Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Légkondicionáló rendszer (klíma) és fűtőrendszer


Qpack

Recommended Posts

Sziasztok!

1.7 cdti G Astra,ha bekapcsolom a klímát iszonyú hang van bent az utastérebn,olyan mintha eldurrant volna egy pb palack.Találkozott már valaki ilyennel?Belső elpárolgotató vagy expanziós szelep lenne?Szétszedtem ma apró darabokra és nem látni semmi olaj vagy uv nyomot az elpárologtatón.De sűvít ha bekapcsolom at ac-t.Valaki találkozott már ilyennel esetleg?Nem szívesen venném ki az elpárológtatót feleslegesen bár lehet nem úszom meg.Előre is köszönöm a segítséget!:))

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

1.7 cdti G Astra,ha bekapcsolom a klímát iszonyú hang van bent az utastérebn,olyan mintha eldurrant volna egy pb palack.Találkozott már valaki ilyennel?Belső elpárolgotató vagy expanziós szelep lenne?Szétszedtem ma apró darabokra és nem látni semmi olaj vagy uv nyomot az elpárologtatón.De sűvít ha bekapcsolom at ac-t.Valaki találkozott már ilyennel esetleg?Nem szívesen venném ki az elpárológtatót feleslegesen bár lehet nem úszom meg.Előre is köszönöm a segítséget! :))

lehet hogy csak kevés a gáz benne

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Ááá csaknem,kb 1 hete töltöttem és nem volt baj vele,engedte a klíma gép,na meg használtam minden nap.Csak ma du-án adta ki ezt a hangot na meg semmi hűtés..De fura hogy nem érezni se a gáz szagot bent meg semmi nyoma.Fura mert nem találkoztam még ilyennel....

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Sziasztok, gondoltam leírom a saját történetem, hátha hasznos lesz az utókor számára.

Az alaptörténet annyi, hogy mióta nálam van az autó (idén 3. éve) nem volt a klíma tisztítva és töltve. Mivel akciós kuponban láttam klímatisztítás, gondoltam akkor veszek egyet, mert már szaga volt a klímának és nem tudtam mennyi gáz lehet a rendszerben. Sejtettem, hogy valamennyi lehet benne, mivel azért hűtött.

No, el is vittem múlt hét szombaton, fel is töltötték. Elsőre minden okénak tűnt, klíma illatos és hűvös. Nosza neki, mentünk is vásárolni kocsival rögtön, amikor is hallom, hogy valami fura hang szűrődik be a kocsiba.

Először nem tudtam mire vélni, de rövid gondolkodás után a klímára terelődött a gyanú és rögtön ki is próbáltam, hogy ha kikapcsolom akkor is hallom-e a hangot. Hát sajnos a hang megszűnt, szóval nem voltam boldog.

A hang olyan surrogós volt, nehéz leírni, de érzetre, mint mikor egy szíj hajt egy motort és az nem igazán boldog ettől :).

Több fórumon is érdeklődtem, illetve felhívtam a klímásokat, hogy van-e ötletük mitől lehet. Ötlet nem volt, de nagyon rendesek voltak és jelezték, hogy utána érdeklődnek, de ha nem múlik el akkor beszéljük meg egy újabb időpontot és várnak szeretettel. Mondanom sem kell, meg voltam lepődve a nyugati hozzáálláson.

A legtöbb, amire jutottam mielőtt ma visszamentem, hogy esetleg a klímakompresszor ilyen hangos alapból és most a teljes töltéssel előjött, ill. még esetleg kevesebb klíma olajat töltöttek a rendszerben a töltés során. Végül ma visszamentem és újratöltötték a rendszer és a srác elmondása szerint kicsit több olajat és gázt töltött bele, mint előző alkalomba és lőn csoda, klímának semmi hangja viszont ugyanolyan jól hűt, mint az első töltés után. Mit ne mondjak, eléggé megkönnyebbültem, mert már szörnyülködve néztem a klímás árakat.

No, sok beszédnek sok az alja. Gondoltam leírom, hátha a jövőben segít valakinek, aki hasonló hangokat hall a klíma használatakor.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, gondoltam leírom a saját történetem, hátha hasznos lesz az utókor számára.

Az alaptörténet annyi, hogy mióta nálam van az autó (idén 3. éve) nem volt a klíma tisztítva és töltve. Mivel akciós kuponban láttam klímatisztítás, gondoltam akkor veszek egyet, mert már szaga volt a klímának és nem tudtam mennyi gáz lehet a rendszerben. Sejtettem, hogy valamennyi lehet benne, mivel azért hűtött.

