Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Sziasztok.

A próblémám brutális párásodás, de olyan szinten hogy csak klímával tudom lefujatni,a belső külső keringetésem működik de alig van különbség a pára mértékét illetően ha be-ki kapcsolom.

A klimám elvileg delphi rendszerű, pollenszűrő cserére gondoltam,de átnyálaztam a fórumot és nem találtam "leirást" hogy kell kicserélni,mit kell szétszerelni.

A verda 2001/2 havi Astra G komfort 1.6 16V kombi.

Előre is köszönöm ha valaki mond valami használhatót.

Jól gondoltad! :rolleyes:

Nem is olyan régen volt téma! Mind a két rendszerűnek fönn volt a leírása.

Elküldve
Sziasztok.

A próblémám brutális párásodás, de olyan szinten hogy csak klímával tudom lefujatni,a belső külső keringetésem működik de alig van különbség a pára mértékét illetően ha be-ki kapcsolom.

A klimám elvileg delphi rendszerű, pollenszűrő cserére gondoltam,de átnyálaztam a fórumot és nem találtam "leirást" hogy kell kicserélni,mit kell szétszerelni.

A verda 2001/2 havi Astra G komfort 1.6 16V kombi.

Előre is köszönöm ha valaki mond valami használhatót.

hihó

Kesztyűtartó leszerel, mögötte meglátod a szűrő fedlapját, leveszed kihúzod, de vásárlás előtt néz meg a méretet és formát mert 2 féle méretben gyártották. majd ugyanezzel a módszerrel beteszed az újat! ne rémülj meg lesz benne dzsuva rendesen :rolleyes:

Elküldve
Kérdés létezik olyan hogy a kompri delphi a bele meg behr? Ugyanis nekem eléggé úgy tűnik hogy nekem ez a felállás.

Erre vki vmit?? BUÉK MINDENKINEK!!!

Elküldve

Szega mindenkinek.

2-éve vásároltam az astrát tavaly télen felvillat néha a müszerfalon a motor hütése visszajelző menet közben,azóta semmi probléma nem volt vele,de néhány napja már egyfojtában világit és a klima ventillátora állandóan pörög, elvittem szerelőhöz megmérték a gáznyomást az rendben volt,kicserélték a pollenszűrőt,de a probléma még mindig létezik.Tud valaki tanácsot adni hogy mitévő legyek a probléma megoldásában?

Elküldve
Szega mindenkinek.

2-éve vásároltam az astrát tavaly télen felvillat néha a müszerfalon a motor hütése visszajelző menet közben,azóta semmi probléma nem volt vele,de néhány napja már egyfojtában világit és a klima ventillátora állandóan pörög, elvittem szerelőhöz megmérték a gáznyomást az rendben volt,kicserélték a pollenszűrőt,de a probléma még mindig létezik.Tud valaki tanácsot adni hogy mitévő legyek a probléma megoldásában?

Nem tudom, de a pollenszűrőnek nem értem, hogy mi köze elhet, lehet el akarták adni? :lol:

Elküldve
Szega mindenkinek.

2-éve vásároltam az astrát tavaly télen felvillat néha a müszerfalon a motor hütése visszajelző menet közben,azóta semmi probléma nem volt vele,de néhány napja már egyfojtában világit és a klima ventillátora állandóan pörög, elvittem szerelőhöz megmérték a gáznyomást az rendben volt,kicserélték a pollenszűrőt,de a probléma még mindig létezik.Tud valaki tanácsot adni hogy mitévő legyek a probléma megoldásában?

Biztos,hogy a klímánál van a baj?Külön hűtője van neki?

Nem a vízhőfok magas véletlenü,l esetleg valami termosztát vagy ilyesféle hiba miatt és a hűtőventillátor forog állandóan?

Elküldve
Biztos,hogy a klímánál van a baj?Külön hűtője van neki?

Nem a vízhőfok magas véletlenü,l esetleg valami termosztát vagy ilyesféle hiba miatt és a hűtőventillátor forog állandóan?

A vizhőfok az 80-C.Én a hűtő elején található ventiről beszélek.

Mellékelek egy linket a hűtőről.http://racing-bazar.hu/ShowImage.aspx?imgID=1002756853&imgX=400

Annyit már magamtól kiokoskodtam,hogy a hűtő bal szélén van egy szelep szerüség amiről lehúztam a kábelt majd nagy nehezen visszadugtam,inditottam az autót és láss csodát a visszajelző nem világitott és a venti sem pörgött,de sajnos az öröm korai volt a következő indulásnál ujra az a probléma.

Az a szelep mi célt szolgálnaa három lábas csatlakozóval?Ja azt még majdnem elfelejtettem az autó összes üveg felülete nagyon párásodik kiváltképp esős időben.

Elküldve

Amúgy milyen motorú ,évjáratú az autód,merrefelé lax?Jó lenne ezeket is tudni a segítség szempontjából!

A párásodás az tényleg pollenszűrőgond szok lenni.Nem fogyogat esetleg a víz a tartályból?

Elküldve
Amúgy milyen motorú ,évjáratú az autód,merrefelé lax?Jó lenne ezeket is tudni a segítség szempontjából!

A párásodás az tényleg pollenszűrőgond szok lenni.Nem fogyogat esetleg a víz a tartályból?

1.2-16V Z 12 XE motoru,2002-es, és Békés Megye pontosabban Körösladány,az viz nem fogy a tartályból.

Elküldve

A felvetés jogos,de nem arra gondoltam,hogy felforralja és utána befújja a vizet az utastérbe mint valami párásító vagy ködgép! :lol:

Azt azért kérdeztem,mert írta hogy folyamatosan ég a "motor hűtése visszajelző :lol: " ,gondoltam melegszik akkor a motor ebből pedig

arra következtettem,hogy lehet fő a víz .Ezért kérdeztem!

Tucc jobbat? :P

Elküldve
A felvetés jogos,de nem arra gondoltam,hogy felforralja és utána befújja a vizet az utastérbe mint valami párásító vagy ködgép! :lol:

Azt azért kérdeztem,mert írta hogy folyamatosan ég a "motor hűtése visszajelző :lol: " ,gondoltam melegszik akkor a motor ebből pedig

arra következtettem,hogy lehet fő a víz .Ezért kérdeztem!

Tucc jobbat? :P

ne érts félre nem kötekedni akartam csak nem tudtam h mire gondolsz

Guest kumabushi
Elküldve

üdv

ilyet hol lehet szerezni? mi a típusszáma?

klima-automatik1.jpg

ÉS beszerelés után működhet régi klíma vezérlő helyett?

Elküldve
üdv

ilyet hol lehet szerezni? mi a típusszáma?

klima-automatik1.jpg

ÉS beszerelés után működhet régi klíma vezérlő helyett?

Teljesen esélytelen úgy hogy csak azt veszed meg!! A digit meg a sima klima között nagyon sok minden máshogy van. Az analognál bowdenek mozgatják a levegő utját kijelölő csappantyúkat még a diginél kicsi szervó motorok. Ez a fő probléma ! Meg persze diginél van egy pár jeladó is ami ugye kell, ami simánál nincsen jelen. Biztos hogy megoldható de szvsz nem érdemes nem kifizetődő. Rengeteg idő/ pénz lenne átépiteni digire.

Elküldve
Teljesen esélytelen úgy hogy csak azt veszed meg!! A digit meg a sima klima között nagyon sok minden máshogy van. Az analognál bowdenek mozgatják a levegő utját kijelölő csappantyúkat még a diginél kicsi szervó motorok. Ez a fő probléma ! Meg persze diginél van egy pár jeladó is ami ugye kell, ami simánál nincsen jelen. Biztos hogy megoldható de szvsz nem érdemes nem kifizetődő. Rengeteg idő/ pénz lenne átépiteni digire.

Hát nekem ilyen van, de simán meglennék nélküle. Pl. nem tudom azt csinálni vele, hogy a menetszél hozza be a meleget. Mindig valamilyen fokozatra kell állítani, ha leveszem a ventit, a menetszél a kinti hideget fújja be. Amúgy nem rossz, de szerintem ne vágyjál rá nagyon....

Elküldve
Ha fogy a víz akkor az páraként jelenik meg? vagy mi?

Bizony, simán lehet. A beltérbe szivárgó hűtővíz agyonáztatta nálam az anyósszőnyeget, párállott az mindenhová!

Elküldve
Hát nekem ilyen van, de simán meglennék nélküle. Pl. nem tudom azt csinálni vele, hogy a menetszél hozza be a meleget. Mindig valamilyen fokozatra kell állítani, ha leveszem a ventit, a menetszél a kinti hideget fújja be. Amúgy nem rossz, de szerintem ne vágyjál rá nagyon....

én se szeretem a digit klimát.

mindkét hondába van, a civic rendszeresen félórás tornádót csinál, az asszony insightje meg állandón lekapcsolja a lábamra a befúvást. a lábam büdös és izzadt, fent meg be van húzva a kabátom mert fázom.

sose használom csak manuálisan...

