Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Légkondicionáló rendszer (klíma) és fűtőrendszer


Qpack

Recommended Posts

Na még egy kérdés:

Enyémben NX van. Nemcsak hogy hangosabb, mint a céges, de jobban visszafogja a teljesítményt is. ( legalábbis én úgy érzem).

Tudnék szerezni piripénzért egy olyat, amin SQ (vagy lehet QS ?)jezés van. 1.6-os a zafirából való.

Kompatibilisek-e ezek egymással, és ha igen mennyibe fájna az átszerelés? Megéri-e kínlódni vele?

elméletileg nem kompatibilis, és az enyám is úgy búg mintazállat. illetve kurvára visszafogja az autót :lol:

Link to comment
Megosztás:

amugy nem azért fogja vissza az autót, mert a kompresszor ilyen, hanem a motorod gyenge.

nekem az 1.8 as coupémba is NX kompresszor volt, és szinte észre se lehetett venni ha be volt kapcsolva........

A Civicbe meg talán 2x volt kikapcsolva mióta megvan ( 2,5 éve ) ott se nagyon lehet észrevenni....

Tanulság: erős autót kell venni :lol:

Link to comment
Megosztás:

amugy nem azért fogja vissza az autót, mert a kompresszor ilyen, hanem a motorod gyenge.

nekem az 1.8 as coupémba is NX kompresszor volt, és szinte észre se lehetett venni ha be volt kapcsolva........

A Civicbe meg talán 2x volt kikapcsolva mióta megvan ( 2,5 éve ) ott se nagyon lehet észrevenni....

Tanulság: erős autót kell venni :D

Persze, ez tiszta sor.

De legalább egy kicsikét lehetne jobb. :lol:

Na de nem baj, jön a tél, az én időm! :lol:

Link to comment
Megosztás:

elméletileg nem kompatibilis, és az enyám is úgy búg mintazállat. illetve kurvára visszafogja az autót :lol:

Igazából én is bosszankodtam hogy visszafogja a klíma a kocsit. Némileg módosított vezetési technikával lehet ezen segíteni. Bekapcsolt klímával kicsit nagyobb gázzal meg jobban csúsztatott kuplunggal kell indulni. Gyorsítani meg tovább kell húzatni mint ahogy megszoktad. Sajna ez elég jól megnyomja a fogyasztást. Nekem városba vagy 1,5-2 literrel melegtől helyzettől függően. Tudnám értékelni én is ha egy 1,7 DTI lenne a kocsimba mert azt tuti nem fogná vissza fele ennyire sem + fogyasztása is jobb lenne. Mindenesetre ezzel az 1,4 el megvolt a tanulópénz aminek a tanulsága, hogy soha többé kis köbcentist és majdnemhogy benzinest sem. Viszont klíma tuti hogy lesz a következőbe is nagyon jó dolog.

Link to comment
Megosztás:

Kérdezd meg cromaxban az újat!

Ha a motortakaró lemezemből indulok ki, akkor olyan 50-80e között kapsz újat. (110-136e opelban, 25e cromaxban, és mind2 GM gyártmány)

X14-hez a gyári kompresszor 427e Ft! :lol: :lol: :D :D

http://opelcentrum.hu/aruhaz/klima/kompres...ord=kompresszor

Jó humorérzékük van az tuti. Sokan ennyiért autót vesznek.

Link to comment
Megosztás:

X14-hez a gyári kompresszor 427e Ft! :lol: :lol: :D :D

http://opelcentrum.hu/aruhaz/klima/kompres...ord=kompresszor

Jó humorérzékük van az tuti. Sokan ennyiért autót vesznek.

hehe, nekem is ez kellene. meg a 177-et is sokallom.

a cromax meg ott van mellettunk a Szentmihályin, megérdeklődöm tőlük.

köszi!

mod: megkérdeztem, nincs nekik. csak gyari, 200k-ért.

Link to comment
Megosztás:

hehe, nekem is ez kellene. meg a 177-et is sokallom.

a cromax meg ott van mellettunk a Szentmihályin, megérdeklődöm tőlük.

köszi!

mod: megkérdeztem, nincs nekik. csak gyari, 200k-ért.

100K-val olcsóbb mint a márkakereskedésben, nem kis haszonnal dolgoznak :lol:

Link to comment
Megosztás:

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Szép estét!

Tudna valaki segíteni nekem EPC alapján azonosítani egy műanyag klímacső rögzítő elemet?

A motortér jobb oldalán futó fém klímacsövet rögzíti a belső sárvéőhöz. Két darab van belőle. Képek itt:

DSC01900_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

DSC01901_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

866893975DSC01902_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

DSC01903_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

A képen látható darab az egyik cimbora vasából való, akárhogy kerestem GM-számot sehol nem találtam rajta.

Egy opeles üzletben ugyan nézegettük az EPC-t, de az ott látottakból nem igazán tudtuk egyértelműen meghatározni, melyikre van szükség az ott felsoroltak közül. Az ára pedig sajna nem olyan alacsony, hogy mindegyikből rendeljek kettőt-kettőt, hátha valamelyik épp passzol.

Caravan, 1,6 16V

Évjárat: 2000

Motorkód: Z16XE

Köszönöm!

KM.

Link to comment
Megosztás:

  • 4 months later...

T. Mindenki!

Látom sokan azért értetek a klimához, lenne egy kérdésem. " hónapja vásároltam a G Astrámat, és február eleje révén, nem tulajdonítottam a klímának jelentőséget, sajnos.... 2 hete nyomom be, semmi, szerelőhöz került más okból, említettem neki, ráböktek egy szelepre, a rendszer üres, egy gramm gáz nem távozott belőle, fene tudja mióta nem lehet benne gáz már. A kérdésem, hogy egy dolog, hogy nincs benne gáz, de a klima kompresszor sem indul el, elképzelhető, hogy ha nincs a rendszerben nyomás a kompresszort lelövi egy elektronika??? Vagy netán a kompresszorom is rossz lesz??? Várom ötleteiteket.

Köszi

Link to comment
Megosztás:

T. Mindenki!

Látom sokan azért értetek a klimához, lenne egy kérdésem. " hónapja vásároltam a G Astrámat, és február eleje révén, nem tulajdonítottam a klímának jelentőséget, sajnos.... 2 hete nyomom be, semmi, szerelőhöz került más okból, említettem neki, ráböktek egy szelepre, a rendszer üres, egy gramm gáz nem távozott belőle, fene tudja mióta nem lehet benne gáz már. A kérdésem, hogy egy dolog, hogy nincs benne gáz, de a klima kompresszor sem indul el, elképzelhető, hogy ha nincs a rendszerben nyomás a kompresszort lelövi egy elektronika??? Vagy netán a kompresszorom is rossz lesz??? Várom ötleteiteket.

Köszi

Nyugi, ha bizonyos mennyiség alá csökken a gázmennyiség, a kompresszor nem indul.

Fel kell tölteni a rendszert, aztán majd kiderül van e valami turpisság.

Szoktak bele szinezőt is tenni, az megmutatja hol ereszt.

Link to comment
Megosztás:

T. Mindenki!

Látom sokan azért értetek a klimához, lenne egy kérdésem. " hónapja vásároltam a G Astrámat, és február eleje révén, nem tulajdonítottam a klímának jelentőséget, sajnos.... 2 hete nyomom be, semmi, szerelőhöz került más okból, említettem neki, ráböktek egy szelepre, a rendszer üres, egy gramm gáz nem távozott belőle, fene tudja mióta nem lehet benne gáz már. A kérdésem, hogy egy dolog, hogy nincs benne gáz, de a klima kompresszor sem indul el, elképzelhető, hogy ha nincs a rendszerben nyomás a kompresszort lelövi egy elektronika??? Vagy netán a kompresszorom is rossz lesz??? Várom ötleteiteket.

Köszi

Ez így igaz! De azért összetettebb a dolog.

A töltet tartalmaz hozzáadott kenőolajt is. Ha huzamosabb ideig nincs a rendszer feltöltve vagy - mint a "Manual" is tanácsolja - időjárástól függetlenül legalább havonta elindítva, a tömítések kiszárad(hat)nak és átereszt(het)enek. Elszökik a töltet, nagyon elhanyagolt esetben levegő kerül a helyére, ahol a benne levő pára lecsapódik, azért akár a kompresszor is megragadhat.

Tehát van esélye a kompresszorhibának is, de fölösleges rögtön a legrosszabbra gondolni. Fel kell töltetni a rendszert szakemberrel, aki meg is színezi, hogy UV fénnyel feltárható legyen az esetleges hibaforrás. Amennyiben még így sem indul, akkor lehet kapaszkodni, mert olyan árajánlatot fogsz hallani, hogy attól leülsz.

Link to comment
Megosztás:

Hát ez csúcs szuper, az ajánlatoktól a gyomrom görcsben van, a minap cserélik az előtöltés szabályzó szelepet az adagolón, egy kis semmi alkatrész és cserével együtt zsenge 65 ruppó...... De aZÉRT KÖSZI A VÁLASZT, sajnos a klímákkal én már korábban is szívtam és mindenben mindjárt a legrosszabbra gondolok, tavaly is igaz más autómon de kb. 45 ezret hagytam ott klíma témában, mire rájöttek, hogy a klimakuplung nem húz be a túl nagy légrés miatt...... Szóval már ettől is félek, hogy hová fajul, arról nem is beszélve , hogy ma olyan jó szándékú és kedves szerelőkkel van tele az ország.... tisztelet a kivételnek!

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Hát ez csúcs szuper, az ajánlatoktól a gyomrom görcsben van, a minap cserélik az előtöltés szabályzó szelepet az adagolón, egy kis semmi alkatrész és cserével együtt zsenge 65 ruppó...... De aZÉRT KÖSZI A VÁLASZT, sajnos a klímákkal én már korábban is szívtam és mindenben mindjárt a legrosszabbra gondolok, tavaly is igaz más autómon de kb. 45 ezret hagytam ott klíma témában, mire rájöttek, hogy a klimakuplung nem húz be a túl nagy légrés miatt...... Szóval már ettől is félek, hogy hová fajul, arról nem is beszélve , hogy ma olyan jó szándékú és kedves szerelőkkel van tele az ország.... tisztelet a kivételnek!

akkor rossz szakcsihoz vitted el,az kb 2 perc alatt megmondható...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.