Qpack Elküldve Július21, 2004 Szerző Megoszt Elküldve Július21, 2004 Hali! A fogyasztáshoz a saját tapasztalataim: télen-nyáron vegyes üzemben 7 liter. Télen a hidegindítások, nyáron állandó klíma. Vegyes üzem: 1/3 országút, 1/3 város, 1/3 peremkerületek. Azonban!!! Előfordult télen, hogy az átlagos táv napi 10-15 km volt. Fogyasztás 9.2 lett. Nyáron Soroksári-Körút-Üllői és vissza klímával, naponta kétszer: 8.7 lett. Mindehhez hozzáteszem, hogy igyekszem 2500 alatt tartani a fordulatot. Klímával ez nehezen megoldható, mert az 1.4-es moci alul azért gyenge. Bocsika, ha hosszú voltam. Egy kérdés: nyár, hőség, városi forgalom + klíma: miért jön be az utastérbe benzinszag? Ha belső levegő keringetésre kapcsolom akkor megszűnik (ez így jogos is). Valahol elillan a nafta, valaki tapasztalt már hasonlót? Köszi, és üdv: koco A benyo szag az gáz, mert ha jól tudom vagy 4 bar van a rendszerben ha felpumpálja magát! nézd meg hol van tömörtelenség, mert előbb-utóbb elszáll és kitöltöd a tanknyi anyagot a jó magyar aszfaltra, mert nincs meg a nyomás és csak nyomja és nyomja :wink: ha megtaláltad se ugorj neki csak úgy, mert óvatosan el kell engedni a nyomást pl. egy tálba aztán szerelni a rendszeren különben még a füled is tele lesz szénhidrogénnel 8) Link to comment Megosztás: More sharing options...
koco Elküldve Július21, 2004 Megoszt Elküldve Július21, 2004 Hát szomorú vagyok, az már bizti. Ráadásul a Kadettet szereltem orrvérzésig, de ehhez nem is merek hozzányúlni. Mindegy, van egy Opelekhez igen jól értő ismerősőm, vele konzultálok. A fejleményekről meg beszámolok, hátha másnak is tanulságos lehet. Qpack köszönöm a segítségedet. Üdv: koco Link to comment Megosztás: More sharing options...
Qpack Elküldve Július21, 2004 Szerző Megoszt Elküldve Július21, 2004 Hát szomorú vagyok, az már bizti. Ráadásul a Kadettet szereltem orrvérzésig, de ehhez nem is merek hozzányúlni. Mindegy, van egy Opelekhez igen jól értő ismerősőm, vele konzultálok. A fejleményekről meg beszámolok, hátha másnak is tanulságos lehet. Qpack köszönöm a segítségedet. Üdv: koco Szívesen..járj szerencsével és tudasd velünk ha rájöttél az okokra ls a megoldásra! :? Link to comment Megosztás: More sharing options...
cszoli Elküldve Július22, 2004 Megoszt Elküldve Július22, 2004 A Civicben az 1.4-es nem VVTi az a két gyertyás, hengerenként kétszelepes, kifejezetten takarékos üzemre fejlesztett motor. Bár ez semmit sem von le a tudásukból, azért én csak Opelt fogok venni mindig :). Én úgy tudom, hogy a VVTI az változó szelepvezérléses és 4 szelepes, amire te gondolsz, az a Jazz 1,4-es kétszelepes ikergyertyás megoldása, ami szintén nagyon modern és nagyon keveset fogyaszt. De ezt a motort sose rakták civicbe. Link to comment Megosztás: More sharing options...
koco Elküldve Július22, 2004 Megoszt Elküldve Július22, 2004 Én úgy tudom, hogy a VVTI az változó szelepvezérléses és 4 szelepes, amire te gondolsz, az a Jazz 1,4-es kétszelepes ikergyertyás megoldása, ami szintén nagyon modern és nagyon keveset fogyaszt. De ezt a motort sose rakták civicbe. Jogos! Utánanéztem, valóban Jazz motor, sorry. Üdv: koco Link to comment Megosztás: More sharing options...
aga Elküldve Augusztus1, 2004 Megoszt Elküldve Augusztus1, 2004 Nekem az 1.2-es 100% városi közlekedés + klima mellett, 8.5-9 litert fogyaszt. :) . mi a véleményetek ez sok, vagy jó így. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Qpack Elküldve Augusztus1, 2004 Szerző Megoszt Elküldve Augusztus1, 2004 Nekem az 1.2-es 100% városi közlekedés + klima mellett, 8.5-9 litert fogyaszt. :) . mi a véleményetek ez sok, vagy jó így. Szerintem teljesen jó....nekem ez több, de mivel 100%-os városit nem csinálok így nem tudok neked ilyen adattal szolgálni, de arányos szeritnem mert városban egyébként is kb 7.5 liter környékén ehet. :wink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
aga Elküldve Augusztus1, 2004 Megoszt Elküldve Augusztus1, 2004 Azt tudja valaki, hogy hány fokos levegőt kell befujnia a klímának az utastérbe? Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Augusztus1, 2004 Megoszt Elküldve Augusztus1, 2004 Azt tudja valaki, hogy hány fokos levegőt kell befujnia a klímának az utastérbe? a szellőzönél mérve olyan 6-8 fokot tud a gyári klima. Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Augusztus1, 2004 Megoszt Elküldve Augusztus1, 2004 Nekem az 1.2-es 100% városi közlekedés + klima mellett, 8.5-9 litert fogyaszt. :) . mi a véleményetek ez sok, vagy jó így. picike motor, nagy kaszni, sok elektronika + klima. ez igy jó. ennél kevesebbet nem tud, mert nagyon erölködik a motor, a nagy suly és a klima miatt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
aga Elküldve Augusztus1, 2004 Megoszt Elküldve Augusztus1, 2004 30 fok felett 10-11 fok jön be. Méressem meg a nyomást? Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Augusztus1, 2004 Megoszt Elküldve Augusztus1, 2004 30 fok felett 10-11 fok jön be. Méressem meg a nyomást? kapcsold be a belsőkeringetést., mert a forró levegőt nem tudja annyira lehüteni. én is igy járok, amig meleg va az utastérban, addig be van kapcsolva a belsőp keringetés... Link to comment Megosztás: More sharing options...
aga Elküldve Augusztus1, 2004 Megoszt Elküldve Augusztus1, 2004 OK. megpróbálom, de az idővel kikapcsolja magát úgy tudom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Augusztus1, 2004 Megoszt Elküldve Augusztus1, 2004 OK. megpróbálom, de az idővel kikapcsolja magát úgy tudom. csaK AKKOR KACSOLJA KI MAGÁT HA LEFAGY. de 30 fokban 10-20 percig simán megy ugy hogy ha be van kapcsolva. utána ki kő kapcsolni... Link to comment Megosztás: More sharing options...
aga Elküldve Augusztus1, 2004 Megoszt Elküldve Augusztus1, 2004 Nem a klímára gondoltam, hogy kikapcsol, hanem a belső keringetőre. :?: Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Augusztus1, 2004 Megoszt Elküldve Augusztus1, 2004 Nem a klímára gondoltam, hogy kikapcsol, hanem a belső keringetőre. :?: nem kapcsol ki, csak akkor, ha a szélvédőre állitod.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Amusing Elküldve Október10, 2004 Megoszt Elküldve Október10, 2004 Igaz, az hogy télen is havonta egyszer nem árt bekapcsolni pár percre a klímát? Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Október10, 2004 Megoszt Elküldve Október10, 2004 Igaz, az hogy télen is havonta egyszer nem árt bekapcsolni pár percre a klímát? én ugy tudom, hogy 2 hetente kell bekapcsolni........ Link to comment Megosztás: More sharing options...
