uhuhu Elküldve Augusztus16, 2011 Elküldve Augusztus16, 2011 Mc-elek írta: csak én vagyok ennyire fanatikus hogy gyári szűrőt rakok mindenhová ?? :) nem csak Te... én is... a Hondába is :D ( meg gyári fékbetétet.... )
Mc-elek Elküldve Augusztus16, 2011 Elküldve Augusztus16, 2011 GH írta: Ócsóbb ezerötné'? :) Ha nem akkor már buktál rögtön minimum egy gössert :D én inkább megiszom :lol: 1300 volt legutóbb a csergőbe nekem is igyuk együtt :D :D 1300ért nem gyárit kapsz csergőbe ,de tény hogy jó a nem gyári is ;)
GH Elküldve Augusztus16, 2011 Elküldve Augusztus16, 2011 Mc-elek írta: igyuk együtt :) :D 1300ért nem gyárit kapsz csergőbe ,de tény hogy jó a nem gyári is :D Nem gyári hát. De egyik sem köszön reggelente... más különbséget meg amúgy sem tudok elképzelni :D
Mc-elek Elküldve Augusztus16, 2011 Elküldve Augusztus16, 2011 GH írta: De egyik sem köszön reggelente... más különbséget meg amúgy sem tudok elképzelni :D Ha köszönne akkor KIT-nek hívnák :)
Guest Endy Elküldve Augusztus16, 2011 Elküldve Augusztus16, 2011 Mc-elek írta: csak én vagyok ennyire fanatikus hogy gyári szűrőt rakok mindenhová ?? :) Az enyémbe is gyári volt, mikor megvettem. Még a gyárban tették bele. Sajnos.
taszijar Elküldve Augusztus18, 2011 Elküldve Augusztus18, 2011 Sziasztok! Kb 3 hónapja vettem észre, hogy ha bekapcsolom a klímát, akkor kb 5-10 perc után (nagy melegben és álló helyzetben előbb) sercegő hangot ad a klíma, ami tart kb 3-5 percig, majd elhalkul fél percre és újrakezdi. Van valami ötletetek, hogy mi lehet a gond? Köszi!
_Robi_ Elküldve Augusztus18, 2011 Elküldve Augusztus18, 2011 taszijar írta: Sziasztok! Kb 3 hónapja vettem észre, hogy ha bekapcsolom a klímát, akkor kb 5-10 perc után (nagy melegben és álló helyzetben előbb) sercegő hangot ad a klíma, ami tart kb 3-5 percig, majd elhalkul fél percre és újrakezdi. Van valami ötletetek, hogy mi lehet a gond? Köszi! Ha ez a hang sziszegéshez hasonló (pl olyan mintha vmi eresztene) akkor az annak a jele, hogy kevés a gáz a rendszerben, és a kompresszor alacsony nyomásra szívja a szívó oldalt, és az adagoló a magas nyomású oldalon nem tud vele mit kezdeni, ezért össze vissza nyit és zár. Ezért van mikor bezár és némileg javul a nyomásviszony akkor nem sziszeg. Megoldás vagy rátöltés, és akkor ha csak az évek során ment el akkor jó lesz, ha viszont vhol tömítetlen a rendszer akkor gyorsan visszaköszön a probléma.
taszijar Elküldve Augusztus19, 2011 Elküldve Augusztus19, 2011 _Robi_ írta: Ha ez a hang sziszegéshez hasonló (pl olyan mintha vmi eresztene) akkor az annak a jele, hogy kevés a gáz a rendszerben, és a kompresszor alacsony nyomásra szívja a szívó oldalt, és az adagoló a magas nyomású oldalon nem tud vele mit kezdeni, ezért össze vissza nyit és zár. Ezért van mikor bezár és némileg javul a nyomásviszony akkor nem sziszeg. Megoldás vagy rátöltés, és akkor ha csak az évek során ment el akkor jó lesz, ha viszont vhol tömítetlen a rendszer akkor gyorsan visszaköszön a probléma. Köszönöm a választ! Így legalább el tudom képzelni, mit fognak csinálni a szervízben.
Guest Endy Elküldve Augusztus24, 2011 Elküldve Augusztus24, 2011 Nem tudom, mennyire gáz, de a legnagyobb melegben sem hallom bekapcsolni a klímaventi nagyobb fokozatát. Szerintetek nooormális ez? Amúgy jól hűt. Emígy is.
