Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Légkondicionáló rendszer (klíma) és fűtőrendszer


Qpack

Recommended Posts

Sziasztok!

Mitől lehet az, hogy kb 1 hónapja töltettem a klímát, elvileg minden ok volt, tehát nem engedett sehol sem. Tegnap még hideget fújt, ma meg már semmi... Csak a kinti levegő jön be. Ez mitől lehet? Nyugtassatok meg, hogy nem valami komolyabb baj... :-)

Nem biztos, hogy komoly a baj, de ha a gáz elillant, akkor azt lehet újra töltetni ... nekem egy pár Ft-os szar alátét miatt ment el az összes gáz két napos korában. Ha nem érzed, hogy a kompresszor bekapcsolna, akkor valószínűleg neked is elszökött.

Link to comment
Megosztás:

Hi!

Van némi problémám a klímámmal. (Z16 XE - Astra G). Nem hűt egyáltalán.

Ha benyomom a klíma gombját beindul a kompresszor, és sziszegő han jön a hőcserélőből az utastérben középről. A nyomás jó (kimérettem) tehát van benne gáz. A ventillátor nem indul be eddigha bekapcsolom eddig beindult. Ötlet valakinek?

A sziszegős hang nekem is megvan, és pont ma voltam a klímásnál megkérdezni mi lehet. Pont azért sziszeg, mert kevés benne a gáz. Csak nekem úgy kezdődött, hogy kb 1 hónapja próbáltam bekapcsolni a klímát, és semmi. Se hűtés, se ventilátor nem indult. Akkor feltöltötték, meg nyomtak bele festéket, és most mondta a srác, hogy direkt nem töltötte fel teljesen, mert ha enged valahol, akkor ne az egész mennyiséget engedje el, és majd később átnézik uv-val hogy hol ereszt. Ha teljesen feltöltik, meg fog szűnni a sziszegés.

Link to comment
Megosztás:

Nem biztos, hogy komoly a baj, de ha a gáz elillant, akkor azt lehet újra töltetni ... nekem egy pár Ft-os szar alátét miatt ment el az összes gáz két napos korában. Ha nem érzed, hogy a kompresszor bekapcsolna, akkor valószínűleg neked is elszökött.

Hát köszi a választ... Ma voltam a szerelőnél, ahol töltettem.. Sajnos a baj nem kicsi... Nem megy a kompri, illetve a tekercs szakadt meg, meg a szimeringnél ereszt a gáz. Ez olyan 20 E-be fog fájni nekem. De hát miért ne pont most, amikor kellene a klíma... :-(

Link to comment
Megosztás:

Hát köszi a választ... Ma voltam a szerelőnél, ahol töltettem.. Sajnos a baj nem kicsi... Nem megy a kompri, illetve a tekercs szakadt meg, meg a szimeringnél ereszt a gáz. Ez olyan 20 E-be fog fájni nekem. De hát miért ne pont most, amikor kellene a klíma... :-(

Tudom nem vigasztal, de bontva is 15.000-28.000,- Ft közti áron van egy kompri (pl. Vaterán). És semmi gari.

Link to comment
Megosztás:

Hát köszi a választ... Ma voltam a szerelőnél, ahol töltettem.. Sajnos a baj nem kicsi... Nem megy a kompri, illetve a tekercs szakadt meg, meg a szimeringnél ereszt a gáz. Ez olyan 20 E-be fog fájni nekem. De hát miért ne pont most, amikor kellene a klíma... :-(

akkor sajnos te vagy épp a mintapélda annak aki nem hiszi el, hogy télen is be kell kapcsolni, mert kiszáradnak a tömítések... :devlish:

A helyedben én elvinném másik klímáshoz is...lehet csak a klíma kuplung halt be és nem kelle szétkapkodni a kompresszort...csak ő is pénzt akar...nem biztos de meg kell nézetni...

Link to comment
Megosztás:

akkor sajnos te vagy épp a mintapélda annak aki nem hiszi el, hogy télen is be kell kapcsolni, mert kiszáradnak a tömítések... :devlish:

Hát igen, bár megmondom őszintén, hogy nem volt feltöltve a klíma, 0 gáz volt benne egész télen. Így is érdemes lett volna járatni?

Link to comment
Megosztás:

Hát igen, bár megmondom őszintén, hogy nem volt feltöltve a klíma, 0 gáz volt benne egész télen. Így is érdemes lett volna járatni?

nem, fel kellett volna töltetni...a klíma gáz viszi körbe az olajat is magával, ha nincs gáz nem is indul be az alacsony nyomás miatt...szóval ha valaki hoszabb ideig úgy hadja az sajnos számoljon ezzel...az én klímám immáron 12.éves...az eredeti klíma hűtővel és kompresszorral....törődni kell vele és akkor nincs ekkora kiadás...és bosszankodás... :devlish:

Link to comment
Megosztás:

nem, fel kellett volna töltetni...a klíma gáz viszi körbe az olajat is magával, ha nincs gáz nem is indul be az alacsony nyomás miatt...szóval ha valaki hoszabb ideig úgy hadja az sajnos számoljon ezzel...az én klímám immáron 12.éves...az eredeti klíma hűtővel és kompresszorral....törődni kell vele és akkor nincs ekkora kiadás...és bosszankodás... :lol:

Na ezt se én írtam ,de egyet értek.:devlish:

De azt is megbeszéltük,hogy télen is járatni kel,hogy ne legyen ilyen probléma l :lol:

Miért nem olvas mindenki opel fórumot :lol:

Link to comment
Megosztás:

Na ezt se én írtam ,de egyet értek.:devlish:

De azt is megbeszéltük,hogy télen is járatni kel,hogy ne legyen ilyen probléma l :lol:

Miért nem olvas mindenki opel fórumot :lol:

Ezt még eladáskor is közlik, 2 különböző kereskedésben vettünk Opelt, mind a 2 helyen elmondták, hogy 2 hetente kb 5 percet menjen a klima!

Link to comment
Megosztás:

Ezt még eladáskor is közlik, 2 különböző kereskedésben vettünk Opelt, mind a 2 helyen elmondták, hogy 2 hetente kb 5 percet menjen a klima!

Abszolút egyetértek, bár én télen ugye nem használom a Coupét (garázsban van forgalomból kivonva), azért így is beindítom havonta legalább egyszer hogy a klímát megjárassam. Az enyém egyébként idén lesz 9 éves, és sajna valószínűleg töltetni kell, mert ugyan még működik, de már nem fúj igazán hideget. Ezt egyébként a diagnosztika is alátámasztotta, már csak 320g gáz van benne az eredeti 700 helyett... :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Abszolút egyetértek, bár én télen ugye nem használom a Coupét (garázsban van forgalomból kivonva), azért így is beindítom havonta legalább egyszer hogy a klímát megjárassam. Az enyém egyébként idén lesz 9 éves, és sajna valószínűleg töltetni kell, mert ugyan még működik, de már nem fúj igazán hideget. Ezt egyébként a diagnosztika is alátámasztotta, már csak 320g gáz van benne az eredeti 700 helyett... :devlish:

A gáz mennyiségéről jut eszembe... Most hogy szétszedte a szerelő a kompresszort, előtte lecsapolta a gázt, hogy ne menjen el. 6 bar nyomás volt benne, és 840 g(!) gáz a 700 helyett. Ez nem tehette tönkre a komprit?

Link to comment
Megosztás:

Passz...

Az is lehet hogy motortípus függő és az 1.4-be nem annyi gáz kell mint nekem az 1.8-ba. Én a fenti adatot szervizprogiból vettem, meg egy matrica is van a motortérben ami mutatja a töltési mennyiséget.

Merre található az a matrica?

Link to comment
Megosztás:

Passz...

Az is lehet hogy motortípus függő és az 1.4-be nem annyi gáz kell mint nekem az 1.8-ba. Én a fenti adatot szervizprogiból vettem, meg egy matrica is van a motortérben ami mutatja a töltési mennyiséget.

Igen, és ez a matrica is 700 g-ot ír... Akkor hogy csapolhatott le 840 g-t? :devlish:

Link to comment
Megosztás:

A gáz mennyiségéről jut eszembe... Most hogy szétszedte a szerelő a kompresszort, előtte lecsapolta a gázt, hogy ne menjen el. 6 bar nyomás volt benne, és 840 g(!) gáz a 700 helyett. Ez nem tehette tönkre a komprit?

nekem ez soknak túnik..ettől is elszállhat, de akkor elvileg a kompresszoron van biztonsági szelep, ami inkább lefúj...de olyan esemény is bekövetkezhet, hogy nemhogy nem fúj le, hanem a kompresszor károsodik a magas nyomástól...pl szelepek elgörbülnek...és kuka lesz az egész...nem véletlenűl van kitalálva mennyi olaj és mennyi gáz kell bele....ezért nem szabad ész nélkűl túl tölteni....nálad is lehet ha csak 700g lenne benne hozzá sem kellene nyúlni..., mert akompresszor nem csinálna olyan magas nyomást hogy kinyomja valahol...szóval grat a klímásodnak aki így töltötte fel....aztán, ha a kompresszor is behal..a végén könnyen több százezres kiadás lesz a dologból.....és kiderűl hogy ő hozzá sem nyúlt...kis mértékben túl lehet tölteni, de ennyire... :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Abszolút egyetértek, bár én télen ugye nem használom a Coupét (garázsban van forgalomból kivonva), azért így is beindítom havonta legalább egyszer hogy a klímát megjárassam. Az enyém egyébként idén lesz 9 éves, és sajna valószínűleg töltetni kell, mert ugyan még működik, de már nem fúj igazán hideget. Ezt egyébként a diagnosztika is alátámasztotta, már csak 320g gáz van benne az eredeti 700 helyett... :devlish:

magát hozzáértőnek mondó és annak tűnő klímás szaki állítása szerint 3-4 évente ellenőriztetni kell, mert természetes folyamat hogy valamennyi el "illan"....szelepek és tömítések találhatóak...amik fumis tömítést alkalmaznak..gáz esetében egy minimális porózusság is elegenedő a szökéshez....szóval ennyi idő után kész csoda lenne ha még tökéletesen annyi lenne benne....

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Nekem is volt gond a klímával még a télen (februárban be akartam kapcsolni, de nem ment) elvittem a helyi Opel szalonba és SZAKSZERŰEN kivizsgálták, töltötték, szinezték a gézt. 5 éves 1.4-es CL2 caravan, 600 g az előírt mennyiség, szűk 200 g jött le fejtéskor. Úgyhogy +400 g illetve olaj és szinező és az egész megállt 10 alatt szakszervízben. A szerelő szerint ennyi idő alatt elillanhat ez a mennyiség, nem kóros.

Szerintem nem érdemes a sarki klímás szakival bohóckodni, mert csak az lesz a vége, hogy fogalma sincs, hogy mennyi kell a verdába és túltölti mint a cartársét... Örülhet, hogy nem kell kompresszort cserélnie. Az fájdalmas tud lenni.

A matrica és adattábla a zárhídon van az enyémen. Ha le van festve, tuti jele a törésnek. Ezt csak zárójelben mondom.

Link to comment
Megosztás:

magát hozzáértőnek mondó és annak tűnő klímás szaki állítása szerint 3-4 évente ellenőriztetni kell, mert természetes folyamat hogy valamennyi el "illan"....szelepek és tömítések találhatóak...amik fumis tömítést alkalmaznak..gáz esetében egy minimális porózusság is elegenedő a szökéshez....szóval ennyi idő után kész csoda lenne ha még tökéletesen annyi lenne benne....

Hálistennek ez is megoldódott, tegnap más ügyben kényszerű látogatást tettem Wessz cartársnál (részletek a topikjában), aki ha már ott voltam, volt szíves a klímámra is rátölteni. Köszönet neki érte. (Amúgy eddig úgy tűnik nem ereszt sehol, tehát valószínű tényleg csak a kor miatt illant el a gáz fele)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következő lenne a kérdésem, kérem irjatok ha valaki tapasztalt hasonlót. Tavaly vettem egy 2005 Novemberi G astrát. Tegnap egy picit elfüstölt valami a motortérben.

tünetek:

télen eléggé nem használtam a klímát de az utobbi két hétben párszor megpróbáltam keringetni a hideg levegőt, de a klíma gomb bekapcsolásakor annyit tapasztaltam hogy ha nem adok gázt a kocsi lefullad. Alapjáraton, a motor elkezdett remegni és pár másodperc után lefulladt, közben a fordulatszám mérő megingott egy picit.

Tegnap, (klima kikapcsolt állapotban) elinduláskor egy bugó porszívó szerű hangot hallottam ami nem szűnt meg, és egy jó 500 méter után kékesfehér füst kezdett felszállni a motortérből. Ekkor úgy éreztem hogy akkor lehúzodok :devlish: illatra valami bakelit műanyag füstölt. A füst a fékfolyadék tartály alól (30-40 cm) a motor mögül szállt fel. Mielőtt elkezdett füstölni a kocsi az ABS hiba jelző felvillant. A motor nem fulladt le azt én állítottam le. Ujraindítani nem tudtam.

Ezek az élmények hozzásegítettek ahhoz hogy életemben másodszor megtudjam milyen ######a élmény kocsit vontatni :lol:

ha tudtok valamit írjatok. köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Ahogy olvasom, vannak itt olyanok, akik elég jól értenek a klímához, így Nekem is lenne egy kérdésem.

Két éve már töltettem a klímát, mert amikor bekapcsoltam nem hűtött rendesen, és a kompresszor is zajosan járt. A töltés után megszűnt a zaj, és a hatásfoka is jobb lett. Mikor a múlt héten bekapcsoltam a klímát, észrevettem, hogy nem fúj olyan hideg levegőt, mint korábban. Arra gondolok, hogy talán szökik valahol a gáz. Megnéztem a kompresszort is, hogy kapcsol-e, és azt figyeltem meg, hogy amikor bekapcsolom, akkor zár a kompresszor végén lévő szerkezet, majd változó időközönként olyan két másodperces időszakokra kikapcsol.

A kérdésem az lenne, hogy ennek a kapcsolószerkezetnek (nem tudom pontosan hogy nevezik)

1) így kell e működnie

2) esetleg a rendszerben lévő kevés gáz miatt működik így, és egy töltéssel megoldódik a probléma

3) valamilyen hiba van kialakulóban.

Válaszotokat előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

A kérdésem az lenne, hogy ennek a kapcsolószerkezetnek (nem tudom pontosan hogy nevezik)

Akkor kezdjük a szerkezet a kompri végén egy un. elektromos kuplung (viszko kuplung)

Ennek az a feladata hogy a kompri és az ékszij tárcsa között létrehozza a kapcsolatot akkor ha az villanyt kap.

Amit irsz simán lehet attól hogy kevés a gáz. Ugyanis ha kevés a gáz akkor nem alakul ki megfelelő nyomásviszony a szivó és nyomó oldalon és ez károsítja a komprit. Ezt megelőzendően a rendszerbe lévő nyomás kapcsoló kiveszi a kupungot és mikor rendeződik némileg a nyomás akkor vissza és ez körbe körbe. Mégnem tönkre nem megy a kuplung vagy te kézzel ki nem kapcsolod a komprit.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.