No, el is vittem múlt hét szombaton, fel is töltötték. Elsőre minden okénak tűnt, klíma illatos és hűvös. Nosza neki, mentünk is vásárolni kocsival rögtön, amikor is hallom, hogy valami fura hang szűrődik be a kocsiba.

Először nem tudtam mire vélni, de rövid gondolkodás után a klímára terelődött a gyanú és rögtön ki is próbáltam, hogy ha kikapcsolom akkor is hallom-e a hangot. Hát sajnos a hang megszűnt, szóval nem voltam boldog.

A hang olyan surrogós volt, nehéz leírni, de érzetre, mint mikor egy szíj hajt egy motort és az nem igazán boldog ettől :).

Több fórumon is érdeklődtem, illetve felhívtam a klímásokat, hogy van-e ötletük mitől lehet. Ötlet nem volt, de nagyon rendesek voltak és jelezték, hogy utána érdeklődnek, de ha nem múlik el akkor beszéljük meg egy újabb időpontot és várnak szeretettel. Mondanom sem kell, meg voltam lepődve a nyugati hozzáálláson.

A legtöbb, amire jutottam mielőtt ma visszamentem, hogy esetleg a klímakompresszor ilyen hangos alapból és most a teljes töltéssel előjött, ill. még esetleg kevesebb klíma olajat töltöttek a rendszerben a töltés során. Végül ma visszamentem és újratöltötték a rendszer és a srác elmondása szerint kicsit több olajat és gázt töltött bele, mint előző alkalomba és lőn csoda, klímának semmi hangja viszont ugyanolyan jól hűt, mint az első töltés után. Mit ne mondjak, eléggé megkönnyebbültem, mert már szörnyülködve néztem a klímás árakat.

No, sok beszédnek sok az alja. Gondoltam leírom, hátha a jövőben segít valakinek, aki hasonló hangokat hall a klíma használatakor.

Pedig tudniuk kellene a gáz mennyiségét, és az olaj arányát! Akkor akik csinálták nem igazán értenek hozzá, mert nem megfelelően töltötték, csak kb-re... Így könnyen kinyírhatják a klímádat...

Link to comment
Megosztás:

Pedig tudniuk kellene a gáz mennyiségét, és az olaj arányát! Akkor akik csinálták nem igazán értenek hozzá, mert nem megfelelően töltötték, csak kb-re... Így könnyen kinyírhatják a klímádat...

Már csak azért is, mert a szükséges adatok fel vannak tüntetve a motorháztető alatt a zárhídon! R134-ből 600gr kell, de felhívja a figyelmet, hogy Z20LET-be 700g. Mindezt ékes angol és német nyelven.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Segítségeteket kérném.

Márc.-ban vásároltam egy 2000-es 1.4-es Caravant, azóta végigértem a kötelező szervizeken, cseréken, és most jutottam el a klíma javításig, mert nem megy. :(

A helyzet, hogy feltöltötték gázzal szombaton, de kiderült a klíma kompi kuplungja nem húz be. De legalább a gáz nem szökik, legalábbis annyira nem, hogy már ne lenne benne. :)

Utána olvastam itt a forumon, és azt láttam, hogy ennek a kuplungnak látszani kellene a szíj mögött, hogy behúz vagy nem. Ezt jól tudom?

Felhúzott ablakokkal, belső keringetéssel és klíma gomb be/ki kapcsolás után sem láttam változást a kompresszornál. (készítettem egy videot, ha minden igaz, ugye ennek a tárcsának kellene ott mozdulnia?)

Az előző tulajtól annyit sikerült megtudnom, hogy a rendszer nála működött, de csak feltöltés után 1-2 napig, de az elmúlt 3 évben nem is használta. Sajnos ez nálam nem igaz, még egy percet sem ment.

Szerintetek értelmes áron javíttatható lenne a hiba? Egyáltalán tényleg a kompresszor kuplung lenne a rossz? Ha jól látom, ezt lehet javítani, kompi csere nélkül is, tudtok ajánlani valakit aki ezzel foglalkozik, akit kereshetek?

Nem szeretnék sokat a klímára költeni, ha nem megy, nem erőltetem, csak egyelőre számomra még az sem biztos, hogy a klíma melyik része nem működik jól.

Köszönöm a segítségeteket, tanácsaitokat előre is!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Segítségeteket kérném.

