Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Légkondicionáló rendszer (klíma) és fűtőrendszer


Qpack

Recommended Posts

Sziasztok!

Tavaly szeptemberben vettem egy G-s 1.7CDTi Caravant úgy, hogy nem működött bent a klíma. Most kijöttek a melegek és szeretném használni. Fel lett töltve közeggel, a nyomás megvan a nyomáskapcsoló bekapcsol, mert a kompresszornál lévő csatlakozóra rátettünk egy teszt lámpát, és az járó motornál a légkondikapcsoló megnyomása után néhány másodperc múlva kigyulladt. Most a szerelő azt mondta, hogy a következő lépés, hogy a kompresszor elinduljon az egy behúzótekercs csere. Ezt állítólag újonnan kapni már nem lehet. A kérdésem az lenne, hogy mennyibe kerül egy felújított behúzó tekercs és hol lehet beszerezni legolcsóbban? A www.autoklima.mbit.hu-n azt mondták, hogy 15.000,-Ft. Most Dombóvárról várok egy árajánlatot, egyébként kaposvári vagyok.

Segítségeteket előre is köszönöm.

Üdv!

Kollegám autójában is beszart ez a tekercs és ő újratekercseltette, asszem talán úgy 7-8 körül fájt neki, érdemes lenne utánanézned ennek a dolognak mert ez az ár mégiscsak a fele az újnak.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Kollegám autójában is beszart ez a tekercs és ő újratekercseltette, asszem talán úgy 7-8 körül fájt neki, érdemes lenne utánanézned ennek a dolognak mert ez az ár mégiscsak a fele az újnak.

Nem az új kerülne annyiba, hanem a tekercselést akarják ennyiért ( 15.000,- ) megcsinálni sajnos. Esetleg, ha meg tudnád kérdezni tőle, hogy hol tekercseltette, az jó volna.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tavaly szeptemberben vettem egy G-s 1.7CDTi Caravant úgy, hogy nem működött bent a klíma. Most kijöttek a melegek és szeretném használni. Fel lett töltve közeggel, a nyomás megvan a nyomáskapcsoló bekapcsol, mert a kompresszornál lévő csatlakozóra rátettünk egy teszt lámpát, és az járó motornál a légkondikapcsoló megnyomása után néhány másodperc múlva kigyulladt. Most a szerelő azt mondta, hogy a következő lépés, hogy a kompresszor elinduljon az egy behúzótekercs csere. Ezt állítólag újonnan kapni már nem lehet. A kérdésem az lenne, hogy mennyibe kerül egy felújított behúzó tekercs és hol lehet beszerezni legolcsóbban? A www.autoklima.mbit.hu-n azt mondták, hogy 15.000,-Ft. Most Dombóvárról várok egy árajánlatot, egyébként kaposvári vagyok.

Segítségeteket előre is köszönöm.

Melyik szervizben gyógyíttatod a klímát?

Link to comment
Megosztás:

AstraG-ben van szárítószűrő?

Olvastam hogy életartalma 3év vagy 60ekm-en.

tudtommal az csak légtechnikai gépeken van, ahol a nedves levegőt kell kiszárítani és szűrni, hogy ne okozzon mechanikai sérülést semmiben, amivel érintkezik vagy ne faggyon bele a vezetékbe a kicsapódó vízgőz...nagy hidegben.

A klímában is van szűrő a klíma hűtő oldalán az a hengeres a jobb oldali lámpánál...azt bizonyos időközönként cserélni kellene, de senki sem teszi... :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Nem az új kerülne annyiba, hanem a tekercselést akarják ennyiért ( 15.000,- ) megcsinálni sajnos. Esetleg, ha meg tudnád kérdezni tőle, hogy hol tekercseltette, az jó volna.

Ja, hogy a tekercselés lenne tizenötbe, így már sajna nem tudok segíteni mert neki egy helyi ösmerőse csinálta "baráti" alapon.

Link to comment
Megosztás:

Klíma javítást, karbantartást a Grósz autódiagnosztika is csinál.

Tekercselés ügyben Andalicsnál voltál már?

Az Andalicsnál még nem voltam. Hol vannak helyileg, vagy esetleg telefonszámot tudsz-e. De mindjárt megnézem a neten, ha megtalálom holnap felhívom őket.

Köszönöm az információt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Aki Tatabánya- Oroszlány térségében lakik, és szeretné átnézetni a klímát annak tudom most ajánlani az Oroszlányi Volán telepet.

- Ellenőrzés (nyomáspróba)

- Töltés

- fertőtlenítés

bruttó: 9.000 Ft.

Tökéletes lett, és meg vagyok elégedve!

A többiek mind 17-18.000 csinálják, és a 3000 Ft.-os felmérés előtt szóba sem állnak az emberrel.

Nem reklám, csak azért írom, mert hátha szüksége van erre az infóra másnak is!

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Vettem egy motip féle klíma tisztítót. Slagos, habos izé. Azt hittem belülről kell a szellőző járatokba fújni de nem! Azt mondja, ahol a klíma szívja be a levegőt.

