Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Légkondicionáló rendszer (klíma) és fűtőrendszer


Qpack

Recommended Posts

na megint csak nektek.

Lebontottam a víz kivezetőt

persze semmi rendellenest nem találtam

egy pár kép:

DSC03440_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

DSC03437_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

DSC03436_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

DSC03434_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy tudnátok segíteni 2000-es évjáratú G Astra "A" tipusú BEHR klímás fűtőrendszer szerelésében? Az lenne a problémám, hogy a hűtőfolyadék elektromos elzárószelep nem nyit ki, csak kerreg, nincs fűtés.

Be lehet-e építeni a helyére olyan műanyag csőpárt, amelyiken az elzárószelep nincs rajt?

A cseréhez mennyire kell szétszedni a műszerfalat?

Kell még valamilyen alkatrész / tömítés?

Válaszotokat előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy tudnátok segíteni 2000-es évjáratú G Astra "A" tipusú BEHR klímás fűtőrendszer szerelésében? Az lenne a problémám, hogy a hűtőfolyadék elektromos elzárószelep nem nyit ki, csak kerreg, nincs fűtés.

Be lehet-e építeni a helyére olyan műanyag csőpárt, amelyiken az elzárószelep nincs rajt?

A cseréhez mennyire kell szétszedni a műszerfalat?

Kell még valamilyen alkatrész / tömítés?

Válaszotokat előre is köszönöm!

Már csak elzárószelep nélküli csőpárt lehet újonnan kapni, mivel sok volt a meghibásodás az elzáró-szelepes adapterrel. Bontóban is lehet találni, elvileg 2002 utánni Astrákban van ilyen műanyag adapter. Négy darab O gyűrű + szilikon zsír kell az adapter 4 végébe, ezt bármely csapágyboltban, márkakereskedésben be lehet szerezni. A középkonzolt kell kiszerelni, és onnan lehet hozzáférni, mondjuk elég szűkös a hely. A műszerfalat nem kell bántani. Aknából pedig ki kell tekerni a klíma-kondenzvíz kivezető cső felfogató csavarját (tűzfal motor felőli jobb alsó sarka), hogy le tudd venni az elzárószelep burkolatát, ami két félből van összeillesztve fém kapcsokkal.17176_1263684893.jpg

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Volt egy kis klíma gondom nem rég és ígértem, ha megvan a gond mitől "párolog" el szépen a gáz a klímából akkor megosztom veletek.

A ludas a klímahűtő volt. Egész pontosan az alján volt valami kis lyukacska és ott szivárgott el szép lassan a gáz. Ezért volt az, hogy 2-3 héteig szépen hűtött aztán egyszer csak már annyira nem és a végén már semennyire.

Volt egy kis nyomáspróba rajta és ez mutatta meg a dolgot. Nem mondom nem volt olcsó dolog. Elsőre 40-45e forintos árat mondtak leszívással (a klímagázt :o ) hűtővel, cserével, feltöltéssel.

Egy kis utánna járás után meg volt 28e-ből azaz csak a k. hűtő árába került a többi baráti szívesség lett :D .

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy valaki találkozott-e hasonló problémával, és hogy mi lett a megoldás?:

Nyáron egy autópálya menet után (végig klímával) jött először elő a következő jelenség:

Ha be van kapcsolva a klíma, akkor ingadozik az alapjárat, néha még le is áll.

Akkor leállítottam, másnap semmi gond. Azóta használtam rövidebb időre a klímát, de semmi gond.

Most viszont bekapcsoltam (...hogy télen is legyen kenés...) és az első kereszteződésnél lefulladt. Majd indítás után ugyanaz mint nyáron.

Menet közben, illetve ha nem megy a klíma, akkor semmi gond. (csak alapjáraton klímával)

Gondolom nem úszom meg a klímást, de azért érdekelne a véleményetek, tapasztalataitok.!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy valaki találkozott-e hasonló problémával, és hogy mi lett a megoldás?:

Nyáron egy autópálya menet után (végig klímával) jött először elő a következő jelenség:

Ha be van kapcsolva a klíma, akkor ingadozik az alapjárat, néha még le is áll.

Akkor leállítottam, másnap semmi gond. Azóta használtam rövidebb időre a klímát, de semmi gond.

Most viszont bekapcsoltam (...hogy télen is legyen kenés...) és az első kereszteződésnél lefulladt. Majd indítás után ugyanaz mint nyáron.

Menet közben, illetve ha nem megy a klíma, akkor semmi gond. (csak alapjáraton klímával)

Gondolom nem úszom meg a klímást, de azért érdekelne a véleményetek, tapasztalataitok.!

Több mint valószínű hogy nem klíma gond. Több gond is lehet, lehet hogy ECU gond az is lehet hogy koszos a szívótorok. Hibakód nincsen tárolva? Melegen klíma nélkül gond nélkül indul?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy valaki találkozott-e hasonló problémával, és hogy mi lett a megoldás?:

Nyáron egy autópálya menet után (végig klímával) jött először elő a következő jelenség:

Ha be van kapcsolva a klíma, akkor ingadozik az alapjárat, néha még le is áll.

Akkor leállítottam, másnap semmi gond. Azóta használtam rövidebb időre a klímát, de semmi gond.

Most viszont bekapcsoltam (...hogy télen is legyen kenés...) és az első kereszteződésnél lefulladt. Majd indítás után ugyanaz mint nyáron.

Menet közben, illetve ha nem megy a klíma, akkor semmi gond. (csak alapjáraton klímával)

Gondolom nem úszom meg a klímást, de azért érdekelne a véleményetek, tapasztalataitok.!

Szerintem se a klíma a felelős. Az egy egyszerű önálló rendszer. Az ECU -ba csak apróságok miatt van bekötve (diagnosztizálhatóság, nem megfelelő nyomás miatt kompresszor kuplung tiltás, vagy egyes típusokon közös ventilátor a hűtővízzel.......... stb)

Szerintem valami bibi az alapjárat körül van, itt arra gondolok, hogy a megnövekedett terhelést kompenzálnia kellene.

Én azt vettem észre, hogy az alapjárati fordulatot csak akkor emeli a klíma, ha az áramfelvétel sok, és tartósan (el kell tartania a klíma kuplungot, külső, és belső ventilátorokat is, ami nem 1-2 Amper) Nekem mindkét autó nyáron, akkor is csak nagyon melegben (sokat megy a külső venti) emel alapjáratot. A fordulatemelés több típusnál is megfigyelhető. Mivel a kompresszornak nincs fordulatemelésre szüksége ezért én csak az áramfelvételre fognám. Amióta a Zafirán 140A generátor van a 100A helyett azóta nem emel fordulatot klímánál sem.

Fordulatszám ingadozást idézhet elő rossz fesz.szabályzó is. (nekem már ilyen is volt) Lámpákon nem látszik az ingadozás ilyenkor?? Én a klíma hibáját utolsó helyre tenném.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

....

Ha be van kapcsolva a klíma, akkor ingadozik az alapjárat, néha még le is áll.

...

Köszi a válaszokat!!!

Nekem elsőre annyira egyértelmű volt hogy klíma: bekapcsolom ingadozik, kikapcsolom meg minden tökéletes.

De most hogy mondjátok, tényleg gyanús ...

Ma vagy holnap kicsit rá is méregetek, amire tudok..

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Nálam így működik:

A klímakompresszor ki- és bekapcsolásakor korrigálja a terhelésváltozásból adódó fordulatszám csökkenést ill. emelkedést. Magyarul tartja alapjárati fordulatszámot. Ez a fordulatszámmérő mutatójának pillanatnyi kitérésein jól követhető.

Link to comment
Megosztás:

Nem biztos,hogy a klímával minden rendben van :excl:

Például,egy korábbi BMW 3-as szériánál is voltak lefulladások,ha az előírtnál több anyag volt benne :(

G astránál is relé kapcsol egy + ot az ecu egy bemenetére (természetesen manuális klímánál). Számot azért nem irok mert nem tudok motorkódot ill ecu típust. Ha ez a pozitív jelen van akkor az ecu mint már irták pillanatnyi terhelésnél emeli a fordulatot de ez sok mindennek a függvénye. Az ECU a G astába klíma terén semmi mást nem figyel minthogy a klíma BE illetve KI van egy kapcsolva (feljebb már írtam hogy hogyan teszi ezt) A lefulladásokkal már csak azért is nem értek egyet hogy a klímát hozzuk ide mert ugyanis a klíma kuplungot az ECU kapcsolja az alábbi feltételek szerint:1. amit már irtam hogy megjött a + a megadott bemenetre (azaz bekapcsoltuk a klímát) 2. a motor pillanatnyi ford száma nagyobb mint 750 és nem nagyobb mint 3500 (ez utóbbi a klíma visco kuplung kímélése miatt van) 4. a nyomáskapcsoló 1. ill 2. fokozata sem aktív. 5. megvan a minimális üzemi nyomás. Kikapcsolás következik be ECU oldalról az alábbi okok miatt. 1. a már említett bemeneten megszűnik a fesz (pl. üzemszerűen kikapcsoljuk) 2. ha hirtelen padlógázt nyomunk (itt van különbség az Xes és Z-s motoroknál) 3. Illetve ha hirtelen leesik a motor ford száma az ominózus 700alá (ez lehet hirtlen kikuplungolás eredménye de lehet akár amiatt is mert nem kap elég anyagot). Tehát akkor az utóbbi pontból kiderül, hogy ha elkezd fuldokolni a motor egyből old a visco kuplung amíg helyre nem áll az állapot. Hozzáteszem ezek egy jól működő ECU ra érvényesek és gyári beépítésű manuális klímákra!!

Link to comment
Megosztás:

G astránál is relé kapcsol egy + ot az ecu egy bemenetére (természetesen manuális klímánál). Számot azért nem irok mert nem tudok motorkódot ill ecu típust. Ha ez a pozitív jelen van akkor az ecu mint már irták pillanatnyi terhelésnél emeli a fordulatot de ez sok mindennek a függvénye. Az ECU a G astába klíma terén semmi mást nem figyel minthogy a klíma BE illetve KI van egy kapcsolva.........

Ez szép volt!

Egyszerű és érthető!

Nem hiába mondták nagyjaink, hogy a: "Tudás hatalom!"

Link to comment
Megosztás:

G astránál is relé kapcsol egy + ot az ecu egy bemenetére (természetesen manuális klímánál). Számot azért nem irok mert nem tudok motorkódot ill ecu típust. Ha ez a pozitív jelen van akkor az ecu mint már irták pillanatnyi terhelésnél emeli a fordulatot de ez sok mindennek a függvénye. Az ECU a G astába klíma terén semmi mást nem figyel minthogy a klíma BE illetve KI van egy kapcsolva (feljebb már írtam hogy hogyan teszi ezt) A lefulladásokkal már csak azért is nem értek egyet hogy a klímát hozzuk ide mert ugyanis a klíma kuplungot az ECU kapcsolja az alábbi feltételek szerint:1. amit már irtam hogy megjött a + a megadott bemenetre (azaz bekapcsoltuk a klímát) 2. a motor pillanatnyi ford száma nagyobb mint 750 és nem nagyobb mint 3500 (ez utóbbi a klíma visco kuplung kímélése miatt van) 4. a nyomáskapcsoló 1. ill 2. fokozata sem aktív. 5. megvan a minimális üzemi nyomás. Kikapcsolás következik be ECU oldalról az alábbi okok miatt. 1. a már említett bemeneten megszűnik a fesz (pl. üzemszerűen kikapcsoljuk) 2. ha hirtelen padlógázt nyomunk (itt van különbség az Xes és Z-s motoroknál) 3. Illetve ha hirtelen leesik a motor ford száma az ominózus 700alá (ez lehet hirtlen kikuplungolás eredménye de lehet akár amiatt is mert nem kap elég anyagot). Tehát akkor az utóbbi pontból kiderül, hogy ha elkezd fuldokolni a motor egyből old a visco kuplung amíg helyre nem áll az állapot. Hozzáteszem ezek egy jól működő ECU ra érvényesek és gyári beépítésű manuális klímákra!!

Ezzel azért vitatkoznék.

A) rossz az ecum. (kétlem új korában sem csinálta, minden előzésnél ki kellett kapcsolni)

:( más fogalmaink vannak (ECU és én) a hirtelen gázadásról. (jobban és gyorsabban már nem tudom benyomni a pedált, ha megteszem kiszakad a padlólemez.)

C) a Z-s motorok ezt nem tudják, és akkor nem is kételkedem, bár ez akkor visszafejlődés lenne

D) egyéb, éspedig

u.i. bocs, mostanában sok kérdőívet kellett összeraknom :excl:

Link to comment
Megosztás:

Ez mondjuk engem is érdekelne hogy konkrétan hogyan is van hogy kikapcsol hirtelen padlógáznál, mert én még ilyet nem tapasztaltam.

És tényleg nem kötekedni akarok, de azt is furcsállom hogy 3500 1/min felett nem lehet bekapcsolni a klímát. Mondjuk még nem próbáltam, de meg fogom nézni.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.