Stofl Elküldve Augusztus25, 2011 Elküldve Augusztus25, 2011 Sziasztok! Már korábban is panaszkodtam a hangos klímára, de ma elérte az elviselhetetlen szintet. :lol: Eddig csak gyorsítás közben volt furcsa/hangos süvítő hangja, most már 2500-as fordulat felett visít folyamatosan egyenletes tempónál is. Olyan hangja van, mintha a csapágy ment volna tönkre. Ez lehetséges, hogy a klíma kompresszor csapágya meghalt? Lehet cserélni? Húzzam vele jövő nyárig, vagy besülhet az egész és akkor drágább lesz? Mi a tapasztalatotok ezzel?
szopcsi13 Elküldve Augusztus26, 2011 Elküldve Augusztus26, 2011 Stofl írta: Sziasztok! Már korábban is panaszkodtam a hangos klímára, de ma elérte az elviselhetetlen szintet. :lol: Eddig csak gyorsítás közben volt furcsa/hangos süvítő hangja, most már 2500-as fordulat felett visít folyamatosan egyenletes tempónál is. Olyan hangja van, mintha a csapágy ment volna tönkre. Ez lehetséges, hogy a klíma kompresszor csapágya meghalt? Lehet cserélni? Húzzam vele jövő nyárig, vagy besülhet az egész és akkor drágább lesz? Mi a tapasztalatotok ezzel? Lehet, csak az olajat kellene lecserélni benne.
Guest Endy Elküldve Augusztus27, 2011 Elküldve Augusztus27, 2011 Stofl írta: Sziasztok! Már korábban is panaszkodtam a hangos klímára, de ma elérte az elviselhetetlen szintet. :lol: Eddig csak gyorsítás közben volt furcsa/hangos süvítő hangja, most már 2500-as fordulat felett visít folyamatosan egyenletes tempónál is. Olyan hangja van, mintha a csapágy ment volna tönkre. Ez lehetséges, hogy a klíma kompresszor csapágya meghalt? Lehet cserélni? Húzzam vele jövő nyárig, vagy besülhet az egész és akkor drágább lesz? Mi a tapasztalatotok ezzel? Á. Kár a gőzért. Mindenkinek hiba nélkül működik, csendben teszik a dolgukat. :lol:
Stofl Elküldve Augusztus28, 2011 Elküldve Augusztus28, 2011 Endy írta: Á. Kár a gőzért. Mindenkinek hiba nélkül működik, csendben teszik a dolgukat. :lol: :lol: Na de most komolyan! Eddig is hangos volt, másik astrákhoz képest csak picivel, elfogadtam hogy ilyen. De most nem lehet hosszú távon bírni. De tök nem értem. Csütörtökön 120 km-t mentem, és folyamatosan hasította a fejemet, beszélgetéshez, telefonáláshoz ki kellett kapcsolnom. Ma pedig mentem 80 km-t, és annyi hangja sem volt mint régen..... pedig hűtött rendesen, gyorsan.... Nem értem mi lehet ez....
Korzika Elküldve Augusztus28, 2011 Elküldve Augusztus28, 2011 Stofl írta: :lol: Na de most komolyan! Eddig is hangos volt, másik astrákhoz képest csak picivel, elfogadtam hogy ilyen. De most nem lehet hosszú távon bírni. De tök nem értem. Csütörtökön 120 km-t mentem, és folyamatosan hasította a fejemet, beszélgetéshez, telefonáláshoz ki kellett kapcsolnom. Ma pedig mentem 80 km-t, és annyi hangja sem volt mint régen..... pedig hűtött rendesen, gyorsan.... Nem értem mi lehet ez.... Kár,hogy Robi nincs most itt,ő piszkosul keni-vágja a klímát! Írj neki pü-t! :lol:
Korzika Elküldve Augusztus28, 2011 Elküldve Augusztus28, 2011 Endy írta: Á. Kár a gőzért. Mindenkinek hiba nélkül működik, csendben teszik a dolgukat. :lol: Nem érthetünk mindenhez! :lol:
kodi Elküldve Augusztus30, 2011 Elküldve Augusztus30, 2011 Sziasztok Abban kérném segítségeteket, hogy szerintetek mi lehet a gondom: 1.6 16V astra. Gyújtás után, ha jól hallom a klímakompresszorom elkezdt zúgni-búgni, és minél nagyobb a fordulatszám egy kicsit annyival nő a hang is. Kikapcsolt rádió esetén az utastérben is hallható ugy 80-100 felett. Gyanakodtam vezérműszíjra is, de mivel kompletten cserélve lett minden, a hang még mindig arról a részről jön. Az okosságokat előre is köszönöm.
kodi Elküldve Augusztus30, 2011 Elküldve Augusztus30, 2011 Sziasztok<br>Abban kérném segítségeteket, hogy szerintetek mi lehet a gondom: 1.6 16V astra.<br>Gyújtás után, ha jól hallom a klímakompresszorom elkezdt zúgni-búgni (és be sincs kapcsolva), és minél nagyobb a fordulatszám egy kicsit annyival nő a hang is. Kikapcsolt rádió esetén az utastérben is hallható ugy 80-100 felett (bekapcsolás nélkül). <br>Gyanakodtam vezérműszíjra is, de mivel kompletten cserélve lett minden, a hang még mindig arról a részről jön.<br>Az okosságokat előre is köszönöm.
_Robi_ Elküldve Augusztus30, 2011 Elküldve Augusztus30, 2011 Hali mindenki! Olvasom hogy többeteknek gondjai vannak a klíma kompresszor hangjával. Sajnos volt egy 2002 után kiadott főleg 1,4-1,6 os Z -s motorú kocsiknál amik delphi NX es komprival került le a gyártósorról. Ezek a komprik a kelleténél hangosabbak. Jellemzően nagyobb melegben amikor intenzíven dolgozik 2500-3000 körüli fordulatszámon van visító hangjuk ezen komprikanak. Ez a hang elég intenzív, de azért nem olyan hogy nem lehet mellete telefonálni, vagy beszélgetni. Ha már annyira szól akkor, ott valószínű hogy a csapágy és/vagy a dugattyúk a végét járják. Ha besül akkor tönkre mehet a kuplung illetve az ékszíjtárcsa. Természetesen ezek nem kis többletköltséget okozva. Ha el el megy a hangja tehát nem mindíg hallani akkor az legfőképpen két dologtól lehet. Egyik a már említett olaj téma a másik, hogy ahogy elkezdünk klímázni lehül az utastér, és onnantól nem kell akkora hőigény, és a kompresszornak is könnyebb a dolga. Az olajnál meg az a helyzet, hogy ugye itt az olaj egy része együtt kering a hűtőközeggel, és ha már annyira kevés, hogy mikor elhordja a rendszerbe a közeg az olajat, akkor már a kompresszorba nem marad elég igy nem tudja a dolgát tenni. Viszont mikor újra odakering vagy állás után a csövek faláról visszafolyik, akkor már ismételten elegendő kenést ad és a hang elmarad vagy csökken.
Stofl Elküldve Augusztus31, 2011 Elküldve Augusztus31, 2011 _Robi_ írta: Hali mindenki! Olvasom hogy többeteknek gondjai vannak a klíma kompresszor hangjával. Sajnos volt egy 2002 után kiadott főleg 1,4-1,6 os Z -s motorú kocsiknál amik delphi NX es komprival került le a gyártósorról. Ezek a komprik a kelleténél hangosabbak. Jellemzően nagyobb melegben amikor intenzíven dolgozik 2500-3000 körüli fordulatszámon van visító hangjuk ezen komprikanak. Ez a hang elég intenzív, de azért nem olyan hogy nem lehet mellete telefonálni, vagy beszélgetni. Ha már annyira szól akkor, ott valószínű hogy a csapágy és/vagy a dugattyúk a végét járják. Ha besül akkor tönkre mehet a kuplung illetve az ékszíjtárcsa. Természetesen ezek nem kis többletköltséget okozva. Ha el el megy a hangja tehát nem mindíg hallani akkor az legfőképpen két dologtól lehet. Egyik a már említett olaj téma a másik, hogy ahogy elkezdünk klímázni lehül az utastér, és onnantól nem kell akkora hőigény, és a kompresszornak is könnyebb a dolga. Az olajnál meg az a helyzet, hogy ugye itt az olaj egy része együtt kering a hűtőközeggel, és ha már annyira kevés, hogy mikor elhordja a rendszerbe a közeg az olajat, akkor már a kompresszorba nem marad elég igy nem tudja a dolgát tenni. Viszont mikor újra odakering vagy állás után a csövek faláról visszafolyik, akkor már ismételten elegendő kenést ad és a hang elmarad vagy csökken. Köszönöm szépen! Már világos a dolog. Valóban, nekem 2003-as Delphi NX.... És néha baromi hangos... Általad leírtakból én olaj problémára gondolnék, mivel a csapágynak valószínűleg folyamatosan lenne hangja. A klíma olaj tartálya hol található? Házilag is pótolható?
