Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Légkondicionáló rendszer (klíma) és fűtőrendszer


Qpack

Recommended Posts

Sziasztok!

Gondom van a G Astránk gyári klímájával.Úgy kezdődött,hogy egyszer csak nem kapcsolt be a klíma de a sárga lámpa világított a gmbon és az alapjárati fordulatot is emelte.Szóltunk klímásnak ,töltse fel a rendszert mert valószínüleg az a baja.Megnézte a nyomásokat és azt mondta ,szerinte vezérlés problem miatt nem megy.Vittem autóvill. szerelőhöz,kiderült hogy a kompresszor behúzó tekercse leégett. Nagy szopás árán kicseréltem a helyén ,tehát a kompresszotrt nem vettem le ,a gázt nem kellett lefejteni.A klíma továbbra sem indult el.Megint autóvill. de legalább kiderült hogy ha a diagnosztikai kábellel rácsatlakozik akkor a számitógépről lehet kapcsolgatni a kompresszort,viszont önállóan még mindíg életképtelen.Ezek után azt mondta,hogy vagy a klímahűtőben található szelep nem jó,viszont elméletileg azt kijelezné a diag. ,vagy fel kellene tölteni gázzal ,vagy a klíma vez . döglött meg,vagy nem is tudja.

Szerintetek mi lehet a gond?

Előre is köszönöm!

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok,

lehet hogy erről már volt szó, de egy analóg klímát ki lehetne cserélni digitre? ez nem csak a vezérlés cseréje?

Sokba van, ahogy emszíelek mondta. Nekem digit van, nem rossz, de hidd el, nem egy nagy durranás. Én biztos nem alakíttatnám át, simán meglennék a digit nélkül is (mondjuk igénytelen egy állat vagyok :D )

Link to comment
Megosztás:

Kaptam ajándékba klímatisztító spray-t, az a habos-befújós fajta. A kérdésem az lenne,

hogy mire kell figyelni, hogy ne áztassam el a biztosíték táblát, vagy más elektronikát.

Egyáltalán hogyan kellene használnom?

A bal, és középső oldali szellőzőbe ne fújj sokat mert akkor a biztitáblába, és a rádióba folyik a cucc...

Érdemes kivenni a pollenszűrőt, és a hőcserélőt jól befújni, mert ha gombás, akkor ott van a gócpont. Kiveszed a szűrőt, s benyúlsz. Ott lehet érezni a hőcserélőt.

Link to comment
Megosztás:

A bal, és középső oldali szellőzőbe ne fújj sokat mert akkor a biztitáblába, és a rádióba folyik a cucc...

Érdemes kivenni a pollenszűrőt, és a hőcserélőt jól befújni, mert ha gombás, akkor ott van a gócpont. Kiveszed a szűrőt, s benyúlsz. Ott lehet érezni a hőcserélőt.

Befújás után gondolom járatni kell a motort, a klímát be kell kapcsolni közben, vagy csak elég a ventilátort bekapcsolni,

Link to comment
Megosztás:

Befújás után gondolom járatni kell a motort, a klímát be kell kapcsolni közben, vagy csak elég a ventilátort bekapcsolni,

Nekem azt írta a doboz, hogy 20 percig hagyni kell amíg hat a szer, majd át kell szellőztetni a rendszert...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az mitől lehet, hogy bekapcsolt klímánál kb 3000-es fordulat felett nagyon csúnya hangja van az autónak?

Kerregő surlódó hang, fordulat számmal arányos intenzitással jelentkezik.

Több Astrában nincs ilyen hang, próbáltam.

Ha kikapcsolom a klímát csönd lesz megint.

Link to comment
Megosztás:

a klimakomresszor búgni szokott. a tiedben ez normális, mert egy nagy teljesítményü kompresszort szereltek bele.

meg lehet próbálni lefejteni a gázt, és a megfelelő mennyiségü olajat tenni bele, max picit csöndesebb lesz......

Köszi! A kompresszor teljesítménye évjárat függő? Mert szülőknek 2004-es Classic 2 és az teljesen halk.

Link to comment
Megosztás:

a klimakomresszor búgni szokott. a tiedben ez normális, mert egy nagy teljesítményü kompresszort szereltek bele.

meg lehet próbálni lefejteni a gázt, és a megfelelő mennyiségü olajat tenni bele, max picit csöndesebb lesz......

Az enyémnek is elég moslék hangja van.

Mennyibe fáj egy ilyen olajcsere? ( mert ha jól tudom ezt is cserélni kel időnként, ugye?)

Link to comment
Megosztás:

A bal, és középső oldali szellőzőbe ne fújj sokat mert akkor a biztitáblába, és a rádióba folyik a cucc...

Érdemes kivenni Ki kell venni a pollenszűrőt, és a hőcserélőt jól befújni, mert ha gombás, akkor ott van a gócpont. Kiveszed a szűrőt, s benyúlsz. Ott lehet érezni a hőcserélőt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Túl vagyok egy utólagos klíma beszerelésen, de akadt egy kis problémám. A szerelő úgy oldotta meg az elektromos részét a dolognak, hogy a klíma bekapcsolásakor egy relé ad delejt a kompresszornak és egy másik a ventiknek (2 ventillátoros lett a cucc). Ezzel csak az a probléma, hogy az ECU nem tud semmit a dologról, és nem emeli meg a fordulatot bekapcsoláskor, csak próbál kompenzálni a hirtelen jött nagy terhelés hatására... (pl. amikor kinyomom a kuplungot menet közben a fordulat kb 650rpm-re esik le, majd onnan ugrik vissza alapjárat közelébe.) Szerintem ez nem egészséges... Nincs valakinek valami tippje, hogyan tudnám orvosolni a problémát?

Vajon működne az, hogy egy harmadik relé az ECU-nak küldene egy jelet, hogy a klíma bekapcsolt? Tudja esetleg valaki 2002-es Z12XE motorvezérlőben mit, hol kéne bekötni ebben az esetben?

Tacso

Link to comment
Megosztás:

Ja, van egy caravan, meg egy 5 ajtós.

De egyiknek sem olyan hangos a kompri, mint nekem.

Igaz, azok 2008-asok, meg az 5ajtósban még csak 40e van.

Szerelés nélkül lehet látni a kompresszor típusát? Ha igen akkor összehasonlítanám különböző van-e a vizsgált autókban....

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.