Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Légkondicionáló rendszer (klíma) és fűtőrendszer


Qpack

Recommended Posts

  • 4 weeks later...

Sziasztok,

ma megjárattam a klímámat, mert ha jól tudom néha nem árt bekapcsolni hogy ne menjenek tönkre az alaktérszék kenéshiány miatt. Eddig még nemigen használtam és meglepődtem hogy olyasmi hangja volt mint a hűtőszerkénynek :D na jó nem egy ezerévesnek mint amikor elindul és még a szobában is hallod, hanem csak olyan kis finom hangja volt, lehetett benne hallani hogy vándorol a gáz. Normális ez a hang? Nálatok is ad ilyet? Eléggé kell fülelni hogy lehessen hallani, rádió nuku és max 60-as tempóig 4.-ben.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

ma megjárattam a klímámat, mert ha jól tudom néha nem árt bekapcsolni hogy ne menjenek tönkre az alaktérszék kenéshiány miatt. Eddig még nemigen használtam és meglepődtem hogy olyasmi hangja volt mint a hűtőszerkénynek :D na jó nem egy ezerévesnek mint amikor elindul és még a szobában is hallod, hanem csak olyan kis finom hangja volt, lehetett benne hallani hogy vándorol a gáz. Normális ez a hang? Nálatok is ad ilyet? Eléggé kell fülelni hogy lehessen hallani, rádió nuku és max 60-as tempóig 4.-ben.

Ha hallod a gázt, akkor az gáz! :D Na jó, bocs a szóviccért. Viszont nekem akkor volt olyan sziszegős, bekapcsolás után erősen hallgató hangja, amikor kevés volt benne a gáz. Lehet, érdemes lenne feltöltetned, illetve teszteltesd le a rendszer tömítettségét is egyúttal.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Én alkottam a szót, mert jobb nem jutott eszembe.

Igazából egy egy sima gyári manuális klímáról van szó, amit a Veramon-féle computer szabályoz, azaz nem automatikusan kapcsol ki be a környezeti hőmérséklet függvényében mint az automata (digit) klímák, hanem van egy beállított hőmérséklettartomány és az elektronika azon belül igyekszik tartani az utastér hőmérsékletét azáltal, hogy a manuális klímát ki/be kapcsolja.

Egyfajta hibrid, kvázi digit klíma, csak nincs saját kijelzője, hanem némileg bonyolultan, a fedélzeti computer menüjén belül lehet állítani a ki/be kapcsolás hőmérséklettartományát.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Hali srácok!

Tudnátok segíteni merre induljak a hiba kereséssel? Több gondom is van. Az első:

Nem indul a klíma, amit eddig néztem ha bekapcsolom akkor az első fokozatot bekapcsolja a befúvó venti de a kopm. és a kinti nagy venti nem indul. A golyós szelepet megpöccintettem nyomás van benne mondjuk nem tudom mennyi lehet.

A másik gond, hogy a jobb első ülés alól benézve ahol a fűtőbox van(Behr) a box mellett megy egy 4 eres köteg amiből az egyik kábelt valaki elcsípte(barna-fehér). Na most ha összeérintem a végeket akkor a fűtőboxból kerregő hang hallatszik(gyújtáson). Úgy tudom itt nincs a hagyományos értelembe vett fűtéscsap hanem egy zsalu vagy csappantyú vagy valami szabályozza, hogy honnan nyomja be a levegőt, a fűtőtesten keresztül vagy azt megkerülve(piros állás vagy kék állás). A kerregésből gondolom nálam ez ment tönkre és ráadásul amióta "megkerregtettem" nincs fűtésem:(

Valószínű valamennyire elmozdult ez a kis ajtócska és csak a kinti levegőt nyomja be. Szóval ennek a javítása mennyi megbontást igényelhet, ki kell szednem az egész középkonzolt vagy esetleg hozzá lehet férni egyszerűbben?

Előre is köszi.

Link to comment
Megosztás:

Hali srácok!

Tudnátok segíteni merre induljak a hiba kereséssel? Több gondom is van. Az első:

Nem indul a klíma, amit eddig néztem ha bekapcsolom akkor az első fokozatot bekapcsolja a befúvó venti de a kopm. és a kinti nagy venti nem indul. A golyós szelepet megpöccintettem nyomás van benne mondjuk nem tudom mennyi lehet.

A másik gond, hogy a jobb első ülés alól benézve ahol a fűtőbox van(Behr) a box mellett megy egy 4 eres köteg amiből az egyik kábelt valaki elcsípte(barna-fehér). Na most ha összeérintem a végeket akkor a fűtőboxból kerregő hang hallatszik(gyújtáson). Úgy tudom itt nincs a hagyományos értelembe vett fűtéscsap hanem egy zsalu vagy csappantyú vagy valami szabályozza, hogy honnan nyomja be a levegőt, a fűtőtesten keresztül vagy azt megkerülve(piros állás vagy kék állás). A kerregésből gondolom nálam ez ment tönkre és ráadásul amióta "megkerregtettem" nincs fűtésem:(

Valószínű valamennyire elmozdult ez a kis ajtócska és csak a kinti levegőt nyomja be. Szóval ennek a javítása mennyi megbontást igényelhet, ki kell szednem az egész középkonzolt vagy esetleg hozzá lehet férni egyszerűbben?

Előre is köszi.

Az az egy szál az elektromos fűtéscsapé is akár lehet. Az első szériákba beépítették, de később azt szkippelték. Az újabb Astrákban már csak levegőoldali a vezérlése a fűtésnek.

A klíma nyomást a klímások majd előrzik, mivel lehet az is az oka, hogy nem indul el az légkondi.

Link to comment
Megosztás:

Az az egy szál az elektromos fűtéscsapé is akár lehet. Az első szériákba beépítették, de később azt szkippelték. Az újabb Astrákban már csak levegőoldali a vezérlése a fűtésnek.

A klíma nyomást a klímások majd előrzik, mivel lehet az is az oka, hogy nem indul el az légkondi.

Oksa, de akkor az enyémben mi lehet, csap vagy levegő oldali vezérlés. Végül is majdnem mindegy úgy is szét kell szednem csak jó lenne tudni mennyire kell szétborítani.

Link to comment
Megosztás:

Oksa, de akkor az enyémben mi lehet, csap vagy levegő oldali vezérlés. Végül is majdnem mindegy úgy is szét kell szednem csak jó lenne tudni mennyire kell szétborítani.

Ha 98-as a géped, akkor tuti, hogy van benne fűtéscsap, és valószínű azt sikerült most elzárnod. Meg kellene próbálni újra összekötni azt a vezetéket és beindítani a fűtést, hátha vissza tudja nyitni elektromosan. Ha nem, akkor nincs szerencséd, mert álítólag - én még nem szedtem szét azt a részt - elég komolyan szét kell hozzá bombázni a belteret.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A hét végén kicsit jobban körbejárom a témát hátha sikerül kinyitni. Aztán ha már nem kell fűtés, szétszedem. Köszi szépen.

hali

egy kis segitség a fütéscsaphoz:

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

és ez van helyette ha behalt a csapod:

https://cromax.hu/30...g-zafira-a-behr

de ha nem akarod kölcségbe verni magad akkor a régi ha nem jo a motor rajta nyitott állásba hagyni és lehuzni róla a vezetéket a te esetedben el van vágva, azzal hogy összeérintetted a vezetéket bezártad a fütéscsapot , a kerregö hang meg a fütéscsap motorjának tengejét hallod hogy elforog rajta a fogaskerék és nem zárja nyitja a csapot,éz szopás mert szét kell szedni az egészet!!!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

hali

egy kis segitség a fütéscsaphoz:

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

és ez van helyette ha behalt a csapod:

https://cromax.hu/30...g-zafira-a-behr

de ha nem akarod kölcségbe verni magad akkor a régi ha nem jo a motor rajta nyitott állásba hagyni és lehuzni róla a vezetéket a te esetedben el van vágva, azzal hogy összeérintetted a vezetéket bezártad a fütéscsapot , a kerregö hang meg a fütéscsap motorjának tengejét hallod hogy elforog rajta a fogaskerék és nem zárja nyitja a csapot,éz szopás mert szét kell szedni az egészet!!!

ÓÓÓÓÓ de zsír, köszi szépen. Ma annyit csináltam, hogy pirosra állítottam a tekerőt és összeérintettem az elcsípett kábelt. Halkan elkezdett kerregni majd pár másodperc után felerősödött a hang. Eredmény: van fűtés.

Szóval még működik valamennyire a csap csak végállásban nem kapcsol ki és ezért vágták el a kábelt.

Link to comment
Megosztás:

Én alkottam a szót, mert jobb nem jutott eszembe.

Igazából egy egy sima gyári manuális klímáról van szó, amit a Veramon-féle computer szabályoz, azaz nem automatikusan kapcsol ki be a környezeti hőmérséklet függvényében mint az automata (digit) klímák, hanem van egy beállított hőmérséklettartomány és az elektronika azon belül igyekszik tartani az utastér hőmérsékletét azáltal, hogy a manuális klímát ki/be kapcsolja.

Egyfajta hibrid, kvázi digit klíma, csak nincs saját kijelzője, hanem némileg bonyolultan, a fedélzeti computer menüjén belül lehet állítani a ki/be kapcsolás hőmérséklettartományát.

Ez így van ahogy a szóalkotó "keresztapa" is leírta.

De ha úgy van bekötve, hogy a Vera a középkonzolon levő klímakapcsolóra van rákötve (egy relén) keresztül, akkor automatán kapcsolja a légkondit.

A légkondi kapcsolóját meg lehet bármi másra használni..........

MENU:

→ Set.Aircon

→ AirCon ON/OFF (itt lehet ki/bekapcsolni a klímát)

→ Temper : 26C° (itt lehet beállítani a hűtési hőfokot)

→ Hysterz : 1 C° (itt lehet beállítani a ki bekapcsolási hiszterézist)

→ Escape (itt letárolja a memóriában)

Ha be van kapcsolva a klíma, a kijelzőn megjelenik a kicsi „As” felirat.

Ha hűt, akkor megjelenik a kicsi „Cr” felirat, ha megvan a beállított hőmérséklet, akkor eltűnik.

Egyébként szuper találmány, nem kell bu"he"rálni a klímakapcsolót menet közben.

Nincs túlhűtés, meg folyamatos fűtéskapcsoló tekergetés :D

ONLY COMFORT & ENJOY!!!!!!

U.i.:

Nem ide tartozik, és nem a fórumlakókra vonatkozik, de:

Rohadjon le a keze annak a kis b.....nak, aki tegnap este a plázánál pofánvágta a tükörindexeimet a tükörburkolatokkal együtt....... :icon4:

Link to comment
Megosztás:

Rohadjon le a keze annak a kis b.....nak, aki tegnap este a plázánál pofánvágta a tükörindexeimet a tükörburkolatokkal együtt....... :icon4:

Ez itt volt Veszprémben? Én is elég gyakran hagyom ott, főleg, ha sz.r idő van, de eddig még nem buzergálták... Igaz, nincs is rajt semmi látványos. Meg mindig a lehető legforgalmasabb részen hagyom.

Link to comment
Megosztás:

Ez itt volt Veszprémben? Én is elég gyakran hagyom ott, főleg, ha sz.r idő van, de eddig még nem buzergálták... Igaz, nincs is rajt semmi látványos. Meg mindig a lehető legforgalmasabb részen hagyom.

Sajnos igen, a Veszprém Pláza parkolóban, ráadásul a bejáratnál a gázos autó placcon, ahova mindenhonnan van rálátás és mozgás is. Hogy rohadjon le a keze.......

Most hozattam a Sümegi bontóból tükörburkolatot, 4000 pénzbe fájt a kettő, de legalább bordó így nem kell színre fújatnom. Meg vehetek rá tükörindexet ......

Link to comment
Megosztás:

Mitől szökhet a gáz a klímából?Feltöltve egy órát bírja aztán már nem hűt.

Valahol tömítetlen a rendszer. Sajnos sok helyen távozhat belőle, de ezt könnyen ki lehet deríteni. A gázhoz tudnak keverni valami anyagot, ami UV fényben látszik, így a feltöltés után megjáratva hamar kiderül a szivárgás helye.

Link to comment
Megosztás:

Mitől szökhet a gáz a klímából?Feltöltve egy órát bírja aztán már nem hűt.

Nekem a hűtő előtti hűtő (hőcserélő asszem) volt olyan mint a szita . Tudomásom szerint ez tipus hiba volt hogy a ventilátormotor acél burkolata hozzá ér a hűtő bordáihoz így az aluminium és az acél találkozásánál az aluminium elkopik.
Link to comment
Megosztás:

Üdv néktek.

Olyat kérdeznék, hogy tudtok ajánlani Nyíregyházán vagy Debrecenben megbízható, korrektül dolgozó klímást?(no meg persze ne arany áron dolgozzon :o ) Szeretném elvinni egy pucolásra, mert elég büdi szegény. Próbálkoztam már habbal is sprével is, de ezek csak rövid ideig voltak hatásosak.

További szép napot mindenkinek.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.