Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Jajjajj!

Itt ugye raktál valamit a targonca villájára? :D

Egyszer emeltem meg így a cégest amikor egyszerűsíteni akartam a kerékcserét, oda is lett a küszöb... :)

persze ,van rajta fagerenda :D

a corsa-t is így csináltam,csak 4-4raklam volt alatta elég mókás volt :D

Elküldve

Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy tudnátok segíteni 2000-es évjáratú G Astra "A" tipusú BEHR klímás fűtőrendszer szerelésében? Az lenne a problémám, hogy a hűtőfolyadék elektromos elzárószelep nem nyit ki, csak kerreg, nincs fűtés.

Be lehet-e építeni a helyére olyan műanyag csőpárt, amelyiken az elzárószelep nincs rajt?

A cseréhez mennyire kell szétszedni a műszerfalat?

Kell még valamilyen alkatrész / tömítés?

Válaszotokat előre is köszönöm!

Elküldve
Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy tudnátok segíteni 2000-es évjáratú G Astra "A" tipusú BEHR klímás fűtőrendszer szerelésében? Az lenne a problémám, hogy a hűtőfolyadék elektromos elzárószelep nem nyit ki, csak kerreg, nincs fűtés.

Be lehet-e építeni a helyére olyan műanyag csőpárt, amelyiken az elzárószelep nincs rajt?

A cseréhez mennyire kell szétszedni a műszerfalat?

Kell még valamilyen alkatrész / tömítés?

Válaszotokat előre is köszönöm!

Már csak elzárószelep nélküli csőpárt lehet újonnan kapni, mivel sok volt a meghibásodás az elzáró-szelepes adapterrel. Bontóban is lehet találni, elvileg 2002 utánni Astrákban van ilyen műanyag adapter. Négy darab O gyűrű + szilikon zsír kell az adapter 4 végébe, ezt bármely csapágyboltban, márkakereskedésben be lehet szerezni. A középkonzolt kell kiszerelni, és onnan lehet hozzáférni, mondjuk elég szűkös a hely. A műszerfalat nem kell bántani. Aknából pedig ki kell tekerni a klíma-kondenzvíz kivezető cső felfogató csavarját (tűzfal motor felőli jobb alsó sarka), hogy le tudd venni az elzárószelep burkolatát, ami két félből van összeillesztve fém kapcsokkal.17176_1263684893.jpg

Elküldve

Szia Tamás!

Köszönöm szépen a segítséget!

Azt szeretném még megkérdezni, hogy a teljes középkonzolt ki kell venni (a fűtés-, ventilátorkapcsolót tartalmazó részt, rádiót, stb.) , vagy meg lehet bontani külön az alsó részt is?

  • 1 month later...
Elküldve

Volt egy kis klíma gondom nem rég és ígértem, ha megvan a gond mitől "párolog" el szépen a gáz a klímából akkor megosztom veletek.

A ludas a klímahűtő volt. Egész pontosan az alján volt valami kis lyukacska és ott szivárgott el szép lassan a gáz. Ezért volt az, hogy 2-3 héteig szépen hűtött aztán egyszer csak már annyira nem és a végén már semennyire.

Volt egy kis nyomáspróba rajta és ez mutatta meg a dolgot. Nem mondom nem volt olcsó dolog. Elsőre 40-45e forintos árat mondtak leszívással (a klímagázt :o ) hűtővel, cserével, feltöltéssel.

Egy kis utánna járás után meg volt 28e-ből azaz csak a k. hűtő árába került a többi baráti szívesség lett :D .

  • 2 weeks later...
Elküldve

Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy valaki találkozott-e hasonló problémával, és hogy mi lett a megoldás?:

Nyáron egy autópálya menet után (végig klímával) jött először elő a következő jelenség:

Ha be van kapcsolva a klíma, akkor ingadozik az alapjárat, néha még le is áll.

Akkor leállítottam, másnap semmi gond. Azóta használtam rövidebb időre a klímát, de semmi gond.

Most viszont bekapcsoltam (...hogy télen is legyen kenés...) és az első kereszteződésnél lefulladt. Majd indítás után ugyanaz mint nyáron.

Menet közben, illetve ha nem megy a klíma, akkor semmi gond. (csak alapjáraton klímával)

Gondolom nem úszom meg a klímást, de azért érdekelne a véleményetek, tapasztalataitok.!

Elküldve
Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy valaki találkozott-e hasonló problémával, és hogy mi lett a megoldás?:

Nyáron egy autópálya menet után (végig klímával) jött először elő a következő jelenség:

Ha be van kapcsolva a klíma, akkor ingadozik az alapjárat, néha még le is áll.

Akkor leállítottam, másnap semmi gond. Azóta használtam rövidebb időre a klímát, de semmi gond.

Most viszont bekapcsoltam (...hogy télen is legyen kenés...) és az első kereszteződésnél lefulladt. Majd indítás után ugyanaz mint nyáron.

Menet közben, illetve ha nem megy a klíma, akkor semmi gond. (csak alapjáraton klímával)

Gondolom nem úszom meg a klímást, de azért érdekelne a véleményetek, tapasztalataitok.!

Több mint valószínű hogy nem klíma gond. Több gond is lehet, lehet hogy ECU gond az is lehet hogy koszos a szívótorok. Hibakód nincsen tárolva? Melegen klíma nélkül gond nélkül indul?

Elküldve

Én is valami ilyesmire gondoltam...

Tudtommal klíma bekapcsolásakor a motorvezérlőnek meg kéne emelnie az alapjáratot, pontosan azért hogy ne fulladjon le a motor. Hogy ezért konkrétan mi felelős azt nem tudom, Calibránál egy relé csinálta.

Elküldve
Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy valaki találkozott-e hasonló problémával, és hogy mi lett a megoldás?:

Nyáron egy autópálya menet után (végig klímával) jött először elő a következő jelenség:

Ha be van kapcsolva a klíma, akkor ingadozik az alapjárat, néha még le is áll.

Akkor leállítottam, másnap semmi gond. Azóta használtam rövidebb időre a klímát, de semmi gond.

Most viszont bekapcsoltam (...hogy télen is legyen kenés...) és az első kereszteződésnél lefulladt. Majd indítás után ugyanaz mint nyáron.

Menet közben, illetve ha nem megy a klíma, akkor semmi gond. (csak alapjáraton klímával)

Gondolom nem úszom meg a klímást, de azért érdekelne a véleményetek, tapasztalataitok.!

Szerintem se a klíma a felelős. Az egy egyszerű önálló rendszer. Az ECU -ba csak apróságok miatt van bekötve (diagnosztizálhatóság, nem megfelelő nyomás miatt kompresszor kuplung tiltás, vagy egyes típusokon közös ventilátor a hűtővízzel.......... stb)

Szerintem valami bibi az alapjárat körül van, itt arra gondolok, hogy a megnövekedett terhelést kompenzálnia kellene.

Én azt vettem észre, hogy az alapjárati fordulatot csak akkor emeli a klíma, ha az áramfelvétel sok, és tartósan (el kell tartania a klíma kuplungot, külső, és belső ventilátorokat is, ami nem 1-2 Amper) Nekem mindkét autó nyáron, akkor is csak nagyon melegben (sokat megy a külső venti) emel alapjáratot. A fordulatemelés több típusnál is megfigyelhető. Mivel a kompresszornak nincs fordulatemelésre szüksége ezért én csak az áramfelvételre fognám. Amióta a Zafirán 140A generátor van a 100A helyett azóta nem emel fordulatot klímánál sem.

Fordulatszám ingadozást idézhet elő rossz fesz.szabályzó is. (nekem már ilyen is volt) Lámpákon nem látszik az ingadozás ilyenkor?? Én a klíma hibáját utolsó helyre tenném.

Elküldve
Sziasztok!

....

Ha be van kapcsolva a klíma, akkor ingadozik az alapjárat, néha még le is áll.

...

Köszi a válaszokat!!!

Nekem elsőre annyira egyértelmű volt hogy klíma: bekapcsolom ingadozik, kikapcsolom meg minden tökéletes.

De most hogy mondjátok, tényleg gyanús ...

Ma vagy holnap kicsit rá is méregetek, amire tudok..

Köszi!

Elküldve

Nálam így működik:

A klímakompresszor ki- és bekapcsolásakor korrigálja a terhelésváltozásból adódó fordulatszám csökkenést ill. emelkedést. Magyarul tartja alapjárati fordulatszámot. Ez a fordulatszámmérő mutatójának pillanatnyi kitérésein jól követhető.

Elküldve

Nem biztos,hogy a klímával minden rendben van :excl:

Például,egy korábbi BMW 3-as szériánál is voltak lefulladások,ha az előírtnál több anyag volt benne :(

Elküldve
Nem biztos,hogy a klímával minden rendben van :excl:

Például,egy korábbi BMW 3-as szériánál is voltak lefulladások,ha az előírtnál több anyag volt benne :(

G astránál is relé kapcsol egy + ot az ecu egy bemenetére (természetesen manuális klímánál). Számot azért nem irok mert nem tudok motorkódot ill ecu típust. Ha ez a pozitív jelen van akkor az ecu mint már irták pillanatnyi terhelésnél emeli a fordulatot de ez sok mindennek a függvénye. Az ECU a G astába klíma terén semmi mást nem figyel minthogy a klíma BE illetve KI van egy kapcsolva (feljebb már írtam hogy hogyan teszi ezt) A lefulladásokkal már csak azért is nem értek egyet hogy a klímát hozzuk ide mert ugyanis a klíma kuplungot az ECU kapcsolja az alábbi feltételek szerint:1. amit már irtam hogy megjött a + a megadott bemenetre (azaz bekapcsoltuk a klímát) 2. a motor pillanatnyi ford száma nagyobb mint 750 és nem nagyobb mint 3500 (ez utóbbi a klíma visco kuplung kímélése miatt van) 4. a nyomáskapcsoló 1. ill 2. fokozata sem aktív. 5. megvan a minimális üzemi nyomás. Kikapcsolás következik be ECU oldalról az alábbi okok miatt. 1. a már említett bemeneten megszűnik a fesz (pl. üzemszerűen kikapcsoljuk) 2. ha hirtelen padlógázt nyomunk (itt van különbség az Xes és Z-s motoroknál) 3. Illetve ha hirtelen leesik a motor ford száma az ominózus 700alá (ez lehet hirtlen kikuplungolás eredménye de lehet akár amiatt is mert nem kap elég anyagot). Tehát akkor az utóbbi pontból kiderül, hogy ha elkezd fuldokolni a motor egyből old a visco kuplung amíg helyre nem áll az állapot. Hozzáteszem ezek egy jól működő ECU ra érvényesek és gyári beépítésű manuális klímákra!!

Elküldve
G astránál is relé kapcsol egy + ot az ecu egy bemenetére (természetesen manuális klímánál). Számot azért nem irok mert nem tudok motorkódot ill ecu típust. Ha ez a pozitív jelen van akkor az ecu mint már irták pillanatnyi terhelésnél emeli a fordulatot de ez sok mindennek a függvénye. Az ECU a G astába klíma terén semmi mást nem figyel minthogy a klíma BE illetve KI van egy kapcsolva.........

Ez szép volt!

Egyszerű és érthető!

Nem hiába mondták nagyjaink, hogy a: "Tudás hatalom!"

Elküldve
G astránál is relé kapcsol egy + ot az ecu egy bemenetére (természetesen manuális klímánál). Számot azért nem irok mert nem tudok motorkódot ill ecu típust. Ha ez a pozitív jelen van akkor az ecu mint már irták pillanatnyi terhelésnél emeli a fordulatot de ez sok mindennek a függvénye. Az ECU a G astába klíma terén semmi mást nem figyel minthogy a klíma BE illetve KI van egy kapcsolva (feljebb már írtam hogy hogyan teszi ezt) A lefulladásokkal már csak azért is nem értek egyet hogy a klímát hozzuk ide mert ugyanis a klíma kuplungot az ECU kapcsolja az alábbi feltételek szerint:1. amit már irtam hogy megjött a + a megadott bemenetre (azaz bekapcsoltuk a klímát) 2. a motor pillanatnyi ford száma nagyobb mint 750 és nem nagyobb mint 3500 (ez utóbbi a klíma visco kuplung kímélése miatt van) 4. a nyomáskapcsoló 1. ill 2. fokozata sem aktív. 5. megvan a minimális üzemi nyomás. Kikapcsolás következik be ECU oldalról az alábbi okok miatt. 1. a már említett bemeneten megszűnik a fesz (pl. üzemszerűen kikapcsoljuk) 2. ha hirtelen padlógázt nyomunk (itt van különbség az Xes és Z-s motoroknál) 3. Illetve ha hirtelen leesik a motor ford száma az ominózus 700alá (ez lehet hirtlen kikuplungolás eredménye de lehet akár amiatt is mert nem kap elég anyagot). Tehát akkor az utóbbi pontból kiderül, hogy ha elkezd fuldokolni a motor egyből old a visco kuplung amíg helyre nem áll az állapot. Hozzáteszem ezek egy jól működő ECU ra érvényesek és gyári beépítésű manuális klímákra!!

Ezzel azért vitatkoznék.

A) rossz az ecum. (kétlem új korában sem csinálta, minden előzésnél ki kellett kapcsolni)

:( más fogalmaink vannak (ECU és én) a hirtelen gázadásról. (jobban és gyorsabban már nem tudom benyomni a pedált, ha megteszem kiszakad a padlólemez.)

C) a Z-s motorok ezt nem tudják, és akkor nem is kételkedem, bár ez akkor visszafejlődés lenne

D) egyéb, éspedig

u.i. bocs, mostanában sok kérdőívet kellett összeraknom :excl:

Elküldve

Ez mondjuk engem is érdekelne hogy konkrétan hogyan is van hogy kikapcsol hirtelen padlógáznál, mert én még ilyet nem tapasztaltam.

És tényleg nem kötekedni akarok, de azt is furcsállom hogy 3500 1/min felett nem lehet bekapcsolni a klímát. Mondjuk még nem próbáltam, de meg fogom nézni.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.