Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Légkondicionáló rendszer (klíma) és fűtőrendszer


Qpack

Recommended Posts

Sziasztok.

Az lenne a kérdésem,hogy tönkrement a klímakompresszorom, és szeretnék bontóban venni egyet, de nem tudom, hogy lényeges-e az, hogy Behr, vagy Delphi a rendszerem, vagy a kompresszor egyforma mindkettőhöz?

B.S.

szerintem olyat vegyél ami volt benne

abból baj nem lehet ;)

Link to comment
Megosztás:

Elment az első fokozatom a hűtőventin...

Most így a hőségben ki-be kapcsolgat folyamatosan a klímával a második :(

Ki lehet azt deríteni valahogy, hogy nyomáskapcsoló-e, vagy a venti ellenállás (ha nem muszáj nem ketyegtetném csak azért hogy várjam amúgy elindul-e a fokozat)

Link to comment
Megosztás:

Elment az első fokozatom a hűtőventin...

Most így a hőségben ki-be kapcsolgat folyamatosan a klímával a második :(

Ki lehet azt deríteni valahogy, hogy nyomáskapcsoló-e, vagy a venti ellenállás (ha nem muszáj nem ketyegtetném csak azért hogy várjam amúgy elindul-e a fokozat)

ez nem a belső venti ugye ??

a kintit diaggal le lehet tesztelni, ha nem megy azzal se akkor van szopóálarc...

csere ... ventivel együtt (ha jól emlékszek)

Link to comment
Megosztás:

ez nem a belső venti ugye ??

a kintit diaggal le lehet tesztelni, ha nem megy azzal se akkor van szopóálarc...

csere ... ventivel együtt (ha jól emlékszek)

a hűtőn, ja

egybeépítettek valamit okosan?? pörög amúgy a venti (kettesen)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Voltam klimasnal. Megszuletet a diagnozis. Nagy valoszinuseggel kompresszor tomszelence. Uj tomiteskeszlettel olajjal kozeg feltoltessel munkadijjal egyutt kaptam 55 ezres arajanlatot. Szerintetek?

Valaki csinalt mar ilyet otthon vagy olcsobban valahol?

Szia!

Nekem a H Astra-n szintén a tömszelencét cserélték közeg feltöltéssel, olajjal, tömítéskészletet nem kellett, nettó 22000 forintba került és kb. 1-1,5 óra alatt meg is volt, 2 évvel ezelőtt, náluk: http://www.cool-mobil.hu/

Nem derült ki, hogy te hol voltál, de nekem szimpatikus társaságnak tűnt, a klíma azóta is rendesen hűt, tudom őket ajánlani, bár azóta nem voltam, de remélem nem változtak sem árban, sem hozzáállásban!:)

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Igen, érdekel nagyon is :)

Köszi előre is

Sziasztok!

Sajnos nem voltam gépközelben, csak most értem haza.

Megpróbálom leírni a javítás menetét:

én azzal kezdtem, hogy vettem egy ilyet: https://cromax.hu/310000000-legkondicionalo-rendszer/311610000-legkondicionalo-alkatreszei/311610678-klima-alkatreszei/143318-dehidrator-tartaly-opel-astra-g-1998-2009

Az AVA-t vettem meg, a csomagban benne volt a szűrő és két db O gyűrű.

A kíima hűtőről lecsavarod a fekete műanyag kupakot. Alatta van egy alumínium dugó, amit egy zeger gyűrű tart, de a zegert nem tudod kivenni amid az alu dugót nem tolod be egy kicsit. Az a baj hogy a két alumínium cucc össze szokott gyógyulni (nálam is ez volt) úgyhogy kis erőszakot kellett alkalmazni, Vagyis óvatosan bekalapáltuk annyira, hogy ki lehessen venni a zegert.

Ha ez megvan, kerítesz egy hosszú M5 -ös csavart és néhány alátétet:kell egy nagy alátét ami nem esik be a lukon, valamint egy kisebb, ezekkel szépen ki lehet húzatni az alumínium dugót. Ha kint van kicseréled a szűrőt, megtakarítod az alumínium dugót és a hűtőben a dugó helyét, kicseréled a dugón a két O gyűrűt. Összeszerelésnél, értelemszerűen annyira be kell tolni a dugót, hogy a zegert vissza tudd tenni a helyére, majd kihúzod ütközésig. Ha ezzel megvagy, lehet lepróbálni, majd ha minden rendben, feltölteni.