Amusing Elküldve Október10, 2004 Megoszt Elküldve Október10, 2004 de miért kell? Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Október10, 2004 Megoszt Elküldve Október10, 2004 de miért kell? azért, mert a klima gázba van olaj, ami az egész klimarendszert keni. és amikor bekapcsolod, akkor a klimagázzal együtt az olaj is elkezd keringeni, ami megkeni a rendszert, és a tömitéseket. ha nem kapcsolod be, akkor a tömítések kiszáradnak, és könnyen elszökken a gáz. aztán tavasszal kezdhetsz egy klímatöltéssel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
telo Elküldve Január20, 2005 Megoszt Elküldve Január20, 2005 Gyors kérdés: +4 fok alatt is megy a kompresszor, ha bekapcsolom a légkondit, vagy ilyenkor a vezérlés már nem is kapcsolja rá a hajtásra? A gépkönyv miért javasolja, hogy lehetőleg csak 4 fok felett kapcsoljuk be télen a légkondit? Link to comment Megosztás: More sharing options...
LeO Elküldve Január21, 2005 Megoszt Elküldve Január21, 2005 Szerintem a klímakompresszort a manuális klímás modelleknél bekapcsolásnál kézzel kapcsolod be, a digitklímásoknál is alapból be van kapcsolva, kézzel kell kinyomni az "eco" gombbal. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Qpack Elküldve Január21, 2005 Szerző Megoszt Elküldve Január21, 2005 Szerintem a klímakompresszort a manuális klímás modelleknél bekapcsolásnál kézzel kapcsolod be, a digitklímásoknál is alapból be van kapcsolva, kézzel kell kinyomni az "eco" gombbal. Ez szerintem is így van,de ugye ott az a nyavajás fagyás érzékelő az elpárologtatón...(bár nem tudom a végén nem e szüntették meg) de a lényeg, hogy a befúvott fagyos levegő is lehűtheti annyira, hogy bontja a kört és máris nem megy a kompresszor..illetve nem tudom, hogy így télen a kinti hőfok miatt nem e lehet, hogy belép az alacsony gáznyomás védelem még.... :oops: :? Link to comment Megosztás: More sharing options...
telo Elküldve Január21, 2005 Megoszt Elküldve Január21, 2005 Ez szerintem is így van,de ugye ott az a nyavajás fagyás érzékelő az elpárologtatón...(bár nem tudom a végén nem e szüntették meg) de a lényeg, hogy a befúvott fagyos levegő is lehűtheti annyira, hogy bontja a kört és máris nem megy a kompresszor..illetve nem tudom, hogy így télen a kinti hőfok miatt nem e lehet, hogy belép az alacsony gáznyomás védelem még.... :oops: :? Ez mind OK srácok, de már most mondom, hogy ha télen hidegben bekapcsolom a légkondit (manuális), eleve nem megy akkora teljesítménnyel a kompresszor, mint nagy melegben, nem fogja vissza egyáltalán az autót, és nincs hangja sem (ami nálam nyáron default, amint régebben is írtam, és azóta kiderült, hogy az újabb szériákban ez ilyen). Szóval ha télen bekapcsolom, semmi hang és semmi visszafogó hatás. Ezért gondoltam, hogy 4 fok alatt már vagy nagyon kicsi teljesítménnyel megy (de megy még vmennyire), vagy egyáltalán már rá sem kapcsolja a vezérlés a kompresszort ilyen nagy hidegben a hajtásra (ezt látszik alátámasztani a gépkönyv: "lehetőleg 4 fok felett járassuk télen a légkondit" típusú szövege). Link to comment Megosztás: More sharing options...
telo Elküldve Január23, 2005 Megoszt Elküldve Január23, 2005 Hülye vagyok, közben megtaláltam a gépkönyvben az ide vonatkozó részt: "A légkondicionáló berendezés csak abban a tartományban működik, ahol szükség van rá; kb. +4 C-os külső hőmérséklet alatt automatikusan kikapcsol." Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts