Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Légkondicionáló rendszer (klíma) és fűtőrendszer


Qpack

Recommended Posts

Sziasztok!

Segítségeteket szeretném kérni az alábbi hiba kijavításával kapcsolatban!:

A klíma használata során a jobb első ülés elé csepeg a kondenzvíz.Mi lehet a bibi és hogyan tudnám én,mint "kocaszerelő", ezt orvosolni?

Köszönöm szépen!

Üdv!

Nagyon sokszor volt már téma! Csak egy picit kellene visszaolvasnod ebben a topicban!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnapi napon voltam klímát feltöltetni, mert már nem volt elég a hűtés. A klímás tájékoztatott, hogy a korábbi Astrákban ugyebár külön volt klímának is hűtő ventije. Az újabbakban is megtalálható a felfogatási pont és a csatlakozó is állítólag. Fel is lehet programozni a szoftverbe és így nagyban meglehet növelni a kompresszor és tömítések élettartalmát és hatásfokát.

Mi erről a véleményetek? Érdemes vele foglalkozni?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnapi napon voltam klímát feltöltetni, mert már nem volt elég a hűtés. A klímás tájékoztatott, hogy a korábbi Astrákban ugyebár külön volt klímának is hűtő ventije. Az újabbakban is megtalálható a felfogatási pont és a csatlakozó is állítólag. Fel is lehet programozni a szoftverbe és így nagyban meglehet növelni a kompresszor és tömítések élettartalmát és hatásfokát.

Mi erről a véleményetek? Érdemes vele foglalkozni?

Ha tényleg tudja, akkor lehet megéri vele foglakozni, csak ugyebár mennyibe kerül egy ventilátor és a cuccok, ha kellenek hozzá?

Amúgy a régieken egyszerre 2 ventillátor megy, ha bekapcsolom a klímát, vagy csak az egyik?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ez történt velem:

- tönkrement a klímám...

Hali hát első olvasatra több minden is felmerült bennem. Nem írtad hogy mivel töltötték géppel vagy palackkal mérlegre téve? Pontos mennyiség került betöltésre? Ha a nyomás magas annak több oka lehet. Egyik a már említett 1 es fokozat hiánya. De mivel írtad hogy ha megindul sem csökken a nyomás ezért talán e fölött elmehetnénk, bár így semmiképpen sem lenne jó üzemeltetni. A másik ami kérdés nekem, hogy a magas nyomás ellenére az utastérbe befújt levegő milyen hány C fokos? Ha ott jó tehát tudja a 5-7 fokot akkor elképzelhető hogy vhol a rendszerben dugulás van (az én tippem a folyadék oldal) Viszont ha az utastérben is langyika a bejújt akkor egyértelmű adagoló szelep hiba. Bár ha a befújt jó akkor is lehet adagoló. Olyan G asránál hogy kompresszor nyomás szabályzó elektronika nincsen!!!!! Aki ilyet mond az hülyeségeket beszél! G astránál a kompresszorba az egyedüli elektromos alkatrész a behúzó mágnes tekercs! A klímának a nyomását kizárólag az adagoló szabályozza, illetve ami még elektromos benne az a nyomáskapcsi a klímahűtő mellett. Én megnézetném az adagolót az is lehet hogy beleturhásodott a kompri olaj és leragadt. Arra készülj hogy annak a hozzáféréséhez iszonyat szopások árán lehet ugyanis az utastérben van a belső hőcserélő mellett.

Imy és Stofl: Igen egyszerre megy mindkettő. Mindkettő venti 2 fokozatú de a klíma általában csak az első ventit szokta felkapcsolni 2es re. Tény hogy jobb a hatásfok ha két venti van és mivel jobban hül ezért a gáznyomás is alacsonyabb. Legtöbb astra méretű autóba kettő venti van, dehát az astrát sem véletlenül szerelték kettővel. Dehát a fránya spórolás itt is érezteti a hatását.

Ha ki van vezetékelve a klíma venti akkor jó eséllyel beépítés után működésre lehetne bírni. Bár én még ilyent sose csináltam meg autóvillamosságis haver sem. Gondolom mivel ez már újabb kocsi ezért ebbe már nincsen hűtésvezérlő. Akkor ott már relék segítségével az ECU kapcsolja a ventit. Kérdés hogy az ECU tud-e két ventit kezelni, van e annyi kimenete. Továbbá kérdés hogy van-e hely a reléknek. Ugyanis az simán lehet hogy a kábelkötegbe benne van a második venti de a kábel túlvége is a levegőben van tehát hiába dugsz oda bármit is abba villany nem lesz. Nem akarom a kedvet elvenni de szerintem ez nem ilyen Plug and Play dolog :D

Link to comment
Megosztás:

Ha tényleg tudja, akkor lehet megéri vele foglakozni, csak ugyebár mennyibe kerül egy ventilátor és a cuccok, ha kellenek hozzá?

Amúgy a régieken egyszerre 2 ventillátor megy, ha bekapcsolom a klímát, vagy csak az egyik?

Hát én ezt nem tudom. Csak ennyi infóm van mint amennyit írtam. De érdekel a téma és várom a hozzászólásokat.

Most néztem klímaventi árakat. C Corsába 60, 1.7 dízel G Astrába 120e az új ára! :D

Link to comment
Megosztás:

Imy és Stofl: Igen egyszerre megy mindkettő. Mindkettő venti 2 fokozatú de a klíma általában csak az első ventit szokta felkapcsolni 2es re. Tény hogy jobb a hatásfok ha két venti van és mivel jobban hül ezért a gáznyomás is alacsonyabb. Legtöbb astra méretű autóba kettő venti van, dehát az astrát sem véletlenül szerelték kettővel. Dehát a fránya spórolás itt is érezteti a hatását.

Ha ki van vezetékelve a klíma venti akkor jó eséllyel beépítés után működésre lehetne bírni. Bár én még ilyent sose csináltam meg autóvillamosságis haver sem. Gondolom mivel ez már újabb kocsi ezért ebbe már nincsen hűtésvezérlő. Akkor ott már relék segítségével az ECU kapcsolja a ventit. Kérdés hogy az ECU tud-e két ventit kezelni, van e annyi kimenete. Továbbá kérdés hogy van-e hely a reléknek. Ugyanis az simán lehet hogy a kábelkötegbe benne van a második venti de a kábel túlvége is a levegőben van tehát hiába dugsz oda bármit is abba villany nem lesz. Nem akarom a kedvet elvenni de szerintem ez nem ilyen Plug and Play dolog :D

Legolcsóbb sufnituning, ha a gyári ventiről egy relével levesszük a jelet, és ha azt bekapcsolja, akkor megy a külső is. Vélemény?

Link to comment
Megosztás:

Nekem ugyan két ventis a cucc, de nem lenne egyszerűbb: az AC jelére bekötni a plusz ventit alacsony fokozatát, a magasat pedig az első magas fokozatával vezérelni?

De ez jobb ötlet. :)

A fordulatszám szabályozás hogy van ezeknél a ventiknél, egy előtét ellenállással, vagy pedig a motorba megy 3 szál vezeték?

Link to comment
Megosztás:

Hali hát első olvasatra több minden is felmerült bennem. Nem írtad hogy mivel töltötték géppel vagy palackkal mérlegre téve? Pontos mennyiség került betöltésre? Ha a nyomás magas annak több oka lehet. Egyik a már említett 1 es fokozat hiánya. De mivel írtad hogy ha megindul sem csökken a nyomás ezért talán e fölött elmehetnénk, bár így semmiképpen sem lenne jó üzemeltetni. A másik ami kérdés nekem, hogy a magas nyomás ellenére az utastérbe befújt levegő milyen hány C fokos? Ha ott jó tehát tudja a 5-7 fokot akkor elképzelhető hogy vhol a rendszerben dugulás van (az én tippem a folyadék oldal) Viszont ha az utastérben is langyika a bejújt akkor egyértelmű adagoló szelep hiba. Bár ha a befújt jó akkor is lehet adagoló. Olyan G asránál hogy kompresszor nyomás szabályzó elektronika nincsen!!!!! Aki ilyet mond az hülyeségeket beszél! G astránál a kompresszorba az egyedüli elektromos alkatrész a behúzó mágnes tekercs! A klímának a nyomását kizárólag az adagoló szabályozza, illetve ami még elektromos benne az a nyomáskapcsi a klímahűtő mellett. Én megnézetném az adagolót az is lehet hogy beleturhásodott a kompri olaj és leragadt. Arra készülj hogy annak a hozzáféréséhez iszonyat szopások árán lehet ugyanis az utastérben van a belső hőcserélő mellett.

