Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
  Mc-elek írta:
csak én vagyok ennyire fanatikus hogy gyári szűrőt rakok mindenhová ?? :)

nem csak Te... én is... a Hondába is :D

( meg gyári fékbetétet.... )

Elküldve
  GH írta:
Ócsóbb ezerötné'? :)

Ha nem akkor már buktál rögtön minimum egy gössert :D én inkább megiszom :lol:

1300 volt legutóbb a csergőbe nekem is

igyuk együtt :D :D

1300ért nem gyárit kapsz csergőbe ,de tény hogy jó a nem gyári is ;)

Elküldve
  Mc-elek írta:
igyuk együtt :) :D

1300ért nem gyárit kapsz csergőbe ,de tény hogy jó a nem gyári is :D

Nem gyári hát.

De egyik sem köszön reggelente... más különbséget meg amúgy sem tudok elképzelni :D

Elküldve
  Mc-elek írta:
csak én vagyok ennyire fanatikus hogy gyári szűrőt rakok mindenhová ?? :)

Az enyémbe is gyári volt, mikor megvettem. Még a gyárban tették bele. Sajnos.

Elküldve

Sziasztok!

Kb 3 hónapja vettem észre, hogy ha bekapcsolom a klímát, akkor kb 5-10 perc után (nagy melegben és álló helyzetben előbb) sercegő hangot ad a klíma, ami tart kb 3-5 percig, majd elhalkul fél percre és újrakezdi.

Van valami ötletetek, hogy mi lehet a gond?

Köszi!

Elküldve
  taszijar írta:
Sziasztok!

Kb 3 hónapja vettem észre, hogy ha bekapcsolom a klímát, akkor kb 5-10 perc után (nagy melegben és álló helyzetben előbb) sercegő hangot ad a klíma, ami tart kb 3-5 percig, majd elhalkul fél percre és újrakezdi.

Van valami ötletetek, hogy mi lehet a gond?

Köszi!

Ha ez a hang sziszegéshez hasonló (pl olyan mintha vmi eresztene) akkor az annak a jele, hogy kevés a gáz a rendszerben, és a kompresszor alacsony nyomásra szívja a szívó oldalt, és az adagoló a magas nyomású oldalon nem tud vele mit kezdeni, ezért össze vissza nyit és zár. Ezért van mikor bezár és némileg javul a nyomásviszony akkor nem sziszeg. Megoldás vagy rátöltés, és akkor ha csak az évek során ment el akkor jó lesz, ha viszont vhol tömítetlen a rendszer akkor gyorsan visszaköszön a probléma.

Elküldve
  _Robi_ írta:
Ha ez a hang sziszegéshez hasonló (pl olyan mintha vmi eresztene) akkor az annak a jele, hogy kevés a gáz a rendszerben, és a kompresszor alacsony nyomásra szívja a szívó oldalt, és az adagoló a magas nyomású oldalon nem tud vele mit kezdeni, ezért össze vissza nyit és zár. Ezért van mikor bezár és némileg javul a nyomásviszony akkor nem sziszeg. Megoldás vagy rátöltés, és akkor ha csak az évek során ment el akkor jó lesz, ha viszont vhol tömítetlen a rendszer akkor gyorsan visszaköszön a probléma.

Köszönöm a választ!

Így legalább el tudom képzelni, mit fognak csinálni a szervízben.

Elküldve

Nem tudom, mennyire gáz, de a legnagyobb melegben sem hallom bekapcsolni a klímaventi nagyobb fokozatát. Szerintetek nooormális ez? Amúgy jól hűt. Emígy is.

Elküldve

Sziasztok! Már korábban is panaszkodtam a hangos klímára, de ma elérte az elviselhetetlen szintet. :lol:

Eddig csak gyorsítás közben volt furcsa/hangos süvítő hangja, most már 2500-as fordulat felett visít folyamatosan egyenletes tempónál is.

Olyan hangja van, mintha a csapágy ment volna tönkre. Ez lehetséges, hogy a klíma kompresszor csapágya meghalt?

Lehet cserélni? Húzzam vele jövő nyárig, vagy besülhet az egész és akkor drágább lesz?

Mi a tapasztalatotok ezzel?

Elküldve
  Stofl írta:
Sziasztok! Már korábban is panaszkodtam a hangos klímára, de ma elérte az elviselhetetlen szintet. :lol:

Eddig csak gyorsítás közben volt furcsa/hangos süvítő hangja, most már 2500-as fordulat felett visít folyamatosan egyenletes tempónál is.

Olyan hangja van, mintha a csapágy ment volna tönkre. Ez lehetséges, hogy a klíma kompresszor csapágya meghalt?

Lehet cserélni? Húzzam vele jövő nyárig, vagy besülhet az egész és akkor drágább lesz?

Mi a tapasztalatotok ezzel?

Lehet, csak az olajat kellene lecserélni benne.

Elküldve
  Stofl írta:
Sziasztok! Már korábban is panaszkodtam a hangos klímára, de ma elérte az elviselhetetlen szintet. :lol:

Eddig csak gyorsítás közben volt furcsa/hangos süvítő hangja, most már 2500-as fordulat felett visít folyamatosan egyenletes tempónál is.

Olyan hangja van, mintha a csapágy ment volna tönkre. Ez lehetséges, hogy a klíma kompresszor csapágya meghalt?

Lehet cserélni? Húzzam vele jövő nyárig, vagy besülhet az egész és akkor drágább lesz?

Mi a tapasztalatotok ezzel?

Á. Kár a gőzért. Mindenkinek hiba nélkül működik, csendben teszik a dolgukat. :lol:

Elküldve
  Endy írta:
Á. Kár a gőzért. Mindenkinek hiba nélkül működik, csendben teszik a dolgukat. :lol:

:lol: Na de most komolyan! Eddig is hangos volt, másik astrákhoz képest csak picivel, elfogadtam hogy ilyen. De most nem lehet hosszú távon bírni.

De tök nem értem. Csütörtökön 120 km-t mentem, és folyamatosan hasította a fejemet, beszélgetéshez, telefonáláshoz ki kellett kapcsolnom.

Ma pedig mentem 80 km-t, és annyi hangja sem volt mint régen..... pedig hűtött rendesen, gyorsan....

Nem értem mi lehet ez....

Elküldve
  Stofl írta:
:lol: Na de most komolyan! Eddig is hangos volt, másik astrákhoz képest csak picivel, elfogadtam hogy ilyen. De most nem lehet hosszú távon bírni.

De tök nem értem. Csütörtökön 120 km-t mentem, és folyamatosan hasította a fejemet, beszélgetéshez, telefonáláshoz ki kellett kapcsolnom.

Ma pedig mentem 80 km-t, és annyi hangja sem volt mint régen..... pedig hűtött rendesen, gyorsan....

Nem értem mi lehet ez....

Kár,hogy Robi nincs most itt,ő piszkosul keni-vágja a klímát!

Írj neki pü-t! :lol:

Elküldve

Sziasztok

Abban kérném segítségeteket, hogy szerintetek mi lehet a gondom: 1.6 16V astra.

Gyújtás után, ha jól hallom a klímakompresszorom elkezdt zúgni-búgni, és minél nagyobb a fordulatszám egy kicsit annyival nő a hang is. Kikapcsolt rádió esetén az utastérben is hallható ugy 80-100 felett.

Gyanakodtam vezérműszíjra is, de mivel kompletten cserélve lett minden, a hang még mindig arról a részről jön.

Az okosságokat előre is köszönöm.

Elküldve

Sziasztok<br>Abban kérném segítségeteket, hogy szerintetek mi lehet a gondom: 1.6 16V astra.<br>Gyújtás után, ha jól hallom a klímakompresszorom elkezdt zúgni-búgni (és be sincs kapcsolva), és minél nagyobb a fordulatszám egy kicsit annyival nő a hang is. Kikapcsolt rádió esetén az utastérben is hallható ugy 80-100 felett (bekapcsolás nélkül). <br>Gyanakodtam vezérműszíjra is, de mivel kompletten cserélve lett minden, a hang még mindig arról a részről jön.<br>Az okosságokat előre is köszönöm.

Elküldve

Hali mindenki!

Olvasom hogy többeteknek gondjai vannak a klíma kompresszor hangjával. Sajnos volt egy 2002 után kiadott főleg 1,4-1,6 os Z -s motorú kocsiknál amik delphi NX es komprival került le a gyártósorról. Ezek a komprik a kelleténél hangosabbak. Jellemzően nagyobb melegben amikor intenzíven dolgozik 2500-3000 körüli fordulatszámon van visító hangjuk ezen komprikanak. Ez a hang elég intenzív, de azért nem olyan hogy nem lehet mellete telefonálni, vagy beszélgetni. Ha már annyira szól akkor, ott valószínű hogy a csapágy és/vagy a dugattyúk a végét járják. Ha besül akkor tönkre mehet a kuplung illetve az ékszíjtárcsa. Természetesen ezek nem kis többletköltséget okozva. Ha el el megy a hangja tehát nem mindíg hallani akkor az legfőképpen két dologtól lehet. Egyik a már említett olaj téma a másik, hogy ahogy elkezdünk klímázni lehül az utastér, és onnantól nem kell akkora hőigény, és a kompresszornak is könnyebb a dolga. Az olajnál meg az a helyzet, hogy ugye itt az olaj egy része együtt kering a hűtőközeggel, és ha már annyira kevés, hogy mikor elhordja a rendszerbe a közeg az olajat, akkor már a kompresszorba nem marad elég igy nem tudja a dolgát tenni. Viszont mikor újra odakering vagy állás után a csövek faláról visszafolyik, akkor már ismételten elegendő kenést ad és a hang elmarad vagy csökken.

Elküldve
  _Robi_ írta:
Hali mindenki!

Olvasom hogy többeteknek gondjai vannak a klíma kompresszor hangjával. Sajnos volt egy 2002 után kiadott főleg 1,4-1,6 os Z -s motorú kocsiknál amik delphi NX es komprival került le a gyártósorról. Ezek a komprik a kelleténél hangosabbak. Jellemzően nagyobb melegben amikor intenzíven dolgozik 2500-3000 körüli fordulatszámon van visító hangjuk ezen komprikanak. Ez a hang elég intenzív, de azért nem olyan hogy nem lehet mellete telefonálni, vagy beszélgetni. Ha már annyira szól akkor, ott valószínű hogy a csapágy és/vagy a dugattyúk a végét járják. Ha besül akkor tönkre mehet a kuplung illetve az ékszíjtárcsa. Természetesen ezek nem kis többletköltséget okozva. Ha el el megy a hangja tehát nem mindíg hallani akkor az legfőképpen két dologtól lehet. Egyik a már említett olaj téma a másik, hogy ahogy elkezdünk klímázni lehül az utastér, és onnantól nem kell akkora hőigény, és a kompresszornak is könnyebb a dolga. Az olajnál meg az a helyzet, hogy ugye itt az olaj egy része együtt kering a hűtőközeggel, és ha már annyira kevés, hogy mikor elhordja a rendszerbe a közeg az olajat, akkor már a kompresszorba nem marad elég igy nem tudja a dolgát tenni. Viszont mikor újra odakering vagy állás után a csövek faláról visszafolyik, akkor már ismételten elegendő kenést ad és a hang elmarad vagy csökken.

Köszönöm szépen! Már világos a dolog. Valóban, nekem 2003-as Delphi NX....

És néha baromi hangos...

Általad leírtakból én olaj problémára gondolnék, mivel a csapágynak valószínűleg folyamatosan lenne hangja.

A klíma olaj tartálya hol található? Házilag is pótolható?

Elküldve
  Korzika írta:
Kár,hogy Robi nincs most itt,ő piszkosul keni-vágja a klímát!

Írj neki pü-t! :lol:

  _Robi_ írta:
Hali mindenki!

Olvasom hogy többeteknek gondjai vannak a klíma kompresszor hangjával. Sajnos volt egy 2002 után kiadott főleg 1,4-1,6 os Z -s motorú kocsiknál amik delphi NX es komprival került le a gyártósorról. ............Viszont mikor újra odakering vagy állás után a csövek faláról visszafolyik, akkor már ismételten elegendő kenést ad és a hang elmarad vagy csökken.

Ugye, megmondtam! :lol:

Elküldve
  _Robi_ írta:
Hali mindenki!

Olvasom hogy többeteknek gondjai vannak a klíma kompresszor hangjával. Sajnos volt egy 2002 után kiadott főleg 1,4-1,6 os Z -s motorú kocsiknál amik delphi NX es komprival került le a gyártósorról. Ezek a komprik a kelleténél hangosabbak. Jellemzően nagyobb melegben amikor intenzíven dolgozik 2500-3000 körüli fordulatszámon van visító hangjuk ezen komprikanak. Ez a hang elég intenzív, de azért nem olyan hogy nem lehet mellete telefonálni, vagy beszélgetni. Ha már annyira szól akkor, ott valószínű hogy a csapágy és/vagy a dugattyúk a végét járják. Ha besül akkor tönkre mehet a kuplung illetve az ékszíjtárcsa. Természetesen ezek nem kis többletköltséget okozva. Ha el el megy a hangja tehát nem mindíg hallani akkor az legfőképpen két dologtól lehet. Egyik a már említett olaj téma a másik, hogy ahogy elkezdünk klímázni lehül az utastér, és onnantól nem kell akkora hőigény, és a kompresszornak is könnyebb a dolga. Az olajnál meg az a helyzet, hogy ugye itt az olaj egy része együtt kering a hűtőközeggel, és ha már annyira kevés, hogy mikor elhordja a rendszerbe a közeg az olajat, akkor már a kompresszorba nem marad elég igy nem tudja a dolgát tenni. Viszont mikor újra odakering vagy állás után a csövek faláról visszafolyik, akkor már ismételten elegendő kenést ad és a hang elmarad vagy csökken.

az összes 2001 után gyártott klimakomprersszor hangos.

az enyám is, pedig nem NX kompr. van benne.

ezek normálisak, semmi baja nem lesz, semmi nem fog megszorulni benne.

ez a hang a klima kompresszor munkahangja, minnél nagyobb teljesítményen müködik annál hangosabb.

( ezt másképp nem tudom leírni)

és az olajcsere sem segit rajta,max icipicit hallkabb lesz, de sokszor az se.

Elküldve

Szevasztok!

Kellene klimakompresszor.:lol: Voltam 3 szakinal is, es mindharom ezt mondta (ket helyen is szökik belole az olaj). Van valakinek esetleg egy alig hasznalt elfekvoben?:lol:

Koszi

TayRol

Elküldve

Na még egy kérdés:

Enyémben NX van. Nemcsak hogy hangosabb, mint a céges, de jobban visszafogja a teljesítményt is. ( legalábbis én úgy érzem).

Tudnék szerezni piripénzért egy olyat, amin SQ (vagy lehet QS ?)jezés van. 1.6-os a zafirából való.

Kompatibilisek-e ezek egymással, és ha igen mennyibe fájna az átszerelés? Megéri-e kínlódni vele?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.