p.zolo Elküldve Október17, 2019 Megoszt Elküldve Október17, 2019 On 2019. 10. 16. at 11:08, zotya975 írta: Hát nem tudom pontosan hogyan helyezkedik el a csappantyú, esetlege gy darabja bekerült a ventilátor lapátjai közé. Drága a csappantyú, plusz mivel az alap probléma megmaradt, hogy nincs végállása, előfordul hogy az újat is eltöri. Én is arra gyanakszom, hogy a letört darabtól remeg. Amennyire tudtam a rácson keresztül visszatoltam a helyére, de majd szétszedem és megpróbálom rögzíteni úgy, hogy kintről szívja a levegőt. Legfeljebb nem fog működni a belső keringtetés. Amúgy sem nagyon használtam. Köszönöm a válaszod! Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október18, 2019 Megoszt Elküldve Október18, 2019 15 órája, p.zolo írta: Én is arra gyanakszom, hogy a letört darabtól remeg. Amennyire tudtam a rácson keresztül visszatoltam a helyére, de majd szétszedem és megpróbálom rögzíteni úgy, hogy kintről szívja a levegőt. Legfeljebb nem fog működni a belső keringtetés. Amúgy sem nagyon használtam. Köszönöm a válaszod! Nincs mit! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Ricsy19 Elküldve November13, 2019 Megoszt Elküldve November13, 2019 Sziasztok! Szeretnék segítséget kérni, hogy hol tálalom a klíma kondenzvíz kivezető csövet, mert párásodik az autó szenvedője, pollen szűrőt cseréltem az elfolyókat kitisztítottam a szélvédő beömlő nyílásánál és nincs több ötletem. Csak klímával tudom lefujatni a szélvédőt, sima levegő beszívással nem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November14, 2019 Megoszt Elküldve November14, 2019 4 órája, Ricsy19 írta: Sziasztok! Szeretnék segítséget kérni, hogy hol tálalom a klíma kondenzvíz kivezető csövet, mert párásodik az autó szenvedője, pollen szűrőt cseréltem az elfolyókat kitisztítottam a szélvédő beömlő nyílásánál és nincs több ötletem. Csak klímával tudom lefujatni a szélvédőt, sima levegő beszívással nem. Tudomásom szerint a motor mögött van a tűzfalnál. Belső keringtetést ki-be lehet kapcsolni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
mtxagent Elküldve November14, 2019 Megoszt Elküldve November14, 2019 13 órája, Ricsy19 írta: Sziasztok! Szeretnék segítséget kérni, hogy hol tálalom a klíma kondenzvíz kivezető csövet, mert párásodik az autó szenvedője, pollen szűrőt cseréltem az elfolyókat kitisztítottam a szélvédő beömlő nyílásánál és nincs több ötletem. Csak klímával tudom lefujatni a szélvédőt, sima levegő beszívással nem. Ősszel, télen nem nagyon gyűlhet semmi a kondenzvíz tálcába (hacsak nem folyik oda be valami úton módon... nem hiszem). Kondenzvíz csak a klíma működése közben kerülhet a tálcába. Ne feledd, esős + párás időben csak a klíma vagy a üzemmeleg motor segítségével fújt jó meleg levegő ér valamit. Ha meg esetleg belső keringetésen vagy akkor iszonyat pára lesz egy pillanat alatt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stofl Elküldve November14, 2019 Megoszt Elküldve November14, 2019 16 órája, Ricsy19 írta: Sziasztok! Szeretnék segítséget kérni, hogy hol tálalom a klíma kondenzvíz kivezető csövet, mert párásodik az autó szenvedője, pollen szűrőt cseréltem az elfolyókat kitisztítottam a szélvédő beömlő nyílásánál és nincs több ötletem. Csak klímával tudom lefujatni a szélvédőt, sima levegő beszívással nem. Amire zotya975 is céloz, esetek túlnyomó többségében a belső keringető zsalu hibája okozza a párásodást. A hátsó ablakok persze állandóan párásak, de az első hármat simán kezeli az autó, ha jó a zsalu, és nincs beázás. Klímázással pedig az a tapasztalatom, hogy azt sokáig kell nagyon járatni. Mert ha csak 1-2 percre, a leszárításra használom, akkor még jobban, azonnal vissza párásodik, ezért nem is nagyon szoktam erre. Ha járatod 15-20 percig akkor kiszárítja a rendszert már jobban. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November14, 2019 Megoszt Elküldve November14, 2019 2 perce, Stofl írta: Amire zotya975 is céloz, esetek túlnyomó többségében a belső keringető zsalu hibája okozza a párásodást. A hátsó ablakok persze állandóan párásak, de az első hármat simán kezeli az autó, ha jó a zsalu, és nincs beázás. Klímázással pedig az a tapasztalatom, hogy azt sokáig kell nagyon járatni. Mert ha csak 1-2 percre, a leszárításra használom, akkor még jobban, azonnal vissza párásodik, ezért nem is nagyon szoktam erre. Ha járatod 15-20 percig akkor kiszárítja a rendszert már jobban. Én is használtam párátlanításra a klímát a napokban, és bár nemrég volt róla szó, meglepődtem hogy a belső keringtetést nem lehet kapcsolni ha a szélvédőre van irányítva a levegő. Végülis logikus hogy ilyen, csak az F-nél megszoktam hogy rám bízzák a választást. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Ricsy19 Elküldve November19, 2019 Megoszt Elküldve November19, 2019 Köszönöm a válaszokat, most úgy fest a dolog hogy a szélvédő 90%-án már ki lehet látni és nem párásodik kivéve a szélvédő széle és oldalsó ablakok elől hátul, de lehet nem ártana egy alapos belső szélvédő és ablaktisztítás, egyébként a belső keringető kapcsolható, és nem használnom. Klíma kondenz csövet nem néztem még, de egyébként rengeteg szemetet szedtem ki az szélvédő előtti gyűjtőből ami nagyban hozzájárult a sikerhez. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November22, 2019 Megoszt Elküldve November22, 2019 Üdv! A vízhőfokot megjelenítő műszer itt mennyire számít pontosnak? Elég hamar felmegy a mutató, van is fűtésem rendesen, de a 90-es skála helyett inkább csak kb 86 körül leledzik. Itt már kissé feljebb ment mert amig a telefonnal bogarásztam járt a motor álló helyzetben pár percig. http:// Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stofl Elküldve November22, 2019 Megoszt Elküldve November22, 2019 (edited) 1 órával ezelőtt, zotya975 írta: Üdv! A vízhőfokot megjelenítő műszer itt mennyire számít pontosnak? Elég hamar felmegy a mutató, van is fűtésem rendesen, de a 90-es skála helyett inkább csak kb 86 körül leledzik. Itt már kissé feljebb ment mert amig a telefonnal bogarásztam járt a motor álló helyzetben pár percig. http:// Direkt nem pontos a műszer. Amiket eddig néztem, kb 88 fokig mutat rendesen, 90 felett már nem akar mutatni pontos értéket, hogy ne idegesítse a tulajt. 92-93 fok mellett valójában már száz fok körül van. Érdemes obd-n keresztül nézni. És eldönteni, jó e a hőfok az adott motorkódnak, használatnak. Ha benzinesed van, elképzelhető a termosztát már nem zár rendesen. Módosítva November22, 2019 : Stofl Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November22, 2019 Megoszt Elküldve November22, 2019 43 perce, Stofl írta: Direkt nem pontos a műszer. Amiket eddig néztem, kb 88 fokig mutat rendesen, 90 felett már nem akar mutatni pontos értéket, hogy ne idegesítse a tulajt. 92-93 fok mellett valójában már száz fok körül van. Érdemes obd-n keresztül nézni. És eldönteni, jó e a hőfok az adott motorkódnak, használatnak. Ha benzinesed van, elképzelhető a termosztát már nem zár rendesen. Értem, kösz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
