mantec Elküldve Július5, 2008 Megoszt Elküldve Július5, 2008 20-as torx csavarhúzó. Itt is lehet kapni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
panizzi Elküldve Július5, 2008 Megoszt Elküldve Július5, 2008 20-as torx csavarhúzó. Itt is lehet kapni. ilyenem van, ennek a negatívja kell, ilyet bármely tesco/obi/praktiker aranyháromszögben találsz... Link to comment Megosztás: More sharing options...
panizzi Elküldve Július5, 2008 Megoszt Elküldve Július5, 2008 Tul.képpen ez az ami kell. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Qpack Elküldve Július5, 2008 Szerző Megoszt Elküldve Július5, 2008 na szétkaptam én is a ventillátor ellenállásdobozát, ami a csatlakozó mellett volt... aláfeküdve kiszedtem, nem kellett lebontani a ventillátort, bár így elég korlátozott a mozgásban valami forrasztás/hegesztés dolgot kellene eszközölni rajt, mert csak odahajlítottam mondjuk most jó, de ki fog rázódni... ;) ez tudtommal mivel ellenálláshuzal így nem forrasztható, max megpatkolod egy réz csővel, amit rápréselsz... :rolleyes: Ha jól emlékszem jó hozzá a régi tollbetét, ami pl a szines tollban volt ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
LacBp Elküldve Július7, 2008 Megoszt Elküldve Július7, 2008 Sziasztok! Közvélemény kutatás! Lenne olyan, akit érdekelne félautomata megoldás klimára? Beállítod a hőfokot, és ő adig hűt, amig el nem éri, majd kikapcsolja a klimát. aztán ha melegszik az idő, akkor újra be! Fűtést persze nem tudja tekergetni, azért félautomata.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
vipi Elküldve Július7, 2008 Megoszt Elküldve Július7, 2008 Sziasztok! Közvélemény kutatás! Lenne olyan, akit érdekelne félautomata megoldás klimára? Beállítod a hőfokot, és ő adig hűt, amig el nem éri, majd kikapcsolja a klimát. aztán ha melegszik az idő, akkor újra be! Fűtést persze nem tudja tekergetni, azért félautomata.. :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
vipi Elküldve Július7, 2008 Megoszt Elküldve Július7, 2008 Sziasztok! Közvélemény kutatás! Lenne olyan, akit érdekelne félautomata megoldás klimára? Beállítod a hőfokot, és ő adig hűt, amig el nem éri, majd kikapcsolja a klimát. aztán ha melegszik az idő, akkor újra be! Fűtést persze nem tudja tekergetni, azért félautomata.. Elvileg engem érdekelne. És minden információ is, amit tudni lehetne róla. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ha4nz Elküldve Július13, 2008 Megoszt Elküldve Július13, 2008 Egy ptc ellenállás és egy relével vezérelhető a klíma bekapcs gomb. Kb ennyivel parasztban megoldható de kifinomultabb módszerekkel király módon fog kapcsolgatni a klíma. Mondjuk ha minden légbeömlőre rakunk érzékelőt akkor megoldható a mindegy milyen állásban van a levegő bejöveteli helyét jeltő tekerő. Azzal nagyságrendekkel nagyobb lehet a lehetőségek tárháza. Ha valakinek van valami használható ötlete akkor azt szívesen veszem! Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Július15, 2008 Megoszt Elküldve Július15, 2008 A klimákban az olajat lehet külön potolni, vagy a gázzal együtt kell? És hány évente? Link to comment Megosztás: More sharing options...