Korzika Elküldve Augusztus31, 2011 Elküldve Augusztus31, 2011 Korzika írta: Kár,hogy Robi nincs most itt,ő piszkosul keni-vágja a klímát! Írj neki pü-t! :lol: _Robi_ írta: Hali mindenki! Olvasom hogy többeteknek gondjai vannak a klíma kompresszor hangjával. Sajnos volt egy 2002 után kiadott főleg 1,4-1,6 os Z -s motorú kocsiknál amik delphi NX es komprival került le a gyártósorról. ............Viszont mikor újra odakering vagy állás után a csövek faláról visszafolyik, akkor már ismételten elegendő kenést ad és a hang elmarad vagy csökken. Ugye, megmondtam! :lol:
uhuhu Elküldve Augusztus31, 2011 Elküldve Augusztus31, 2011 _Robi_ írta: Hali mindenki! Olvasom hogy többeteknek gondjai vannak a klíma kompresszor hangjával. Sajnos volt egy 2002 után kiadott főleg 1,4-1,6 os Z -s motorú kocsiknál amik delphi NX es komprival került le a gyártósorról. Ezek a komprik a kelleténél hangosabbak. Jellemzően nagyobb melegben amikor intenzíven dolgozik 2500-3000 körüli fordulatszámon van visító hangjuk ezen komprikanak. Ez a hang elég intenzív, de azért nem olyan hogy nem lehet mellete telefonálni, vagy beszélgetni. Ha már annyira szól akkor, ott valószínű hogy a csapágy és/vagy a dugattyúk a végét járják. Ha besül akkor tönkre mehet a kuplung illetve az ékszíjtárcsa. Természetesen ezek nem kis többletköltséget okozva. Ha el el megy a hangja tehát nem mindíg hallani akkor az legfőképpen két dologtól lehet. Egyik a már említett olaj téma a másik, hogy ahogy elkezdünk klímázni lehül az utastér, és onnantól nem kell akkora hőigény, és a kompresszornak is könnyebb a dolga. Az olajnál meg az a helyzet, hogy ugye itt az olaj egy része együtt kering a hűtőközeggel, és ha már annyira kevés, hogy mikor elhordja a rendszerbe a közeg az olajat, akkor már a kompresszorba nem marad elég igy nem tudja a dolgát tenni. Viszont mikor újra odakering vagy állás után a csövek faláról visszafolyik, akkor már ismételten elegendő kenést ad és a hang elmarad vagy csökken. az összes 2001 után gyártott klimakomprersszor hangos. az enyám is, pedig nem NX kompr. van benne. ezek normálisak, semmi baja nem lesz, semmi nem fog megszorulni benne. ez a hang a klima kompresszor munkahangja, minnél nagyobb teljesítményen müködik annál hangosabb. ( ezt másképp nem tudom leírni) és az olajcsere sem segit rajta,max icipicit hallkabb lesz, de sokszor az se.
uhuhu Elküldve Augusztus31, 2011 Elküldve Augusztus31, 2011 elméletileg az enyém RT jelölésü kompresszor
tayrol Elküldve Augusztus31, 2011 Elküldve Augusztus31, 2011 Szevasztok! Kellene klimakompresszor.:lol: Voltam 3 szakinal is, es mindharom ezt mondta (ket helyen is szökik belole az olaj). Van valakinek esetleg egy alig hasznalt elfekvoben?:lol: Koszi TayRol
uhuhu Elküldve Augusztus31, 2011 Elküldve Augusztus31, 2011 jelölést irj... lehet hogy van egy z16xep be való
szopcsi13 Elküldve Augusztus31, 2011 Elküldve Augusztus31, 2011 Na még egy kérdés: Enyémben NX van. Nemcsak hogy hangosabb, mint a céges, de jobban visszafogja a teljesítményt is. ( legalábbis én úgy érzem). Tudnék szerezni piripénzért egy olyat, amin SQ (vagy lehet QS ?)jezés van. 1.6-os a zafirából való. Kompatibilisek-e ezek egymással, és ha igen mennyibe fájna az átszerelés? Megéri-e kínlódni vele?
Recommended Posts