Ez nézőpont kérdése szerintem, mert ha belső keringtetésre állítom, akkor belülre kell fújni a szellőzőkbe. Egyébként ezen már túl vagyok nem segített! Ezt egy utastérben tartalmát kiengedő típusú klímatisztítóval már megcsináltam (magyar medikémia termék), de sajna a bűz maradt. Szakértők azt mondják a habos fajta kell és a kinti beszívásnál lesz a ludas letelepedett és bűzt okozó baktérium.

Hol fújjam be? Help me!

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Vettem egy motip féle klíma tisztítót. Slagos, habos izé. Azt hittem belülről kell a szellőző járatokba fújni de nem! Azt mondja, ahol a klíma szívja be a levegőt.

Ez nézőpont kérdése szerintem, mert ha belső keringtetésre állítom, akkor belülre kell fújni a szellőzőkbe. Egyébként ezen már túl vagyok nem segített! Ezt egy utastérben tartalmát kiengedő típusú klímatisztítóval már megcsináltam (magyar medikémia termék), de sajna a bűz maradt. Szakértők azt mondják a habos fajta kell és a kinti beszívásnál lesz a ludas letelepedett és bűzt okozó baktérium.

Hol fújjam be? Help me!

Igen ezen én is gondolkoztam,hogy hogyan lehet közvetlen a hőcserélőre fújni...

Aztán láttam,hogy 3e valahol a tisztítás,de már tudom hol.

Most az autómax-nál láttam 3.9e-ért

A lakásklímát azt magamnak csinálom az egyszerű :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Vettem egy motip féle klíma tisztítót. Slagos, habos izé. Azt hittem belülről kell a szellőző járatokba fújni de nem! Azt mondja, ahol a klíma szívja be a levegőt.

Ez nézőpont kérdése szerintem, mert ha belső keringtetésre állítom, akkor belülre kell fújni a szellőzőkbe. Egyébként ezen már túl vagyok nem segített! Ezt egy utastérben tartalmát kiengedő típusú klímatisztítóval már megcsináltam (magyar medikémia termék), de sajna a bűz maradt. Szakértők azt mondják a habos fajta kell és a kinti beszívásnál lesz a ludas letelepedett és bűzt okozó baktérium.

Hol fújjam be? Help me!

Tavaly nyáron vettem ilyen habosat, kivettem a pollenszűrőt és betoltam mögé majdnem az egészet+a légjáratokba is nyomtam a kanóccal picinyt.

Eredmény..: Az első bekapcsnál kellemes ződóma illat... a másodiknál már ugyanaz az édeskés bűz..

Tehát pénzkidobás az ilyen tisztító :rolleyes: (meg az is ami a csakbeteszem az utastérbe oszt tisztíccsa elven mükszik).

Sajnos el kell vinni a profikhoz akiknek vannak jó szereik meg teknológiájuk..

Link to comment
Megosztás:

Tavaly nyáron vettem ilyen habosat, kivettem a pollenszűrőt és betoltam mögé majdnem az egészet+a légjáratokba is nyomtam a kanóccal picinyt.

Eredmény..: Az első bekapcsnál kellemes ződóma illat... a másodiknál már ugyanaz az édeskés bűz..

Tehát pénzkidobás az ilyen tisztító :rolleyes: (meg az is ami a csakbeteszem az utastérbe oszt tisztíccsa elven mükszik).

Sajnos el kell vinni a profikhoz akiknek vannak jó szereik meg teknológiájuk..

kiábrándítóan amatörök vagytok...olvasni sem tudtok..szóval, már bocs de akkor felesleges is ide járnotok infóért ha ezeket kihadjátok....

Le volt írva többször....fontos a pollenszűrő kivétele!

habos tisztító..

pollenszűrő kivétel, ezek után a szűrő ajtaja vissza, a csatornákba és a klíma elpárologtatójára is kellő mennyiséget kell fújni belőle...meg kell hagyni száradni, (amíg összesik a hab) ezt követően fűtés hogy kiszáradjon....

hátránya: a szellőző rendszer elemei nincsenek egymáshoz teljesen eltömítve csatlakoztatva, így az elemek között az "összeesett hab" folyadéka kijön és pl a bizti táblában lévő reléket vagy akár a bizti tábla egy részét tönkre teheti (többen is tapasztaltuk)...sokkal drágább mint szeretnénk így egy tisztítás

utastérbe permetezős fajta

kesztyűtartó, pollenszűrő kivétel, pollenszűrő "tartó" ajtaja vissza, belső keringetésre állítás, minden szellőző rostély kinyit, motort indít, ventit legalább 2-3 as fokozatra, ezek után Én a jobb 1 elé állítását javaslom, mert onnan szív ilyenkor. 15-20 perc járatás, majd kiszellőztetés. pollenszűrő, kesztyűtartó mehet vissza.

hátránya: konkértan nem merem ezt állítani de én azt tapasztaltam, hogy az a szivacsos része a belső levegő keringető csappantyúnak, ami kaphatott ebből a szerből nálam a 12éves autón elporladt, de mivel igazából amikor kintről engedem be a levegőt vagy belső keringetésen van ennek a felületnek akkor sem kell tömítenie, így abszolut nem gond....

Mind2 esetben javaslom a szélvédő alatti fekete műanyag levételét, amihez az ablaktörlőt is le kell venni, mert levelek és egyéb kis maradványok maradnak a ventillátor lapátozatán, ami miatt zavaró rázkódása lehet a ventinek, majd hamarabb meg is hibásodhat, valamint klíma tisztítás közben a pollenszűrő kivétele miatt az utastérben lévő csatornákba juthatnak ezek akis darabok, ahol érdekes zajok forrásai lehetnek vagy csak a nem megfelelő pillanatban ugranak ki a szellőző rostélyán.... ;)

Az pedig, hogy egyből nem lett kellems illatú...hát uraim ez olyan mint a túl koszos ruha...ismét ki kell mosni...szóval még egy dózis tisztító és megfeleően elvégzett munka után egyértelműen állíthatom, hogy szagtalan lesz a klíma....én immáron 7.éve magam csinálom ezta műveletet és arra is figyelek hogy rendeltetés szerűen (ahogy elő van írva), úgy haszáljam a klímám, mert különben utánna sokkal több bosszúság és megbetegedések lehetnek a következményei...szóval ehhez is értni kell nem csak használni....ez pedig manapság sok embernek nem megy...de erről már írtunk elég sokat! :D

Link to comment
Megosztás:

A klíma elvileg állandó szinten befolyásolja a gépjárgány teljesítményét? Mármint azt, hogy bekapcsolva valamennyivel gyengébben megy az autó, kikapcsolva meg jobban?

Most a napokban elkezdtem rendszeresebben használni, és teljesen olyan érzésem van mint ha sokkal jobban "terhelné" a motort mint régebben. (tudom, amúgyis kis motor meg minden, de ...)

Induláskor ejti a fordulatot, váltáskor is torpan, bólint, ilyesmi... eddig sosem tűntek fel ezek, majdnem úgy ment mintha nem is lenne bekapcsolva...

Lehet valami baja, vagy mindig is ilyen volt és csak beképzelem? :rolleyes:

Amúgy hűteni hűt...

Link to comment
Megosztás:

kiábrándítóan amatörök vagytok...olvasni sem tudtok..szóval, már bocs de akkor felesleges is ide járnotok infóért ha ezeket kihadjátok....

Az infód tényleg profi, de hogy ki az amatőr...

"kihadjátok"

"amatörök"

Bocs az OFF-ért, de nem jön be ez a lenéző stílus, akármilyen régi fórumtag vagy...

Link to comment
Megosztás:

kiábrándítóan amatörök vagytok...olvasni sem tudtok..szóval, már bocs de akkor felesleges is ide járnotok infóért ha ezeket kihadjátok....

Tavaly nyáron vettem ilyen habosat, kivettem a pollenszűrőt és betoltam mögé majdnem az egészet

Más is leirta, hogy kivette a pollenszűrőt.

Amúgy tényleg sokan azért járnak ide, hogy segítséget kapjanak a kérdéseikre, amit esetleg nem tudnak /mint én is/.

Igaza volt itt az előttem szólónak "ezért van a fórum"

Bocsánat az offért, csak a véleményem volt!

Link to comment
Megosztás:

...szóval ehhez is értni kell nem csak használni....ez pedig manapság sok embernek nem megy...de erről már írtunk elég sokat! ;)

Akkor légy szíves foglald össze Nekünk tudatlanoknak a klíma -nyári és téli- használatát, hogy ezután Mi is értsünk hozzá, ne csak használjuk! :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

A klíma elvileg állandó szinten befolyásolja a gépjárgány teljesítményét? Mármint azt, hogy bekapcsolva valamennyivel gyengébben megy az autó, kikapcsolva meg jobban?

Most a napokban elkezdtem rendszeresebben használni, és teljesen olyan érzésem van mint ha sokkal jobban "terhelné" a motort mint régebben. (tudom, amúgyis kis motor meg minden, de ...)

Induláskor ejti a fordulatot, váltáskor is torpan, bólint, ilyesmi... eddig sosem tűntek fel ezek, majdnem úgy ment mintha nem is lenne bekapcsolva...

Lehet valami baja, vagy mindig is ilyen volt és csak beképzelem? :rolleyes:

Amúgy hűteni hűt...

Nem mind1 hogy mennyire van kinnt meleg. Minnél jobban kell hűteni a klimának annál jobban fogja, bár annyira nem nagy az eltérés. Ha 1,4es ed van akkor ehez szokj hozzá. Nekem is lényegesen nagyobb gázzal kell indulni klímával mint ha nem menne. Dehát már ez csak ilyen. Vmit vmiért!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.