Qpack Elküldve Május27, 2009 Szerző Megoszt Elküldve Május27, 2009 Keresd itt a fórumon Wesszt, a múltkor említette, hogy tölt klímát. Egy próbát megér. Ha nem írtam volna..pedig akartam! akkor ahogy akolléga mondja! keresd meg PÜ-ben wessz-t Ő biztos tud segíteni! Ja tudom már miért nem írtam...Mosonmagyaróvár...na wessz nem ott van :lol: :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sebald Elküldve Május27, 2009 Megoszt Elküldve Május27, 2009 Ha nem írtam volna..pedig akartam! akkor ahogy akolléga mondja! keresd meg PÜ-ben wessz-t Ő biztos tud segíteni! Ja tudom már miért nem írtam...Mosonmagyaróvár...na wessz nem ott van :lol: :D Hát ez bizony így van, móvári vagyok. Megpróbálom helyben megoldani a problémát. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sebald Elküldve Május27, 2009 Megoszt Elküldve Május27, 2009 Kedves Speter, Qpack és Uhuhu! Köszönöm a válaszokat, a segítséget! Tök jó kis csapat vagytok. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Qpack Elküldve Május28, 2009 Szerző Megoszt Elküldve Május28, 2009 Kedves Speter, Qpack és Uhuhu! Köszönöm a válaszokat, a segítséget! Tök jó kis csapat vagytok. :lol: Amilyen az Adjon Isten olyan a Fogadj Isten! Korrektűl kérdeztél, mi segítettünk..remélem...és reméljük, ha kiderül a hiba forrása és ezzel te is hozzá tudsz tenni a dolgokhoz (vagy akár más kérdésben) elárulod nekünk, ezzel is okulva az esetleges hibákból... Annyit még a dologhoz, hogy remélem télen is néha beindítottad a klímát, mert a tömítések kiszáradása igen költséges utómunkát okozhat, főleg, ha a kompresszor tömítése adta fel....ne legyen igazam! Link to comment Megosztás: More sharing options...
szobipeti Elküldve Június2, 2009 Megoszt Elküldve Június2, 2009 Sziasztok! Klímával kapcsolatban szeretnék érdeklődni. 1. Hol a klíma behúzótekercsének a reléje? 2. Lehetséges-e, hogyha nincs szakadás a behúzótekercsnél és nem húz be? Előre is köszönöm a segítségeteket! Üdv Link to comment Megosztás: More sharing options...
Qpack Elküldve Június3, 2009 Szerző Megoszt Elküldve Június3, 2009 Sziasztok! Klímával kapcsolatban szeretnék érdeklődni. 1. Hol a klíma behúzótekercsének a reléje? 2. Lehetséges-e, hogyha nincs szakadás a behúzótekercsnél és nem húz be? Előre is köszönöm a segítségeteket! Üdv tudtommal nincs reléje! de van egy pár dolog ami tilthatja, pl alacsony nyomás vagy egyszerűen a fagyásgátló érzékelője ha meghibásodik! évjárat? motor? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zachi Elküldve Június4, 2009 Megoszt Elküldve Június4, 2009 De az is lehet, hogy a klímakompresszor/szivattyú (ahogy tetszik :lol: ) elektromos kuplungja adta fel. Mintha valaki itt 10.000.-Ft -os ajánlati árat kapott volna tekercselésre, de láttam - talán a Vaterán? - újat 20.000.-Ft -ért is. Időközben megtaláltam azt a nyavalyás linket. Nem a Vaterán, hanem itt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zachi Elküldve Június4, 2009 Megoszt Elküldve Június4, 2009 Na meg van végre, hogy hol lépett meg a hűtőközeg egy része a klímámból bő 2 év alatt. A kondenzátor tű(vagy golyós?) szelepénél. Kupak nélkül jobban, kupakkal kevésbé, de ereszt.A tűzfali csatlakozásnál, ahol az elpárologtatóra csatlakozik utána kellett húzni, mert a kisebb keresztmetszetű cső (nyomó ág) felőli részen a tömítésnél szivárgott.A nyomozást egy hűtő/klímatechnikában használatos hibakereső, tulajdonképpen egy elektromos orr segítette. Ahogy mondták "kicsipogtatták". Lényege, hogy egy flexibilis csövön át venti húzza be a levegőt egy maroknyi kütyübe, ami a hűtőközeg legminimálisabb koncentrációját (3 mg/köbméter) is kimutatja. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Qpack Elküldve Június4, 2009 Szerző Megoszt Elküldve Június4, 2009 Na meg van végre, hogy hol lépett meg a hűtőközeg egy része a klímámból bő 2 év alatt. A kondenzátor tű(vagy golyós?) szelepénél. Kupak nélkül jobban, kupakkal kevésbé, de ereszt.A tűzfali csatlakozásnál, ahol az elpárologtatóra csatlakozik utána kellett húzni, mert a kisebb keresztmetszetű cső (nyomó ág) felőli részen a tömítésnél szivárgott.A nyomozást egy hűtő/klímatechnikában használatos hibakereső, tulajdonképpen egy elektromos orr segítette. Ahogy mondták "kicsipogtatták". Lényege, hogy egy flexibilis csövön át venti húzza be a levegőt egy maroknyi kütyübe, ami a hűtőközeg legminimálisabb koncentrációját (3 mg/köbméter) is kimutatja. És ezt hol sikerűlt ellenőriztetned? ha publikus a szaki vagy műhely neve, elérhetősége, nyugodtan írd be ide! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zachi Elküldve Június5, 2009 Megoszt Elküldve Június5, 2009 És ezt hol sikerűlt ellenőriztetned? ha publikus a szaki vagy műhely neve, elérhetősége, nyugodtan írd be ide! Rokonnál. Nem autóklímával foglalkozik, de nem jön zavarba tőle. Anno a saját autójába is ültetett át egy teljesen más típusból s.k. bontott klímát. Készített már komplett klimatizálást böszme nagy irodaházakba, ám most egy nagy áruházlánc betegeskedő hűtő-fűtő-fagyasztógépeit és klímáit javítja éjjel-nappal, ezért a háta közepére sem kívánná az autóklímákat. Egy gyors, üres garázsos "diagnosztikára" a gázszerelésnél is alkalmazott szivárgáskereső spray (biztos van erre v.mi szakszó :lol: ) vagy egy jó adag szappanos víz is megjárja. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ifjkiss Elküldve Június20, 2009 Megoszt Elküldve Június20, 2009 Na skacok kész a klíma projekt! 3 nap, sok szívás! De mostmár klímás baby!!! Most már nem válnék meg tőle semmi pénzért! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zachi Elküldve Június20, 2009 Megoszt Elküldve Június20, 2009 Na skacok kész a klíma projekt! 3 nap, sok szívás! De mostmár klímás baby!!! Most már nem válnék meg tőle semmi pénzért! Mennyibe fájt a testi-lelki fájdalmakon fölül? <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Június20, 2009 Megoszt Elküldve Június20, 2009 Mennyibe fájt a testi-lelki fájdalmakon fölül? <_< Erre én is kiváncsi lennék, illetve hogy gyárilag valami kábelezés, vagy valami, volt-e (milyen évjárat / milyen motorkódu kocsi)? Illetve hogy mit kellett bele instalálni. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
ifjkiss Elküldve Június20, 2009 Megoszt Elküldve Június20, 2009 A kocsi 99-es 1.4 16v x14xe! a gyári bontott cucc: nagy vízhűtő + 2 ventillátor + klíma cső + klíma kompresszor + belső elpárologtató, fűtés boxxal + fűtés kapcsolók, vezeték köteg orrész, vezeték köteg klíma+hűtő+hűtő vezérlő egység között, hűtővezérlő modul 90.000 Ft új dolgok: klímahűtő, szárítószűrő, ékszíj, klímacső tömítések, fagyálló, pollenszűrő, ékszíj spanoló 55.000 ft /minden 35% kedvezménnyel/ a nélkül 75-80000 ft. lenne töltés: gáz+olaj mert csont száraz volt a kompresszor 5000 /akciósan/ szerelés: klíma szerelés + vezérlés csere is volt 50.000 Ft. összesen 200.0000 Ft Az egész malőr 3 napig tartott nagyon sok szívással, szinte kész volt mikor kiderült hogy az egész vezeték köteget /motortérben/ cserélni kell ami jobb kormányosé volt, és igy abból volt olyan csatlakozó amit át kellet forgatni jobbról ballra illetve toldani! programozni nem kellet, csak a bízti táblába be a plussz biztosíték a klímának és egyből ment! tennék fel képet de nem tudom hogy kell mert meg van örökítve egy két fázis! ha segítettek teszek fel ha kíváncsiak vagytok! én sírni tudtam volna egykétszer. ja hétfőn kezdtük és csütörtökön lett kész 9 kor, 11kor indultam Pécsre tőlünk kb. 500 km le volt tesztelve minden, nem zörrög recseg semmi. nagyon fassza Volt. Külön köszönet a szerelőnek is Sárosi Gabinak! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Qpack Elküldve Június20, 2009 Szerző Megoszt Elküldve Június20, 2009 Rokonnál. Nem autóklímával foglalkozik, de nem jön zavarba tőle. Anno a saját autójába is ültetett át egy teljesen más típusból s.k. bontott klímát. Készített már komplett klimatizálást böszme nagy irodaházakba, ám most egy nagy áruházlánc betegeskedő hűtő-fűtő-fagyasztógépeit és klímáit javítja éjjel-nappal, ezért a háta közepére sem kívánná az autóklímákat. Egy gyors, üres garázsos "diagnosztikára" a gázszerelésnél is alkalmazott szivárgáskereső spray (biztos van erre v.mi szakszó :) ) vagy egy jó adag szappanos víz is megjárja. hát szappanosvízzel nem állnék neki klíma szivárgást keresni....tudod hány szinte hozzáférhetetlen hely van? :) az enyém szerencsére OK csak a jövőben ha mégis kellene..kérdeztem...nem azt mondom biztos van ilyen ketyere valamerre de sajnos az autó klímásoknál ilyet nem nagyon láthatsz..pedig elég hasznás lehet..helyette "festik a gázt" és ennyi... <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Június23, 2009 Megoszt Elküldve Június23, 2009 A kocsi 99-es 1.4 16v x14xe! a gyári bontott cucc: nagy vízhűtő + 2 ventillátor + klíma cső + klíma kompresszor + belső elpárologtató, fűtés boxxal + fűtés kapcsolók, vezeték köteg orrész, vezeték köteg klíma+hűtő+hűtő vezérlő egység között, hűtővezérlő modul 90.000 Ft új dolgok: klímahűtő, szárítószűrő, ékszíj, klímacső tömítések, fagyálló, pollenszűrő, ékszíj spanoló 55.000 ft /minden 35% kedvezménnyel/ a nélkül 75-80000 ft. lenne töltés: gáz+olaj mert csont száraz volt a kompresszor 5000 /akciósan/ szerelés: klíma szerelés + vezérlés csere is volt 50.000 Ft. összesen 200.0000 Ft Az egész malőr 3 napig tartott nagyon sok szívással, szinte kész volt mikor kiderült hogy az egész vezeték köteget /motortérben/ cserélni kell ami jobb kormányosé volt, és igy abból volt olyan csatlakozó amit át kellet forgatni jobbról ballra illetve toldani! programozni nem kellet, csak a bízti táblába be a plussz biztosíték a klímának és egyből ment! tennék fel képet de nem tudom hogy kell mert meg van örökítve egy két fázis! ha segítettek teszek fel ha kíváncsiak vagytok! én sírni tudtam volna egykétszer. ja hétfőn kezdtük és csütörtökön lett kész 9 kor, 11kor indultam Pécsre tőlünk kb. 500 km le volt tesztelve minden, nem zörrög recseg semmi. nagyon fassza Volt. Külön köszönet a szerelőnek is Sárosi Gabinak! képfeltöltésre-re például, s ide meg belinkeled <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
spy Elküldve Június29, 2009 Megoszt Elküldve Június29, 2009 Sziasztok! Nem tudom, hogy ez a topic a megfelelő e az én problémámra de nem tudok más helyet neki. Nos a problémám az lenne, hogy esős időben az autó rettenetesen párásodik és a ventillátor nem hajlandó lenyomni sehogy sem, egyedül csak a klíma. Az autó 1.4 16V '99 januári. A másik probléma, hogy abszolút nincs fűtésem <_< . Mi lehet a probléma forrása? Termosztátos lehet a kicsike? Az előző tulaj szerint elektronikás. Kérlek segítsetek!! előre is köszönöm a válaszokat Link to comment Megosztás: More sharing options...
speter Elküldve Június29, 2009 Megoszt Elküldve Június29, 2009 Sziasztok! Nem tudom, hogy ez a topic a megfelelő e az én problémámra de nem tudok más helyet neki. Nos a problémám az lenne, hogy esős időben az autó rettenetesen párásodik és a ventillátor nem hajlandó lenyomni sehogy sem, egyedül csak a klíma. Az autó 1.4 16V '99 januári. A másik probléma, hogy abszolút nincs fűtésem <_< . Mi lehet a probléma forrása? Termosztátos lehet a kicsike? Az előző tulaj szerint elektronikás. Kérlek segítsetek!! előre is köszönöm a válaszokat pollenszűrőt mikor cseréltek benne? Egy klímatisztítás sem árthat. A másik probléma sokminden lehet. pl a fűtéstekergetők állítanak rendesen? A motor vízhőmérséklete rendben van, ha igen, akkor nem termosztát. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Robz Elküldve Június29, 2009 Megoszt Elküldve Június29, 2009 pollenszűrőt mikor cseréltek benne? Egy klímatisztítás sem árthat. A másik probléma sokminden lehet. pl a fűtéstekergetők állítanak rendesen? A motor vízhőmérséklete rendben van, ha igen, akkor nem termosztát. Párásodás: pollenszűrő, ahogy írta speter is. A termosz probléma szerintem tuti kiderülne így nyáron. (zártnál megforrna igen gyorsan, ez elég feltűnő) A fűtés egyáltalán honnan kapja a meleg vizet...? (Termosz után a külső vízkörből, vagy belülre van kötve?) Inkább a fűtés elektromos csapját kellene megsasolni, mit is csinál. Egyik fűtés sem megy? (jobb és bal oldal) Link to comment Megosztás: More sharing options...
spy Elküldve Június29, 2009 Megoszt Elküldve Június29, 2009 Párásodás: pollenszűrő, ahogy írta speter is. A termosz probléma szerintem tuti kiderülne így nyáron. (zártnál megforrna igen gyorsan, ez elég feltűnő) A fűtés egyáltalán honnan kapja a meleg vizet...? (Termosz után a külső vízkörből, vagy belülre van kötve?) Inkább a fűtés elektromos csapját kellene megsasolni, mit is csinál. Egyik fűtés sem megy? (jobb és bal oldal) Nos a pollenszűrők nem tudom mikor voltak cserélve de akkor azokkal fogom kezdeni. A fűtés semelyik oldalt nem megy, az előző tulaj szerint elektronika de ezt ő sem tudta részletezni, hogy milyen elektronika.a fűtés elektromos csapját hol találom az autóban? Sajna nem naon értek a kocsikhoz. Előre is köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
teroe Elküldve Június29, 2009 Megoszt Elküldve Június29, 2009 Párásodás: pollenszűrő, ahogy írta speter is. A termosz probléma szerintem tuti kiderülne így nyáron. (zártnál megforrna igen gyorsan, ez elég feltűnő) A fűtés egyáltalán honnan kapja a meleg vizet...? (Termosz után a külső vízkörből, vagy belülre van kötve?) Inkább a fűtés elektromos csapját kellene megsasolni, mit is csinál. Egyik fűtés sem megy? (jobb és bal oldal) Hello! Nekem például 1 hónapja volt klímaservice,pollenszűrő csere,meg fertőtlenítés is,és mégis párásodik. <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
Qpack Elküldve Június29, 2009 Szerző Megoszt Elküldve Június29, 2009 Hello! Nekem például 1 hónapja volt klímaservice,pollenszűrő csere,meg fertőtlenítés is,és mégis párásodik. <_< szedj ki minden nem oda valót..mármint levél..és egyéb ilyesmi...nálam a napokban úgy nézett ki indulás után fél percel kezdett párásodni, klíma be....kb fél perc után kikapcsoltam és onnantól a motor melege segített párátlanítani...ha kellett még Link to comment Megosztás: More sharing options...
