Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Légkondicionáló rendszer (klíma) és fűtőrendszer


Qpack

Recommended Posts

Tudtok Debrecenben valami jól dolgozó,megbízható stb... klímást?Mennyi volt a művelet?

Lassan nekem is fel kell töltetni,már nem fúj annyira hideget .

Tavaly a klímahűtő csere után a Debrecen köntösgátsoron lévő műhelyben töltötték fel a klímát, azt hiszem az 8000 volt. Most a Zelemér utcára vittem Nagy laci bácsihoz a Bosch Car szervízbe, itt 10000-be került a feltöltés. Laci bácsi mondta azt, amit korábban írtam.

Link to comment
Megosztás:

Én az Óvoda utcára vittem tavaly. Asszem3-4e körül volt a feltöltés, ezért sokallom a8-9e-t.

Még meg is festette a gyerek a gázt, hogy két hét múlva uv lámpával kiderítse hol folyik.

Ja, és ezt ingyér...

Itt az ovodán be kell jelentkezni vagy ilyesmi esetleg telefonszámod nincs?

Link to comment
Megosztás:

Hurrá! Még működik a klímám. Itthoni hőfokellenőrzés 5km városi út után, alapjáraton, nem hitelesített mérőeszközzel(szobahőmérő), középső levegőkilépőnél 2-es ventillátorfokozattal 6 Celsius fok. Tehát ha nem is teljesen, de megdőlni látszik az a tévhit, hogy ha a klíma ősztől-tavaszig nincs használva ill. néha bekapcsolva, esetleg huzamosabb ideig nincs gázzal feltöltve(nálam 6 hónapig, előző tulajnál nem tudom meddig),az nem feltétlenül fogja elengedni a gázt. Igaz, hosszú még a szezon, de hátha az enyém kivétel. A kivételek meg ugye ....... Mindezektől függetlenül a klímások nem dicsérik agyon a G klímáját. Ha meghibásodásom lesz, azt is megosztom veletek. :D

Link to comment
Megosztás:

Hurrá! Még működik a klímám. Itthoni hőfokellenőrzés 5km városi út után, alapjáraton, nem hitelesített mérőeszközzel(szobahőmérő), középső levegőkilépőnél 2-es ventillátorfokozattal 6 Celsius fok. Tehát ha nem is teljesen, de megdőlni látszik az a tévhit, hogy ha a klíma ősztől-tavaszig nincs használva ill. néha bekapcsolva, esetleg huzamosabb ideig nincs gázzal feltöltve(nálam 6 hónapig, előző tulajnál nem tudom meddig),az nem feltétlenül fogja elengedni a gázt. Igaz, hosszú még a szezon, de hátha az enyém kivétel. A kivételek meg ugye ....... Mindezektől függetlenül a klímások nem dicsérik agyon a G klímáját. Ha meghibásodásom lesz, azt is megosztom veletek. :D

Tévhit 1., A gáz akármit is csinálsz szökik. A mértéke nem mindegy. Új autónál jó esetben 6 évig is eltarthat, mire észrevehető lesz. Utána már nem ritka, hogy 1-2 évente rá kell tölteni. A töltetből kb. 20%/év fogyhat. Onnét nagyjavítás.

Tévhit 2., Nem azért kell télen is megjáratni a légkondit, hogy ne szökjön el a gáz, hanem a kenés miatt, melyet a benne levő spec. olaj biztosít. Ez "csak" közvetve hat a hűtőközeg mennyiségének csökkenésére. A lényeg, hogy ne száradjon ki a rendszer!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Normális dolog hogy a klíma miatt a ventillátor csak egyszer egyszer kapcsol be és nem megy folyamatosan?Lehet valamelyik állása beégett.Egy ventis behr klímás az autó.

nekem sem megy mindig a ventilátor új kora óta, csak mikor szükség van rá. :D

Link to comment
Megosztás:

nekem sem megy mindig a ventilátor új kora óta, csak mikor szükség van rá. :D

Ez így helyes 12 Bar nál indul el az első fokozat. A baj itt csak az hogy ebben a melegben az R134a típusú gáznak ha jó a töltési mennyisége és megy a klíma akkor simán 12 bar fölött kell lennie. Tehát az első fokozatnak állandóan mennie kell, sőt már-már a másodiknak is illene főleg lassabb haladásnál városi tütymögés mellet.

Link to comment
Megosztás:

Ez így helyes 12 Bar nál indul el az első fokozat. A baj itt csak az hogy ebben a melegben az R134a típusú gáznak ha jó a töltési mennyisége és megy a klíma akkor simán 12 bar fölött kell lennie. Tehát az első fokozatnak állandóan mennie kell, sőt már-már a másodiknak is illene főleg lassabb haladásnál városi tütymögés mellet.

Csak olvasgatom itt a témát, de nem értem. Melyik ventilátornak kell mennie klímázás esetén? Az elől lévő hűtő ventilátornak? Annak van több fokozata is?

Link to comment
Megosztás:

Csak olvasgatom itt a témát, de nem értem. Melyik ventilátornak kell mennie klímázás esetén? Az elől lévő hűtő ventilátornak? Annak van több fokozata is?

Igen a "hűtő"(kondenzátor )előtti ventilátornak. Több féle klíma kiépítés létezik. Általában két ventilátor van egyik a klíma hűtő, másik eltolva hátulról a motor hűtő mögött. Ez az általános kiépítés. Ebben az esetben ha klímázunk akkor megy mind a motor mind a klíma hűtő ventilátora 1es fokozaton. Ha növekszik a gáz nyomása akkor a klíma hűtő ventie bekapcsol 2es fokozatba a motoré marad 1esen. Ha tovább nő a nyomás akkor indul a motor hűtőé is 2es en ha ez sem elég akkor kompri kuplung ki. Most vannak az új XEP-k abba már csak egy venti jutott. Lényegesen rosszabb hatásfokkal. Ugyanis csak a motor hűtő mögött van. Nyilván a klíma teljesítménye is kisebb. Ez az egy ventis megoldás is 2 fokozatú. Itt annyiból más hogy itt nincsen nyomás figyelés hanem az 1es fokozat kapásból indul, a 2es indul csak a nyomás szabályzóra. Ezek amiket leírok a benzines típusokra vonatkozik G dízelbe nincsen tapasztalat meg leírásom sem.

Link to comment
Megosztás:

Tévhit 1., A gáz akármit is csinálsz szökik. A mértéke nem mindegy. Új autónál jó esetben 6 évig is eltarthat, mire észrevehető lesz. Utána már nem ritka, hogy 1-2 évente rá kell tölteni. A töltetből kb. 20%/év fogyhat. Onnét nagyjavítás.

Tévhit 2., Nem azért kell télen is megjáratni a légkondit, hogy ne szökjön el a gáz, hanem a kenés miatt, melyet a benne levő spec. olaj biztosít. Ez "csak" közvetve hat a hűtőközeg mennyiségének csökkenésére. A lényeg, hogy ne száradjon ki a rendszer!

Ok. Elfogadom az érveidet. Nekem még csak ez az első klímás autóm, így nincs semmilyen tapasztalatom ebben a kérdésben. Családban viszont csak jókat hallok ezzel kapcsolatban.Pl.: Off Honda Civic "99, 1.4 egy tulaj. A hópihés gombon kívül még sohasem foglalkozott a klíma többi részével. De ez is csak 1 kivétel.

Link to comment
Megosztás:

Igen a "hűtő"(kondenzátor )előtti ventilátornak. Több féle klíma kiépítés létezik. Általában két ventilátor van egyik a klíma hűtő, másik eltolva hátulról a motor hűtő mögött. Ez az általános kiépítés. Ebben az esetben ha klímázunk akkor megy mind a motor mind a klíma hűtő ventilátora 1es fokozaton. Ha növekszik a gáz nyomása akkor a klíma hűtő ventie bekapcsol 2es fokozatba a motoré marad 1esen. Ha tovább nő a nyomás akkor indul a motor hűtőé is 2es en ha ez sem elég akkor kompri kuplung ki. Most vannak az új XEP-k abba már csak egy venti jutott. Lényegesen rosszabb hatásfokkal. Ugyanis csak a motor hűtő mögött van. Nyilván a klíma teljesítménye is kisebb. Ez az egy ventis megoldás is 2 fokozatú. Itt annyiból más hogy itt nincsen nyomás figyelés hanem az 1es fokozat kapásból indul, a 2es indul csak a nyomás szabályzóra. Ezek amiket leírok a benzines típusokra vonatkozik G dízelbe nincsen tapasztalat meg leírásom sem.

Köszi! :D

Link to comment
Megosztás:

Igen a "hűtő"(kondenzátor )előtti ventilátornak. Több féle klíma kiépítés létezik. Általában két ventilátor van egyik a klíma hűtő, másik eltolva hátulról a motor hűtő mögött. Ez az általános kiépítés. Ebben az esetben ha klímázunk akkor megy mind a motor mind a klíma hűtő ventilátora 1es fokozaton. Ha növekszik a gáz nyomása akkor a klíma hűtő ventie bekapcsol 2es fokozatba a motoré marad 1esen. Ha tovább nő a nyomás akkor indul a motor hűtőé is 2es en ha ez sem elég akkor kompri kuplung ki. Most vannak az új XEP-k abba már csak egy venti jutott. Lényegesen rosszabb hatásfokkal. Ugyanis csak a motor hűtő mögött van. Nyilván a klíma teljesítménye is kisebb. Ez az egy ventis megoldás is 2 fokozatú. Itt annyiból más hogy itt nincsen nyomás figyelés hanem az 1es fokozat kapásból indul, a 2es indul csak a nyomás szabályzóra. Ezek amiket leírok a benzines típusokra vonatkozik G dízelbe nincsen tapasztalat meg leírásom sem.

Most? :D Kb. 2001-2003-tól és üzemmódtól függetlenül 1 ventilátorosak.

Link to comment
Megosztás:

Most? :D Kb. 2001-2003-tól és üzemmódtól függetlenül 1 ventilátorosak.

XEP-t értsd úgy hogy CL2! Az egy ventis kiépítés jellemzően ezekre igaz. Bár klímás havertól hallottam hogy dízelekben van olyan ami nem CL2 mégis 1ventis. Mivel sajna nekem sosem volt dízelem ezért erről nincsen sem tapasztalatom sem leírásom.

Link to comment
Megosztás:

Most? :D Kb. 2001-2003-tól és üzemmódtól függetlenül 1 ventilátorosak.

XEP-t értsd úgy hogy CL2! Az egy ventis kiépítés jellemzően ezekre igaz. Bár klímás havertól hallottam hogy dízelekben van olyan ami nem CL2 mégis 1ventis. Mivel sajna nekem sosem volt dízelem ezért erről nincsen sem tapasztalatom sem leírásom.

Link to comment
Megosztás:

XEP-t értsd úgy hogy CL2! Az egy ventis kiépítés jellemzően ezekre igaz. Bár klímás havertól hallottam hogy dízelekben van olyan ami nem CL2 mégis 1ventis. Mivel sajna nekem sosem volt dízelem ezért erről nincsen sem tapasztalatom sem leírásom.

ezek mind hibás informáciok......

2002 szeptember után gyártott összes benzines motor 1 ventilátoros

az összes diesel 2 ventilátoros !

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Lenne egy olyan kérdésem, hogy benzines b omega digit klíma mennyire kompatibilis a 2.5 tds-el. Van egy bontásra szánt benzinesem abból szeretném átépíteni a Diesel-be az nem klímás mennyi az esélye, hogy elő van kábelezve?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 2005-ös merivám s a bajom az mint itt többektől is olvastam már, hogy kikapcsolás után a már említett büdös árad kifelé.

Napokban volt már használva klímatisztító "gránát" és a szűrő is cserélve volt de sajnos a szag még most is fenn áll.

Olvastam, hogy esetleg ahol lecsapódik a kondenzvíz ott sem ártana némi takarítás ?! :D

Ennél a típusnál jártas valaki, hogy még is merre lehet megtalálni?

Illetve még mik azok a turpisságok melyek elkövetése után biztosan eltűnik ez a bűz?

Köszönöm a segítségeteket előre is! :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.