Imy és Stofl: Igen egyszerre megy mindkettő. Mindkettő venti 2 fokozatú de a klíma általában csak az első ventit szokta felkapcsolni 2es re. Tény hogy jobb a hatásfok ha két venti van és mivel jobban hül ezért a gáznyomás is alacsonyabb. Legtöbb astra méretű autóba kettő venti van, dehát az astrát sem véletlenül szerelték kettővel. Dehát a fránya spórolás itt is érezteti a hatását.

Ha ki van vezetékelve a klíma venti akkor jó eséllyel beépítés után működésre lehetne bírni. Bár én még ilyent sose csináltam meg autóvillamosságis haver sem. Gondolom mivel ez már újabb kocsi ezért ebbe már nincsen hűtésvezérlő. Akkor ott már relék segítségével az ECU kapcsolja a ventit. Kérdés hogy az ECU tud-e két ventit kezelni, van e annyi kimenete. Továbbá kérdés hogy van-e hely a reléknek. Ugyanis az simán lehet hogy a kábelkötegbe benne van a második venti de a kábel túlvége is a levegőben van tehát hiába dugsz oda bármit is abba villany nem lesz. Nem akarom a kedvet elvenni de szerintem ez nem ilyen Plug and Play dolog :D

Köszi a kérdéseid, ill. a válaszaid:

A rendszert géppel töltötték, elég profin nézett ki: LCD kijelző, az elején olaj, UV, visszafejt gáztrugymó tartály, szerintem a mennyiség pontos.

Magas nyomáskor is (szerintem) hűs levegőt fújt az utastérbe a klíma, bár a szervizes srác szerint ennél többet kell tudnia, C fokban nem mértük meg.

Adagoló szelep? Az a turbó mögötti résznél van? Mert a klímás azt fagyasztotta le Nitrogénnel, és -mint mondtam- a nyomás kb. 15mp-ig jó is volt, majd ismét felment 25barra, erre a klímás azt mindta, hogy a szelep jó működik. Persze attól lehet rossz.

A dugulás kérdésre: végignézegette a gáz oldalt, és mindenütt forró volt a cső, erre azt mondta, hogy a dugulás nem lehet, bár szelep után még lehet, igaz?

Értem, tehát nincs a kompresszornál nyomás szabályzó elektronika.

Közben felmerült bennem még a szárítószűrő tetején lévő nyomás szenzor. Az mi? Hogyan működik? Van 3 kivezetése, én gondolom ha kicsi a nyomás akkor 2 érintkezőnek össze kellene záródnia, bizonyos nyomás felett pedig másik 2 érintkezőnek, tehát úgykellene működnie mint egy váltókapcsolónak, vagy nem? Nálam alaphelyzetben egyik érintkező között sem mérek 0 ellenállást. Utánaolvasva vagy 1, vagy 2 ilyen nyomásszenzor van, az egyik azt nézi, hogy van-e a rendszerben gáz, mert ha nincs, akkor be sem kapcsol a kompresszor, a másik pedig a ventillátor egyes fokozatát kapcsolja, vagy a kettest, illetve 30bar fölött lekapcsolja a kompresszort biztonsági okokból. Tehát mi az a nyomás kapcsoló, hogyan működhet?

Igen az olaj: ami nem tetszett a klímásnál: kérdezem mennyi olajat raktok bele, válasz: 40ml nem árthat, de ne mán honnan tudjátok, hogy mennyi van benne. tőletek kérdem: nem fontos a gáz-olaj arány? Vagy hogy állítják be ezt az arányt, kimossák a rendszert?

Látom írtad, hogy az adagoló szelep az utastérben van, nem a turbó mögött a motortérben? Nem az az adagoló szelep, ha nem az, akkor az mi? Ja Zafirám van.

Ja mégegy, ugye kivettem az új kondit, hogy visszavigyem , és visszategyem a régi, hegesztett kondit. Tehát kiszedtem a kondit, és az első, fújó ventit, így elindultam a kútra, hogy nagynyomású vízzel kimossam a régi kondit, illetve a motor hűtőt is.

Azt vettem észre, hogy a hátsó venti maxra pörgött, még soha nem halottam a hangját, de most igen. Gondolom érzékelte, hogy nincs első venti, és a hátsó végzi a munkát. A műszerfalon sárga is volt a hűtő szervíz lámpa. Persze csak rövid távon voltam vele. Tehát azt akarom mondani, hogy a 25baros próbáknál a hátsó sosem pörgött fel max, mint most, ha akkor is felpörgött volna, lehet, hogy a klímanyomás kisebb lett volna? A hátsó venti egyébként pörgött a "25baros" próbáknál, csak nem maxon.

Szerinted Robi, akkor operáljam ki az adagoló szelepet? Esetleg cseréljem ki a szárítószűrő tetején lévő nyomás kapcsolót?

Link to comment
Megosztás:

De ez jobb ötlet. :)

A fordulatszám szabályozás hogy van ezeknél a ventiknél, egy előtét ellenállással, vagy pedig a motorba megy 3 szál vezeték?

Nálam az első venti szabályozása úgy van ,hogy előtét ellenállás (spirál huzal) szabályozza le a 12V-ot.

Link to comment
Megosztás:

Elvileg 3 vezetékes.

A: motor -

B: ellenállás motor + (lassú)

C: motor + (gyors)

Benne van a motorban az ellenállás.

Ha ez kérdés volt, akkor válaszolok:

Az első venti egy műanyag keretben van a klíma hűtő előtt.

E műanyag keret sarkában van a huzalellenállás.

A keretbe 3 szál megy ,de a motorba már csak 2.

Egyébként a huzalellenállás mellett van egy hőbiztosíték, legalábbis ránézésre az, ami azt jelenti, hogy bizonyos hőmérséklet felett ez a biztosíték megszakítja az áramkört biztonsági okból.

Most végeztem egy kísérletet, megosztom Veletek: megakarom nézni az első, ill. a hátsó ventik működését

- külső hömérséklet 33°C

- autó beindít

- néha túráztatom 2-2500ford/percen

- kb. 30 perc múlva 93°C vízhőmérsékletnél bekapcsol mindkét venti, és lehúzzák a víz hőmérsékletét

Tapasztalat:

- A ventik elég halkak voltak, tehát mindkettő kis fokozaton működött

- Nem lehet mondani, hogy az első venti csak a klímás venti, az első venti is segít a motorvíz hűtésében, illetve valószínű a hátsó is a klíma hűtésében.

- Nálam klímánál az első venti kis fokozats nem működik, nem kap jelet, VISZONT a motorvíz hűtésénél már működik az első venti kis fokozata.

- Nagyon jó az A-s dízel Zafira motorhűtése, én még üzem közben egyszer sem hallottam, hogy ordítanának a ventik, ellenben egy pl. Merci Vito-nál, már 2 perc után ordít a hűtőventi.

Kérdésem: az első venti kis fokozatát klímánál a szárítószűrő tetején lévő nyomásszenzor szabályozza? Vagy mi?

Link to comment
Megosztás:

Köszi, így már jó. Akkor könnyen automatizálható.

De itt a nagy kérdés, hogy érdemes-e. :)

Mégegy kísérlet:

- Minden a helyén van, azaz klímahűtő, ventillátor

- De szárítószűrő tetején lévő nyomás szenzorról lehúztam az elektromos csatlakozást

- Autó beindít

- Autó ezt hűtés rendszer hibának véli, műszerfalon ég a hűtős sárga lámpa, és mindkét (első-hátsó) venti is max-on elkezd pörögni

Rendes üzemközben ezt még sosem tapasztaltam, szerintem 100°C alatt csinálna ilyet.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a kérdéseid, ill. a válaszaid:

A rendszert géppel töltötték, elég profin nézett ki: LCD kijelző, az elején olaj, UV, visszafejt gáztrugymó tartály, szerintem a mennyiség pontos.

Szerinted Robi, akkor operáljam ki az adagoló szelepet? Esetleg cseréljem ki a szárítószűrő tetején lévő nyomás kapcsolót?

Tehát így már közelebbi infókkal némileg jobban látható a helyzet. A nyomás kapcsit abban az esetben semmiképpen nem cserélném ha csak amiatt nem kapcsolja az első fokozatot a venti. Ugyanis ha meleg motornál indul az első fokozat akkor a huzalellenállás épp. Tehát akkor vagy a nyomás kapcsi rossz, vagy a hűtő modul esetleg vmi kontakt hiba van. Ami tuti hogy a kis fokozatnak mindenképpen mennie kéne, mert lehet mire a nagy fokozat kapcsol addigra már nagyon elmegy a nyomás, és nem képes a hirtelen magas nyomású és hőmérsékletű gázt lehűteni a kinnt lévő meleg levegővel. Ami még megpróbálható, hogy mikor nincsen kinnt meleg tehát kb 20-22 fok van hajnalban akkor próbáld meg elindítani hogy mit csinál. Ha akkor hideget fúj egy darabig majd kezd melegedni meg felbőgni a venti akkor simán lehet hogy az egyes fokozatnak hiányában megy el a nyomás nagyon. De megpróbálhatod azt is ha nagyon kedved van kísérletezni hogy külön vezetékkel adsz tápot a ventinek az akksiról (vigyázz zárlatveszély+ügyelj a polaritásra) és úgy indítasz egy klímát ha úgy kifogástalan akkor próbáld meg a nyomáskapcsi cseréréjét vagy kimérését. Ha külső tápról járatott ventinél sem jók a nyomások akkor már csak az adagoló jöhet szóba. Az adagoló szelep a műszerfal alatt található hőcserélő közvetlen vele egybekapcsolt része. Csak bontás után tudod meglelni. Ha ö a hibás amire én másodikként tippelek, akkor mint már írtam sajna elég nagy szívásnak nézel elébe. Még annyi kiegészítés hogy mondtad a klímás lehűtötte a szelepet és akkor beállt a nyomás hát igen ha csökkentjük hőmérsékletét akkor nyomása is csökken, de ezt akár a hűtőre is fújhatta volna akkor is csökkent volna a nyomás tehát ez abszolut nem azt jelenti hogy az adagoló az jó.

Még egy válasz igen a nyomáskapcsi szabályozza a ventik fordulatát, de nemcsak az elsőét hanem mindegyikét. Normális működés a következő két ventis hűtővezérlős kiépítés esetén. Klíma üzem: Klíma bekapcsol 12-14 barnál indul az első venti és a hátsó 1es fokozaton ha tovább nő a nyomás akkor, 20-22 barnál indul az első venti 2es en a hátsó marad 1es majd 24-25 nél a hátsó is felkapcsol 2es re ha ez sem elég akkor vhol 28 barnál lelövi a rendszer a komprit még a nyomás nem megy 24 bar alá.

Vízhűtésnél 95 fokál indul a az első és a hátsó venti is 88 foknál kapcsol ki. Ha nem képes lehűteni a vizet és az vagy tovább növekszik 105 foknál vagy 95-100 fokos tartományban marad 180 mp ig akkor indul mindkét venti 2es en. Vegyes üzem: Tehát klíma üzemel és a motor 95 fok fölé növekszik (ez nem normális üzemállapot ugyanis az alapban járó ventiknek képesnek kell lennie 95 fok alatt tartani a vizet) akkor is indul mind2 venti teljes gázon. Egyéb védelmi funkciói a hűtőmodulnak. Szakadt hűtővíz jeladó köre esetén mind2 venti a gyújtás ráadása után indul 1es fokozaton+hűtés és ECU lámpa világít. Szakadt vagy nem jelenlévő venti esetén (ezt már tapasztaltad) Ha az első nincsen jelen vagy a csati nincsen rádugva mihelyst indul a klíma hibajelző kivilágít +hátsó venti teljes gőzzel üzemel. Ha a hátsó hiányzik vagy szakadt a köre akkor: A klíma nem indul illetve ha üzem közben következik be akkor lekapcsolja. Illetve a hátsó hibánál folyamatosan megy az első és villog a hibajelző lámpa. Azt még nem próbáltam ha egyik sem jó akkor mi van de valószínűleg a merészségemből kifolyólag nem is fogom.

Link to comment
Megosztás:

Tehát így már közelebbi infókkal némileg jobban látható a helyzet. A nyomás kapcsit abban az esetben semmiképpen nem cserélném ha csak amiatt nem kapcsolja az első fokozatot a venti. Ugyanis ha meleg motornál indul az első fokozat akkor

Az olajat hogy állítják be, csak saccra? Vagy van olyan ember, művelet, amivel ki tudják mosni a rendszert, és a pontos mennyiséget beletölteni?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan problémám lenne hogy két hete beállt a kompresszorom, a mágneses kuplung elfüstölt ahogy illik, szóval kuka. A szerelőm talált egy szinte új állapotú használt kompresszort (kb 30 ezer km volt a kocsiban amiből kiszedték) de a hátsó cső csatlakozás nem olyan volt mint aminek kellett volna lennie. Fogta és kicserélte a hátsó "fedelet" ahonnan kijön a két cső. Természetesen az összes tömítés újra lett cserélve, nem is szökik a gáz, nyomáspróbán simán tartotta. Viszont amióta ez a kompresszor van fent melegben nem hajlandó működni a klíma. olyan kb 24-25 fok felett nem kapcsol be, ill. a mágnes kuplung behúz, csak a hideg nem jön és nem is terheli le a motort. Olyan mintha a kompresszor nem dolgozna. És az is feltűnt hogy ha nulla állásban van a ventillátor kapcsolója és benyomom a klímát, akkor nem indul el a ventillátor. Eddig ugyebár elindult és ha jól tudom ennek így normális. Amikor működik hideget nyom mint állat, frigót csinál a kocsiból. Lehet hogy a kompresszor mahinálása miatt van ez? Vagy valami más is elszállt amikor az előző kompresszor megadta magát? Valaki azt mondta hogy az is lehet hogy túl lett töltve és túl nagy a nyomás a rendszerben...:-(

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudnátok segíteni, a klimát bekapcsolom és nem hűt illetve fura sustorgó sistergő hangot hallat...Mi lehet a probléma? Válaszokat előre is köszi!

Válaszoltam az általános témában.

Szürkeastra: Ha nagyon el van tömődve az bontós lesz eléggé, viszont ha csak a cső akkor egy hosszú dróttal ki tudod piszkálni. Ha bontós akkor ki kell bontani a hőcserélő körüli dolgokat. Behrhez volt szerencsém haver kombiában hát nem egy leányálom+nem 5 perces kategória.De már vki irta hogy az is lehet gond ha nem jól van benne a pollenszűrő és akkor kivezeti máshová a vizet. Nézd meg a szűrőt és ha hozzáér a hőcserélőhöz akkor azt igazítsd meg.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a választ. Sajnos nem a szürő vezeti ki. A szürőház is tele volt szeméttel, szerintem fenyő vagy tuja alatt parkolt az előző gazdája. A dróttal kivülről próbáljam meg a piszkálgatást?

Válaszoltam az általános témában.

Szürkeastra: Ha nagyon el van tömődve az bontós lesz eléggé, viszont ha csak a cső akkor egy hosszú dróttal ki tudod piszkálni. Ha bontós akkor ki kell bontani a hőcserélő körüli dolgokat. Behrhez volt szerencsém haver kombiában hát nem egy leányálom+nem 5 perces kategória.De már vki irta hogy az is lehet gond ha nem jól van benne a pollenszűrő és akkor kivezeti máshová a vizet. Nézd meg a szűrőt és ha hozzáér a hőcserélőhöz akkor azt igazítsd meg.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, a segítségeteket szeretném kérni, olyan probléma jelentkezett ( Opel Astra G 2002 1.7 Dti ) ha elindítom az autót és bekapcsolom a klímát a motorhűtés visszajelző egyböl kigyullad a műszerfalon. Most volt a villamoságinál klíma-ventillátor csere + gáztöltésen. Vissszavittem nem halott nem látott ilyen problémát nem tudják mi baja. Nem ismerem elindítani a klímát pedig ebbe a nagymelegbe szükségünk lenne rá.

Sztok, megint ehhez a kérdéshez nem tud véletlen valaki valami okosságot írni a problémámra. Kb. már 2 hónapja nem tudom (nem merem) hasznáni a klímát pedig a gyerek miatt ha hosszabbútra megyünk kéne valami. Elöre is köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Sztok, megint ehhez a kérdéshez nem tud véletlen valaki valami okosságot írni a problémámra. Kb. már 2 hónapja nem tudom (nem merem) hasznáni a klímát pedig a gyerek miatt ha hosszabbútra megyünk kéne valami. Elöre is köszönöm

Vidd el másik szakihoz...

De nézd meg, hogy ilyen-e a hibád: http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=378&st=1860#entry896802

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.