Dom Elküldve Május1, 2009 Elküldve Május1, 2009 Én egy sima hőmérővel mértem,közvetlenül a rácsnak téve,az ott volt olyan 10 fok körül,ami tökéletesen elég a jó hőmérséklet eléréséhez.(legalább is számomra) ;)
Qpack Elküldve Május1, 2009 Szerző Elküldve Május1, 2009 ez a töltés olyan 3 éve lehetett, előtte kompresszor-olajcsere is volt, mert elengedte a gázt azóta hibátlanul és hangtalanul megy a klíma ;) Akkor ezt az értkéet nem is most mérted? mert 3 év alatt vmennyi el is illan belőle...
panizzi Elküldve Május1, 2009 Elküldve Május1, 2009 Akkor ezt az értkéet nem is most mérted? mert 3 év alatt vmennyi el is illan belőle... persze, most biztos nem oly' hideg ez töltés után volt 3-4 fok
Oaks Elküldve Május1, 2009 Elküldve Május1, 2009 hűtő aljánál találod a kis dobozt, a ventillátorvezetékét kövesd külön (milyen meglepő) nem lehet beszerezni, csak komplett meg kell forrasztani Holnap meglátjuk a kár mértékét. <_< Cserés lesz, angliából megérkezett a szervizár töredékéért a csírúj alkatrész. :lol: Szép új ventilátor lesz benne. Teszek majd előtte-utána képeket be. Kösz a segítséget.
tuzer Elküldve Május2, 2009 Elküldve Május2, 2009 4 fokot mutatott, azt mondta, hogy ez még mindig nem tökéletes hangsúlyozom, a rostélyban (!) Siller szerint 6 fok az előírás ezért éled túl nyáron a légkondit (mert nagy térfogatú levegőt kell kicserélni), valamint ezért van az, hogy hosszú úton visszacsavarod én speciel kettes fokozaton fújatom, letekert ablaknál, 5 perc után az ablak már csak résnyire van, 10 perc után ablak becsuk, fokozat egyesen 1 óra múlva (sztrádán) lekapcsolom a fújatást, elegendő, ha csak maga a klíma, amit benyom Ha klíma működik, automatice működik a ventillátor 1. fokozaton, ezt csak növelni lehet, nullázni nem 2 óra múlva már ettől is fázom (mert jó a légkondi) <_< Ilyenkor adok rá egy pici meleget és komfortos lesz.
Qpack Elküldve Május2, 2009 Szerző Elküldve Május2, 2009 ez így már stimmel...a 6 C-fok az korrektnek tűnik...én is ennyire állítottam....eddig nem működött a fagyásvédelmem és csontra így ment, de kevesebb gázzal...most feltöltettem és rendbe raktam azt is...kiváncsi leszek nyáron 3X fokban mit produkál..egyenlőre korrrekt..bekapcs után 10 sec kb és már érezhetően dolgozik...de még nincs olyan meleg hogy annyit használjam hosszabb távon... nálam 10 év után a klíma hűtő oldalán lévő szűrő "O" gyűrűjénél volt egy kis szivárgás..a felületi aluminium oxid elnyomta a tömítést, de így sem sok ment el belőle...5 év alatt 120 gramm Nemrég kérdeztem, de nincs válasz... nyomáskapcsoló: I. fokozat 12bar 2. fokozat? még nem tudtam mérni, mert nem volt olyan meleg, de fontos lenne..
speter Elküldve Május4, 2009 Elküldve Május4, 2009 Nekem is volt egy gázelmenetelem tavaly ősszel. Azóta nem sűrűn használtam (előírt havi 1). Nekem egy klímás ennyit csinált: - levákumozta a rendszert - rákötött egy klímás gáztartályt, ami elvileg jó minőségű volt, abból valamennyi szépen becuppant a rendszerbe - teszt A hétvégén olyan fura égett szag jött, 2-3 perccel miután bekapcsoltam a klímát. Említettétek itt a kompresszor olajozását. Ennek külön kell megtörténnie, mint pl a sebváltóba öntesz olajat, vagy a gáznak kell tartalmaznia? (Ezt azért kérdem, mert a klímás emlegetett valamit, hogy olajos a gáz, vagy mit, de máshova nem nyúlt) Kérdésem, hogy ez az égett jellegű szag mitől lehet? Menjek értelmes klímáshoz, aki ért is hozzá, vagy azért ez nagyjából rendben volt?
opel16v Elküldve Május4, 2009 Elküldve Május4, 2009 Aki esetleg Baranyában él vagy jár, ajánlom klímajavításhoz-töltéshez skyrangr kartársat, Magyarszéken (Pécs mellett) van egy kis műhelye. :lol: Omegában újjávarázsolta a kompresszort, vákumolás, töltés, full extra, mint újkorában <_< És nem mellesleg baráti az ár :lol:
Qpack Elküldve Május4, 2009 Szerző Elküldve Május4, 2009 Nekem is volt egy gázelmenetelem tavaly ősszel. Azóta nem sűrűn használtam (előírt havi 1). Nekem egy klímás ennyit csinált: - levákumozta a rendszert - rákötött egy klímás gáztartályt, ami elvileg jó minőségű volt, abból valamennyi szépen becuppant a rendszerbe - teszt A hétvégén olyan fura égett szag jött, 2-3 perccel miután bekapcsoltam a klímát. Említettétek itt a kompresszor olajozását. Ennek külön kell megtörténnie, mint pl a sebváltóba öntesz olajat, vagy a gáznak kell tartalmaznia? (Ezt azért kérdem, mert a klímás emlegetett valamit, hogy olajos a gáz, vagy mit, de máshova nem nyúlt) Kérdésem, hogy ez az égett jellegű szag mitől lehet? Menjek értelmes klímáshoz, aki ért is hozzá, vagy azért ez nagyjából rendben volt? ez simán lehet annak a következménye, hogy túltöltötte...egyszerűen a kompresszor túl van terhelve és megcsúszhat a szíj -> égett szag! és még örűlj ha csak ennyi van...tudtommal a kompresszorba csak úgy lehet olajat cserélni, ha kiszereled és kiöntöd belőle...a klíma gáz is visz magával olajat - kell is bele a tömítések miatt, de (hanghsúlyozom ezt nekem is csak mondták) kis túlzással úgy is mondhatnám, mint bizonyos motorfajták, amikben az égéstérben is kerűl olaj a kenésre pl az üzemanyaggal, de a motor többi részét külön olajozás látja el és nem keverednek... (ha nem jól mondom okosítsatok! <_< )
speter Elküldve Május4, 2009 Elküldve Május4, 2009 ez simán lehet annak a következménye, hogy túltöltötte...egyszerűen a kompresszor túl van terhelve és megcsúszhat a szíj -> égett szag! és még örűlj ha csak ennyi van...tudtommal a kompresszorba csak úgy lehet olajat cserélni, ha kiszereled és kiöntöd belőle...a klíma gáz is visz magával olajat - kell is bele a tömítések miatt, de (hanghsúlyozom ezt nekem is csak mondták) kis túlzással úgy is mondhatnám, mint bizonyos motorfajták, amikben az égéstérben is kerűl olaj a kenésre pl az üzemanyaggal, de a motor többi részét külön olajozás látja el és nem keverednek... (ha nem jól mondom okosítsatok! <_< ) Most nem akarok hülyeséget mondani de asszem 10 bar-al szívatta meg, november környékén, olyan 10-15 fok lehetett. (Gondolom ez is számít)
hadadyors86 Elküldve Május4, 2009 Elküldve Május4, 2009 Helló. Van egy 2005-ös 2.0 DTI Caravan Astrám, az lenne a kérdésem hogy nem tudna valaki segíteni milyen kódja van a klimakompresszorjának ami a típushoz való mivel egyelőre csak érdeklődöm az árak iránt és nem szeretnem addig szétszedni. Előre is kösz
Qpack Elküldve Május4, 2009 Szerző Elküldve Május4, 2009 Most nem akarok hülyeséget mondani de asszem 10 bar-al szívatta meg, november környékén, olyan 10-15 fok lehetett. (Gondolom ez is számít) hogy teszteltétek 10-15 fokban? egyébként a külső levegő hőmérsékletének emelkedésével a rendszeredben lévő gáz nyomása is nő...(nem tudja ugyanúgy lehűteni a venti...és a menetszél sem) szóval ha 10-15 fokban jó volt, akkor lehet éppen ez van...be sem indul már vagy csak nem mered bekapcsolni? ventillátor működött?
speter Elküldve Május5, 2009 Elküldve Május5, 2009 hogy teszteltétek 10-15 fokban? egyébként a külső levegő hőmérsékletének emelkedésével a rendszeredben lévő gáz nyomása is nő...(nem tudja ugyanúgy lehűteni a venti...és a menetszél sem) szóval ha 10-15 fokban jó volt, akkor lehet éppen ez van...be sem indul már vagy csak nem mered bekapcsolni? ventillátor működött? Csak nem merem bekapcsolni, venti minden megy. A teszt annyiból állt, hogy alapjáraton vagy emelt fordulaton járatták. aztán: Túl hideg van felkiáltás után a hűtő elé raktak egy papírdobozdarabot, hogy felkapcsoljon a venti. Akkor megkeresem, hogy eresszen le belőle vagy csináljon valamit vele.
ha4nz Elküldve Május5, 2009 Elküldve Május5, 2009 Akkor megkeresem, hogy eresszen le belőle vagy csináljon valamit vele. Az csak úgy megy, hogy teljes mennyiség kiszív és újjal feltölt. Legalábbis a szakembereknél.
speter Elküldve Május5, 2009 Elküldve Május5, 2009 Az csak úgy megy, hogy teljes mennyiség kiszív és újjal feltölt. Legalábbis a szakembereknél. Értem, köszi. Előtte akkor megkérdem mit akar vele tenni.
teroe Elküldve Május5, 2009 Elküldve Május5, 2009 Sziasztok! Néhány napja fura hang hallható az utastérben amikor megy a klíma: a motor fordulatszámával szinkronban lévő és változó süvítés hallható a szellőztető ventilátor fokozatától függetlenül. Ha kikapcsolom a klímát akkor azonnal elhallgat. Talán csapágy? Keress fel egy klímaszervízt,töltesd fel a rendszert,és megszűnik a hang.
teroe Elküldve Május5, 2009 Elküldve Május5, 2009 Sziasztok!Ma kiderült,hogy kifeküdt a klímám kuplungrendszerének az elektromágnese,és az utastéri párologtatója is.A szakember új alkatrészekkel kb140-160ezer,bontott párologtatóval 80ezer forintra saccolja a javítást.Valaki tudna segíteni,hogy ez reális ár vagy egy kicsit túlzás? <_<
Qpack Elküldve Május5, 2009 Szerző Elküldve Május5, 2009 Sziasztok!Ma kiderült,hogy kifeküdt a klímám kuplungrendszerének az elektromágnese,és az utastéri párologtatója is.A szakember új alkatrészekkel kb140-160ezer,bontott párologtatóval 80ezer forintra saccolja a javítást.Valaki tudna segíteni,hogy ez reális ár vagy egy kicsit túlzás? <_< utastéri párologtató? az hogy halt el? az új cuccok horror...de szerintem ilyet simán kapsz patent állpotút bontóban...én mondjuk kb 50 re saccolnék a reális bontós árral...ebből kb max 10 a feltöltés..keresd wess-t, hátha tud segíteni...
Lecso Elküldve Május6, 2009 Elküldve Május6, 2009 Helló! Olvasgattam a topicot, de e kérdésemre nem találtam választ, ezért írok most. Ha esetleg volt valahol szó róla akkor a linket kérném. A Csináld magadban a klímaberendezéssel ellátott kocsiban a pollenszűrő cserénél említ egy tömítő pasztát a könyv: " Klímaberendezéas szűrőházzal 1. kivitel, vegyük ki a tömítőpasztát a ház hornyából és a fedél ajkaiból a jelzett területen. A pollenszűrő és a párologtató körzetében a tömítést nagyon gondosan készítsük el.... nem megfelelő tömítettség esetén a kísérőoldali lábtérbe víz kerülhet" Tudja valaki miféle paszta ez és hol lehet hozzájutni,stb?? <_< Évente cseréltem az előző Opelemben is a szűrőt, most is ezt tervezem. Ezen kívül van e valami buktatója, mire kell odafigyelni a cserével kapcsolatban? Köszi előre is a hozzászólásokat!
speter Elküldve Május6, 2009 Elküldve Május6, 2009 Ezen kívül van e valami buktatója, mire kell odafigyelni a cserével kapcsolatban? - takaríts klímatisztítóval baktériumokat - a szűrővel játszani kell, nehogy meggyűrődjön. - van Delphi és Behr típusú, egyik nem kompatibilis a másikba, szóval jó szűrőt vegyél.
opel16v Elküldve Május7, 2009 Elküldve Május7, 2009 Sziasztok!Ma kiderült,hogy kifeküdt a klímám kuplungrendszerének az elektromágnese,és az utastéri párologtatója is.A szakember új alkatrészekkel kb140-160ezer,bontott párologtatóval 80ezer forintra saccolja a javítást.Valaki tudna segíteni,hogy ez reális ár vagy egy kicsit túlzás? <_< ha emlékem nem csal, a tekercset 10 körül javítják, illetve lehet néha szerválni behalt kompresszorról is jó kuplungot.
Z 16 XEP Elküldve Május7, 2009 Elküldve Május7, 2009 Sziasztok!Nyílt hétvége keretében egy helyi Opel márkakereskedés ingyenes klímatisztítást hirdet,érdeklődnék,hogy korábban valaki igénybevett-e már ilyen ingyenes akciót,ha igen milyen sikerrel?
atis251 Elküldve Május11, 2009 Elküldve Május11, 2009 Sziasztok! Az lenne a kérdésem,hogy miért nem emeli meg a fordulatszámot a klíma mikor be van kapcsolva? Valamikor rendesen megemeli a fordulatot valamikor nem,miért van ez?Tudna nekem ebben segíteni valaki?
Zachi Elküldve Május11, 2009 Elküldve Május11, 2009 Sziasztok! Az lenne a kérdésem,hogy miért nem emeli meg a fordulatszámot a klíma mikor be van kapcsolva? Valamikor rendesen megemeli a fordulatot valamikor nem,miért van ez?Tudna nekem ebben segíteni valaki? No, ezt nem értem! Miért is kéne a ford.számot megemelnie? A megnövekedett terhelés (teljesítményigény) miatt a motor fordulatszáma inkább esni szeretne. Alapjáraton figyelhető meg a legjobban, hogy amikor a klíma bekapcsol, akkor egy pillanatra valóban esik is a fordulat, de ezt gyorsan korrigálja plusz üzemanyaggal. Kikapcsoláskor ennek épp az ellenkezője történik, a fordulat fel -> üzemanyag visszavesz. Mindez pillanatok műve.
Invi Elküldve Május11, 2009 Elküldve Május11, 2009 No, ezt nem értem! Miért is kéne a ford.számot megemelnie? A megnövekedett terhelés (teljesítményigény) miatt a motor fordulatszáma inkább esni szeretne. Alapjáraton figyelhető meg a legjobban, hogy amikor a klíma bekapcsol, akkor egy pillanatra valóban esik is a fordulat, de ezt gyorsan korrigálja plusz üzemanyaggal. Kikapcsoláskor ennek épp az ellenkezője történik, a fordulat fel -> üzemanyag visszavesz. Mindez pillanatok műve. Nálam emel fordulatszámot. Gondolom mert külön klímahűtőm van. Én így gondolkodom - több energiafelvétel - magasabb fordulatszám, hogy előálljon a megfelelő mennyiség.
Recommended Posts