Elküldve
Bizony, simán lehet. A beltérbe szivárgó hűtővíz agyonáztatta nálam az anyósszőnyeget, párállott az mindenhová!

Ma néztem, nincs fagyálló íze :lol:

a padlókárpit is csont száraz, akkor ezek szerint csak lecsapódó pára :lol:

Elküldve

Sziasztok!

Tud valaki nekem egy olyan klímás céget mondani, ahol lehet kompresszor alkatrészeket is kapni?

Van nekem egy NX-es delpi kompresszorom az autóban, ami csapágyas.. A szíjtárcsa alatt levő csapágynak hangja van.. Van valakinek tapasztalata ezzel? a szíjtárcsával együtt cserélhető csak a csapágy? vagy ki lehet aplikálni belőlle?

az az elvetemült ötletem van, hogy a kompresszor kivétele nélkül cserélem ki.. elméletben ahogy nézem, enged annyit a csövezés.. Tehát szíj le, kpmpresszor ki, levele leengedve, a szíjtárcsa fenekén van egy takaró dekli, azt egy csavar tartja.. Azt levéve hozzá lehet férni..

Csak azt nem tudom, hogy hogyan tovább :rolleyes:

gondolom, van egy-egy rögzítő gyűrű, és "kiesik" a csapágy.. vagy nem? egybe van öntve?

hívogattam pár klímás céget, de nem ettem meszet, hogy egy jó kompresszorban a csapágy cseréhez kifizessek 70-80e Ft-ot..

van valami tippetek? esetleg normális hozzáállású klímás Bp-n?

otthagyni nem akarom az autót, nem akkora volumenü dolog ez..

köszi!

Elküldve

Sziasztok!

Nemrég vásároltam a G Astrámat és az előző tulaj azt tanácsolta, hogy a manuális klímát télen is kapcsoljam be időnként, nehogy tönkre menjen. Azt is mondta, hogy a klíma bekapcsolása előtt a fűtéskapcsolót "0"-ra tekerjem vissza, majd a mellette lévő kapcsolón a fűtés fajtáját az "általános" (máshogy nem tudom megfogalmazni) állásba tegyem. Kikapcsolásnál pedig végső megállás után még alapjáraton hagyjam a motort 1 percig menni, hogy a klíma a pörgés után lehűljön.

.... ja és a klíma mellett lévő légkeringető gombot is be kell, illetve be lehet kapcsolni a klíma üzemelése mellett párhuzamosan?

Valóban ezeket a "szabályokat" be kell tartani? Ha igen miért?

Köszi a válaszokat és a segítséget, kíváncsi vagyok....

Elküldve
Sziasztok!

Nemrég vásároltam a G Astrámat és az előző tulaj azt tanácsolta, hogy a manuális klímát télen is kapcsoljam be időnként, nehogy tönkre menjen. Azt is mondta, hogy a klíma bekapcsolása előtt a fűtéskapcsolót "0"-ra tekerjem vissza, majd a mellette lévő kapcsolón a fűtés fajtáját az "általános" (máshogy nem tudom megfogalmazni) állásba tegyem. Kikapcsolásnál pedig végső megállás után még alapjáraton hagyjam a motort 1 percig menni, hogy a klíma a pörgés után lehűljön.

Valóban ezeket a "szabályokat" be kell tartani? Ha igen miért?

Köszi a válaszokat és a segítséget, kíváncsi vagyok....

klíma lehüljön? :rolleyes:

- télen -ha nem minuszok vannak- akkor be lehet kapcsolni néha

- fűtéskapcsolót meg szabályzót oda tekered ahova akarod, célszerűen ablakra meg lábra hogy a párát/nedvességet leszárítsa a szőnyegekről

- én azért szoktam fújatni még a sima levegőt a klíma lekapcsolása után hogy ne büdösödjön be, ennek nincs köze az alapjárathoz

Elküldve
klíma lehüljön? :rolleyes:

- télen -ha nem minuszok vannak- akkor be lehet kapcsolni néha

- fűtéskapcsolót meg szabályzót oda tekered ahova akarod, célszerűen ablakra meg lábra hogy a párát/nedvességet leszárítsa a szőnyegekről

- én azért szoktam fújatni még a sima levegőt a klíma lekapcsolása után hogy ne büdösödjön be, ennek nincs köze az alapjárathoz

Ha jól értem:

- télen (mínuszokban) inkább a sima fűtéssel fűtsek, kicsit jobb időben 1-2 alkalommal be lehet kapcsolni a klímát.

- a klíma mellett bekapcsolhatom a fűtést is párhuzamosan és a levegőkeringtetést is

Ugye ezek szerint így igaz?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.