dhp00 Elküldve November23, 2019 Megoszt Elküldve November23, 2019 Érdekes téma ez a vízhőfok dolog. Miután megvettem a G Astrám, sokáig zavart engem is, hogy miért nem áll be középre a mutató (szándékosan nem írom, hogy 90°C-ra), de... A szakirodalom valahogy úgy fogalmaz, hogy a két érték (80-100) között van üzemi hőmérsékleten a motor. Nekem ez azt jelenti, hogy a 82 és a 98 is üzemi hőfok. Az előző autóm egy első generációs Fabia volt. Azon szoftveresen úgy volt megoldva a dolog, hogy 70-75°C között már bőven középen állt a mutató - igaz, ott nem voltak értékek feltüntetve. Na ennek ellenére, hogy pontosan tudtam, hogy abban sem volt mindig kilencven fokos a víz, első gondolatom volt a termosztát cseréje. Mellesleg ez az ötödik Opel, amit hajtok, és egyiken sem állt soha 90-nél a mutató (F Astrák, B Corsa). Visszatérve a Skodához, abban volt 3,8 l hűtőfolyadék, az Astrában meg van 6,6 l... ugyanúgy 1,4-es klímás, csak a Fabia ~10 LE-vel többet tudott. Feltételezem tehát, hogy túl is van hűtve, hogy minden körülmények között tudja tartani az ideális értékeket. Ezeken felül, találomra nézegettem a JSZP-n, meg Használtautón az enyémhez közeli évjáratú és azonos motorral szerelt autókat, és amelyeken látszott a lényeg, egyiken sem állt középen a mutató, mind 82-85 között volt... pont, mint az enyémen... vagy az előzőekben említett estben. Csak nem véletlen. Tehát én elengedtem ezt a témát. Biztos lehet bele olyan termosztátot tenni, amivel beáll középre, de -laikusként- azt gondolom, nincs ebben ennyi. Az Opelek ilyenek. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November23, 2019 Megoszt Elküldve November23, 2019 57 perce, dhp00 írta: Érdekes téma ez a vízhőfok dolog. Miután megvettem a G Astrám, sokáig zavart engem is, hogy miért nem áll be középre a mutató (szándékosan nem írom, hogy 90°C-ra), de... A szakirodalom valahogy úgy fogalmaz, hogy a két érték (80-100) között van üzemi hőmérsékleten a motor. Nekem ez azt jelenti, hogy a 82 és a 98 is üzemi hőfok. Az előző autóm egy első generációs Fabia volt. Azon szoftveresen úgy volt megoldva a dolog, hogy 70-75°C között már bőven középen állt a mutató - igaz, ott nem voltak értékek feltüntetve. Na ennek ellenére, hogy pontosan tudtam, hogy abban sem volt mindig kilencven fokos a víz, első gondolatom volt a termosztát cseréje. Mellesleg ez az ötödik Opel, amit hajtok, és egyiken sem állt soha 90-nél a mutató (F Astrák, B Corsa). Visszatérve a Skodához, abban volt 3,8 l hűtőfolyadék, az Astrában meg van 6,6 l... ugyanúgy 1,4-es klímás, csak a Fabia ~10 LE-vel többet tudott. Feltételezem tehát, hogy túl is van hűtve, hogy minden körülmények között tudja tartani az ideális értékeket. Ezeken felül, találomra nézegettem a JSZP-n, meg Használtautón az enyémhez közeli évjáratú és azonos motorral szerelt autókat, és amelyeken látszott a lényeg, egyiken sem állt középen a mutató, mind 82-85 között volt... pont, mint az enyémen... vagy az előzőekben említett estben. Csak nem véletlen. Tehát én elengedtem ezt a témát. Biztos lehet bele olyan termosztátot tenni, amivel beáll középre, de -laikusként- azt gondolom, nincs ebben ennyi. Az Opelek ilyenek. ;) Az F-en és sem aggódtam túlságosan, egyrészt mert ellenőriztem a termosztátot, bár szerintem ez nem ad biztos eredményt, mert a rosszat utólagosan kimérve is pont 98-nál nyitott, másrészt óracsoportot cseréltem simáról fordulatszámmérősre, a skála változott 100-ról 110-re de a jeladó maradt, így 10 fokot csalt, így nem volt értelme nézegetni hogy óra szerint mikor nyit. Felment hamar, amikor nyitott kicsit visszaesett a mutató ahogy a Forró folyadék keveredett a hűtőben található hidegebbel, majd ismét felment , és utána már csak dugóban mászkált felfelé, de amúgy elég stabilan állt. Bonyolította a dolgot, hogy az új motorhoz nagy hűtő járt volna én meg azt nem cseréltem, tehát a venti is gyakrabban bekapcsolt. A Zafiránál mondjuk nem látom a nyitást, de ahhoz túl gyorsan melegszik hogy állandóan nyitva lenne. Nyitva megragadt termosztátnál alig mozdul a mutató, harmatgyenge a fűtés, itt meg olyan forró hogy égeti a kezem a rácsnál. http:// Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve November23, 2019 Megoszt Elküldve November23, 2019 Én elég régóta opelezem ahhoz hogy ne aggódjak túlságosan emiatt... ami azt illeti, már vagy 15éve nem volt olyan Opelem aminek pontosan mért volna a vízhőfokmérője (a Kadettekre nem emlékszem, akkor még nem kluboztam, nem figyeltem az ilyesmit), sőt a Bertonenak amióta OPC lökös van rajta nagy hűtőnyílással és a motorháztatőre is vágtam két kivezetést a forró levegőnek, már az októberi 15 fokokban is csak ~80 körül mutatott a műszere, de mivel a motor is tökéletes egészségnek örvend és a fogyasztásom se nőtt meg emiatt, különösképpen nem zavar a dolog. OBD szerint a mutatott értéknél 1-2 fokkal több a valós nekem is. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Frnc Elküldve December13, 2019 Megoszt Elküldve December13, 2019 Sziasztok! Lehet volt már kérdés, de most nincs időm és türelmem végigolvasni. Mi lehet a probléma, ha a hőfok szabályzó berreg amikor fűteni akarok, csak hideg állásban szűnik meg a hang. Tanácstalan vagyok. Előre is köszönöm a válaszokat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Probert Elküldve Január7, 2020 Megoszt Elküldve Január7, 2020 Sziasztok! Régen jártam erre, mert nem volt semmi problémám a kocsival. Most viszont lenne egy kérdésem fűtéssel kapcsolatban. Valaki aki jobban ért hozzá meg tudná mondani mi lehet a probléma, ha a kesztyűtartó alatti gumitálcán látok fagyálló nyomokat. Tehát valami ereszt a kesztyűtartó mögött. Fűtéscsap, cső vagy mi megy ott amiből kicseppenhet? A válaszokat előre is köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
kingblue Elküldve Január7, 2020 Megoszt Elküldve Január7, 2020 1 órával ezelőtt, Probert írta: Sziasztok! Régen jártam erre, mert nem volt semmi problémám a kocsival. Most viszont lenne egy kérdésem fűtéssel kapcsolatban. Valaki aki jobban ért hozzá meg tudná mondani mi lehet a probléma, ha a kesztyűtartó alatti gumitálcán látok fagyálló nyomokat. Tehát valami ereszt a kesztyűtartó mögött. Fűtéscsap, cső vagy mi megy ott amiből kicseppenhet? A válaszokat előre is köszönöm! Hali.Hát valószinű ezek amit leírtál kiegészítve fűtőradiátorral.Valami nem tömít vagy lyukas. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január8, 2020 Megoszt Elküldve Január8, 2020 14 órája, Probert írta: Sziasztok! Régen jártam erre, mert nem volt semmi problémám a kocsival. Most viszont lenne egy kérdésem fűtéssel kapcsolatban. Valaki aki jobban ért hozzá meg tudná mondani mi lehet a probléma, ha a kesztyűtartó alatti gumitálcán látok fagyálló nyomokat. Tehát valami ereszt a kesztyűtartó mögött. Fűtéscsap, cső vagy mi megy ott amiből kicseppenhet? A válaszokat előre is köszönöm! Szerintem ha kibontod azt a részt mintha pollenszűrőt szeretnél cserélni többet látsz, bár akkor még közvetlenül a radiátorhoz nem férsz hozzá. Milyen fűtésed van? Behr vagy Delphi? 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Probert Elküldve Január8, 2020 Megoszt Elküldve Január8, 2020 Mozgássérültként nem kezdek bele 5 fokos garázsban, de köszönöm a segítséget. Remélem nem indul be jobban a folyás, kibírja a telet, hogy jobb időben szétszedhessem. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január15, 2020 Megoszt Elküldve Január15, 2020 Üdv! Azt mondják érdemes néha télen is bekapcsolni a klímát hogy a tömítések ne száradjanak ki és ne eressze el a gázt. Van nálunk olyan hogy adott hőfok alatt nem kapcsol be? Még nem voltak nagy hidegek, -1-2 fokban nekem még bekapcsolt. Kösz! Link to comment Megosztás: More sharing options...