ha4nz Elküldve Július16, 2008 Megoszt Elküldve Július16, 2008 Azt gázzal eggyütt cserélik és kiszedik az összes gázt majd újat tültenek bele. Nincs megadva csereperiódus de ha méred hogy a középső belépőkön hány fokos a levegő akkor az alapján döntsd el te magad. Tíz fok alatt oké de talán uhunak volt töltés után 4fokos a levegője. A lényeg hogy te érzed mennyire hűvös a levegő és kellene e hűvösebb neked. Ezt anno régebben kiveséztük ebben a topicban. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Július16, 2008 Megoszt Elküldve Július16, 2008 Azt gázzal eggyütt cserélik és kiszedik az összes gázt majd újat tültenek bele. Nincs megadva csereperiódus de ha méred hogy a középső belépőkön hány fokos a levegő akkor az alapján döntsd el te magad. Tíz fok alatt oké de talán uhunak volt töltés után 4fokos a levegője. A lényeg hogy te érzed mennyire hűvös a levegő és kellene e hűvösebb neked. Ezt anno régebben kiveséztük ebben a topicban. Köszi! :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Csalán Elküldve Július16, 2008 Megoszt Elküldve Július16, 2008 Sziasztok! Közvélemény kutatás! Lenne olyan, akit érdekelne félautomata megoldás klimára? Beállítod a hőfokot, és ő adig hűt, amig el nem éri, majd kikapcsolja a klimát. aztán ha melegszik az idő, akkor újra be! Fűtést persze nem tudja tekergetni, azért félautomata.. Jah, engem érdekelne. És még jobban érdekelne egy olyan megoldás, ami gyorsításnál kikapcsolja a klímát. Persze lehet a kettő kombinációja is... :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
ha4nz Elküldve Július16, 2008 Megoszt Elküldve Július16, 2008 Csalán! Minek neked kikapcsolni a klímát gyorsításnál? Azért annyira csak nem sietsz valahová nem? Amúgy az elektromos gázpedállal szerelt autóknál ezt viszonylag könnyen meg tudnánk oldani de talán a tempomattal szerelteknél is lehetne valamit kiokoskodni. Az a gáz hogy nem tudom hogy az elektromos gázpedál hogy működik de valószínűleg ha potméterhez hasonló elven akkor csak az ellenállásváltozást kell figyelnünk egy elektronikával ami ugyanúgy egy relét vezérel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Csalán Elküldve Július16, 2008 Megoszt Elküldve Július16, 2008 Csalán! Minek neked kikapcsolni a klímát gyorsításnál? Azért annyira csak nem sietsz valahová nem? Amúgy az elektromos gázpedállal szerelt autóknál ezt viszonylag könnyen meg tudnánk oldani de talán a tempomattal szerelteknél is lehetne valamit kiokoskodni. Az a gáz hogy nem tudom hogy az elektromos gázpedál hogy működik de valószínűleg ha potméterhez hasonló elven akkor csak az ellenállásváltozást kell figyelnünk egy elektronikával ami ugyanúgy egy relét vezérel. Értettem, amit leírtál, csak éppen gyakorlatilag nem tudom kivitelezni, mert nem vagyok elektro-szaki. Sőt, az autót is főleg szeretem, olvasok róla, gyakorlatban marad a kerékcsere, olajcsere, szűrő-cserék, oszt' jónapot... :lol: Sietés? Nem, ilyenről szó nincs! A 6.5-ös átlagfogyasztásom sem azt mutatja. Haladni persze azért szeretek... :lol: Biztonságos előzés miatt viszont nagyon is kell! Főleg olyan kanyargós utakon, mint ami Debrecen és Fehérgyarmat között