Annyit csinálhatsz, hogy mielőtt nekiállsz, még a legelején befújod kevés WD 40 -el, lehet könnyebben kijön.

Megpróbáltam érthetően leírni, ha valakinek kérdése van szívesen válaszolok, ha tudok.

Nem vagyok klímás, de egy klímás haverral csináltuk a műtétet, miután nekem is ki akarták cserélni mindenestől két szervizben is.

A szűrőt érdemes kicserélni, az enyém tele volt trutyival!

  • Like 3
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Az lenne a kérdésem,hogy tönkrement a klímakompresszorom, és szeretnék bontóban venni egyet, de nem tudom, hogy lényeges-e az, hogy Behr, vagy Delphi a rendszerem, vagy a kompresszor egyforma mindkettőhöz?

B.S.

A klímakompresszor motorkódfüggő, többféle volt belőle (mármint több mint kétféle), de nem az számít hogy milyen gyártmányú a fűtő/szellőztetőrendszered, hanem a motorméret/típus, illetve esetenként az évjárat is. Mc-elek-nek igaza van, legbiztosabb ha olyat veszel ami volt benne. Van a kompresszorokon egy két vagy három karakterből álló jelölés elég nagy betűkkel rányomtatva a címkére (QR, SA, RM, KX4, ilyenek), azt kell nézni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A klímakompresszor motorkódfüggő, többféle volt belőle (mármint több mint kétféle), de nem az számít hogy milyen gyártmányú a fűtő/szellőztetőrendszered, hanem a motorméret/típus, illetve esetenként az évjárat is. Mc-elek-nek igaza van, legbiztosabb ha olyat veszel ami volt benne. Van a kompresszorokon egy két vagy három karakterből álló jelölés elég nagy betűkkel rányomtatva a címkére (QR, SA, RM, KX4, ilyenek), azt kell nézni.

Köszönöm a segítséget. B.S.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lehet láma a kérdés,mert egyértelműnek tűnik,de jól sejtem,hogy ennek a pollenszűrőnek a túlsó oldalának kell a radiátor felé nézni.

A nyíl erre az oldalra mutatja a levegő irányát ha jól értelmezem.

A réginek az élén volt a jelölés,annál kivehetőbb volt,hogy honnan kapja a levegőt.

K_p9009_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lehet láma a kérdés,mert egyértelműnek tűnik,de jól sejtem,hogy ennek a pollenszűrőnek a túlsó oldalának kell a radiátor felé nézni.

A nyíl erre az oldalra mutatja a levegő irányát ha jól értelmezem.

A réginek az élén volt a jelölés,annál kivehetőbb volt,hogy honnan kapja a levegőt.

A nyílnak az utastér fele (azaz a hőcserélő fele) kell néznie. ;)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nem vagyok klímás, de egy klímás haverral csináltuk a műtétet, miután nekem is ki akarták cserélni mindenestől két szervizben is.

A szűrőt érdemes kicserélni, az enyém tele volt trutyival!

Köszi a részletes leírást, nekifognék én is csak még van benne valamennyi gáz... ma mondjuk letekertem a fekete műanyg kupakot megnéztem mi van alatta, aztán sikerült úgy visszahúzni, hogy beleszakadt a műanyag menetes rész :( még azt is ki kell előtte akkor műtenem, hogy ki lehessen húzatni ahogy írtad

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Koszonom! Talan meg oket felhivom, igaz messze lakom onnan.

Ilyen arak mellett nekem egyszeruen nem eri meg a klima. Ott egye meg a fene. Tavaly 30-at koltottem ra es 2 hetig birta. Ha most 50 meg ramenne, akkor az mar 80e. Evente max 10 olyan nap van amikor brutal meleg van es eppen autoznek is. Szoval ez nekem luxus. Elkeseredtem sajnos. Szoval ha ok esetleg 30-ig vallalnak, akkorg talan. A 22-re kellett afat fizetned vagy miert irod hogy netto? En nem tudok visszaigenyelni. :-(

Szia!