mtxagent Elküldve Január15, 2020 Megoszt Elküldve Január15, 2020 27 perce, zotya975 írta: Üdv! Azt mondják érdemes néha télen is bekapcsolni a klímát hogy a tömítések ne száradjanak ki és ne eressze el a gázt. Van nálunk olyan hogy adott hőfok alatt nem kapcsol be? Még nem voltak nagy hidegek, -1-2 fokban nekem még bekapcsolt. Kösz! Én eddig úgy tudtam, hogy +3 fokig működik a klíma, de már meg is cáfoltál XD Akkor most az új tippem -5 esetleg -10 fok. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Január15, 2020 Megoszt Elküldve Január15, 2020 Igen, van. Elvileg +3°C alatt nem kapcsol be, de nem a külső hőmérséklet számít, a védelem a szárítószűrő eljegesedése miatt van, szóval annak a hőmérsékletét nézi. Mivel ez meg a motortérben van, ha járatod egy kicsit a motort előtte, akkor akár még mínusz 10 fokban is be fogod tudni kapcsolni a klímát. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január15, 2020 Megoszt Elküldve Január15, 2020 1 óra, mtxagent írta: Én eddig úgy tudtam, hogy +3 fokig működik a klíma, de már meg is cáfoltál XD Akkor most az új tippem -5 esetleg -10 fok. 1 óra, tgabika76 írta: Igen, van. Elvileg +3°C alatt nem kapcsol be, de nem a külső hőmérséklet számít, a védelem a szárítószűrő eljegesedése miatt van, szóval annak a hőmérsékletét nézi. Mivel ez meg a motortérben van, ha járatod egy kicsit a motort előtte, akkor akár még mínusz 10 fokban is be fogod tudni kapcsolni a klímát. Kösz, lassan de biztosan ismerkedünk. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mr.Cobb Elküldve Március13, 2020 Megoszt Elküldve Március13, 2020 Sziasztok! Bocsánat, de nem olvastam végig az előző 148 oldalt, és bele-bele lapozva nem találtam választ a kérdésemre. Kb 5-8 fokos külső hőmérsékletnél, üzemmeleg motornál álló helyzetben normális ha a klímát bekapcsolva az ég világon semmit nem hallok/látok/tapasztalok? Egyedül a visszajelző lámpácska ég, de azon kívül semmi. Nem megy a klímaventi, nem emelkedett (vagy egyáltalán csak 1 pillanatra sem változott) meg az alapjárat tehát gondolom a kompresszor nem kapcsol és az utastérben hideg levegő jön a szellőzőn keresztül, de nyilván azt a sima venti is fújhatja mert hideg van kint. A levegőirányító lapát törése itt is megvan, belső levegőkeringetés nem megy, csak kintről érkezhet levegő. Hogyan tudom ilyenkor letesztelni, hogy működik-e a klíma? Köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
kingblue Elküldve Március13, 2020 Megoszt Elküldve Március13, 2020 11 perce, Mr.Cobb írta: Sziasztok! Bocsánat, de nem olvastam végig az előző 148 oldalt, és bele-bele lapozva nem találtam választ a kérdésemre. Kb 5-8 fokos külső hőmérsékletnél, üzemmeleg motornál álló helyzetben normális ha a klímát bekapcsolva az ég világon semmit nem hallok/látok/tapasztalok? Egyedül a visszajelző lámpácska ég, de azon kívül semmi. Nem megy a klímaventi, nem emelkedett (vagy egyáltalán csak 1 pillanatra sem változott) meg az alapjárat tehát gondolom a kompresszor nem kapcsol és az utastérben hideg levegő jön a szellőzőn keresztül, de nyilván azt a sima venti is fújhatja mert hideg van kint. A levegőirányító lapát törése itt is megvan, belső levegőkeringetés nem megy, csak kintről érkezhet levegő. Hogyan tudom ilyenkor letesztelni, hogy működik-e a klíma? Köszönöm! Hali.Motorháztető felnyit.Klímakompresszornál figyeld a külső tárcsát forog-e ha nem forog akkor nem működik.Az ékszij forgatja a szijtárcsát ha bekapcsol a klíma akkor a külső tárcsát berántja és együtt forognak ekkor hajtja a kompresszor dugattyúit. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts