Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Légkondicionáló rendszer (klíma) és fűtőrendszer


Qpack

Recommended Posts

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy ma délelőtt beindítottam a klímát, és nem éreztem azt a hideget, amit az évek alatt megszoktam... télen is bekapcsoltam párszor, szélvédő párásodás ellen jó volt, de most nem éreztem azt a megszokott hideg klímát, amit az előző években... Mióta bejött a jobb idő, most kapcsoltam be először... Jön a hűs levegő, de nem az igazi...

Mi lehet a baj? Köze van ahhoz, hogy kinti 21 fokban még nem fúj jéghideget a ventilátor fokozatkapcsoló 4 ellenére sem? Mert régen 30fok alatt be sem kapcsoltam...

Esetleg elszállt volna a gáz a klímatartályból? Vagy valami más hiba? Szinte zsír új a pollen és a levegőszűrőm is, és mondom, eddig évekig nem volt vele gond...

Valaki tudna segíteni?

Köszi előre is!

A nem kellően hideg levegő a klímagáz alacsony nyomása (kevés gáz) miatt van. A klíma akkor jó ha 6-7°C körüli levegőt fúj, 10°C-os levegő felett a klímát töltetni kell. Én egy digitális húshőmérővel mértem az enyémet, így: klíma+belső keringetés be, ventillátor 2-es fokozaton, levegőfúvás a felsőtestre irányítva, hőmérő a középső szellőzőrácsba, ebben az állapotban várni minimum 2 percet, majd meg lehet nézni hány fokos levegőt fúj a klíma.

Ahogy a képeken is látszik, nekem 21,5°C-os külső hőmérséklet mellett 3°C-os levegő jött a klímából, szóval elégedett vagyok. Illetve most meg azért parázhatok hogy le ne fagyjon a párologtató... :D

612559-20120716-BKgWFf.jpg

612560-20120716-qQvNqc.jpg

Link to comment
Megosztás:

Szóval ennyi perc kell, hogy az igazi hideg levegő jöjjön? akkor nekem azért nem jön jéghideg 1 perc után...kipróbálom tartós használatnál.

Esetleg budapesti klímást mondhattok, aki ránézést nem horror áron vállal....Speedy autó esetleg?

Nálam kb 10-15 másodperc után jéghideg levegő jön.

Meg kellene nézned, hogy a klíma bekapcsolása után az ékszíjtárcsa külső része forog-e.

Ha forog és nem hűt elszökött a gáz, ha nem forog, akkor szervíz........

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Hú de régen jártam errefelé. :icon10:

Nos ,a minap használni szerettem volna a klímát, de semmi hideget nem nyomott, elvittem kedvenc szerelőmhöz, aki egyből mutatta, hogy lukas a hűtő alul. :huh:

Gyorsan nézett is nekem egy utángyártott hűtőt / nissens: 35.000 Ft /+szárítót / 15.000 Ft / + beleszámolta a töltést+szerelési díjakat....=85.000 Rossz Magyar Forint, na mondom...kapa. :omg:

Gyorsan elfelejtem egy darabig a klímázást, viszont eszembe jutott valami: mennyire megbízható teknyika a hűtő forrasztása?

Tudnátok ajánlani valakit, aki ezzel foglalkozik, mert akinél voltam az nem forrasztgat, csak szerel-tölt.

Tudom ideig óráig jó, de egy kis lyuk miatt csak ne dobjam már ki az egész hűtőt?

Köszi előre is.

Üdv.:

Konkesz

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Hú de régen jártam errefelé. :icon10:

Nos ,a minap használni szerettem volna a klímát, de semmi hideget nem nyomott, elvittem kedvenc szerelőmhöz, aki egyből mutatta, hogy lukas a hűtő alul. :huh:

Gyorsan nézett is nekem egy utángyártott hűtőt / nissens: 35.000 Ft /+szárítót / 15.000 Ft / + beleszámolta a töltést+szerelési díjakat....=85.000 Rossz Magyar Forint, na mondom...kapa. :omg:

Gyorsan elfelejtem egy darabig a klímázást, viszont eszembe jutott valami: mennyire megbízható teknyika a hűtő forrasztása?

Tudnátok ajánlani valakit, aki ezzel foglalkozik, mert akinél voltam az nem forrasztgat, csak szerel-tölt.

Tudom ideig óráig jó, de egy kis lyuk miatt csak ne dobjam már ki az egész hűtőt?

Köszi előre is.

Üdv.:

Konkesz

Hello!

A kérdésed jogos, a forrasztás teljesen megbízható és járható út lenne, ha nem alameníumból lenne a hűtőradiátor (meg szerintem minden cső, ami nem gumi).

Így max. csak a MÉH-telepnek tudsz vele örömet szerezni.

Fogyasztói a társadalmunk...fogy a hűtőd és fogy a pénzed. Én a télen pakoltam szét az elejét az enyémnek, nem kevés lerakódott por volt az alsó peremében mindkét radiátornak. Ha ez megázik akkor jó kis elektrolitot képez és már csámcsog is a korrózió.

Link to comment
Megosztás:

Nálam kb 10-15 másodperc után jéghideg levegő jön.

Meg kellene nézned, hogy a klíma bekapcsolása után az ékszíjtárcsa külső része forog-e.

Ha forog és nem hűt elszökött a gáz, ha nem forog, akkor szervíz........

Sziasztok!

Nálam az a helyzet, hogy marhára nem volt bekapcsolva kb 1x sem télen, tavaly nyáron viszont még ment, igaz elég harmatos teljesítménnyel (kuruttyolt is egy kicsit). Most viszont 5 perc alatt sem hűtött semmit, szóval mint teljesen analfabéta hozzá nem értő szerencsétlen felnyitottam a motorháztetőt, és úgy járattam, közben keresve forgó alkatrészeket (nemröhög) :D

A kérdés, hogy ennek kell-e forognia, és hogy akkor valóban csak az-e a baj, hogy elszökött a gáz, mert lukas, vagy tömítetlen, stb:

2013-04-25%2017.54.24.jpg

Köszönöm előre is! :)

Tüsi

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

nemrég vettem a kocsit, a klímával lenne problámám. x16xel a motorkód, ha számít.

üzemmeleg a motor, benyomom a klíma gombját, erre a motortérből kattogó, ciripelő /nemröhög, jobb szó nem jutott eszembe/ hang hallatszik, kb. 30 mp. múlva elhallgat, de hideg nem jön...

valakinek ötlete? az előző tulaj szerint csak fel kell tölteni, mert a nyáron még jó volt, de szerintem magától, csak úgy, más hiba nélkül nem megy el a gáz...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nálam az a helyzet, hogy marhára nem volt bekapcsolva kb 1x sem télen, tavaly nyáron viszont még ment, igaz elég harmatos teljesítménnyel (kuruttyolt is egy kicsit). Most viszont 5 perc alatt sem hűtött semmit, szóval mint teljesen analfabéta hozzá nem értő szerencsétlen felnyitottam a motorháztetőt, és úgy járattam, közben keresve forgó alkatrészeket (nemröhög)

Köszönöm előre is! :)

Tüsi

A hosszbordásnak járó motornál illik forogni.:) Vidd el egy klímáshoz, ha szerencséd van csak hűtőközeg kell bele.
Link to comment
Megosztás:

Üdv!

nemrég vettem a kocsit, a klímával lenne problámám. x16xel a motorkód, ha számít.

üzemmeleg a motor, benyomom a klíma gombját, erre a motortérből kattogó, ciripelő /nemröhög, jobb szó nem jutott eszembe/ hang hallatszik, kb. 30 mp. múlva elhallgat, de hideg nem jön...

valakinek ötlete? az előző tulaj szerint csak fel kell tölteni, mert a nyáron még jó volt, de szerintem magától, csak úgy, más hiba nélkül nem megy el a gáz...

hello

de elszökhet a gáz klima évente 20-30% gázt veszit ha nem kapcsolják be rendszeresen,nekem tavaj marciusban lett töltve igaz szeptember ota nem kapcsoltam be,ez az én hibám és jövö héten viszem klimáshoz mert rá kell tölteni gázt ,mert már hallani azt a sziszegő hangot a szellözöjáratból, és már nem ugy hűt ahogy kell.pedig a feltöltésnél meg lett festve a gáz ,de sehol nem látni hogy hol engedte volna el!

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

ma kicsit jobban belenéztem a motortérbe, klíma bekapcsolása után az ékszíjtárcsa külső része forog, ekkor ciripelő hang hallatszik, majd kb. 20-30 mp. elhallgat, és le is áll a tárcsa forgása.

szakihoz jövőhétre kaptam időpontot, gondoltam addig is itt megkérdezem, hogy ez normális, ha nincs benne gáz?

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

ma kicsit jobban belenéztem a motortérbe, klíma bekapcsolása után az ékszíjtárcsa külső része forog, ekkor ciripelő hang hallatszik, majd kb. 20-30 mp. elhallgat, és le is áll a tárcsa forgása.

szakihoz jövőhétre kaptam időpontot, gondoltam addig is itt megkérdezem, hogy ez normális, ha nincs benne gáz?

Valami miatt elenged a mágnes kuplung. Venti indul a motortérben, ugyanis ha nem indul akkor nagyon felszökik a gáz nyomása és ezért a vezérlő kiveszi a komprit. Másik ok hogy a belső elpárologtató fagyás kapcsolója veszi ki. Ami még gond lehet kontakt hiba bárhol. Delphi klímáknál szokott lenni az utastérben levő vezérlő panel csatija kontaktos. Esetleg gyújtás kapcsoló betét, bár ilyenkor a belső venti sem megy illetve a hópihe is elalszik. Szóval sokváltozós képlet. Elsőnek nézd meg hogy a komprinál a csati jó e nem ázott-e be esetleg nem sérült. Ha ez oké akkor húzd le hozd fel annyira hogy hozzáférj. Indítsd el az autót kapcsold be a klímát és egy multiméterrel(ha nincsen 12V os próbalámpa, ha az sincsen akkor 2W os izzó+2db vezeték) nézd meg hogy a fesz kint marad-e. Mondjuk ha úgy jó akkor csak azt tudtad megállapítani hogy elektronikailag oké e a klíma. Én egy corsával szenvedtem ma DU. Ott az egyes fokozat nem ment. Szakadt volt a venti előtétje.

Link to comment
Megosztás:

Valami miatt elenged a mágnes kuplung. Venti indul a motortérben, ugyanis ha nem indul akkor nagyon felszökik a gáz nyomása és ezért a vezérlő kiveszi a komprit. Másik ok hogy a belső elpárologtató fagyás kapcsolója veszi ki. Ami még gond lehet kontakt hiba bárhol. Delphi klímáknál szokott lenni az utastérben levő vezérlő panel csatija kontaktos. Esetleg gyújtás kapcsoló betét, bár ilyenkor a belső venti sem megy illetve a hópihe is elalszik. Szóval sokváltozós képlet. Elsőnek nézd meg hogy a komprinál a csati jó e nem ázott-e be esetleg nem sérült. Ha ez oké akkor húzd le hozd fel annyira hogy hozzáférj. Indítsd el az autót kapcsold be a klímát és egy multiméterrel(ha nincsen 12V os próbalámpa, ha az sincsen akkor 2W os izzó+2db vezeték) nézd meg hogy a fesz kint marad-e. Mondjuk ha úgy jó akkor csak azt tudtad megállapítani hogy elektronikailag oké e a klíma. Én egy corsával szenvedtem ma DU. Ott az egyes fokozat nem ment. Szakadt volt a venti előtétje.

Hello! Latom ertesz a klimahoz. Nekem nem jelenik meg a kompresszor csatlakozojan a 12V. A magnestekercs jo. Azt kimertem. Jaro motornal a hopihet megnyomva vilagit a sarga, de ezen kivul semmi nem tortenik. Tavaly osszel lett feltoltve. Szivargast nem lattam UV fennyel. Persze ez nem jelenti h nincs. Merre induljak tovabb? Van meg mit kimerni vagy kipucolni a klimaszerelo elott?
Link to comment
Megosztás:

Valami miatt elenged a mágnes kuplung. Venti indul a motortérben, ugyanis ha nem indul akkor nagyon felszökik a gáz nyomása és ezért a vezérlő kiveszi a komprit. Másik ok hogy a belső elpárologtató fagyás kapcsolója veszi ki. Ami még gond lehet kontakt hiba bárhol. Delphi klímáknál szokott lenni az utastérben levő vezérlő panel csatija kontaktos. Esetleg gyújtás kapcsoló betét, bár ilyenkor a belső venti sem megy illetve a hópihe is elalszik. Szóval sokváltozós képlet. Elsőnek nézd meg hogy a komprinál a csati jó e nem ázott-e be esetleg nem sérült. Ha ez oké akkor húzd le hozd fel annyira hogy hozzáférj. Indítsd el az autót kapcsold be a klímát és egy multiméterrel(ha nincsen 12V os próbalámpa, ha az sincsen akkor 2W os izzó+2db vezeték) nézd meg hogy a fesz kint marad-e. Mondjuk ha úgy jó akkor csak azt tudtad megállapítani hogy elektronikailag oké e a klíma. Én egy corsával szenvedtem ma DU. Ott az egyes fokozat nem ment. Szakadt volt a venti előtétje.

A venti sem indul, ha bekapcsolom a klímát. /behr/

a belső elpárologtató fagyás kapcsolója-- ezt hol találom, és mit tudom vele kezdeni? kimérni esetleg? vagy mi ez egyáltalán?

holnap meglesem, amiket írtál, köszönöm a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan kerdesem lenne, hogy nalatok mennyire fogja meg a bekapcsolt klima az autot?

1.4 xep kocsim van es remes ha bekapcsolom a klimat. Nagyon erezheto, hogy beterheli a motort.

Oregemnek ua. kocsinal alig eszreveheto hogy megy a klima. Lehet ezen allitani vagy barmit tenni,

mert varosi forgalomban sokszor inkabb mar kikapcsolom mert keptelenseg lampaknal elindulni normalisan vele.

Ja es kezdetektol fogva ilyen miota nalam van az auto.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan kerdesem lenne, hogy nalatok mennyire fogja meg a bekapcsolt klima az autot?

1.4 xep kocsim van es remes ha bekapcsolom a klimat. Nagyon erezheto, hogy beterheli a motort.

Oregemnek ua. kocsinal alig eszreveheto hogy megy a klima. Lehet ezen allitani vagy barmit tenni,

mert varosi forgalomban sokszor inkabb mar kikapcsolom mert keptelenseg lampaknal elindulni normalisan vele.

Ja es kezdetektol fogva ilyen miota nalam van az auto.

Az minden ilyen 1.4-es kocsiban ilyen. Gyenge a motor. Előzésnél én kikapcsolom...

Link to comment
Megosztás:

Akkor titokban cseréld át a rendszámot, aztán hozd el az övét! :sneaky:

Ez jó! :D

Nekem van olyan cimborám, aki "pont véletlenül" színre és kivitelre is pont olyan G astrát vett saját autónak, mint a céges autója... ;)

De aztán néhány év múlva lecserélték a céges autókat más tipusra... :omg:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.