Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Légkondicionáló rendszer (klíma) és fűtőrendszer


Qpack

Recommended Posts

Sziasztok.

A próblémám brutális párásodás, de olyan szinten hogy csak klímával tudom lefujatni,a belső külső keringetésem működik de alig van különbség a pára mértékét illetően ha be-ki kapcsolom.

A klimám elvileg delphi rendszerű, pollenszűrő cserére gondoltam,de átnyálaztam a fórumot és nem találtam "leirást" hogy kell kicserélni,mit kell szétszerelni.

A verda 2001/2 havi Astra G komfort 1.6 16V kombi.

Előre is köszönöm ha valaki mond valami használhatót.

Jól gondoltad! :rolleyes:

Nem is olyan régen volt téma! Mind a két rendszerűnek fönn volt a leírása.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

A próblémám brutális párásodás, de olyan szinten hogy csak klímával tudom lefujatni,a belső külső keringetésem működik de alig van különbség a pára mértékét illetően ha be-ki kapcsolom.

A klimám elvileg delphi rendszerű, pollenszűrő cserére gondoltam,de átnyálaztam a fórumot és nem találtam "leirást" hogy kell kicserélni,mit kell szétszerelni.

A verda 2001/2 havi Astra G komfort 1.6 16V kombi.

Előre is köszönöm ha valaki mond valami használhatót.

hihó

Kesztyűtartó leszerel, mögötte meglátod a szűrő fedlapját, leveszed kihúzod, de vásárlás előtt néz meg a méretet és formát mert 2 féle méretben gyártották. majd ugyanezzel a módszerrel beteszed az újat! ne rémülj meg lesz benne dzsuva rendesen :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Szega mindenkinek.

2-éve vásároltam az astrát tavaly télen felvillat néha a müszerfalon a motor hütése visszajelző menet közben,azóta semmi probléma nem volt vele,de néhány napja már egyfojtában világit és a klima ventillátora állandóan pörög, elvittem szerelőhöz megmérték a gáznyomást az rendben volt,kicserélték a pollenszűrőt,de a probléma még mindig létezik.Tud valaki tanácsot adni hogy mitévő legyek a probléma megoldásában?

Link to comment
Megosztás:

Szega mindenkinek.

2-éve vásároltam az astrát tavaly télen felvillat néha a müszerfalon a motor hütése visszajelző menet közben,azóta semmi probléma nem volt vele,de néhány napja már egyfojtában világit és a klima ventillátora állandóan pörög, elvittem szerelőhöz megmérték a gáznyomást az rendben volt,kicserélték a pollenszűrőt,de a probléma még mindig létezik.Tud valaki tanácsot adni hogy mitévő legyek a probléma megoldásában?

Nem tudom, de a pollenszűrőnek nem értem, hogy mi köze elhet, lehet el akarták adni? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szega mindenkinek.

2-éve vásároltam az astrát tavaly télen felvillat néha a müszerfalon a motor hütése visszajelző menet közben,azóta semmi probléma nem volt vele,de néhány napja már egyfojtában világit és a klima ventillátora állandóan pörög, elvittem szerelőhöz megmérték a gáznyomást az rendben volt,kicserélték a pollenszűrőt,de a probléma még mindig létezik.Tud valaki tanácsot adni hogy mitévő legyek a probléma megoldásában?

Biztos,hogy a klímánál van a baj?Külön hűtője van neki?

Nem a vízhőfok magas véletlenü,l esetleg valami termosztát vagy ilyesféle hiba miatt és a hűtőventillátor forog állandóan?

Link to comment
Megosztás:

Biztos,hogy a klímánál van a baj?Külön hűtője van neki?

Nem a vízhőfok magas véletlenü,l esetleg valami termosztát vagy ilyesféle hiba miatt és a hűtőventillátor forog állandóan?

A vizhőfok az 80-C.Én a hűtő elején található ventiről beszélek.

Mellékelek egy linket a hűtőről.http://racing-bazar.hu/ShowImage.aspx?imgID=1002756853&imgX=400

Annyit már magamtól kiokoskodtam,hogy a hűtő bal szélén van egy szelep szerüség amiről lehúztam a kábelt majd nagy nehezen visszadugtam,inditottam az autót és láss csodát a visszajelző nem világitott és a venti sem pörgött,de sajnos az öröm korai volt a következő indulásnál ujra az a probléma.

Az a szelep mi célt szolgálnaa három lábas csatlakozóval?Ja azt még majdnem elfelejtettem az autó összes üveg felülete nagyon párásodik kiváltképp esős időben.

Link to comment
Megosztás:

Amúgy milyen motorú ,évjáratú az autód,merrefelé lax?Jó lenne ezeket is tudni a segítség szempontjából!

A párásodás az tényleg pollenszűrőgond szok lenni.Nem fogyogat esetleg a víz a tartályból?

1.2-16V Z 12 XE motoru,2002-es, és Békés Megye pontosabban Körösladány,az viz nem fogy a tartályból.

Link to comment
Megosztás:

A felvetés jogos,de nem arra gondoltam,hogy felforralja és utána befújja a vizet az utastérbe mint valami párásító vagy ködgép! :lol:

Azt azért kérdeztem,mert írta hogy folyamatosan ég a "motor hűtése visszajelző :lol: " ,gondoltam melegszik akkor a motor ebből pedig

arra következtettem,hogy lehet fő a víz .Ezért kérdeztem!

Tucc jobbat? :P

Link to comment
Megosztás:

A felvetés jogos,de nem arra gondoltam,hogy felforralja és utána befújja a vizet az utastérbe mint valami párásító vagy ködgép! :lol:

Azt azért kérdeztem,mert írta hogy folyamatosan ég a "motor hűtése visszajelző :lol: " ,gondoltam melegszik akkor a motor ebből pedig

arra következtettem,hogy lehet fő a víz .Ezért kérdeztem!

Tucc jobbat? :P

ne érts félre nem kötekedni akartam csak nem tudtam h mire gondolsz

Link to comment
Megosztás:

üdv

ilyet hol lehet szerezni? mi a típusszáma?

klima-automatik1.jpg

ÉS beszerelés után működhet régi klíma vezérlő helyett?

Teljesen esélytelen úgy hogy csak azt veszed meg!! A digit meg a sima klima között nagyon sok minden máshogy van. Az analognál bowdenek mozgatják a levegő utját kijelölő csappantyúkat még a diginél kicsi szervó motorok. Ez a fő probléma ! Meg persze diginél van egy pár jeladó is ami ugye kell, ami simánál nincsen jelen. Biztos hogy megoldható de szvsz nem érdemes nem kifizetődő. Rengeteg idő/ pénz lenne átépiteni digire.

Link to comment
Megosztás:

Teljesen esélytelen úgy hogy csak azt veszed meg!! A digit meg a sima klima között nagyon sok minden máshogy van. Az analognál bowdenek mozgatják a levegő utját kijelölő csappantyúkat még a diginél kicsi szervó motorok. Ez a fő probléma ! Meg persze diginél van egy pár jeladó is ami ugye kell, ami simánál nincsen jelen. Biztos hogy megoldható de szvsz nem érdemes nem kifizetődő. Rengeteg idő/ pénz lenne átépiteni digire.

Hát nekem ilyen van, de simán meglennék nélküle. Pl. nem tudom azt csinálni vele, hogy a menetszél hozza be a meleget. Mindig valamilyen fokozatra kell állítani, ha leveszem a ventit, a menetszél a kinti hideget fújja be. Amúgy nem rossz, de szerintem ne vágyjál rá nagyon....

Link to comment
Megosztás:

Hát nekem ilyen van, de simán meglennék nélküle. Pl. nem tudom azt csinálni vele, hogy a menetszél hozza be a meleget. Mindig valamilyen fokozatra kell állítani, ha leveszem a ventit, a menetszél a kinti hideget fújja be. Amúgy nem rossz, de szerintem ne vágyjál rá nagyon....

én se szeretem a digit klimát.

mindkét hondába van, a civic rendszeresen félórás tornádót csinál, az asszony insightje meg állandón lekapcsolja a lábamra a befúvást. a lábam büdös és izzadt, fent meg be van húzva a kabátom mert fázom.

sose használom csak manuálisan...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tud valaki nekem egy olyan klímás céget mondani, ahol lehet kompresszor alkatrészeket is kapni?

Van nekem egy NX-es delpi kompresszorom az autóban, ami csapágyas.. A szíjtárcsa alatt levő csapágynak hangja van.. Van valakinek tapasztalata ezzel? a szíjtárcsával együtt cserélhető csak a csapágy? vagy ki lehet aplikálni belőlle?

az az elvetemült ötletem van, hogy a kompresszor kivétele nélkül cserélem ki.. elméletben ahogy nézem, enged annyit a csövezés.. Tehát szíj le, kpmpresszor ki, levele leengedve, a szíjtárcsa fenekén van egy takaró dekli, azt egy csavar tartja.. Azt levéve hozzá lehet férni..

Csak azt nem tudom, hogy hogyan tovább :rolleyes:

gondolom, van egy-egy rögzítő gyűrű, és "kiesik" a csapágy.. vagy nem? egybe van öntve?

hívogattam pár klímás céget, de nem ettem meszet, hogy egy jó kompresszorban a csapágy cseréhez kifizessek 70-80e Ft-ot..

van valami tippetek? esetleg normális hozzáállású klímás Bp-n?

otthagyni nem akarom az autót, nem akkora volumenü dolog ez..

köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nemrég vásároltam a G Astrámat és az előző tulaj azt tanácsolta, hogy a manuális klímát télen is kapcsoljam be időnként, nehogy tönkre menjen. Azt is mondta, hogy a klíma bekapcsolása előtt a fűtéskapcsolót "0"-ra tekerjem vissza, majd a mellette lévő kapcsolón a fűtés fajtáját az "általános" (máshogy nem tudom megfogalmazni) állásba tegyem. Kikapcsolásnál pedig végső megállás után még alapjáraton hagyjam a motort 1 percig menni, hogy a klíma a pörgés után lehűljön.

.... ja és a klíma mellett lévő légkeringető gombot is be kell, illetve be lehet kapcsolni a klíma üzemelése mellett párhuzamosan?

Valóban ezeket a "szabályokat" be kell tartani? Ha igen miért?

Köszi a válaszokat és a segítséget, kíváncsi vagyok....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nemrég vásároltam a G Astrámat és az előző tulaj azt tanácsolta, hogy a manuális klímát télen is kapcsoljam be időnként, nehogy tönkre menjen. Azt is mondta, hogy a klíma bekapcsolása előtt a fűtéskapcsolót "0"-ra tekerjem vissza, majd a mellette lévő kapcsolón a fűtés fajtáját az "általános" (máshogy nem tudom megfogalmazni) állásba tegyem. Kikapcsolásnál pedig végső megállás után még alapjáraton hagyjam a motort 1 percig menni, hogy a klíma a pörgés után lehűljön.

Valóban ezeket a "szabályokat" be kell tartani? Ha igen miért?

Köszi a válaszokat és a segítséget, kíváncsi vagyok....

klíma lehüljön? :rolleyes:

- télen -ha nem minuszok vannak- akkor be lehet kapcsolni néha

- fűtéskapcsolót meg szabályzót oda tekered ahova akarod, célszerűen ablakra meg lábra hogy a párát/nedvességet leszárítsa a szőnyegekről

- én azért szoktam fújatni még a sima levegőt a klíma lekapcsolása után hogy ne büdösödjön be, ennek nincs köze az alapjárathoz

Link to comment
Megosztás:

klíma lehüljön? :rolleyes:

- télen -ha nem minuszok vannak- akkor be lehet kapcsolni néha

- fűtéskapcsolót meg szabályzót oda tekered ahova akarod, célszerűen ablakra meg lábra hogy a párát/nedvességet leszárítsa a szőnyegekről

- én azért szoktam fújatni még a sima levegőt a klíma lekapcsolása után hogy ne büdösödjön be, ennek nincs köze az alapjárathoz

Ha jól értem:

- télen (mínuszokban) inkább a sima fűtéssel fűtsek, kicsit jobb időben 1-2 alkalommal be lehet kapcsolni a klímát.

- a klíma mellett bekapcsolhatom a fűtést is párhuzamosan és a levegőkeringtetést is

Ugye ezek szerint így igaz?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.