Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Légkondicionáló rendszer (klíma) és fűtőrendszer


Qpack

Recommended Posts

Sziasztok normális az,hogy nem csepegtet a klimám alul vagy még nincsen olyan meleg ,hogy lecsapódjon a párologtatón?A kivezető cső a motortérben tiszta,pollenszűrő cserélve.klima bekapcsolása után kb 10másodpercel már hideget fúj! (BEHR).

Pár perc alapjáraton járatás után 5,0 c° -os levegőt fúj be.A tiétek csepegtet? z14xep

Link to comment
Megosztás:

Zsolthy88: Melyik venti nem indul? Ami a hűtők előtt van? Vagy a fűtőmotor? Hópihe világít?

Stofl: Most van benne gáz? Neked még van hűtés modulod? 2003ba Z14XE nél még volt. Ha van akkor húzd le a csatiát nézd meg nincs-e széjjelrohadva. Fagyás kapcsi belső elpárologtatóban jó? Nézd meg átad-e bontós téma de anélkül kár tovább nézelődni. ECU után még ott a fagyás kapcsi (hardveres védelem kiiktatni csak úgy tudod ha átkötöd) Ha minden oké tehát van gáz világít a hópihe akkor a fagyás kapcsi az első dolog ami érdemes megnézni. Szar helyen van Behr klímánál le kell bontani a hőcserélő burkolatát és jobb oldalt hátul van a hőcserélő testén egy alu kapoccsal hozzáfogatva. A stekkere is hátul van azt is elég lehúzni és ott már bele tudsz mérni. Sőt ki is lehet iktatni de utána ha lefagy a belső hőcserélő akkor elfagy az adagoló is ami a gáznyomás drasztikus megemelkedését eredményezni, ami szélsőséges esetbe a kompresszor teljes tönkremenetelét/gumicsövek felrobbanását eredményezheti.

Blamazs: Az hogy beremeg eléggé furcsálom. Visszafogja elég jól kövérebb gázzal kicsit tartott kuplunggal ki lehet küszöbölni. Nekem sem sikerült sokáig megszokni, 5 év után már annyira jól megy hogy szinte nem is zavar ha megy. Persze cégesből átülve (oktatvia 1,9TDI) marha furi. Nah ott aztán semmit nem érzel ha klímázol, előzni is simán tudsz nem kell tervezgetni meg kikapcsolgatni a klímát. Fordulatod mennyi mikor megy a klíma. Elvileg rászabályoz normál esetbe 850-900nak kéne lenni.

Link to comment
Megosztás:

Pár perc alapjáraton járatás után 5,0 c° -os levegőt fúj be.A tiétek csepegtet? z14xep

Szia!

Én pont ma klímáztam kb 20 km-en keresztül,és látszott,hogy csepegtet.

Valamikor csak 10 km körüli távot klímázok,és akkor nem veszem észre,hogy csepegtetne (főleg ilyen 20-25 fok közötti hőmérsékleten).

30-40 fok között viszont ezen a 10 km-en is csepegtet.

Nekem anno itt a fórumon ajánlották,hogy úgy tudom le ellenőrizni,hogy nincs-e dugulás a kondenzvíz elvezetőben,hogy kiveszem a pollenszűrőt,és kevés vizet öntök az elvezetőbe.

Ha alul kifolyik,akkor tökéletes.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia!

Én pont ma klímáztam kb 20 km-en keresztül,és látszott,hogy csepegtet.

Valamikor csak 10 km körüli távot klímázok,és akkor nem veszem észre,hogy csepegtetne (főleg ilyen 20-25 fok közötti hőmérsékleten).

30-40 fok között viszont ezen a 10 km-en is csepegtet.

Nekem anno itt a fórumon ajánlották,hogy úgy tudom le ellenőrizni,hogy nincs-e dugulás a kondenzvíz elvezetőben,hogy kiveszem a pollenszűrőt,és kevés vizet öntök az elvezetőbe.

Ha alul kifolyik,akkor tökéletes.

Tényleg így lehet a le ellenőrizni?

Link to comment
Megosztás:

Stofl: Most van benne gáz? Neked még van hűtés modulod? 2003ba Z14XE nél még volt. Ha van akkor húzd le a csatiát nézd meg nincs-e széjjelrohadva. Fagyás kapcsi belső elpárologtatóban jó? Nézd meg átad-e bontós téma de anélkül kár tovább nézelődni. ECU után még ott a fagyás kapcsi (hardveres védelem kiiktatni csak úgy tudod ha átkötöd) Ha minden oké tehát van gáz világít a hópihe akkor a fagyás kapcsi az első dolog ami érdemes megnézni. Szar helyen van Behr klímánál le kell bontani a hőcserélő burkolatát és jobb oldalt hátul van a hőcserélő testén egy alu kapoccsal hozzáfogatva. A stekkere is hátul van azt is elég lehúzni és ott már bele tudsz mérni.

Koszonom a kimerito valaszt! Eleg idegen nekem ez a klima tema. Esetleg tudnal fenykepet vagy rajzot mutatni hogy mit bontsak hol? A fagykapcsolon melegben rovidzarat kell mernem?

Hutes modul nem tudom van-e, vagy hol es hogy nez ki.....

Koszonom!

Link to comment
Megosztás:

Zsolthy88: Melyik venti nem indul? Ami a hűtők előtt van? Vagy a fűtőmotor? Hópihe világít?

Hópihe világít, fűtőmotor megy, a hűtők előtti venti nem indul.

/nem volt időm még az általad ajánlottak ellenőrzésére, de holnap meglesem, és megírom, mit tapasztaltam, hátha akkor meg tudod mondani, mi lehet a hiba.../

Link to comment
Megosztás:

Üdv Cartársak.

Opel Astra G 2007-es masinában egyszercsak elszállt a klímagáz (600g helyett 100g volt cucc). Nyomáspróba is ezt igazolta. Tapasztalatokról érdeklődnék: kinek hol engedett? Tudom, hogy most következne egy feltöltés festett gázzal, de ugye annak is költsége van... ugyanúgy mint a klíma diagnosztikának... :-(

Kösz előre is.

Link to comment
Megosztás:

Ertem hogy gyenge a motor hozza, de hogy lehet ekkora kulonbseg ket ugyanolyan auto kozt?

Ezt én sem értem. De érdekes. Nálam az 1.4-es Enjoy (Ecotec motor) szinte észre sem veszi a klímát, max. csak utánfutó húzkodó üzemmódban egy kicsit.

Nem is kapcsolgatom ki és be, a Veramon vezéreli hőfoktól függően.

Az 1.4-es Classic2-nél (Twinport motor) viszont a klíma bekapcsolásakor "elfárad a ménes" és legyengül, mint koldus a tífuszjárványkor.

Elvileg mindegyik 1.4-es, de ezek szerint ez is motorfüggő ????????

Ja és az Enjoy-nál sokkal jobb a hűtés, pedig mindegyik klíma tisztítva és ellenőrizve van rendszeresen. :blink:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Klímakompresszor mágnestekercsét szeretném kiszedni.

A fedőtárcsa közepén van 1db csavar. Abban kérném a segítségeteket, hogy ez jobb vagy bal menetes ??? :unsure:

(Úgy jártam, hogy már két torx-ot is beletörtem, mert mindkét irányban picit megindul,majd megszorul.)

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Klímakompresszor mágnestekercsét szeretném kiszedni.

A fedőtárcsa közepén van 1db csavar. Abban kérném a segítségeteket, hogy ez jobb vagy bal menetes ??? :unsure:

(Úgy jártam, hogy már két torx-ot is beletörtem, mert mindkét irányban picit megindul,majd megszorul.)

Köszönöm!

Szia, normál menetes (jobb). Épp tegnap szedtem le. Előtte párszor megfújtam csavarlazítóval.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Helló!

Énekem tavaly volt ez a gond. Akkor a kompresszor javítása (tömszelence csere). 30e lett és kb 5óra.

Kapott 600g gázt, 5g olajat és festéket.

Üdv Xenof

Sziasztok,

újra én. Cserélt már valaki valah tömszelencét a klímakompresszorban?

Üdv, Soldier

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Énekem tavaly volt ez a gond. Akkor a kompresszor javítása (tömszelence csere). 30e lett és kb 5óra.

Kapott 600g gázt, 5g olajat és festéket.

Üdv Xenof

Köszönöm az infót. Van infód arról honnan szereztek bele tömszelencét? Ki csinálta hol? Miskolcon azt mondták az Opel szervízben, hogy nem lehet cserélni. Jelenleg Egerből várok infót, hogy is lehetne kivitelezni.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm az infót. Van infód arról honnan szereztek bele tömszelencét? Ki csinálta hol? Miskolcon azt mondták az Opel szervízben, hogy nem lehet cserélni. Jelenleg Egerből várok infót, hogy is lehetne kivitelezni.

Miskolcon Fonoda utcán (Szinva hídtól kb. 100 méterre városból kifelé balra) van egy szerviz, én ott csináltattam két éve, tömszelence+feltöltés 33500 volt anno.

Link to comment
Megosztás:

Mi a véleményetek a gázos klímatisztításról? Láttam a boltban egy flakont . A leírás szerint a tartalmát zárt ajtók mögött belső keringetésnél max venti fordulaton kiszedett pollenszűrővel kell a tíz percig járatni a rendszerben. Azt írta hogy előre húzott első ülés mögött kell beindítani a flakont. Vajon a hatékonysága felér a haboséval?

Link to comment
Megosztás:

Mi a véleményetek a gázos klímatisztításról? Láttam a boltban egy flakont . A leírás szerint a tartalmát zárt ajtók mögött belső keringetésnél max venti fordulaton kiszedett pollenszűrővel kell a tíz percig járatni a rendszerben. Azt írta hogy előre húzott első ülés mögött kell beindítani a flakont. Vajon a hatékonysága felér a haboséval?

Háát, használtam már ilyet, de fene sem tudja.

Tavaly ózonossal csináltattam, az használt... 1-2 hónapra nem lett büdi a klíma.:) Most sem annyira van szaga. Szerintem idén kap majd egyet megint. :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ezt én sem értem. De érdekes. Nálam az 1.4-es Enjoy (Ecotec motor) szinte észre sem veszi a klímát, max. csak utánfutó húzkodó üzemmódban egy kicsit.

Nem is kapcsolgatom ki és be, a Veramon vezéreli hőfoktól függően.

Az 1.4-es Classic2-nél (Twinport motor) viszont a klíma bekapcsolásakor "elfárad a ménes" és legyengül, mint koldus a tífuszjárványkor.

Elvileg mindegyik 1.4-es, de ezek szerint ez is motorfüggő ????????

Ja és az Enjoy-nál sokkal jobb a hűtés, pedig mindegyik klíma tisztítva és ellenőrizve van rendszeresen. :blink:

Szerintem a motorvezérlő szoftverével lehet összefüggésben. Nálam pl. egyenletes sebességnél, tartott gázpedállal (ilyenkor elég konstans a pillanatnyi fogyasztás) ha bekapcsolom a klímát kb. egy literrel ugrik a fogyasztás, majd lassan visszaesik... Gondolom, a nem twinportoknál nem helyeztek akkora hangsúlyt a fogyasztásra, így talán terheléskor (gyorsítás, klíma...)jobban eldúsíthatta a benzin-levegő arányt. Twinportoknál viszont már jobban figyeltek a környezetvédelemre, fogyasztásra, ilyesmi... Emiatt ebben az üzemmódban is inkább a Lambda=1 értéket tartja, így viszont kicsit vértelenebb a dolog. Szerintem, aztán lehet, h hülyeség...

Link to comment
Megosztás:

Mi a véleményetek a gázos klímatisztításról? Láttam a boltban egy flakont . A leírás szerint a tartalmát zárt ajtók mögött belső keringetésnél max venti fordulaton kiszedett pollenszűrővel kell a tíz percig járatni a rendszerben. Azt írta hogy előre húzott első ülés mögött kell beindítani a flakont. Vajon a hatékonysága felér a haboséval?

A gázossal nem tudsz olyan nagy kárt csinálni... ;) Ha a habost "túladagolod", akkor a lé szépen belefolyhat a világításkapcsolóba, rádióba, ebbe-abba... Jó móka... :blink:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok valami nem stimmel,ma észrevettem hogy amikor beinditottam a gépet olyan nyervogo hangja van,benyomom a kuplungot akkor még jobban...(a pk szíj feszítőm csapágya cserére szorúl,mondta a szerelőm egy ideje,az lehet???)véletlen egybeesés lehet vagy nem tudom,de a klima abszolut nem hűt.Előszőr 4 fokozaton alapjáraton néha sziszegő hangot hallottam,és olyankor melegebb levegő jött,amikor halkabb lett akkor jött a hideg.Most hőmérőt raktam oda,de abszolut nem hideg jön.Nem tudom mi kell hidegnek lennie a motortérben,de ott minden cső forró most.

Link to comment
Megosztás:

A gázossal nem tudsz olyan nagy kárt csinálni... ;) Ha a habost "túladagolod", akkor a lé szépen belefolyhat a világításkapcsolóba, rádióba, ebbe-abba... Jó móka... :blink:

Én habossal akarom a hétvégén tisztítani. Tudnátok segíteni, hogy mennyi habot nyomjak bele?

Ha sokat nyomok, milyen kárt okozhat?

Arra gondoltam a rádiót kiveszem, de a világítás kapcsolót nem akarom.

Ha belefolyik véletlenül, ki lehet szárítani?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok valami nem stimmel,ma észrevettem hogy amikor beinditottam a gépet olyan nyervogo hangja van,benyomom a kuplungot akkor még jobban...(a pk szíj feszítőm csapágya cserére szorúl,mondta a szerelőm egy ideje,az lehet???)véletlen egybeesés lehet vagy nem tudom,de a klima abszolut nem hűt.Előszőr 4 fokozaton alapjáraton néha sziszegő hangot hallottam,és olyankor melegebb levegő jött,amikor halkabb lett akkor jött a hideg.Most hőmérőt raktam oda,de abszolut nem hideg jön.Nem tudom mi kell hidegnek lennie a motortérben,de ott minden cső forró most.

Lecsökkent a nyomás a rendszerben, azért volt sziszegős hangja a klímának. Valamiért elszökött gáz. Nyervogós hang... Nem lehet, h a szervót hallod? Ha tekered a kormányt, akkor nem erősödik a hang?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.