Qpack Elküldve Június29, 2009 Szerző Megoszt Elküldve Június29, 2009 Nos a pollenszűrők nem tudom mikor voltak cserélve de akkor azokkal fogom kezdeni. A fűtés semelyik oldalt nem megy, az előző tulaj szerint elektronika de ezt ő sem tudta részletezni, hogy milyen elektronika.a fűtés elektromos csapját hol találom az autóban? Sajna nem naon értek a kocsikhoz. Előre is köszi az elektromos csapot hallani is lehetne...akkor működik, amikor a hőfok tekerőjét teljesen letekered hidegre, akkor zárja el a víz útját...szóval feltekred félig, majd le hidegre teljesen persze gyújtás rajta...motornak nem kell járnia...ventillátornak sem...lent lábnál jobb oldalon a középkonzol mögűl kellene hallani... 1. a venti működik rendesen? 2. a hőfokmérőd mennyit mutat? 3. ahogy írták pollenszűrő csere és kitakarítás még a ventillátornak is, mert ott is szoktak érdekes dolgok lenni, attól pedig rázkódik, mert nincs egyensúlyban a szeméttől... 4. ahogy írták a fűtéscsap elsőre csak hangra ellenőrizve...ha nincs hang akkor maj okos(k)odunk tovább... Üdv. Link to comment Megosztás: More sharing options...
spy Elküldve Június30, 2009 Megoszt Elküldve Június30, 2009 az elektromos csapot hallani is lehetne...akkor működik, amikor a hőfok tekerőjét teljesen letekered hidegre, akkor zárja el a víz útját...szóval feltekred félig, majd le hidegre teljesen persze gyújtás rajta...motornak nem kell járnia...ventillátornak sem...lent lábnál jobb oldalon a középkonzol mögűl kellene hallani... 1. a venti működik rendesen? 2. a hőfokmérőd mennyit mutat? 3. ahogy írták pollenszűrő csere és kitakarítás még a ventillátornak is, mert ott is szoktak érdekes dolgok lenni, attól pedig rázkódik, mert nincs egyensúlyban a szeméttől... 4. ahogy írták a fűtéscsap elsőre csak hangra ellenőrizve...ha nincs hang akkor maj okos(k)odunk tovább... Üdv. A ventillátor működik rendesen, azzal hál' Isten nincs gond. A hőfokmérőn sem vettem észre semmi különöset normál 88-90 fokot mutat ezért nem értem. A fűtéscsap hangját is meghallgatom és holnap megírom, hogy mit tapasztaltam. Ma sajna nem érek rá mert sok a meló de holnap azzal kezdem a napot h kitisztítok mindent ahogy írtátok. A pollenszűrőt a kesztyűtartó mögött találom, igaz? Nagyon szépen köszönöm a segítségeteket! Csáó Link to comment Megosztás: More sharing options...
Robz Elküldve Június30, 2009 Megoszt Elküldve Június30, 2009 A ventillátor működik rendesen, azzal hál' Isten nincs gond. A hőfokmérőn sem vettem észre semmi különöset normál 88-90 fokot mutat ezért nem értem. A fűtéscsap hangját is meghallgatom és holnap megírom, hogy mit tapasztaltam. Ma sajna nem érek rá mert sok a meló de holnap azzal kezdem a napot h kitisztítok mindent ahogy írtátok. A pollenszűrőt a kesztyűtartó mögött találom, igaz? Nagyon szépen köszönöm a segítségeteket! Csáó A pollenszűrő a kesztyűtartót kivéve cserélhető. Van is a fórumon egy szerelési segédlet valahol, ahol látszik, hogy kell. Amúgy nem bonyolult, pár csavar és patent, ez klímaverziótól függ. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts