bagibetyar Elküldve Március7, 2009 Megoszt Elküldve Március7, 2009 Tisztelt Fórumtársaim! Igen ritkán írok a fórumra, de rendszeres olvasója vagyok. Tudom, hogy a G Astra pollenszűrő a kesztyűtartó mögött van, de nem tudja valaki, hogy a pollenszűrő cseréhez mekkora villáskulcsra van szükség? Korábban volt villáskulcsom, de sikeresen elhagytam. Továbbá az a kérdésem, hogy a pollenszűrő cserével a rendszer tisztítását is ajánlott-e elvégezni? Tavaly nyáron csináltam utoljára, akkor már nagyon rossz szaga volt, de most ezt abszolút nem úgy érzem. A válaszokat előre köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Z 16 XEP Elküldve Március7, 2009 Megoszt Elküldve Március7, 2009 így van, ha nyáron araszolsz a dugóban, vagy csak otthon alapjáraton járatod klímával a járgányt, akkor 5-10 perc múlva kapod ezt a be-ki kapcsolós jelenséget Hát ez az,hogy én is otthon járattam alapjáraton klímával,akkor kapcsolgatott be-ki.Csak azt nem tudtam,hogy jó-e ez így. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Március7, 2009 Megoszt Elküldve Március7, 2009 Hát ez az,hogy én is otthon járattam alapjáraton klímával,akkor kapcsolgatott be-ki.Csak azt nem tudtam,hogy jó-e ez így. Én tegnap délután kipróbáltam amit mondtatok, alapjáraton, belső venti 4-esen, és kb 1 percen belül elindult a hőcserélő ventije, majd kb 15 másodperc alatt lekapcsolt, majd 1 percig megint semmi, majd megint ment kb 15sec-et..... Szerintem ez tök normális.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Március7, 2009 Megoszt Elküldve Március7, 2009 azt azért tudni kell, hogy 4 esen nem hüt jobban, mint egyesen. ugyanugy hüt és dolgozik mint kis fokozaton csak a beáramló levegő több. sőt nyáron úgy még szarabbul is hüt, mert nincs ideje lehüteni a meleg levegőt... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Z 16 XEP Elküldve Március7, 2009 Megoszt Elküldve Március7, 2009 Én tegnap délután kipróbáltam amit mondtatok, alapjáraton, belső venti 4-esen, és kb 1 percen belül elindult a hőcserélő ventije, majd kb 15 másodperc alatt lekapcsolt, majd 1 percig megint semmi, majd megint ment kb 15sec-et..... Szerintem ez tök normális.... Nálam is pont így megy,akkor megint megnyugodtam :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Z 16 XEP Elküldve Március7, 2009 Megoszt Elküldve Március7, 2009 sőt nyáron úgy még szarabbul is hüt, mert nincs ideje lehüteni a meleg levegőt... No ja,ezen már én is elgondolkodtam,mert kisebb fokozaton valamivel tényleg hűvősebbet fújt nyáron Link to comment Megosztás: More sharing options...
Z 16 XEP Elküldve Március7, 2009 Megoszt Elküldve Március7, 2009 uhuhu!Márkaszervízben,garanciában végülis töltenek gázt a klímába,ha kevés van benne?Vagy ez nem tartozik bele a gariba? Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Március7, 2009 Megoszt Elküldve Március7, 2009 uhuhu!Márkaszervízben,garanciában végülis töltenek gázt a klímába,ha kevés van benne?Vagy ez nem tartozik bele a gariba? nem nagyon... ha már nincs benne gáz akkor mi azért meg szoktuk csinálni gariba. de ha müködik akkor nem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Z 16 XEP Elküldve Március7, 2009 Megoszt Elküldve Március7, 2009 nem nagyon... ha már nincs benne gáz akkor mi azért meg szoktuk csinálni gariba. de ha müködik akkor nem. Működik,csak szerintem a tavalyi hűtéshez képest gyengébb lett(meg valahol írták is,hogy évente kb.20% gázt veszít).Ezek szerint Opelékhez ne is vigyem,mivel működik?Májusban lesz 2 éves,te mit javasolsz,hova menjek átvizsgáltatni,töltöttséget ellenőriztetni??? Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Március7, 2009 Megoszt Elküldve Március7, 2009 azt azért tudni kell, hogy 4 esen nem hüt jobban, mint egyesen. ugyanugy hüt és dolgozik mint kis fokozaton csak a beáramló levegő több. sőt nyáron úgy még szarabbul is hüt, mert nincs ideje lehüteni a meleg levegőt... Csak azért tekertem fel, hogy a hőcserélő jobban dolgozzon, mert több levegő jobban elveszi a hideget, úgymond. :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Március7, 2009 Megoszt Elküldve Március7, 2009 Működik,csak szerintem a tavalyi hűtéshez képest gyengébb lett(meg valahol írták is,hogy évente kb.20% gázt veszít).Ezek szerint Opelékhez ne is vigyem,mivel működik?Májusban lesz 2 éves,te mit javasolsz,hova menjek átvizsgáltatni,töltöttséget ellenőriztetni??? egyenlőre várakozzál... ilyen hidegben nem lehet klimát ellenörizni, mert a lefagyásgátló megátolja a rendes hütést... majd tavasszal amikor a 20 fok bejön. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Március7, 2009 Megoszt Elküldve Március7, 2009 Működik,csak szerintem a tavalyi hűtéshez képest gyengébb lett(meg valahol írták is,hogy évente kb.20% gázt veszít).Ezek szerint Opelékhez ne is vigyem,mivel működik?Májusban lesz 2 éves,te mit javasolsz,hova menjek átvizsgáltatni,töltöttséget ellenőriztetni??? Ha 20%-ot, akkor az gyorsan kiürülne. :huh: Ennyire rosszul tömítetetk lennének a rendszerek? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Z 16 XEP Elküldve Március7, 2009 Megoszt Elküldve Március7, 2009 egyenlőre várakozzál... ilyen hidegben nem lehet klimát ellenörizni, mert a lefagyásgátló megátolja a rendes hütést... majd tavasszal amikor a 20 fok bejön. Oké,köszi! :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Z 16 XEP Elküldve Március7, 2009 Megoszt Elküldve Március7, 2009 Ha 20%-ot, akkor az gyorsan kiürülne. :huh: Ennyire rosszul tömítetetk lennének a rendszerek? :) Hát én is néztem nagyot,de ezt írják.Mivel nem tudom hogyan kell linket betenni ide,ezért olvass bele a 830-as hozzászolásban található,klímatisztítással foglalkozó cég ajánlatába!Mindjárt az elején ott lesz a 20%...! Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Március7, 2009 Megoszt Elküldve Március7, 2009 Hát én is néztem nagyot,de ezt írják.Mivel nem tudom hogyan kell linket betenni ide,ezért olvass bele a 830-as hozzászolásban található,klímatisztítással foglalkozó cég ajánlatába!Mindjárt az elején ott lesz a 20%...! Aha, így rémlik, ezt olvastam, de akkor nem tünt fel. Akkor ha számoljuk: 0. év 100% 1. év 80% 2. év 64% 3. év 51,2% 4. év 40,96% 5. év 32,76% 6. év 26,21% 7. év 20,97% 8. év 16,77% 9. év 13,42% 10. év 10,73% de nem tudom, hogy mekkora veszteség után müködik még, de akkor 2 év után nemnagyon szerintem, ha igaz lenne a 20%.... Na de uhuhu kolega remélem majd elmondja, hogy hány éves kocsik klimájával szokott probléma lenni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Z 16 XEP Elküldve Március7, 2009 Megoszt Elküldve Március7, 2009 Aha, így rémlik, ezt olvastam, de akkor nem tünt fel. Akkor ha számoljuk: 0. év 100% 1. év 80% 2. év 64% 3. év 51,2% 4. év 40,96% 5. év 32,76% 6. év 26,21% 7. év 20,97% 8. év 16,77% 9. év 13,42% 10. év 10,73% de nem tudom, hogy mekkora veszteség után müködik még, de akkor 2 év után nemnagyon szerintem, ha igaz lenne a 20%.... Na de uhuhu kolega remélem majd elmondja, hogy hány éves kocsik klimájával szokott probléma lenni.Hát ja,valahogy így alakul a gáz fogyása...,ha igaz,de lehet,hogy csak kamu az egész 20%-os dolog.Minnél többen menjenek klímát javíttatni.Várjuk meg mit mond uhuhu... Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Március8, 2009 Megoszt Elküldve Március8, 2009 azéer mindenhez én sem értek... :huh: a klima képes 1 tél alatt elvesziteni az összes gázát, ha a kötelező karbantartást nem végzi el ma tulaj. azaz 2 hetente 5 percre be kell kapcsolni. ugyanis a gázba van olaj ami keni a tömitéseket. ha ez elmarad akkor a tömités kiszárad, és ott elszökik a gáz. aztán vagy igy van vagy nem. ezt autója válogatja. szerintem 2-3 évente egy lefejtés - feltöltés nem árt, friss olajjal. de ha ez elmarad akkor sincs semmi... amig hüt, és müködik addig jó :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Március8, 2009 Megoszt Elküldve Március8, 2009 És mennyibe fáj egy ilyen lefejtés/feltöltés? Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Március8, 2009 Megoszt Elküldve Március8, 2009 átlagban 10-15 között. van olcsóbb is, de ott ki szokták sporolni az olajat, ami úgytudom hogy elég drága... nálunk asszem 15 és abba bennevan minden. a gáz és az olaj is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
panizzi Elküldve Március8, 2009 Megoszt Elküldve Március8, 2009 átlagban 10-15 között. van olcsóbb is, de ott ki szokták sporolni az olajat, ami úgytudom hogy elég drága... nálunk asszem 15 és abba bennevan minden. a gáz és az olaj is. márkaszervízben több mint 40 pénz volt az olajcsere-gáztöltés-festés-nyomáspróba Link to comment Megosztás: More sharing options...
panizzi Elküldve Március8, 2009 Megoszt Elküldve Március8, 2009 Nálam is pont így megy,akkor megint megnyugodtam :huh: felesleges, mert nem jó így, ne nyugodj meg... alapjáraton egyhelyben, elindult klímánál folyamatosan kell mennie a ventillátornak.. ha félpercenként be-ki kapcsolgat, akkor az ellenállás elszakadt (már vagy 5x leírtam).. de ti tudjátok.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
_Szasza_ Elküldve Március8, 2009 Megoszt Elküldve Március8, 2009 Azért ez is sántít egy picit. A ventilátor a kondenzátorban lévő nyomás alapján kapcsol. 12 bar nyomáson ki, 16 baron bekapcsol. Az R134a hőmérséklete 12 baron 46 °C, 16 baron pedig 58 °C. Tehát amint a kondi nyomáskapcsolója eléri ezeket az értékeket, ki-be kapcsolgatja a ventit. Ez egy, 0-5 fokos hőmérséklet-környezetben simán elképzelhető, olyan gyors a kondi hőleadása. De ugye olyan is előfordulhat, hogy kevés a hűtőközeg a rendszerben, és el sem indul a ventilátor. Link to comment Megosztás: More sharing options...
panizzi Elküldve Március8, 2009 Megoszt Elküldve Március8, 2009 Azért ez is sántít egy picit. A ventilátor a kondenzátorban lévő nyomás alapján kapcsol. 12 bar nyomáson ki, 16 baron bekapcsol. Az R134a hőmérséklete 12 baron 46 °C, 16 baron pedig 58 °C. Tehát amint a kondi nyomáskapcsolója eléri ezeket az értékeket, ki-be kapcsolgatja a ventit. Ez egy, 0-5 fokos hőmérséklet-környezetben simán elképzelhető, olyan gyors a kondi hőleadása. De ugye olyan is előfordulhat, hogy kevés a hűtőközeg a rendszerben, és el sem indul a ventilátor. én itt befejezem ezt a témát : szerintem ha bekapcsolod a klímát, akkor a ventillátor el kezd forogni, nevezzük 1-es fokozatnak, ha nő a nyomás és nem tud így kellőképpen visszahülni, akkor pörgeti fel a 2-es fokozatot akinél félpercenként felpörög, majd megáll, ott az 1-es fokozata az előbb említett elszakadt ellenállás miatt nem működik.. egyébként pedig mindenki azt csinál, amit akar Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Március8, 2009 Megoszt Elküldve Március8, 2009 én itt befejezem ezt a témát : szerintem ha bekapcsolod a klímát, akkor a ventillátor el kezd forogni, nevezzük 1-es fokozatnak, ha nő a nyomás és nem tud így kellőképpen visszahülni, akkor pörgeti fel a 2-es fokozatot akinél félpercenként felpörög, majd megáll, ott az 1-es fokozata az előbb említett elszakadt ellenállás miatt nem működik.. egyébként pedig mindenki azt csinál, amit akar Pedig új korában sem kapcsolt be kapásból, amikor bekapcsoltam a klímát.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dom Elküldve Március8, 2009 Megoszt Elküldve Március8, 2009 Ezzel a klíma ki-be kapcsol dologgal várjuk meg a jó időt,és majd utána kiderül,hogy kié jó kié nem.Felesleges most ezen rágódni.Meg kell járatni amikor az idő engedi és kész. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts