Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Légkondicionáló rendszer (klíma) és fűtőrendszer


Qpack

Recommended Posts

én itt befejezem ezt a témát :

szerintem ha bekapcsolod a klímát, akkor a ventillátor el kezd forogni, nevezzük 1-es fokozatnak,

ha nő a nyomás és nem tud így kellőképpen visszahülni, akkor pörgeti fel a 2-es fokozatot

akinél félpercenként felpörög, majd megáll, ott az 1-es fokozata az előbb említett elszakadt ellenállás miatt nem működik..

egyébként pedig mindenki azt csinál, amit akar

ez a dolog ott sántít, hogy akkor mitől indulna el újra...ha be van kapcsolva a klíma,a kompresszor dolgozik folyamatosan, majd ahogfy állítod a venti 1.fokozata elindul, majd szerinted indulna a 2.fokozat (mert olyan magas a nyomás!!) akkor mitől esik vissza arra az értékre a nyomás, ahol elég még az 1 fokozat és indul...szóval teeóriád szerintem hibás!

Elég megfigyelned hogy amikor bekapcsolod nem indul egyből a venti, csak később ahogy felpumpálta a kívánt nyomásra, de azt tudjuk, hogy ahogy hűtöm a gázt úgy csökkent a fajtérfogata(egységnyi tömegű gáz térfogata) és a nyomása, tehát elkébzelhető hogy leesik a nyomás oda hogy szerinte nem kell mennie....

Te úgy érzed hogy megmondtad a frankot a sok buta meg csak jártatja a száját és tegyék tönkre a sajátjukat nyugodtan....támaszd alá a teóriádat légyszíves és ha van hihető akkor elfogadjuk :huh:

Link to comment
Megosztás:

Pedig új korában sem kapcsolt be kapásból, amikor bekapcsoltam a klímát....

így van, kapcsold be alapjáraton, pár perc után elindul a legalacsonyabb fordulaton, azután, ha nem elegendő a hűtési teljesítmény, felkapocsol a következő fokozatra..

sokaknál az egyes fokozat kimarad a fentebb említett okból kifolyólag

Link to comment
Megosztás:

Ez most már engem is érdekelni kezd mármint ez a ventis kérdés. Mert a klimás haver azt mondta hogy két ventis járgánynál szerinte csak szükség esetén indul be a venti. Ha nem kell akkor leáll teljesen 0ra (annak ellenére hogy a klima rendszer üzemel) Ez hogy elindul alapon és marad majd néha fel fel kapcsol szerinte nyáron van, csak mert ott ugye a levegő hőmérséklete miatt nem tud annyira lehülni hogy a nyomása 12 bar alá csökkenjen tehát ha egyszer elindult akkor ott biza menni fog. Ellentétbe most hogy kint is kemény 7 fok van pikk pakk lefujja róla a forró levegőt. Én is próbálgattam ma. Hazajöttem melóból üzemmeleg motorral majd rátekertem majdnem 3/4 ig a pirosba, klima belső keringetés be 3 as venti fokozat. Majd motortető kinyit és fogtam kezemmel a klima hőcserőljét eltelt kb 50 mp aztán már jó meleg lett, egyszercsak venti start (nem teljes gázon) kb 10 mp alatt a hőcserélő full hideg lett (közben klima üzemel, dolgozik a fűtés ellenében) majd venti leáll és kb 30mp ként ezt csinálja. Szerintem logikus igy minek járatni a ventit akár alapon is ha már full hideg a hőcserélő. Ha túl van hűtve a gáz szerintem az sem jó. Kérdés a nálamnál jobban hozzáértőktől most akkor jó ez igy van nekem is rosz az ellenálás a dobozkában. Bár furcsa lenne mert ebben nem volt sosem koszos a venti alatt sem. Vagy esetleg a rázkódástól megy széjjel?? A két ventinek 1 ellenálás dobozkája van vagy külön mind2 nek?? Ugyanis nekem full egyszerre működnek. Mert ha két doboza van akkor most mind2 hibás, ha meg külön akkor meg miért áll meg egy kis idő után mind2 venti??

