér az a klímatisztító valamit,amit az utastérbe kell tenni és kinyomni?Azt hiszem valaki a múltkor belinkelte a Prevent termékét ami így működik.Tavaly sem volt tisztítva szerintem meg idén sem csináltam meg.Nem mintha sokat használnám a klímát,de ma éppen kellett.Vagy jobban járok ha elviszem egy klímáshoz és kitisztíttatom?Amúgy nem zajong hideget is fúj rendesen,azt sem érzem hogy büdös lenne.

Link to comment
Megosztás:

Nálam is megjelent ez a jelenség. Ha bekapcsolom a klímát és növelem a motor fordulatot, akkor 2000 környékén elkezd megjönni, 3000-nél pedig már elég durva üvöltő hang hallatszik a motortérből. Ha kikapcsolom a klímát, akkor rendben van minden. Kiderült, hogy ezt mi okozza?

Vagy a venti vagy a kompresszor csinálja. Még nem lett megnézve, mert aksit kel vennem, megy az első futóművet kell megnézetnem. Majd utánna. Ha kiderűl megírom.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ér az a klímatisztító valamit,amit az utastérbe kell tenni és kinyomni?Azt hiszem valaki a múltkor belinkelte a Prevent termékét ami így működik.Tavaly sem volt tisztítva szerintem meg idén sem csináltam meg.Nem mintha sokat használnám a klímát,de ma éppen kellett.Vagy jobban járok ha elviszem egy klímáshoz és kitisztíttatom?Amúgy nem zajong hideget is fúj rendesen,azt sem érzem hogy büdös lenne.

Még én linkeltem. Én az idén egyszer már megcsináltam. Eddig nincs szaga. ha még egyszer meg is kell csinálni a szezonban akkor is csak 2 ezer.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ér az a klímatisztító valamit,amit az utastérbe kell tenni és kinyomni?Azt hiszem valaki a múltkor belinkelte a Prevent termékét ami így működik.Tavaly sem volt tisztítva szerintem meg idén sem csináltam meg.Nem mintha sokat használnám a klímát,de ma éppen kellett.Vagy jobban járok ha elviszem egy klímáshoz és kitisztíttatom?Amúgy nem zajong hideget is fúj rendesen,azt sem érzem hogy büdös lenne.

Szia!

Én ezzel csináltam: http://www.e-center.hu/barkacs/vegyiaru/tisztitoszerek/klimatisztito/klimatisztito-spray-500-ml-am-bigman-p16303.html

Nálam sincsen semmi szag sem, és ahogy elnéztem a kiszerelést még vagy 2x biztosan elég lesz.

Habos tisztítót ne vegyél mert ha sokat fújsz be belőle akkor gondokat okozhat.

Kérdeztem én is hogy mennyiért vállalnak klíma tisztítás 4000-6000 környéke volt mindig az ajánlat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A segítségetekre/véleményetekre lenne szükségem. Opel Astra G X16 XEL klímakompresszor.....pénteki napon cseréltek benne tekercset, mert az elvileg nem húzott be, ezért nem kaptam hideg levegőt.

Javítás után egyből irány a Balaton, tökéletesen működött, hűtött rendesen ahogyan kell, de a tegnapi koradélutáni hazautat a pokolba kívántam. Elindulás után pár perccel már csak a kinti 38˙C-ot érzékeltük bent is. Otthon gépháztető felnyit, járó motornál megvizsgál, mágnestekercs behúz, de kuplung nem forog....sőt, ha kikapcsolom a klímát, már csak fém a fémmel érintkezik, visít a tárcsánál... gondolom a tömítés is elszállt :)

Kérdésem, hogy létezik, hogy besült a klímakuplungom? Ilyenkor ez kuka? Rakattam bele új tekercset 1 órára? :) Ha bekapcsolom, akkor fordulatszámon látszódik, hogy kompresszor dolgozik, vagy csak dolgozna? Előtte is volt hangja, de nem volt vészes, tökéletesen dolgozott, apróbb dolgokat leszámítva (klímahűtő, szárítószűrő, rátöltés, fertőtlenítés, stb).......többe kerül, mint amennyit használom :)

Klímás szerint másik kompresszor (bontott-van is nála :), de ilyenkor cserélni kell a szárítószűrőt-ami 2 éve volt, és takarítani kell az egész rendszert?......

Tanácsokat, válaszokat és segítségeteket előre is köszönöm :)

További szép napot

Link to comment
Megosztás:

1,5 hónapja cseréltek tömszelencét a kompresszorban,mert szivárgott a gáz nem hűtött eléggé

Tegnap előtt észrevettem,hogy olajos a kompr.szíjtárcsa,hol szivároghat még,van még valami tömítés a töm.szelencén kívűl?

A hűtéssel nincs gond,de félek az olaj elszivárog.Amúgy a gáz is elmegy ilyenkor?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.