Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Légkondicionáló rendszer (klíma) és fűtőrendszer


Qpack

Recommended Posts

Sziasztok,

Nem tud valaki Kispest környékén egy megbízható klímást? Minden bizonnyal tölteni kellene a rendszerembe.

Nem feltétlenül az olcsóság a lényeg, hanem legyen megbízható és értsen hozzá. (Inkább egyszer fizetek ki kicsivel többet, mint 3* hordjam az autót mindig máshoz)

Előre is köszönöm a segítséget

(Astra G Caravan 1.4-es Njoy)

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Lehet volt már, sőt biztos csak én nem láttam.

Anyós és vezető oldali ülés alatt klíma használata után csepeg a víz. Ha megállok valahol klíma ki. Majd mikor beülök klíma be, és párás lesz a szélvédőm, ráadásul meleg dohos víz szag van. Pollen lett cserélve.

Valószínű a csepegő víz nem tud lefolyni. Nincs valakinek dokumentációja képekben, hol keressem hol nézzem, hol tisztítsam.

Tisztításhoz habos cuccot vettem, az elég jó lett. Arra figyeljetek, hogy ha a szellőzőkbe is fújtok, várjátok meg míg kiszárad!

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Lehet volt már, sőt biztos csak én nem láttam.

Anyós és vezető oldali ülés alatt klíma használata után csepeg a víz. Ha megállok valahol klíma ki. Majd mikor beülök klíma be, és párás lesz a szélvédőm, ráadásul meleg dohos víz szag van. Pollen lett cserélve.

Valószínű a csepegő víz nem tud lefolyni. Nincs valakinek dokumentációja képekben, hol keressem hol nézzem, hol tisztítsam.

Tisztításhoz habos cuccot vettem, az elég jó lett. Arra figyeljetek, hogy ha a szellőzőkbe is fújtok, várjátok meg míg kiszárad!

A kondenzvíz elvezető van elzáródva (talán elgombásodva). A kivezetéshez leginkább aknából férsz hozzá, ha jól emlékszem pont az első kereszttartóra vezetné rá a vizet.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Lehet volt már, sőt biztos csak én nem láttam.

Anyós és vezető oldali ülés alatt klíma használata után csepeg a víz. Ha megállok valahol klíma ki. Majd mikor beülök klíma be, és párás lesz a szélvédőm, ráadásul meleg dohos víz szag van. Pollen lett cserélve.

Valószínű a csepegő víz nem tud lefolyni. Nincs valakinek dokumentációja képekben, hol keressem hol nézzem, hol tisztítsam.

Tisztításhoz habos cuccot vettem, az elég jó lett. Arra figyeljetek, hogy ha a szellőzőkbe is fújtok, várjátok meg míg kiszárad!

Alámész, és középtájt olyan 3-4 cm-es pipa alakú fekete csövet keress a tűzfalon.

Ebbe kell óvatosan dróttal belepiszkálni, míg nem kezd el kifolyni a kondenzvíz...

Tisztításról: tegnap junixos sprét vettem, mert már nagyon büdös a klímám, ilyet még nem használtam, úgyhogy kiváncsi leszek az eredményre!

Link to comment
Megosztás:

Alámész, és középtájt olyan 3-4 cm-es pipa alakú fekete csövet keress a tűzfalon.

Ebbe kell óvatosan dróttal belepiszkálni, míg nem kezd el kifolyni a kondenzvíz...

Tisztításról: tegnap junixos sprét vettem, mert már nagyon büdös a klímám, ilyet még nem használtam, úgyhogy kiváncsi leszek az eredményre!

1x vettem azt hiszem motip volt, de van másba is. Felrázod, hátsó ülés előre húz. előre dönt, ülés mögé lábtérbe behelyez. Cuccot élesít, akkor az elkezdi fújni a tartalmát ki magából. Járó motor, klíma, pofába és lábra, belső levegő keringetés. Menjen addig amíg a flakon ki nem leheli minden tartalmát. Aztán még 5- percig járasd üresen az utasteret.

Utána egy szellőztetés és kész.

Ezt a csövet megnézem, de ha lehet egy kép jó lenne........

Link to comment
Megosztás:

1x vettem azt hiszem motip volt, de van másba is. Felrázod, hátsó ülés előre húz. előre dönt, ülés mögé lábtérbe behelyez. Cuccot élesít, akkor az elkezdi fújni a tartalmát ki magából. Járó motor, klíma, pofába és lábra, belső levegő keringetés. Menjen addig amíg a flakon ki nem leheli minden tartalmát. Aztán még 5- percig járasd üresen az utasteret.

Utána egy szellőztetés és kész.

Ezt a csövet megnézem, de ha lehet egy kép jó lenne........

Az a patronos, nálam nem vált be (motip se, loctite sem).

Link to comment
Megosztás:

Alámész, és középtájt olyan 3-4 cm-es pipa alakú fekete csövet keress a tűzfalon.

Ebbe kell óvatosan dróttal belepiszkálni, míg nem kezd el kifolyni a kondenzvíz...

Tisztításról: tegnap junixos sprét vettem, mert már nagyon büdös a klímám, ilyet még nem használtam, úgyhogy kiváncsi leszek az eredményre!

Én is azt vettem, nagy mértékben csökkent a büdös, de még néha van. Ezért aszem lehet én is megnézem azt a kondenzvíz kivezetést. Csak találjam meg. Se aknám sincs, se nem tudom felemelni.

Link to comment
Megosztás:

Én is azt vettem, nagy mértékben csökkent a büdös, de még néha van. Ezért aszem lehet én is megnézem azt a kondenzvíz kivezetést. Csak találjam meg. Se aknám sincs, se nem tudom felemelni.

Ha felemeled úgy neccesebb megtalálni, aknából simán megvan, pláne, hogy más ilyen holmi azon a tájékon nemnagyon van (kár, hogy nem fényképeztem le a múltkor, mikor oilt cseréltem).

A tisztítást meg a problémás területre összpontosítva akarom megoldani.. pollensz. ki, nőgyógyász kéz előszed, aztán hosszúcsövecske bevezet és amannyire lehet a radiátorra sprickol+a légjáratokba is picinyt, óvatosan.

Aztán már csak várni kell egy fél órát és utána indítani a klímát.

Ha esetleg még büdös marad akkor ezt megismétlem takár többször is (mivel a flakonon az van, hogy egy tisztításra 20%-át kell felhasználni az anyagnak).

Link to comment
Megosztás:

Ha felemeled úgy neccesebb megtalálni, aknából simán megvan, pláne, hogy más ilyen holmi azon a tájékon nemnagyon van (kár, hogy nem fényképeztem le a múltkor, mikor oilt cseréltem).

A tisztítást meg a problémás területre összpontosítva akarom megoldani.. pollensz. ki, nőgyógyász kéz előszed, aztán hosszúcsövecske bevezet és amannyire lehet a radiátorra sprickol+a légjáratokba is picinyt, óvatosan.

Aztán már csak várni kell egy fél órát és utána indítani a klímát.

Ha esetleg még büdös marad akkor ezt megismétlem takár többször is (mivel a flakonon az van, hogy egy tisztításra 20%-át kell felhasználni az anyagnak).

Sztem használni fog, nekem előtte nagyon büdös volt. Akkor jelentkezett a szag, amikor kikapcsoltam a klímát, s rá 1-2 percre.

Alá szoktam bújni az autónak, amikor olajat cserélek akkor is.

Link to comment
Megosztás:

Sztem használni fog, nekem előtte nagyon büdös volt. Akkor jelentkezett a szag, amikor kikapcsoltam a klímát, s rá 1-2 percre.

Alá szoktam bújni az autónak, amikor olajat cserélek akkor is.

Nem rég alámásztam, megnéztem, nincs nálam eltömődve. Egy X profilú kifolyója van...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Nem tud valaki Kispest környékén egy megbízható klímást? Minden bizonnyal tölteni kellene a rendszerembe.

Nem feltétlenül az olcsóság a lényeg, hanem legyen megbízható és értsen hozzá. (Inkább egyszer fizetek ki kicsivel többet, mint 3* hordjam az autót mindig máshoz)

Előre is köszönöm a segítséget

(Astra G Caravan 1.4-es Njoy)

menj WESSZ-hez Törökbálintra ö csinál ilyesmiket.

Link to comment
Megosztás:

túl sokat klímáztál és nincs fagyás védelmed szerintem...valamint a pollenszűrő ház fedele nem jól zár...ott jöhetett ki... :rolleyes:

Bejött a tipped ! <_< Köszi!

Nem zárt jól a pollenszűrő ajtaja,ott cseppent néha a víz.Visszaraktam rendesen

és most már alul a kivezetőcsövön jön a víz!Olyan mennyiségben mint még soha!! -_-

A haverom C Corsáját is megjavítottuk,ha már az aknán voltunk,neki a kivezetőcső volt eltömődve

és a jobb első ülésnél tocsogott a kárpitja!

Mostmár csak azt kérdezném,hogy mi van azzal a fagyásvédelemmel???

Link to comment
Megosztás:

Bejött a tipped ! :rolleyes: Köszi!

Nem zárt jól a pollenszűrő ajtaja,ott cseppent néha a víz.Visszaraktam rendesen

és most már alul a kivezetőcsövön jön a víz!Olyan mennyiségben mint még soha!! <_<

A haverom C Corsáját is megjavítottuk,ha már az aknán voltunk,neki a kivezetőcső volt eltömődve

és a jobb első ülésnél tocsogott a kárpitja!

Mostmár csak azt kérdezném,hogy mi van azzal a fagyásvédelemmel???

a kocsink szinte tök ugyanaz...az elpárologtatón (az utastérben, a kesztyűtartó mögött a pollenszűrő és az elpárolgtató után egy gumi dugón jön keresztül egy vékony 2 eres kábel) ) kellene lennie egy fagyás érzékelőnek....ami arra való, hogy az elpárologtató le ne fagyjon..kb 4 - 6 Celsius foknál a klíma kuplung kikapcsol, mert ha ezt nem teszi....az elpárologtató lefagy és majd el kezd a cső belső felületén is a gáz/olaj ugyancsak lefagyni és a szűkülő keresztmetszet miatt a kompresszor nyomó ágán még nagyobb lesz a nyomás, ami miatt valamit szét nyomhat....vagy maga a kompresszor károsodhat....ez a fagyás érzékelő nálam is meghibásodott, de tavaly egy elektronikával megoldottam..és beállítottam 5-6 Celsius fokos befújt levegőhöz..így nem fagyhat le....enélkül nem volt ritka hogy az ablakom külső felületén lecsapódott a pára és ködszerű bevonatot képzett....alá hűtőtte a kocsit....ilyen esetben sok jég képződhet és ez is csinálhat ilyen hibát hiszen a venti nyomna de a lefagyott elpárolgattón nem tud keresztűl nyomni és a végén a réseken nyomja ki a fagyos levegőt esetleg a megolvadt jeg miatti vizet.... -_-

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

A problémám a következő lenne. Egy utólag beépített gyári Delphi klíma van az autómban Z14XE kábelköteggel. Már visszaolvasgattam nem egyszer itt a klíma témánál és arra megkaptam a választ, hogy a klíma az ugye ki-be kapcsolgat működése közben vagy inkább a kompresszor kapcsolgat. De szerintem az enyém nem rendeltetés szerűen működik mert olyan mint ha 2-3szor megpróbálna kapcsolni mire egyszer működésbe jön. Ez menet közben rángatásokkal jár.

Nem tudom, hogy érthetően írtam-e le, ezért felvettem videóra a telefonommal a fordulatszámmérőt ami jól demonstrálja a történéseket.

Lenne esetleg valakinek valami ötlete, hogy miért csinálja ezt? Gáz az szerintem van benne elég mert- bár a videó nem ezt mutatja, de- volt, hogy 5-6°C-os levegőt fújt be menet közben. A videón álló helyzetben van az autó.

VIDEÓ

Amikor bekapcsol a kompri akkor megemeli az alapjáratot de aztán el is ejti mejd megint. Amikor viszont bekapcsolva marad akkor 1000rmp alatt kicsivel tartja a fordulatot és akkor fújja is a hideg levegőt.

Link to comment
Megosztás:

a kocsink szinte tök ugyanaz...az elpárologtatón (az utastérben, a kesztyűtartó mögött a pollenszűrő és az elpárolgtató után egy gumi dugón jön keresztül egy vékony 2 eres kábel) ) kellene lennie egy fagyás érzékelőnek....ami arra való, hogy az elpárologtató le ne fagyjon..kb 4 - 6 Celsius foknál a klíma kuplung kikapcsol, mert ha ezt nem teszi....az elpárologtató lefagy és majd el kezd a cső belső felületén is a gáz/olaj ugyancsak lefagyni és a szűkülő keresztmetszet miatt a kompresszor nyomó ágán még nagyobb lesz a nyomás, ami miatt valamit szét nyomhat....vagy maga a kompresszor károsodhat....ez a fagyás érzékelő nálam is meghibásodott, de tavaly egy elektronikával megoldottam..és beállítottam 5-6 Celsius fokos befújt levegőhöz..így nem fagyhat le....enélkül nem volt ritka hogy az ablakom külső felületén lecsapódott a pára és ködszerű bevonatot képzett....alá hűtőtte a kocsit....ilyen esetben sok jég képződhet és ez is csinálhat ilyen hibát hiszen a venti nyomna de a lefagyott elpárolgattón nem tud keresztűl nyomni és a végén a réseken nyomja ki a fagyos levegőt esetleg a megolvadt jeg miatti vizet.... :D

Kicsit zavar hogy amint beszéltek valami műszaki problémáról, vagy

A. előjön

B. eddig nem tűnt fel de most így már igen <_<

Én ma vettem azt észre, hogy a szélvédőre tekerve a klímát (1-es v 2-es fokozaton szoktam járatni) kívülről a szellőzőrács felett két csíkban bederesedett/párásodott, dugóban ácsorogva.

Kikapcsoltam, erre ugyanott belülről azonnal párásodott de nagyon (nyilván mivel ott volt nagyon hideg az üveg és most belülről érte a meleg levegő)

Amúgy rendesen hűt folyamatosan, igaz mélygarázsban állok napközben, tehát nem kell utasteret lehűteni, de most a napokban még az 1-es fokozat is volt hogy sok volt 10km haladás után is, és 35 fokott mutatott közben kint a műszer...

Szóval akkor lehet hogy túlhűt a klímám -_- talán emiatt panaszkodtam pár hete, hogy jobban visszafogja az autót, mert erőlködik a kompresszor... nemtom :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Szóval akkor lehet hogy túlhűt a klímám <_< talán emiatt panaszkodtam pár hete, hogy jobban visszafogja az autót, mert erőlködik a kompresszor... nemtom :rolleyes:

Milyen a kocsid?1,4 TWP?

A szolgálati Astránk is pont ilyen,lefagyasztja a szélvédő alját,ha bekapcsolom a klímát és úgy megfogja

a kocsit ,hogy előzni gyorsítani klímával szinte lehetetlen.

A sajátom az 1,6 -os az nem nagyon veszi észre ,ha be van kapcsolva a klíma!(Lekopogom azóta sem csepeg.)

Link to comment
Megosztás:

Milyen a kocsid?1,4 TWP?

A szolgálati Astránk is pont ilyen,lefagyasztja a szélvédő alját,ha bekapcsolom a klímát és úgy megfogja

a kocsit ,hogy előzni gyorsítani klímával szinte lehetetlen.

Ja-ja...

Ez van nekem is :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Próbáld meg,hogy ne vedd a leghidegebbre a klímát,úgy hátha nem fagyaszt!

Igen, az elmúlt napokban az is volt volt hogy feljebb tekertem kicsit a meleg fele.

Csak most már zavar hogy ez lehet hogy nem a szabályos működése, tönkretenni meg nem szeretném ugye :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Kicsit zavar hogy amint beszéltek valami műszaki problémáról, vagy

A. előjön

B. eddig nem tűnt fel de most így már igen <_<

Én ma vettem azt észre, hogy a szélvédőre tekerve a klímát (1-es v 2-es fokozaton szoktam járatni) kívülről a szellőzőrács felett két csíkban bederesedett/párásodott, dugóban ácsorogva.

Kikapcsoltam, erre ugyanott belülről azonnal párásodott de nagyon (nyilván mivel ott volt nagyon hideg az üveg és most belülről érte a meleg levegő)

Amúgy rendesen hűt folyamatosan, igaz mélygarázsban állok napközben, tehát nem kell utasteret lehűteni, de most a napokban még az 1-es fokozat is volt hogy sok volt 10km haladás után is, és 35 fokott mutatott közben kint a műszer...

Szóval akkor lehet hogy túlhűt a klímám :) talán emiatt panaszkodtam pár hete, hogy jobban visszafogja az autót, mert erőlködik a kompresszor... nemtom :rolleyes:

Ilyen jelenség nálam is van, bár nálam nem fogja meg a kocsit. Kíváncsi vagyok nálad mi lehet a gond.

Holnap délután kapom szét, mert a kondenzvizem nem folyik el. Hamár ott vagyok akkor ki is tisztítom tisztítóhabbal.

Ez a "túlfagyasztás" milyen hibára utal?

Az nem baj, ha kicsit rácsavarjátok a meleget. Mivel sajna nem automata a klíma így nekünk kell kevergetni, szabályozni. Ha jól tudom a digit klíma is így csinálja, sazl azzal nem teszel rosszat ha rácsavarod kicsit a meleget. Csak mikor a klímát kinyomod, kapcsold teljesen hidegre a levegőt, mert nálam már maradt úgy és nem értettem mitől izzadok. -_-:):D

Link to comment
Megosztás:

Ilyen jelenség nálam is van, bár nálam nem fogja meg a kocsit. Kíváncsi vagyok nálad mi lehet a gond.

Holnap délután kapom szét, mert a kondenzvizem nem folyik el. Hamár ott vagyok akkor ki is tisztítom tisztítóhabbal.

Ez a "túlfagyasztás" milyen hibára utal?

Nekem csak cseppent a kesztyűtartó alatt mint kiderült a pollenszűrőajtaja nem zárt rendesen .

Bár azt azóta sem igazán értem,hogy ha bepattant rendesen a helyére az ajtó akkor a pollenszűrő

most ott tocsog a vízben amígnem kifolyik a csövön?Nem tudom milyen kialakítású lehet az a doboz.

Link to comment
Megosztás:

Nekem Z14XE a motorom nekem is megfogja rendesen, teljesen élvezhetetlenné válik városba a vezetés. 8-10 fokos befújt levegő a tökéletes ezeknél a klimáknál. Ha nincsen áthidalva a fagyás kapcsoló akkor nem fagyaszthat a klíma ha át van akkor az elő oldalon már említve lett mivel járhat. Az meg hogy lederesedik a szélvédő az teljesen normális. Én ezt úgy oldom meg hogy nem oda van kapcsolva a levegő útja.

Link to comment
Megosztás:

Nekem Z14XE a motorom nekem is megfogja rendesen, teljesen élvezhetetlenné válik városba a vezetés. 8-10 fokos befújt levegő a tökéletes ezeknél a klimáknál. Ha nincsen áthidalva a fagyás kapcsoló akkor nem fagyaszthat a klíma ha át van akkor az elő oldalon már említve lett mivel járhat. Az meg hogy lederesedik a szélvédő az teljesen normális. Én ezt úgy oldom meg hogy nem oda van kapcsolva a levegő útja.

Máshova tekerném megfagynék <_< nem is ajánlják egészségügyi okokból.

Így sem teljesen zárja el pl a középkonzol nyílásait, szóval hiába szélvédő üzemmód, valamennyi jön az utastér fele is.

BTW ki az aki szándékosan áthidalja a fagyás érzékelőt? :rolleyes:

Áprilisban mikor töltettem amúgy még jó volt, asszem 8-9 fokot mértünk pedig akkor kint nem is volt meleg... lehet meg kéne hőmérőzni.

Egy dízelt talán nem fog meg annyira a klíma (ott van nyomaték itt nincs), de már korábban is írtam hogy nekem az volt a fura hogy tavalyról nem ilyenre emlékeztem... mintha az autó is jobban ment volna klímával (voltam vele telerakva 4 emberrel Horvátországban is), meg nem is búgott ennyire zavaróan fordulaton...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.