Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
és nem kikapcsol, hanem a teljesítménye csökken... azaz ha padlógázon gyorsulsz, és a computer ugy itéli meg, akkor a klima teljesítményét csökkenti, azért hogy a motort ne fogja nagyon vissza.

nem teljesen kikapcsol, csak majdnem nulla teljesítménnyel megy...

Vmi ilyesmi lehet. Ha nem is kapcsol ki (a led világít), effektíve gyakorlatilag olyan érzés nálam, mintha kikapcsolna: nincs hangja, az autó megy rendesen, és mikor visszajön, gyakran érezhetően visszafogja az autót... De persze csak nagy melegben érezni igazán ezt a hatást, kb 30 fok felett. Tehát most hiába próbálgatjátok 15 fokban, nem fogtok érzeni semmit, mert eleve nem fogja annyira vissza az autót a kompresszor: hideg időben kisebb teljesítménnyel megy alapból a klíma...

Elküldve
Ákos

A Telo azt írta, hogy az ő autojában a kompresszor magas fordulaton indulásnál kikapcsol. Létezik ez?

Próbálom visszaolvasni, hogy hol írtam azt, hogy magas fordulaton kikapcsol... de nem találom! Bocsi, ha félreérthető voltam: amit uhu írt, úgy kell érteni a dolgot! Egyáltalán nem fordulatszámfüggő a dolog! Ha full gázzal indulsz, az nem jelenti, hogy előtte fullra felpörgeted 6500-ig a fordulatot, hogy kikapcsoljon a klíma: full gáz után rögtön engeded is fel a kuplungot. Így nem lesz ideje felpörögni! Írtam is ezt, hogy nem úgy full gáz, hogy előtte felpörgeted a mocit. Ennek kivárására egy hirtelen indulásnál nincs is idő!

Elküldve
Próbálom visszaolvasni, hogy hol írtam azt, hogy magas fordulaton kikapcsol... de nem találom! Bocsi, ha félreérthető voltam: amit uhu írt, úgy kell érteni a dolgot! Egyáltalán nem fordulatszámfüggő a dolog! Ha full gázzal indulsz, az nem jelenti, hogy előtte fullra felpörgeted 6500-ig a fordulatot, hogy kikapcsoljon a klíma: full gáz után rögtön engeded is fel a kuplungot. Így nem lesz ideje felpörögni! Írtam is ezt, hogy nem úgy full gáz, hogy előtte felpörgeted a mocit. Ennek kivárására egy hirtelen indulásnál nincs is idő!

A következő talin majd szerelünk a gépedbe rajt-automatikát :wink: :( :( :lol:

Elküldve
A következő talin majd szerelünk a gépedbe rajt-automatikát :wink: :( :( :lol:

Én leszek a schumaher! :roll: ... a hill meg egy debil... :D

Elküldve
ha van benne gáz, csak kevés, akkor bekapcsol csak gyengén hüt....

Köszi a válaszokat! Azóta véletlenül bekapcsoltam,s lám ? működik! !csak gyengén hűt sztem.A szerelő nekem is engedett ki egy kis gázt,szerintetek újra kell tölteni az egészet,vagy elég pótolni a hiányzót?(Mintha a szerelő azt mondta volna,hogy a gázt gramm-ra mérik ezért le kell engedni az egészet???) Szerintem nem így van :shock:???

Elküldve

Köszi a válaszokat! Azóta véletlenül bekapcsoltam,s lám ? működik! !csak gyengén hűt sztem.A szerelő nekem is engedett ki egy kis gázt,szerintetek újra kell tölteni az egészet,vagy elég pótolni a hiányzót?(Mintha a szerelő azt mondta volna,hogy a gázt gramm-ra mérik ezért le kell engedni az egészet???) Szerintem nem így van :shock:???

pedig igy van.

a szerelő nem hülye ember.... :shock:

néha lehet neki hinni....

Elküldve

pedig igy van.

a szerelő nem hülye ember.... :shock:

néha lehet neki hinni....

uhuhu és a szervízekben is leengedik teljesen, majd a kellő súlyú mennyiésget rakják bele? Ha igen mi az ára már csak a kiváncsiság kedvéért is... :wink:

Elküldve
általában 10 körül szokott lenni egy töltés, de egy márkaszervizben 15 :wink:

mindenhol így csinálják? Mármint gáz ki, visszatölt a megfelelő mennyiség? Ha csak után kell tölteni, akkor is 10 (15) körűl áll meg óradíjjal együtt?

Elküldve

mindenhol így csinálják? Mármint gáz ki, visszatölt a megfelelő mennyiség? Ha csak után kell tölteni, akkor is 10 (15) körűl áll meg óradíjjal együtt?

mindenképp leengedik, majd a megfelelő mennyiséget betöltik. mert ha tultöltik akkor szétmegy a kompresszor....

Elküldve
az a srác akit írtam előrébb az üzemi nyomások alapján állapította meg, hogy elég e a gáz vagy sem... :oops:

az alapján is meglehet - elméletileg.

mert ha kevés a gáz, akkor alacsony anyomás, ezért nem hűt.....

ha jó a nyomás akkor van elég gáz.

Elküldve
Akkor azt kérdezném, hogy egy full laikus láma user honnan tudja hogy tutti állapotban van a klíma a kocsiban nyugodtan jöhet a +40fok?

Off

Sztem hideg / hűvös időben nehéz előre laikusként megállapítani, hogy nagy melegben mennyire fog majd jól hűteni... Ahogy melegszik az idő, kb 20 fok körül (főleg napos időben) már talán tudod próbálgatni... Pl ha sokat állsz vele a napon és szépen bemelegszik az utastér. Ekkor kis idő (talán kb 20 mp) elteltével már el kell kezdenie érezhetően hűvös levegőt fújni... Talán két perc múlva meg már be kéne állnia a kb 6 fokos befújt levegőre (vki pontosítson, ha nem jót írok). Ha van hőmérőd, lemérheted a beáramló levegő hőmérsékletét a beömlő nyílásoknál: kicsit rakd be a hőmérő végét a nyílásba. De persze sztem csak nagy melegben derül ki igazán, mennyire tud azzal is megbírkózni...

Elküldve
Akkor azt kérdezném, hogy egy full laikus láma user honnan tudja hogy tutti állapotban van a klíma a kocsiban nyugodtan jöhet a +40fok?

Off

Illetve még talán az is rossz előjel, ha sziszegő hangot hallasz rövid ideig a klíma bekapcsolása után a beömlő nyílásokon keresztül. De ebben nem vagyok tuti biztos, hogy nem e a normális működéshez tartozik e... Vki erősítsen vagy cáfoljon meg.

Elküldve

az alapján is meglehet - elméletileg.

mert ha kevés a gáz, akkor alacsony anyomás, ezért nem hűt.....

ha jó a nyomás akkor van elég gáz.

Nem akarok óberokos lenni, de nem hiszem, hogy egyszerű gáznyomás-méréssel megállapítható a dolog. Ugyanis ugyanazon mennyiségnek télen jóval kisebb a nyomás, mint nyáron. Kell lennie egy táblának a motortérben (régi autómban utúlagos klíma volt, ott egy matrica volt), amin a töltősúly fel van tüntetve. Namármost az én esetemben a szaki rákapcsolt egy automatát a gázcsonkra, az leszívta és tisztította a gázt, leellenőrizte a légkondi gáztömörségét, feltöltötte az előírt gázsúlyt és még olajat is töltött a rendszerbe. Ezt az egész manővert csak +15 felett szabad. Az egész cirkusz durván egy óra hosszat tart.

Én a XIII. ker-ben a WEBASTO-nál csináltattam, panaszom még nem volt rájuk.

Elküldve
Nem akarok óberokos lenni, de nem hiszem, hogy egyszerű gáznyomás-méréssel megállapítható a dolog. Ugyanis ugyanazon mennyiségnek télen jóval kisebb a nyomás, mint nyáron. Kell lennie egy táblának a motortérben (régi autómban utúlagos klíma volt, ott egy matrica volt), amin a töltősúly fel van tüntetve. Namármost az én esetemben a szaki rákapcsolt egy automatát a gázcsonkra, az leszívta és tisztította a gázt, leellenőrizte a légkondi gáztömörségét, feltöltötte az előírt gázsúlyt és még olajat is töltött a rendszerbe. Ezt az egész manővert csak +15 felett szabad. Az egész cirkusz durván egy óra hosszat tart.

Én a XIII. ker-ben a WEBASTO-nál csináltattam, panaszom még nem volt rájuk.

Azt nem lehet kb tudni, hogy adott hőmérsékleten mennyinek kell lennie a nyomásnak? Mert ha igen, akkor a gáznyomás mérés is adhat talán információt... Bár persze a tuti módszer a fent leírt lehet...

Elküldve

ha kb 33 fokban megméri a nyomást üzem közben, akkor szerintem ha tudja mekkora a szükséges nyomás, illetve a nyomásvédelem felső értéke akkor be tudja állítani, hogy mennyi gáz kell bele...de pl akkor ha egy verdát törnek és sérűl a klíma rendszer is, akkor nem biztos, hogy azonos a térfogata pl a csövek cserje esetén és akkor már hiába a súly adat, akkor pl a nyomás marad csak. :wink:

Elküldve
ha kb 33 fokban megméri a nyomást üzem közben, akkor szerintem ha tudja mekkora a szükséges nyomás, illetve a nyomásvédelem felső értéke akkor be tudja állítani, hogy mennyi gáz kell bele...de pl akkor ha egy verdát törnek és sérűl a klíma rendszer is, akkor nem biztos, hogy azonos a térfogata pl a csövek cserje esetén és akkor már hiába a súly adat, akkor pl a nyomás marad csak. :wink:

Az a helyzet, hogy hiába van meg a nyomás, ha nincs meg a súly. ugyanis a gáz egy része mindenkor cseppfolyós állapotban van, hiszen az a hűtés elve, hogy a folyékony halmazállapotú gázt párologtatjuk. Tehát ha pl. a nyomás megvan, de már nincs minek párolognia, akkor nem fog hűteni az istennek sem.

Elküldve

Autóklímát még nem szereltem, viszont ipari / kísérleti klímákat elég gyakran látok. Ott valóban a hűtőközeg mennyisége (súly) számít, mert az állónyomást nagyon sokáig megtartja. Ellenőrizni úgy lehet ha működés közben méred a nyomott ill. szívó oldali nyomást. Ha kevés a gáz akkor a nyomott oldalon nem épül fel kellő üzemnyomás, ill. vákuumra szívja a másik oldalt.

Bár mint mondtam autóklímával nem foglalkozunk, lehet hogy máshogy működik...

Elküldve

Az a helyzet, hogy hiába van meg a nyomás, ha nincs meg a súly. ugyanis a gáz egy része mindenkor cseppfolyós állapotban van, hiszen az a hűtés elve, hogy a folyékony halmazállapotú gázt párologtatjuk. Tehát ha pl. a nyomás megvan, de már nincs minek párolognia, akkor nem fog hűteni az istennek sem.

Lehet, hogy mondaszz valamit de adammal is 1et kell, hogy értsek..nekem is a szívó és a nyomó oldalt mérték. Ha nincs benne elé gáz, akkor a kompresszor nem tud akkora nyomást csinálni márcsak azért is, mert nagyon leszívja a szívó oldalt, szóval ezen 2 nyomás egyidejű ellenőrzése is lehet eredményes... :?:

Elküldve
Mégegyszer hangsúlyoznám hogy a nyomásmérés csak üzemelő klímánál hoz eredményt. Az álló nyomás nagyon sokáig megmarad...

így értem Én is. 8) ..álló klímán szerintem a nyomás kiegyenlítődik...persze bizonyos idő után :wink:

Elküldve

ma feltöltettem a klimámat. 9,8 fokot fujt be, majd 50-70 grammot rátöltöttek. + slaggal kimosták a hütőimet, és a két hütő közötti részt. most 4,8 fokot hüt. jujjdeörülök.

még volt javitgatás, de az már nem ide tartozik.....

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.