Márc.-ban vásároltam egy 2000-es 1.4-es Caravant, azóta végigértem a kötelező szervizeken, cseréken, és most jutottam el a klíma javításig, mert nem megy. :(

A helyzet, hogy feltöltötték gázzal szombaton, de kiderült a klíma kompi kuplungja nem húz be. De legalább a gáz nem szökik, legalábbis annyira nem, hogy már ne lenne benne. :)

Utána olvastam itt a forumon, és azt láttam, hogy ennek a kuplungnak látszani kellene a szíj mögött, hogy behúz vagy nem. Ezt jól tudom?

Felhúzott ablakokkal, belső keringetéssel és klíma gomb be/ki kapcsolás után sem láttam változást a kompresszornál. (készítettem egy videot, ha minden igaz, ugye ennek a tárcsának kellene ott mozdulnia?)

Az előző tulajtól annyit sikerült megtudnom, hogy a rendszer nála működött, de csak feltöltés után 1-2 napig, de az elmúlt 3 évben nem is használta. Sajnos ez nálam nem igaz, még egy percet sem ment.

Szerintetek értelmes áron javíttatható lenne a hiba? Egyáltalán tényleg a kompresszor kuplung lenne a rossz? Ha jól látom, ezt lehet javítani, kompi csere nélkül is, tudtok ajánlani valakit aki ezzel foglalkozik, akit kereshetek?

Nem szeretnék sokat a klímára költeni, ha nem megy, nem erőltetem, csak egyelőre számomra még az sem biztos, hogy a klíma melyik része nem működik jól.

Köszönöm a segítségeteket, tanácsaitokat előre is!

Így van, jól tudod, ez a kuplungja. Ha behúzna együtt kellene forogjon a szíjtárcsával. Lehet elektromos gabesz is, meg mechanikus is, Egy klímás szerintem megcsinálja vállalható áron. Mondjuk meglepetés még akkor is érhet, ha elindul a kompi...
Link to comment
Megosztás:

Szia!

Saját tapasztalatból írom...

Nekem is volt ilyen - ugyan ilyen - problémám. Elvittem egy klímáshoz, ő mondta, hogy jobban teszem, ha elviszem egy autóvillamossági szerelőhöz. Így is tettem. Levette a klíma komprit, szétszedte, és a kuplung behúzó terkercsét újra tekercselte. Ha jól emlékszem nem fizettem többet 15.000 Ft-nál a töltéssel együtt.

Sziasztok,

Segítségeteket kérném.

Márc.-ban vásároltam egy 2000-es 1.4-es Caravant, azóta végigértem a kötelező szervizeken, cseréken, és most jutottam el a klíma javításig, mert nem megy. :(

A helyzet, hogy feltöltötték gázzal szombaton, de kiderült a klíma kompi kuplungja nem húz be. De legalább a gáz nem szökik, legalábbis annyira nem, hogy már ne lenne benne. :)

Utána olvastam itt a forumon, és azt láttam, hogy ennek a kuplungnak látszani kellene a szíj mögött, hogy behúz vagy nem. Ezt jól tudom?

Felhúzott ablakokkal, belső keringetéssel és klíma gomb be/ki kapcsolás után sem láttam változást a kompresszornál. (készítettem egy videot, ha minden igaz, ugye ennek a tárcsának kellene ott mozdulnia?)

Az előző tulajtól annyit sikerült megtudnom, hogy a rendszer nála működött, de csak feltöltés után 1-2 napig, de az elmúlt 3 évben nem is használta. Sajnos ez nálam nem igaz, még egy percet sem ment.

Szerintetek értelmes áron javíttatható lenne a hiba? Egyáltalán tényleg a kompresszor kuplung lenne a rossz? Ha jól látom, ezt lehet javítani, kompi csere nélkül is, tudtok ajánlani valakit aki ezzel foglalkozik, akit kereshetek?

Nem szeretnék sokat a klímára költeni, ha nem megy, nem erőltetem, csak egyelőre számomra még az sem biztos, hogy a klíma melyik része nem működik jól.

Köszönöm a segítségeteket, tanácsaitokat előre is!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Segítségeteket kérném.

Márc.-ban vásároltam egy 2000-es 1.4-es Caravant, azóta végigértem a kötelező szervizeken, cseréken, és most jutottam el a klíma javításig, mert nem megy. :(

A helyzet, hogy feltöltötték gázzal szombaton, de kiderült a klíma kompi kuplungja nem húz be. De legalább a gáz nem szökik, legalábbis annyira nem, hogy már ne lenne benne. :)

Utána olvastam itt a forumon, és azt láttam, hogy ennek a kuplungnak látszani kellene a szíj mögött, hogy behúz vagy nem. Ezt jól tudom?

Felhúzott ablakokkal, belső keringetéssel és klíma gomb be/ki kapcsolás után sem láttam változást a kompresszornál. (készítettem egy videot, ha minden igaz, ugye ennek a tárcsának kellene ott mozdulnia?)

Az előző tulajtól annyit sikerült megtudnom, hogy a rendszer nála működött, de csak feltöltés után 1-2 napig, de az elmúlt 3 évben nem is használta. Sajnos ez nálam nem igaz, még egy percet sem ment.

Szerintetek értelmes áron javíttatható lenne a hiba? Egyáltalán tényleg a kompresszor kuplung lenne a rossz? Ha jól látom, ezt lehet javítani, kompi csere nélkül is, tudtok ajánlani valakit aki ezzel foglalkozik, akit kereshetek?

Nem szeretnék sokat a klímára költeni, ha nem megy, nem erőltetem, csak egyelőre számomra még az sem biztos, hogy a klíma melyik része nem működik jól.

Köszönöm a segítségeteket, tanácsaitokat előre is!

Hali mielőtt bárhová viszed pár dolgot meg tudsz tenni Te is.

1. Széthúzod a kompri csatiát és megméred egy multiméterrel (2kOhm os méréshatárban) a behúzótekercs ellenállását. Ha a műszer "I" ír ki ebben az állásban akkor szakadt és újra kel tekercselni vagy cserélni. (Vaterán vannak ilyen tekercsek kb 10 ezer HUFért)

2. Ha a tekercsnek van ellenállása akkor jöhet az hogy álló motor mellet adsz neki egy direkt villanyt az akkuról. Zárlatra vigyázz mert az jól megéget. Ha jó a behúzó akkor villany ráadása után egy jellegzetes csettenés fog hallatszani a kompri felől.

Ha jó a behúzó akkor következő lépésként megnézheted, hogy ha benyomod a hópihét rátett gyújtás mellet akkor a relé csettenik -e. Ha az is ok akkor már csak a fagyáskapcsolót lehet még megnézni hátha az halta össze magát és azért nem húz a kuplung. Tudok még mondani pár tippet de ez már azok után jön amiket leírtam.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Elértek a klíma gondok engem is. Úgy néz ki, hogy a kompresszorból szökik az olaj. Nálam okosabb azt mondta, hogy a tömszelence enged. Esetleg tudtok X. ker környékén megbízható szervizest? Üdv Xenof

Sziasztok!

Elkészült a kompresszor javítása (tömszelence csere). 30e lett a vége és kb 5óra alatt megvolt.

Kapott 600g gázt, 5g olajat és festéket.

Jó utat polgár :icon1:.

Üdv Xenof

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Gondom lenne a légkondi befúvó ventillátorral, valamit beszívhatott mert fura hang jön belőle ahogy bekapcsolom. Szét szeretném szedni, de hiába szedtem ki a kesztyűtartót meg amit találtam rajta csavart, nem jött szét a műanyag ház. Kis segítséget szeretnék kérni, hogy hogyan szedhető ki, ill. elég e a kesztyűtartó kiszerelése vagy netán az egész műszerfalat le kell e venni hozzá?

Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

NEM.

-6 db T10 Torx csavar, kesztyűtartó, csati a világításnak. kicsavar, kihúz.

-2 db műanyag, nagy fekete, negyed fordulatos patent. (90° balra) kivesz.

-alsó takaró burkolatot 2 fehér fül fogja, kipattint, kivesz.

-1 műanyag fekete bolha, tartja a fűtés csövet, kivesz.

-a zsalu mozgató rúd csavarhúzóval kipattint.

-a zsalu, és a venti csatlakozóját kihúz.

-alul, a ventit nálam 3, de 4 torx csavar tartja. kicsavar, -le-ki mozdulattal venti kiemel.

-a zsalut, még 3 csillag fejű csavar rögzíti a ventilátorházhoz.

VISSZAFELÉ, NE FELEDD, A VILÁGÍTÁS CSATLAKOZÓJÁT VISSZADUGNI !

Köszi, akkor így neki is állok... :-)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, a segítségeteket szeretném kérni, olyan probléma jelentkezett ( Opel Astra G 2002 1.7 Dti ) ha elindítom az autót és bekapcsolom a klímát a motorhűtés visszajelző egyböl kigyullad a műszerfalon. Most volt a villamoságinál klíma-ventillátor csere + gáztöltésen. Vissszavittem nem halott nem látott ilyen problémát nem tudják mi baja. Nem ismerem elindítani a klímát pedig ebbe a nagymelegbe szükségünk lenne rá.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni: tegnap este kb. 50 km-es út után (a klíma végig müködött) néhány csepp vizet láttam a kifolyón kicsöpögni és leállítás után olyan nedves esőszagot éreztem az autóban. Ennyi használat után nem kellene nagyobb mennyiségű kondensznek keletkezni, vagy el van dugulva a lefolyoja? És ha igen hogyan tudnám kitakarítani?

Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni: tegnap este kb. 50 km-es út után (a klíma végig müködött) néhány csepp vizet láttam a kifolyón kicsöpögni és leállítás után olyan nedves esőszagot éreztem az autóban. Ennyi használat után nem kellene nagyobb mennyiségű kondensznek keletkezni, vagy el van dugulva a lefolyoja? És ha igen hogyan tudnám kitakarítani?

Köszönöm

érdemes lenne ránézni a pollenszűrőre hogy jól áll-e benne ..

mert ha hozzá ér a hőcserélőhöz akkor kivezeti a házból a vizet...

és úgy jársz mint én... kiszed a szőnyeg meg minden más ... és kiszárít..

jó feladat az is :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni: tegnap este kb. 50 km-es út után (a klíma végig müködött) néhány csepp vizet láttam a kifolyón kicsöpögni és leállítás után olyan nedves esőszagot éreztem az autóban. Ennyi használat után nem kellene nagyobb mennyiségű kondensznek keletkezni, vagy el van dugulva a lefolyoja? És ha igen hogyan tudnám kitakarítani?

Köszönöm

Nem úgy van, hogy a kondenzvíz valami tálcára csepeg? Ezért nincs alatta tócsa, és ezért van fura szag.

4 db G van a környezetemben, de mindegyik ilyen.

Link to comment
Megosztás:

Nem úgy van, hogy a kondenzvíz valami tálcára csepeg? Ezért nincs alatta tócsa, és ezért van fura szag.

4 db G van a környezetemben, de mindegyik ilyen.

Fura szag az nálam is van a klima kikapcsolása után, de akkor feltekerem 4-esre a ventit, hogy száradjon.

Ez új kora óta ilyen, hiába fulyogatom bármilyen tisztítóval.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ez történt velem:

- tönkrement a klímám

- megállapították, hogy lyukas a kondenzátor (került 5.500Ft), csere lenne szárítószűrővel 30eFt+munkadíj, én: kösz nem, majd meghegesztetem

- otthon klíma kondi kivesz, alu hegesztő hegeszt (került 3.000Ft)

- szárítószűrő megvesz (ez belekerült 5.800Ft-ba) beletettem, 3db tömítőgyűrű 1.500Ft !!

- klímáshoz elvisz, nyomáspróba kiváló, vákumozás 20perc, vákumteszt 4 perc, teszt jó, 600g r134-es gáz beletölt, a rendszerben 23bar a nyomás, és növekszik !!!

- klímás: hátha a gép tévedett, gáz leszív, újra tölt, hiba ugyanaz

- klímás: nézzük meg féltöltettel, hiba ugyanaz

- gáz leszív

- klímás: lehet, hogy a hegesztett kondi rossz, klímás ad egy új kondit 20eFt-ért, cseréljem ki, hozzam vissza, ha nem az a hiba, akkor visszaadja kondi árát, én: Ok

- én: mennyivel tartozom? klímás: 8eFt a 12eFt helyett, én: a emmiért, és próbálgatásokként fizessek 8eFt-kat, na ne mááá, adtam neki 4eFt-ot

- én kicseréltem kondit, szárítószűrő az új, nyomáspróba kiváló, rendszer vákumozás, vákumteszt, eddig jó, DE a nyomás még mindig 23-25bar, az üzemi 12-18barhoz képest

- klímás lemosta mindkét hűtőt, dzsuva nem volt jelentős rajta

- klímás: dugulás nincs, szelepet lefagyasztotta, pillanatig jó volt a nyomás, de aztán megint felment 25barra

- klímás: az ő tudománya itt megállt, vigyem máshova

- én: "én meg mit csináljal leverjem a cégéred, mint Mekk Eleknek ?

- másik klímásnak elmondtam a történetet, azt mondta, hogy lehet, hogy a klímakompresszor nyomáselektronikája rossz, ami egyben van a klímakompresszorral, jó áron újonnan 100eFt+szerelés, mondom: köszi

- ja az első ventillátor (klíma fújó venti) 1-es fokozata rossz, de a 2-es, azaz a max jó, és akkor se rántja le a nyomást

Szerintetek?

A motorom: Y20DTH 2000-es túrbódízel 2001-es

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.