Nekem a H Astra-n szintén a tömszelencét cserélték közeg feltöltéssel, olajjal, tömítéskészletet nem kellett, nettó 22000 forintba került és kb. 1-1,5 óra alatt meg is volt, 2 évvel ezelőtt, náluk: http://www.cool-mobil.hu/

Nem derült ki, hogy te hol voltál, de nekem szimpatikus társaságnak tűnt, a klíma azóta is rendesen hűt, tudom őket ajánlani, bár azóta nem voltam, de remélem nem változtak sem árban, sem hozzáállásban!:)

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Koszonom! Talan meg oket felhivom, igaz messze lakom onnan.

Ilyen arak mellett nekem egyszeruen nem eri meg a klima. Ott egye meg a fene. Tavaly 30-at koltottem ra es 2 hetig birta. Ha most 50 meg ramenne, akkor az mar 80e. Evente max 10 olyan nap van amikor brutal meleg van es eppen autoznek is. Szoval ez nekem luxus. Elkeseredtem sajnos. Szoval ha ok esetleg 30-ig vallalnak, akkorg talan. A 22-re kellett afat fizetned vagy miert irod hogy netto? En nem tudok visszaigenyelni. :-(

Számla nélkül volt ennyi, nem kellett rá áfát fizetnem, de azért mert megegyeztünk így:)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Ismerősöm klímásítani szeretné a G astráját. Megkért, hogy nézzek körbe a neten komplett klíma szett után. Az autó 2002-es 3 ajtós 1,2 16V láncos motorral van szerelve. Lehetőleg olyan bontott szett érdekelne, aminek minden tartozéka megvan, gondolok itt a tartóbakokra, csövekre, elektronikára, csavarokra és minden egyéb dologra, ami a beépítéshez szükséges. Aki esetleg tudna nekem ebben segíteni az kérem keressen meg privátban! Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

pff

és ma kaptam egy csavart is a jobb hátsóba

kicsit pipa leszek ha ez így megy tovább, nem ezért mentettem meg a tk-ból :(

Ha a belső ventin lévő előtét ellenállás a ludas, az "könnyen" javítható házilag is.

1 hónapja javítottam a sajátomon, nálam csak a 3. fokozat működött. Akna fölé álltam, onnan hozzá lehetett férni az ellenálláshoz a ventillátor kiszerelése nélkül is. Mondjuk nem volt sok mozgásterem a rövid vezetékek miatt. Az ellenállás spirál a lábánál, a befogatásnál tört el, ezért nem volt elég a réz-tollbetét trükk amit ebben a fórumban olvastam. Csoki belsejéből kivett rézscső és a megszorító csavarjai segítségével javítottam, úgy hogy átfúrtam a lábat befogó lemezt.

Az ellenállás a csatlakozóval van egyben: http://p.coldline.hu/2013/06/24/1083408-20130624-MqtpBz.jpg

A javított állapotot elfelejtettem lefényképezni, de valami ilyen lett, (a csavarok talán a másik irányba néznek): http://p.coldline.hu/2013/06/24/1083409-20130624-OU5TsN.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem tudom mennyire klíma gond ez, de azért leírom... Ha üzemmeleg lesz a motor, nem kapcsol be a szellőzésem, illetve csak nagyritkán... Ha klímát is kapcsolok (és esetleg elindul a levegő) nyikorgó, nyöszörgő hang hallatszik a szellőzőből. Autószerelő megnézte, állítólag cserés a cucc (pollenszűrő melletti ventilátor), nem javítható... Valóban így van, vagy esetleg van valakinek egyéb ötlete a cserén (50e) kívül? Bontóból is rizikós, nem?

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem tudom mennyire klíma gond ez, de azért leírom... Ha üzemmeleg lesz a motor, nem kapcsol be a szellőzésem, illetve csak nagyritkán... Ha klímát is kapcsolok (és esetleg elindul a levegő) nyikorgó, nyöszörgő hang hallatszik a szellőzőből. Autószerelő megnézte, állítólag cserés a cucc (pollenszűrő melletti ventilátor), nem javítható... Valóban így van, vagy esetleg van valakinek egyéb ötlete a cserén (50e) kívül? Bontóból is rizikós, nem?

Köszönöm!

Szia!

DarthVödör márkatárs készített nagyon jó leírásokat a motor, illetve a szellőzőrendszerek javításáról, gondjairól.

Itt olvasgass hátha megleled a problémád: https://sites.google.com/site/opelrepair/szelloztetes

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.