van. Aki járt már erre, tudja miről beszélek. A klíma annyit fog vissza, hogy előzés előtt szinte mindig kikapcsolom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ha4nz Elküldve Július16, 2008 Megoszt Elküldve Július16, 2008 Semmi gond, tudom miről beszélsz én nemrég jártam az említett szakaszokon. A gázadásnál kikapcsolós még nincs kigondolva de a másik prototípusa már üzemel a saját kocsimban és nagyon jó lett. A probléma csak a szépítéssel van mert igen ocsmány a felcelluxozott ellenállások rengetege a légbeömlők előtt. A hamutál előtti részen kábelhegyek, a középkonzol kiszedve (csak így fértem hozzá a klíma bekapcs kapcsolóhoz) és a szivargyújtó bele is lóg kifelé. Maga az elektronika elkészült és nagyon jól műkszik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Csalán Elküldve Július16, 2008 Megoszt Elküldve Július16, 2008 Semmi gond, tudom miről beszélsz én nemrég jártam az említett szakaszokon. A gázadásnál kikapcsolós még nincs kigondolva de a másik prototípusa már üzemel a saját kocsimban és nagyon jó lett. A probléma csak a szépítéssel van mert igen ocsmány a felcelluxozott ellenállások rengetege a légbeömlők előtt. A hamutál előtti részen kábelhegyek, a középkonzol kiszedve (csak így fértem hozzá a klíma bekapcs kapcsolóhoz) és a szivargyújtó bele is lóg kifelé. Maga az elektronika elkészült és nagyon jól műkszik. Igen, el tudom képzelni, mert bátyám feltaláló, és minden prototípusa így néz ki. De a végén szép is és jó is lesz. Ezek szerint most arra vársz, hogy legyen elég érdeklődő "sorozatgyártás" végett? A hőmérséklet szenzort hova helyezted? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Qpack Elküldve Július16, 2008 Szerző Megoszt Elküldve Július16, 2008 Semmi gond, tudom miről beszélsz én nemrég jártam az említett szakaszokon. A gázadásnál kikapcsolós még nincs kigondolva de a másik prototípusa már üzemel a saját kocsimban és nagyon jó lett. A probléma csak a szépítéssel van mert igen ocsmány a felcelluxozott ellenállások rengetege a légbeömlők előtt. A hamutál előtti részen kábelhegyek, a középkonzol kiszedve (csak így fértem hozzá a klíma bekapcs kapcsolóhoz) és a szivargyújtó bele is lóg kifelé. Maga az elektronika elkészült és nagyon jól műkszik. mostmár még azt javasolnám, hogy fogjatok össze Gabi-val és a +BC esetén a kijelzőjén lehetne állítani a kívánt hőfokot :lol: de frankó lenne..még én isvennék olyan komplett kütyüt :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
ha4nz Elküldve Július17, 2008 Megoszt Elküldve Július17, 2008 Én meg díjaznám ha összejönne. Gabit majd megkeresem (bocs a tegezésért opel16v) és igazából egy kiforrott ötlet kellene. Az enyém csak simán egy kis családi otóba tervezett valami de ha kigondoljuk akkor lehetne egy konkrét szép és esztétikus kialakítású kütyüt fabrikálni... :lol: Majd nyaralás után jelentkezem mert fontos csajozni valóm akadt a balatonon. Bocs mindenki előre is, elvileg péntek reggel indulok félautómata klímával. Drukkoljatok és vagy megfagyok vagy jégkockaként érek haza:D (ha műkszik továbbra is, akkor lehet hogy túlélem?) Link to comment Megosztás: More sharing options...