Link to comment
Megosztás:

Ez most már engem is érdekelni kezd mármint ez a ventis kérdés. Mert a klimás haver azt mondta hogy két ventis járgánynál szerinte csak szükség esetén indul be a venti. Ha nem kell akkor leáll teljesen 0ra (annak ellenére hogy a klima rendszer üzemel) Ez hogy elindul alapon és marad majd néha fel fel kapcsol szerinte nyáron van, csak mert ott ugye a levegő hőmérséklete miatt nem tud annyira lehülni hogy a nyomása 12 bar alá csökkenjen tehát ha egyszer elindult akkor ott biza menni fog. Ellentétbe most hogy kint is kemény 7 fok van pikk pakk lefujja róla a forró levegőt. Én is próbálgattam ma. Hazajöttem melóból üzemmeleg motorral majd rátekertem majdnem 3/4 ig a pirosba, klima belső keringetés be 3 as venti fokozat. Majd motortető kinyit és fogtam kezemmel a klima hőcserőljét eltelt kb 50 mp aztán már jó meleg lett, egyszercsak venti start (nem teljes gázon) kb 10 mp alatt a hőcserélő full hideg lett (közben klima üzemel, dolgozik a fűtés ellenében) majd venti leáll és kb 30mp ként ezt csinálja. Szerintem logikus igy minek járatni a ventit akár alapon is ha már full hideg a hőcserélő. Ha túl van hűtve a gáz szerintem az sem jó. Kérdés a nálamnál jobban hozzáértőktől most akkor jó ez igy van nekem is rosz az ellenálás a dobozkában. Bár furcsa lenne mert ebben nem volt sosem koszos a venti alatt sem. Vagy esetleg a rázkódástól megy széjjel?? A két ventinek 1 ellenálás dobozkája van vagy külön mind2 nek?? Ugyanis nekem full egyszerre működnek. Mert ha két doboza van akkor most mind2 hibás, ha meg külön akkor meg miért áll meg egy kis idő után mind2 venti??

éppen elképzelhető, hogy ebben a hidegben nem kapcsol be alapra, nekem nyáron sem kapcsolt be, hanem félpercenként felzúgott..

szétszedtem, szakadt volt az egyik ellenállás...

Link to comment
Megosztás:

Tisztelt Fórumtársaim!

Igen ritkán írok a fórumra, de rendszeres olvasója vagyok.

Tudom, hogy a G Astra pollenszűrő a kesztyűtartó mögött van, de nem tudja valaki, hogy a pollenszűrő cseréhez mekkora villáskulcsra van szükség?

Korábban volt villáskulcsom, de sikeresen elhagytam.

Továbbá az a kérdésem, hogy a pollenszűrő cserével a rendszer tisztítását is ajánlott-e elvégezni?

Tavaly nyáron csináltam utoljára, akkor már nagyon rossz szaga volt, de most ezt abszolút nem úgy érzem.

A válaszokat előre köszönöm.

Megtaláltam: 5,5 csillag-villás

Link to comment
Megosztás:

Egy ismerős megkért kérdezzem meg tőletek a következőt:

Adott egy Astra G manuál klímával. Ő vett egy Digit klíma kijelzőt és egy ahhoz való középkonzolt is és az lenne a kérdése hogy csak ezeket kell kicserélni vagy ezen kívül még sokmindent kell csinálni a kocsin hogy ténylegesen is digit legyen a klíma?

Link to comment
Megosztás:

Egy ismerős megkért kérdezzem meg tőletek a következőt:

Adott egy Astra G manuál klímával. Ő vett egy Digit klíma kijelzőt és egy ahhoz való középkonzolt is és az lenne a kérdése hogy csak ezeket kell kicserélni vagy ezen kívül még sokmindent kell csinálni a kocsin hogy ténylegesen is digit legyen a klíma?

Tudtommal a digit klima öszetettebb, szerintem az Astraban is.....

Link to comment
Megosztás:

Röviden velősen merőben más a kialakitása a digit klimának mint a manuálisnak. A digitnél más a hűtés vezérlő elektronika is, de ez akár még cserélhető is lenne de sokkal több szenzor van benne meg persze a levegő utját is szervo motorok irányitják. Szóval mélyen zsebbe nyúlós a story hacsaknem van ezekből is ott olcsón ahol vette a kijelzőt. Bár akkor is szerintem igencsak nagy melóval jár. Kvázi nem éri meg.

Link to comment
Megosztás:

Megtaláltam: 5,5 csillag-villás

Pollenszűrőből 2 fajta létezik( nem arra gondolok, hogy sima vagy aktív szenes) Tudni kell, hogy a szintén 2 fajta klíma közül (itt meg nem manual vagy digit-re gondolok) melyikkel van szerelve a tiég, már ha klímás egyáltalán.

Ha nem, akkor csak klíma nélkülihez kell kérned a szűrőt.

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...
én is itt olvastam a megoldását a dolognak, aláfeküdtem, kivettem a dobozkájából, és szemmel látható, hogy a 3 huzalellenállás közül az egyik elégett, én egyszerűen fogóval odahajlítottam, de a jó megoldás a tüzivizes forrasztás lehet ;)

Hali,

"Felszítanám" kissé a kérdést. Adott 2003-as G astra, Z1,4XE motorral, 1 db 3 fokozatú hűtőventilátorral szerelve (venti a motorhűtő mögött).

Hideg motornál, álló helyzetben, bekapcsolt klímával járatva, kb. 20-30 mp-ként kb. 5mp-re bekapcsol a venti a legfelső fokozatra, közben meg áll.

Volt a gép szervizben, ott kb 70eFt-ért cserélni akarták a hűtőventilátort, ellenállás szakadás miatt.

Annyit tudok már, hogy ebben a tipusban nincs külön hűtésvezérlő, a venti fordulatszámát az ECU szabályozza 3db relén keresztül. Az alacsony fordulatú fokozatotokhoz ellenállásokon keresztül kapja a delejt a motor, amik okosan sorban vannak kötve.

A relék kimenetére rámértem, kapcsolási állás függvényében megvan a 12V mind a 3 relén, viszont a venti csak akkor megy, ha a max fordulatszámhoz tartozó relé kapcsol be. Ez azt jelenti, hogy vagy a vezetékelés, vagy a közepes fokozat ellenállása halott (mivel sorba kötött ellenállásokról van szó, ha az egyik elég, akkor megszakad az áramkör, és mivel az ellenállásokon keresztül hajtott fokozatok hiányoznak, így logikailag az az ellenállás halott, ami mindkét körben benne van, ez meg a középső fokozaté).

Az egység egy BOSCH 0 130 303 298 jelzetű (GM kód: 13 128 687) alkatrész. A BOSCH honlapján elérhető infók szerint az ellenállások a motorban vannak, habár ennek a fajtának a leírása nincs fenn.

A kérdés az, hogy szét lehet-e szedni a venti motorját ellenállások javítása érdekében?

Vagy az ellenállás a motor előtt van?

Link to comment
Megosztás:

Hali,

"Felszítanám" kissé a kérdést. Adott 2003-as G astra, Z1,4XE motorral, 1 db 3 fokozatú hűtőventilátorral szerelve (venti a motorhűtő mögött).

Hideg motornál, álló helyzetben, bekapcsolt klímával járatva, kb. 20-30 mp-ként kb. 5mp-re bekapcsol a venti a legfelső fokozatra, közben meg áll.

Volt a gép szervizben, ott kb 70eFt-ért cserélni akarták a hűtőventilátort, ellenállás szakadás miatt.

Annyit tudok már, hogy ebben a tipusban nincs külön hűtésvezérlő, a venti fordulatszámát az ECU szabályozza 3db relén keresztül. Az alacsony fordulatú fokozatotokhoz ellenállásokon keresztül kapja a delejt a motor, amik okosan sorban vannak kötve.

A relék kimenetére rámértem, kapcsolási állás függvényében megvan a 12V mind a 3 relén, viszont a venti csak akkor megy, ha a max fordulatszámhoz tartozó relé kapcsol be. Ez azt jelenti, hogy vagy a vezetékelés, vagy a közepes fokozat ellenállása halott (mivel sorba kötött ellenállásokról van szó, ha az egyik elég, akkor megszakad az áramkör, és mivel az ellenállásokon keresztül hajtott fokozatok hiányoznak, így logikailag az az ellenállás halott, ami mindkét körben benne van, ez meg a középső fokozaté).

Az egység egy BOSCH 0 130 303 298 jelzetű (GM kód: 13 128 687) alkatrész. A BOSCH honlapján elérhető infók szerint az ellenállások a motorban vannak, habár ennek a fajtának a leírása nincs fenn.

A kérdés az, hogy szét lehet-e szedni a venti motorját ellenállások javítása érdekében?

Vagy az ellenállás a motor előtt van?

hűtő aljánál találod a kis dobozt, a ventillátorvezetékét kövesd

külön (milyen meglepő) nem lehet beszerezni, csak komplett

meg kell forrasztani

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Az lenne a kérdésem,hogy hova van írva a klíma típusa(Behr v.Delphi)?Nézegettem az autón,de nem találtam rajta semmi ilyesmit.

Az enyém 2003-as Z14XE Delphi. Én azt csinálom, hogy viszem magammal a pollenszűrőt és ahhoz mérem az újat. Egyébként 3db 5,5-ös fejű csavar és két darab műanyag "kapocs" fogja. Erről lehet megismerni a Delphit. Szerintem!!! ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Az lenne a kérdésem,hogy hova van írva a klíma típusa(Behr v.Delphi)?Nézegettem az autón,de nem találtam rajta semmi ilyesmit.

Szia !

A középkonzolon a forgókapcsolók alatti üres rekeszt ha kibontod, akkor választ kapsz minden kérdésedre ! ;)

Kis csavarhúzó és kézügyesség kell hozzá...

Jó munkát !

Üdv

Opelaner

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma lebontottam az autó elejét hűtőjavítás céljából. És mivel nekem is úgy möködött a klíma hogy 20 másodpercenként hangosan felpörgött, gondoltam, megnézem az ellenálást, ha már szétszedtem az autót. És lám csak. El van égve egy. A kérdésem az lenne hogy lágy forrasztás is jó, vagy mivel hőnek van kitéve csak kemény forrasztás?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma lebontottam az autó elejét hűtőjavítás céljából. És mivel nekem is úgy möködött a klíma hogy 20 másodpercenként hangosan felpörgött, gondoltam, megnézem az ellenálást, ha már szétszedtem az autót. És lám csak. El van égve egy. A kérdésem az lenne hogy lágy forrasztás is jó, vagy mivel hőnek van kitéve csak kemény forrasztás?

Szeritnem régi tollbetétből egy darab levág...(lehetőleg nem signetta ;)) fémet, esetleg ha vkinek jelent még vmit, akkor a 4 színű tollba való rövid betét a legjobb szerintem, majd drótok szabad végeire felhúzod, így megszüntetve a folytonossági hiányt, ellapítod, így megszorul benne az ellenállás huzal.... ennyi...ha gondolod meg is forraszthatod, remélve hogy nem olvad ki lágy forrasszal is, hidd el gond nélkűl működni fog... ;)

Link to comment
Megosztás:

Szeritnem régi tollbetétből egy darab levág...(lehetőleg nem signetta ;) ) fémet, esetleg ha vkinek jelent még vmit, akkor a 4 színű tollba való rövid betét a legjobb szerintem, majd drótok szabad végeire felhúzod, így megszüntetve a folytonossági hiányt, ellapítod, így megszorul benne az ellenállás huzal.... ennyi...ha gondolod meg is forraszthatod, remélve hogy nem olvad ki lágy forrasszal is, hidd el gond nélkűl működni fog... ;)

Szia Qpack a segítséget! :P Ma megprobálkozom vele. Bizom benne! És szerintem javulnia kell a klímának is picit, hiszem, hamarabb fogja hűteni, ha megvan az 1-es fokozat is. -_-

Bárnemtudom, de mindeki azt irja hogy lepattintani kell a fedelét. Nekem csavarozva van. Nektek is? Vagy csak nekem már mókolta valaki és csavarral tette vissza? ;)

Link to comment
Megosztás:

Szia Qpack a segítséget! ;) Ma megprobálkozom vele. Bizom benne! És szerintem javulnia kell a klímának is picit, hiszem, hamarabb fogja hűteni, ha megvan az 1-es fokozat is. ;)

Bárnemtudom, de mindeki azt irja hogy lepattintani kell a fedelét. Nekem csavarozva van. Nektek is? Vagy csak nekem már mókolta valaki és csavarral tette vissza? ;)

pollenszűrő fedél? az nekem is csavaros...(Delphi)

Link to comment
Megosztás:

pollenszűrő fedél? az nekem is csavaros...(Delphi)

Nem a pollenszűrőfedélre gondoltam, hanem az ellenállás fedélre. Megcsináltam az ellenállást, tollbetétet ráhúztam, majd összeroppantottam rajta. ;) Most már a klíma bekapcsolása után 20 másodpercel kb elindul az 1-es fokozat és az folyamatosan megy is megállás nélkül a klíma kikapcsolásáig. És ami még jobb, az utastérben a befúvott levegő a tavalyi 8-11 fokos helyett ma összeszerelés után 1-es fokozaton 5 fokot, kettes fokozaton 6 fokot mértem. ;) Bár ez nemtudom mennyire számít hiteles mérésnek.

88962.t.jpg

Szerintem ez így működik jól. És én az mellé állok aki azt mondja hogy folyamatosan megy a venti. Akinek ki-be kapcsolgatja, az szerintem nézze meg az ellenállásokat. Nekem ez volt a baj!

Link to comment
Megosztás:

Nem a pollenszűrőfedélre gondoltam, hanem az ellenállás fedélre. Megcsináltam az ellenállást, tollbetétet ráhúztam, majd összeroppantottam rajta. ;) Most már a klíma bekapcsolása után 20 másodpercel kb elindul az 1-es fokozat és az folyamatosan megy is megállás nélkül a klíma kikapcsolásáig. És ami még jobb, az utastérben a befúvott levegő a tavalyi 8-11 fokos helyett ma összeszerelés után 1-es fokozaton 5 fokot, kettes fokozaton 6 fokot mértem. ;) Bár ez nemtudom mennyire számít hiteles mérésnek.

88962.t.jpg

Szerintem ez így működik jól. És én az mellé állok aki azt mondja hogy folyamatosan megy a venti. Akinek ki-be kapcsolgatja, az szerintem nézze meg az ellenállásokat. Nekem ez volt a baj!

Csak hogy tudjam, hol is vannak azok az ellenállások?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.