Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Légkondicionáló rendszer (klíma) és fűtőrendszer


Qpack

Recommended Posts

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne,hogy ez,a gumi,ami a képen van,ez lenne a klíma kondenzvíz kivezető? Azért kérdezem,mert amióta újra működik a klímám (még csak 40 percet használtam 10-10-10-10 perces intervallumban) azóta még nem láttam az autó alatt vízfoltot,vagyis előfordulhat,hogy el van dugulva?Vagy csak huzamosabb használat után képződik annyi páralecsapódás,hogy csepegjen? Ha azt a két csavart kicsavarom nem cseszek szét valamit?

K_p319_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Segítséget előre is köszönöm!

a 10 perc valóban kevés,de elég sűrűn eldugulhat.Amikor cseréled a pollenszűrőt akkor az azon fennakadó szemét(kisebb falevél,bogár...)az sajnos befelé potyog a kondenzviz elvezetőjébe és beszorul.A két csavar hosszú,nagy menetemelkedésű,elég nehezen jön ki.Azt a kis kivezetőt ki tudod húzni,kb5-6cm hosszú,belül nem fog semmi szétesni.Viszont nem fogsz onnan semmit látni.én ugy csináltam,hogy a pollenszűrőt kiszedtem,alatta lesz egy kis vájat,hosszú csőrű locsolóval öntöttem bele kb 1 deci vizet,annak ki kell folyni rögrön.Ha nem,akkor bontani kell.Kézifékbox ki,a fűtésbox alja leszehető,kicsi fém patentok tartják.Aztán lehet alulról kipiszkálni a szemetet.....

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Igen, ez az a kondenzvíz kivezető. Sztem túl rövid idő a 10 perc...

hy

alámászol szemben állsz az autoval bal oldalt a 1/3résznél a tüzfalon!

jo szar kivenni legalább 6 cm a csavar és végig kihajtattja magát :D

a 10 perc valóban kevés,de elég sűrűn eldugulhat.Amikor cseréled a pollenszűrőt akkor az azon fennakadó szemét(kisebb falevél,bogár...)az sajnos befelé potyog a kondenzviz elvezetőjébe és beszorul.A két csavar hosszú,nagy menetemelkedésű,elég nehezen jön ki.Azt a kis kivezetőt ki tudod húzni,kb5-6cm hosszú,belül nem fog semmi szétesni.Viszont nem fogsz onnan semmit látni.én ugy csináltam,hogy a pollenszűrőt kiszedtem,alatta lesz egy kis vájat,hosszú csőrű locsolóval öntöttem bele kb 1 deci vizet,annak ki kell folyni rögrön.Ha nem,akkor bontani kell.Kézifékbox ki,a fűtésbox alja leszehető,kicsi fém patentok tartják.Aztán lehet alulról kipiszkálni a szemetet.....

Uraim!

Nagyon szépen köszönöm a segítséget,és az útba igazítást mindenkinek!

A hétvégén úgy is ki akarom cserélni a pollenszűrőt,majd kipróbálom ezt a vizes dolgot. Remélem nem szopat be,és nem kell bontanom.

Még egyszer köszönöm mindenkinek.

Link to comment
Megosztás:

Uraim!

Nagyon szépen köszönöm a segítséget,és az útba igazítást mindenkinek!

A hétvégén úgy is ki akarom cserélni a pollenszűrőt,majd kipróbálom ezt a vizes dolgot. Remélem nem szopat be,és nem kell bontanom.

Még egyszer köszönöm mindenkinek.

Sziasztok!

Ma délután kiszedtem a pollenszűrőt,és,hát mit "mondjak",totál ledöbbentem a látványtól. :icon4:

Ahogy az a képeken is látszik,szerintem ( 9 éves az autó) ez az életben nem volt cserélve.

Viszont,jó hír,hogy kipróbáltam azt a vizes trükköt,amit Atom márkatárs ajánlott,és szépen folyt ki az alján a víz,úgy ahogy kell. :D Természetesen miután kiporszívóztam azt a ganyét onnan.

Tényleg nem elég 10 perc használat ahhoz,hogy csepegjen a kondenz víz,na mindegy,az a lényeg,hogy kifolyik (kop-kop-kop).

Még egyszer köszi mindenkinek a segítséget!

K_p329_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

K_p331_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma délután kiszedtem a pollenszűrőt,és,hát mit "mondjak",totál ledöbbentem a látványtól. :icon4:

Ahogy az a képeken is látszik,szerintem ( 9 éves az autó) ez az életben nem volt cserélve.

Viszont,jó hír,hogy kipróbáltam azt a vizes trükköt,amit Atom márkatárs ajánlott,és szépen folyt ki az alján a víz,úgy ahogy kell. :D Természetesen miután kiporszívóztam azt a ganyét onnan.

Tényleg nem elég 10 perc használat ahhoz,hogy csepegjen a kondenz víz,na mindegy,az a lényeg,hogy kifolyik (kop-kop-kop).

Még egyszer köszi mindenkinek a segítséget!

K_p329_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

K_p331_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Helyeshelyes:)

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

Új hozzászóló vagyok, segítsen valaki! G Astrám van, és mostanában vettem észre, hogy ha bekapcsolom a klímát, akkor a hűtőventillátor kb. 10 másodpercenként bekapcsol, megy egy kicsit, majd leáll. Normális ez?

Normális, ha a hőcserélőt a megfelelő hőmérsékletre vissza tudja hűteni.

A befújt levegő rendben van, elég hideg?

Link to comment
Megosztás:

Gyárilag a continentális éghajaltú országokba szánt típusokba 7 fokra van kalibrálva a klíma befújt hőmérséklete. Azaz +3+4 fok körül párolog az R134 a belső hőcserélőben. Nem tudom melyik fajta klímád van. De BEHR 2 ventis típusnál ami 1,4-1,6 ba van beépítve ott ezekben a melegekben állandóan megy a venti ha áll az autó. Ha meg feltekered a fűtőmotort 4es re akkor fullon megy az összes. Persze ez mind akkor igaz ha elég a gáz és, jó értéken kapcsol a nyomáskapscsi, illetve a korpri nem kopott annyira hogy nem bírjon elég nyomást előállítani.

Link to comment
Megosztás:

Volna egy kis baj a klímával mentem vele 30 km és nem igazán nyomott be hideg levegőt mi lehet a baja és mennyi lehet a javítási költsége ? :D

lett e töltve mostanában?évente a betöltött gáz 10%-a elmegy a legjobban tömített rendszerből is... én simán újratöltetném első körben,ha van benne valamennyi gáz,akkor elvileg nem lyukas sehol,ha semmi sincsen benne,akkor akármi lehet...

Link to comment
Megosztás:

Volna egy kis baj a klímával mentem vele 30 km és nem igazán nyomott be hideg levegőt mi lehet a baja és mennyi lehet a javítási költsége ? :D

Azért elég erős így árat mondani, az alapján, hogy nem nyom be hideget!

Ahogy előttem írták: első körben feltölteni (pár ezer forint).

Link to comment
Megosztás:

Azért elég erős így árat mondani, az alapján, hogy nem nyom be hideget!

Ahogy előttem írták: első körben feltölteni (pár ezer forint).

második körben meg kompresszorcsere,száritópatron csere,nagynyomású cső(2db)csere,klimaventi csere...igy jártam.

105ezer,de moftmár megfagyok benne :D

Link to comment
Megosztás:

második körben meg kompresszorcsere,száritópatron csere,nagynyomású cső(2db)csere,klimaventi csere...igy jártam.

105ezer,de moftmár megfagyok benne :D

én megúsztam egy kompresszor cserével,25 be fájt.... olcsón hozzá jutottam...

Link to comment
Megosztás:

Üdvözöllek, rég hallottam felőled!

Megvan még a piroska?

(egyébként jól megbiztattad Livit :icon4: )

Halihó,hat igen,kicsit zürös az életem mostanában.

mit csináltam én azzal az áldott jo emberrel??? :D

meg még,nem sokat használom,inkább én is volánbuszozok,mint Ákos,csak más márka :icon4:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Egy kis segítségre lenne szükségem. (bevallom nem olvastam át elejétől a végéig a topicot, de kb 10 oldalnyit visszaolvastam..)

A lényeg..

Az héten úgy adódott h a szüleim Astráját használtam.

a melegre valótekintettel nyomattam a klímát, és nem túl erősen de érezni lehetett némi bűzt.

gondoltam megnézem a szűrőt... nos annyit súgtak hogy a kesztyűtartó mögött találom a pollenszűrőt, de én nem találom :D

nyilván én vagyok a béna de amikor kiszedem a kesztyűtartót a következő kép fogad:

P1010082_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

nos ahogy olvastam, az a téglalap alakú vacak lenne az amin valami ajtó szerűséget kéne lenyitni hogy elérjem a szűrőt... a gond csak az hogy sehol semmilyen pöcköt vagy akármit nem látok amit benyomva kinyithatnám a szűrő házát.

a kocsi egy 2008-as 1,4-es Astra G. Lehet hogy ebben már máshol van a szűrő? :icon4:

bocs a hülye kérdésért, de egyszerűen nem jövök rá hogy férek hozzá a szűrőhöz.

Előre is köszi a segítséget!

ui.: esetleg tudtok ajánlani egy siteot ahol ilyen DIY karbantartási / szerelési leírások vannak képekkel?

(spórolnék az ősöknek :icon4: )

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.