telo Elküldve Július17, 2008 Megoszt Elküldve Július17, 2008 Érdekes ez a kikapcsolós félautomata megoldás. Majd számolj be, milyen feeling hosszabb úton. Kíváncsi vagyok a fogyira is így, mennyi az esetleges megtakarítás a folyamatoshoz képest. Én ugyanis közérzetileg nem vagyok híve a néha ki-bekapcsolom dolognak. Nálam folyamatosan megy, rátekerek kis meleget és a felét szélvédőre irányítom, hogy ne fagyjak meg, hogy kellemes legyen a közérzetem. Sztem kellemetlen kikapcsolgatni, mert akármilyen tiszta is a lefolyó, akkor is kicsit dohosabb a levegő kikapcs után, melegebbnek is érzed, utána meg bekapcskor relatíve hideg lesz megint. Haverom autójában mentem így nemrég. Engem kicsit megviselt az állandó hőingadozás. Kíváncsi vagyok, a te rendszered mennyire kifinomult, észrevehető-e egyáltalán ilyesfajta ingadozás... Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Július18, 2008 Megoszt Elküldve Július18, 2008 Érdekes ez a kikapcsolós félautomata megoldás. Majd számolj be, milyen feeling hosszabb úton. Kíváncsi vagyok a fogyira is így, mennyi az esetleges megtakarítás a folyamatoshoz képest. Én ugyanis közérzetileg nem vagyok híve a néha ki-bekapcsolom dolognak. Nálam folyamatosan megy, rátekerek kis meleget és a felét szélvédőre irányítom, hogy ne fagyjak meg, hogy kellemes legyen a közérzetem. Sztem kellemetlen kikapcsolgatni, mert akármilyen tiszta is a lefolyó, akkor is kicsit dohosabb a levegő kikapcs után, melegebbnek is érzed, utána meg bekapcskor relatíve hideg lesz megint. Haverom autójában mentem így nemrég. Engem kicsit megviselt az állandó hőingadozás. Kíváncsi vagyok, a te rendszered mennyire kifinomult, észrevehető-e egyáltalán ilyesfajta ingadozás... A kompresszornak nem tesz be az állandó ki-be kapcsolgatás hosszabb távon :lol: ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
paja Elküldve Július18, 2008 Megoszt Elküldve Július18, 2008 Az automata klíma is kapcsolgatja a kompresszort... Az olajtöltésről csak annyit, hogy a gázzal együtt kb. 1 decilitert tölt bele a gép a G astránál és 750 gramm gázt. 2 évente érdemes átvizsgáltatni a rendszert. Ha üzem közben a hőcserélő felöl sistergő-suhogó hang hallatszik , akkor alacsony a nyomás. Még egy ideig hűt , de fel lehet készülni egy szervízlátogatásra. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Július18, 2008 Megoszt Elküldve Július18, 2008 Az automata klíma is kapcsolgatja a kompresszort... Az olajtöltésről csak annyit, hogy a gázzal együtt kb. 1 decilitert tölt bele a gép a G astránál és 750 gramm gázt. 2 évente érdemes átvizsgáltatni a rendszert. Ha üzem közben a hőcserélő felöl sistergő-suhogó hang hallatszik , akkor alacsony a nyomás. Még egy ideig hűt , de fel lehet készülni egy szervízlátogatásra. És egy ilyen művelet (ellenőrzés, esetleg utánzöltés) mennyibe kerül? Link to comment Megosztás: More sharing options...
vipi Elküldve Július18, 2008 Megoszt Elküldve Július18, 2008 Az automata klíma is kapcsolgatja a kompresszort... Az olajtöltésről csak annyit, hogy a gázzal együtt kb. 1 decilitert tölt bele a gép a G astránál és 750 gramm gázt. 2 évente érdemes átvizsgáltatni a rendszert. Ha üzem közben a hőcserélő felöl sistergő-suhogó hang hallatszik , akkor alacsony a nyomás. Még egy ideig hűt , de fel lehet készülni egy szervízlátogatásra. Ha kicsire van véve a klíma, akkor nem kapcsolgat a kompresszor? Mert ha kicsire van vagy nagyra, gondolom van fogyasztás különbség is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
paja Elküldve Július18, 2008 Megoszt Elküldve Július18, 2008 És egy ilyen művelet (ellenőrzés, esetleg utánzöltés) mennyibe kerül? Itt Kecsón 5 ezer körül van az időszakos ellenörzés és 9-10 ezer körül a gázfeltöltés. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Július18, 2008 Megoszt Elküldve Július18, 2008 Itt Kecsón 5 ezer körül van az időszakos ellenörzés és 9-10 ezer körül a gázfeltöltés. Az nem vészes, párévente ki lehet bírni. :lol: Köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts