Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Légkondicionáló rendszer (klíma) és fűtőrendszer


Qpack

Recommended Posts

2 órája, Sanki írta:

Szia.

A végálláskapcsolókat megforrasztottam, már csak a beépítésre vár, tesztelve egy külön motorral elemről: kép

A kérdésem az lenne, hogy muszáj az egész mozgató motort szétszedni és azon belül hozzáforrasztani a kábeleket vagy elég a bemenő kábelre rákötni a két végálláskapcsolót (lenti képen pirossal jelölve)? A kábel már amúgy is el van vágva, mert a motor elé be van rakva egy 5W 100 ohm-os ellenállás, emiatt, ha nem kellene szétszedni az "jó" lenne. 

kép

Köszönöm előre is. 

 

Szia!

Persze, nem kell szétszedni, és azon belül kiépíteni a végállás kapcsolókat. Tulajdonképen a motor vezetékét szakítod meg a végállás kapcsolókkal. Ez azért így készült, mert általában a motort is cserélni kellett, és sokkal kompaktabb marad. Elhozták/elküldték a servo-t, visszaadtam/küldtem kiépítve. Nem kellett mást megbolygatni. Csak visszacsaravrodta a helyére, és visszadugta az eredeti kábelt az eredeti csatlakozóba, és kész volt.

Link to comment
Megosztás:

41 perce, DarthVödör írta:

Szia!

Persze, nem kell szétszedni, és azon belül kiépíteni a végállás kapcsolókat. Tulajdonképen a motor vezetékét szakítod meg a végállás kapcsolókkal. Ez azért így készült, mert általában a motort is cserélni kellett, és sokkal kompaktabb marad. Elhozták/elküldték a servo-t, visszaadtam/küldtem kiépítve. Nem kellett mást megbolygatni. Csak visszacsaravrodta a helyére, és visszadugta az eredeti kábelt az eredeti csatlakozóba, és kész volt.

Tökéletes, akkor így fogom megoldani, feleslegesen nem akarom szétszedni, a motor működik benne rendesen. 

Köszönöm a választ! 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

2002-es Y17DT motoros Astramban a klíma vezérlő megszűnt bármilyen funkció ellátására. Még alapfénye sincs. Se kikapcs, se állítás, teljesen nulla. Nem tudok így még ventillátort kapcsolni sem.

Légyszi segítsetek abban hol lehet a hiba!

- Maga a vezérlő halt meg? Ha igen esélyes e hogy javítható?

- Lehet más eredetű hiba?

Digit klímás azt nem írtam, de azt hiszem kederült ez már.

Köszönöm a segítséget.

Üdv:

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Salas írta:

Sziasztok,

2002-es Y17DT motoros Astramban a klíma vezérlő megszűnt bármilyen funkció ellátására. Még alapfénye sincs. Se kikapcs, se állítás, teljesen nulla. Nem tudok így még ventillátort kapcsolni sem.

Légyszi segítsetek abban hol lehet a hiba!

- Maga a vezérlő halt meg? Ha igen esélyes e hogy javítható?

- Lehet más eredetű hiba?

Digit klímás azt nem írtam, de azt hiszem kederült ez már.

Köszönöm a segítséget.

Üdv:

F2.22 15A állandó (akku), F3.38 10A gyújtás, és a venti F3.2 30A biztosítékokat nézd meg. 

Link to comment
Megosztás:

7 órája, DarthVödör írta:

F2.22 15A állandó (akku), F3.38 10A gyújtás, és a venti F3.2 30A biztosítékokat nézd meg. 

Mielőtt ezt elolvastam volna, megnéztem a biztiket. Egy 10A biztosíték halott volt, azt kicseréltem, és meggyógyult, de pár perc múltva megint elkezte a hülyeséget. Az auto gombbal ki be lehet kapcsolni, de működni nem működik semmi. Se ventillátor se egyéb funkció. Gyanítom pár párc és teljesen kimúlik megint. A többi biztosítékot viszont nem néztem meg......

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most hoztam el szerelőtől az autót (Z14XE, Behr klíma, 2004), gáz töltve, a klíma hűt is rendesen ahogy kell, azonban:

A szerelő elmondása szerint a ventilátor ellenállása nem jó, 2. fokozatban nem kapcsol be(?), ezért a klímarendszerben a nyomás túlságosan felmegy, nem is merte jobban próbálni a fokozatokat. Én közben azt tudom, hazafele úton is tapasztaltam, hogy a ventilátor bekapcsol, ha elég sok ideig áll az autó a dugóban (a klíma nem ment, csak a motort hűtötte ekkor). Abban egyeztünk meg, hogy csak lakott területen kívül használom a klímát, amikor van elég nagy menetszél, nehogy baj legyen.

Az autó elektronikai része az, amihez végképp nem értek. A motornak egy tekercses ellenállása van elmondás szerint. Tudnátok abban segíteni hogy:

a: Milyen nagy a baj? Ha dugóban bekapcsol a motor miatt, akkor az a klímának is elég kell, hogy legyen, nem? Vagy már alacsony sebességnél is kellene a klímának a plusz hűtés?

b: Hogy lehet ezt megjavítani? 7zap-on csak az egész ventilátort látom, külön nem látom ezt a porcelán tekercset. Tudok venni újat? Autóvillamossági szerelőhöz kell hogy vigyem? Ők tudni fogják, hogy mit kell vele csinálni vagy adni kell nekik valami instrukciót?

Link to comment
Megosztás:

44 perce, Vardar írta:

Sziasztok!

Most hoztam el szerelőtől az autót (Z14XE, Behr klíma, 2004), gáz töltve, a klíma hűt is rendesen ahogy kell, azonban:

A szerelő elmondása szerint a ventilátor ellenállása nem jó, 2. fokozatban nem kapcsol be(?), ezért a klímarendszerben a nyomás túlságosan felmegy, nem is merte jobban próbálni a fokozatokat. Én közben azt tudom, hazafele úton is tapasztaltam, hogy a ventilátor bekapcsol, ha elég sok ideig áll az autó a dugóban (a klíma nem ment, csak a motort hűtötte ekkor). Abban egyeztünk meg, hogy csak lakott területen kívül használom a klímát, amikor van elég nagy menetszél, nehogy baj legyen.

Az autó elektronikai része az, amihez végképp nem értek. A motornak egy tekercses ellenállása van elmondás szerint. Tudnátok abban segíteni hogy:

a: Milyen nagy a baj? Ha dugóban bekapcsol a motor miatt, akkor az a klímának is elég kell, hogy legyen, nem? Vagy már alacsony sebességnél is kellene a klímának a plusz hűtés?

b: Hogy lehet ezt megjavítani? 7zap-on csak az egész ventilátort látom, külön nem látom ezt a porcelán tekercset. Tudok venni újat? Autóvillamossági szerelőhöz kell hogy vigyem? Ők tudni fogják, hogy mit kell vele csinálni vagy adni kell nekik valami instrukciót?

Valószínűleg az előtét ellenállásod ment tönkre. 3 fokozata van a ventilátornak. Klímának álló helyben is kell venntilátor, még hűvös időben is. Tehát tényleg ne használd, ha nem jó az egyes fokozat. Műhelyek általában ventivel együtt cserélnék, de külön is lehet szerezni, és meghekkelni, illetve javítani.

Link to comment
Megosztás:

55 perce, Vardar írta:

Sziasztok!

Most hoztam el szerelőtől az autót (Z14XE, Behr klíma, 2004), gáz töltve, a klíma hűt is rendesen ahogy kell, azonban:

A szerelő elmondása szerint a ventilátor ellenállása nem jó, 2. fokozatban nem kapcsol be(?), ezért a klímarendszerben a nyomás túlságosan felmegy, nem is merte jobban próbálni a fokozatokat. Én közben azt tudom, hazafele úton is tapasztaltam, hogy a ventilátor bekapcsol, ha elég sok ideig áll az autó a dugóban (a klíma nem ment, csak a motort hűtötte ekkor). Abban egyeztünk meg, hogy csak lakott területen kívül használom a klímát, amikor van elég nagy menetszél, nehogy baj legyen.

Az autó elektronikai része az, amihez végképp nem értek. A motornak egy tekercses ellenállása van elmondás szerint. Tudnátok abban segíteni hogy:

a: Milyen nagy a baj? Ha dugóban bekapcsol a motor miatt, akkor az a klímának is elég kell, hogy legyen, nem? Vagy már alacsony sebességnél is kellene a klímának a plusz hűtés?

b: Hogy lehet ezt megjavítani? 7zap-on csak az egész ventilátort látom, külön nem látom ezt a porcelán tekercset. Tudok venni újat? Autóvillamossági szerelőhöz kell hogy vigyem? Ők tudni fogják, hogy mit kell vele csinálni vagy adni kell nekik valami instrukciót?

 

9 perce, Stofl írta:

Valószínűleg az előtét ellenállásod ment tönkre. 3 fokozata van a ventilátornak. Klímának álló helyben is kell venntilátor, még hűvös időben is. Tehát tényleg ne használd, ha nem jó az egyes fokozat. Műhelyek általában ventivel együtt cserélnék, de külön is lehet szerezni, és meghekkelni, illetve javítani.

Vagy 2 fokozatú, és lehet hogy csak a hőbiztosíték szakadt meg. Le kell venni a venti keretről, és kimérni, ha szabad szemmel épnek tűnik. A 2 fokozatú 3 érintkezős, a 3 fokozatú 4 érintkezős. Mindegyikben van hőbiztosíték. Az ellenállás nem szokott megszakadni. Lehet újat kapni kompletten, 9500-26000, vagy megpróbálod a javítását. Kis szerencsével, a hőbiztosíték cserével megúszod. HEstore-ben 115 Ft-ért vehetsz.

Link to comment
Megosztás:

24 perce, DarthVödör írta:

 

Vagy 2 fokozatú, és lehet hogy csak a hőbiztosíték szakadt meg. Le kell venni a venti keretről, és kimérni, ha szabad szemmel épnek tűnik. A 2 fokozatú 3 érintkezős, a 3 fokozatú 4 érintkezős. Mindegyikben van hőbiztosíték. Az ellenállás nem szokott megszakadni. Lehet újat kapni kompletten, 9500-26000, vagy megpróbálod a javítását. Kis szerencsével, a hőbiztosíték cserével megúszod. HEstore-ben 115 Ft-ért vehetsz.

A szerelő szerint 4 vezetékes, nincs látható fizikai sérülés, de megnézem, köszönöm a segítséget.

 

Robbantott ábra van valahol erről, illetve mik a pontos cikkszámok?

Link to comment
Megosztás:

1 óra, Kzsbike írta:

Sziasztok! Az anyós ülés felől elkezdett csöpögni a víz mikor megy a légkondi. Mi lehet a gond? 

Azt nem nagyon írtad le pontosan hol csöpög a víz.
Szedd ki a kesztyűtartót és úgy jobban fogd látni honnan csöpög.
Lehet el van dugulva a kondenzvíz kifolyód, és ezért a pollenszűrő aljánál csöpög.

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

A klímakompresszor alja teljesen tele volt aranysárgához hasonló színű olajjal, amely lecsurgott a motorblokk alján. Csináltam egy motormosást és újra megjelent a kompresszor alján és a kompresszor szíjtárcsája mögötti (alatti) részen. Motorolajnak gondoltam, de az már a motormosásnál is erősen sötétbarna színű volt. Magából a klímakompresszorból jöhet? Mit lenne érdemes csinálni vele?

Módosítva : freddy_
Link to comment
Megosztás:

8 órája, freddy_ írta:

A klímakompresszor alja teljesen tele volt aranysárgához hasonló színű olajjal, amely lecsurgott a motorblokk alján. Csináltam egy motormosást és újra megjelent a kompresszor alján és a kompresszor szíjtárcsája mögötti (alatti) részen. Motorolajnak gondoltam, de az már a motormosásnál is erősen sötétbarna színű volt. Magából a klímakompresszorból jöhet? Mit lenne érdemes csinálni vele?

Hát gondolom minimum van egy szimering ahol a tengely bemegy a kompresszorba, meg ugye össze is rakták ott meg tömítés. Valamelyiknél ereszt. 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, zotya975 írta:

Hát gondolom minimum van egy szimering ahol a tengely bemegy a kompresszorba, meg ugye össze is rakták ott meg tömítés. Valamelyiknél ereszt. 

Az aranysárgás színe alapján biztos, hogy a klímakompresszorból jön? (Más nem lehet?)

A szimmerig cseréjéhez le kell venni a klímakompresszort vagy a helyén is megoldható? Úgy értve, ha vízszintes helyzetben történik a csere, nem folyik el az olaj belőle? A KM 6178 (gyári ajánlás szerinti) szimmeringkihúzó és felrakó célszerszámok helyettesíthetőek valamivel vagy meg kell venni? (Mivel a tengely a helyén marad, a célszerszámon kívül mással szerintem nem igazán lehet a tömítőfelületekben történő károkozás nélkül a tengely és a szimmering közé nyúlni.) Az olaj pótlásához (vagyis a meglévő mennyiség kiöntéséhez, kiméréséhez - gyári leírás alapján) le kell venni a kompresszort? Ha levételre kerül a kompresszor, mit kell utánatölteni?

Módosítva : freddy_
Link to comment
Megosztás:

1 óra, freddy_ írta:

Az aranysárgás színe alapján biztos, hogy a klímakompresszorból jön? (Más nem lehet?)

A szimmerig cseréjéhez le kell venni a klímakompresszort vagy a helyén is megoldható? Úgy értve, ha vízszintes helyzetben történik a csere, nem folyik el az olaj belőle? A KM 6178 (gyári ajánlás szerinti) szimmeringkihúzó és felrakó célszerszámok helyettesíthetőek valamivel vagy meg kell venni? (Mivel a tengely a helyén marad, a célszerszámon kívül mással szerintem nem igazán lehet a tömítőfelületekben történő károkozás nélkül a tengely és a szimmering közé nyúlni.) Az olaj pótlásához (vagyis a meglévő mennyiség kiöntéséhez, kiméréséhez - gyári leírás alapján) le kell venni a kompresszort? Ha levételre kerül a kompresszor, mit kell utánatölteni?

Hát ugye a motorolaj barna,( hacsak nem most cserélted)  a váltóolaj gyárilag piros, tudtommal aranysárga színe egyiknek sincs. Ha a kompresszortól folyik más nem lehet. A szimering cserét nem tudom, találgatni meg nem akarok. Alapból kiszerelve szokták felújítani, nem tudom hogy a helyén lehet-e. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

46 perce, zotya975 írta:

Hát ugye a motorolaj barna,( hacsak nem most cserélted)  a váltóolaj gyárilag piros, tudtommal aranysárga színe egyiknek sincs. Ha a kompresszortól folyik más nem lehet. A szimering cserét nem tudom, találgatni meg nem akarok. Alapból kiszerelve szokták felújítani, nem tudom hogy a helyén lehet-e. 

A gyári leírás nem említi a kiszerelést, de satuba fogva (amennyire kivehető a rossz minőségű rajzokból) ábrázolja a klímakompresszort. Az olaj is logikus, ezekben egyetértünk. Az olajtípust és a feltöltési mennyiséget Behr-hez (Ident NX) esetleg tudja valaki?  (Nem találom a gyári leírásban.) Ki és visszaszerelés után újra fel kell tölteni a rendszert? Ha igen, addig klíma nélkül használható az autó?

Link to comment
Megosztás:

4 órája, freddy_ írta:

A gyári leírás nem említi a kiszerelést, de satuba fogva (amennyire kivehető a rossz minőségű rajzokból) ábrázolja a klímakompresszort. Az olaj is logikus, ezekben egyetértünk. Az olajtípust és a feltöltési mennyiséget Behr-hez (Ident NX) esetleg tudja valaki?  (Nem találom a gyári leírásban.) Ki és visszaszerelés után újra fel kell tölteni a rendszert? Ha igen, addig klíma nélkül használható az autó?

Először is gondolkodj mielőtt kérdezel.

Másodszor Google a barátod, csak jól kell feltenni a kérdést. 

Sztem ne nyúlj hozzá, csak ha van felszerelésed. R134a gázt lefelyteni, kompresszort szétszedni, tömítést kicserélni, PAO68 olajjal feltölteni, visszaszerelni, nyomáspróba és szivárgás vizsgálat, majd R134a gázt az előírt mennyiséget visszatölteni.

Igen, klíma nélküli autót is lehet használni...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2019. 06. 10. at 16:17, Stofl írta:

Tapasztaltam már. Nálam elöszökött a gáz. Kompresszor tömszelence csere lett. De első körben ventilátor fokozatok ellenőrzése, mágnes tekercs mérése, gáznyomás ellenőrzés, majd klímás...

Úgy néz ki, hogy a kompresszor ment tönkre... 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, DarthVödör írta:

Először is gondolkodj mielőtt kérdezel.

Másodszor Google a barátod, csak jól kell feltenni a kérdést. 

Sztem ne nyúlj hozzá, csak ha van felszerelésed. R134a gázt lefelyteni, kompresszort szétszedni, tömítést kicserélni, PAO68 olajjal feltölteni, visszaszerelni, nyomáspróba és szivárgás vizsgálat, majd R134a gázt az előírt mennyiséget visszatölteni.

Igen, klíma nélküli autót is lehet használni...

Lehetőleg próbálom megoldani úgy, hogy másnak minél kevesebbet kelljen hozzányúlni. Nyilván nincs gépem, mert ha lenne, akkor ezzel foglalkoznék és nem kérdeznék. Talán az járható, hogy elviszem klímáshoz lefejtetni a gázt és feljegyzem a mennyiséget, majd a művelet után újra elviszem feltöltetni. PAO68 olaj van benne gyárilag is? Ha a gyári olaj nem pont ilyen és a (kiöntés utáni) maradék olaj keveredik ezzel, nem okoz gondot? (Az utolsó cseppig nyilván nem fogom tudni kiönteni.) Hol találok infót az olaj feltöltési mennyiségről?

Link to comment
Megosztás:

12 órája, freddy_ írta:

Lehetőleg próbálom megoldani úgy, hogy másnak minél kevesebbet kelljen hozzányúlni. Nyilván nincs gépem, mert ha lenne, akkor ezzel foglalkoznék és nem kérdeznék. Talán az járható, hogy elviszem klímáshoz lefejtetni a gázt és feljegyzem a mennyiséget, majd a művelet után újra elviszem feltöltetni. PAO68 olaj van benne gyárilag is? Ha a gyári olaj nem pont ilyen és a (kiöntés utáni) maradék olaj keveredik ezzel, nem okoz gondot? (Az utolsó cseppig nyilván nem fogom tudni kiönteni.) Hol találok infót az olaj feltöltési mennyiségről?

https://kepkuldes.com/image/HvXDxj

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

8 órája, astra 1 írta:

Szuper, nagyon köszönöm!

Az általam látottak és itt kapott megerősítések alapján biztos voltam benne, hogy a klímakompresszorból szivárog az aranysárga színű olaj. Ma volt az autó műszakin. A vizsgabiztos szerint a motorolaj szivárog, de a szivárgás pontos helyét nem tudta megállapítani (ahogyan én sem). Szerinte ha a klímakompresszorból ekkora mennyiségű olaj eltávozott volna, akkor már rég nem működne (tökéletesen működik). Szerintem csak bontással (burkolatok, szíjtárcsák levételével) lehetne meglátni az olajszivárgás pontos helyét, ezért innentől találgatás helyett szerelőre bízom és igyekszem a megfelelő témában megírni a tanulságot.

Link to comment
Megosztás:

Van egy hibajelenségem, a venti 1, 2, 3-on nem megy, csak 4-es fokozaton, valszeg előtét ellenállás lesz. Cromaxon találtam is gyárit, behr klímához barátságos 3000ft-ért. Azért nézelődtem még erre-arra és látok vmi sok tűs/lábas alkatrészt, ami "Opel fűtőmotor (ventilátor) ellenállás" néven fut (cikkszám 90512510), Astra G, H stb. típusokhoz, 25000-től felfelé. Szeretném azt hinni, hogy nekem az olcsóbbik kell. Vkinek van ebben tapasztalata?

Módosítva : vazul
Link to comment
Megosztás:

2 órája, vazul írta:

Van egy hibajelenségem, a venti 1, 2, 3-on nem megy, csak 4-es fokozaton, valszeg előtét ellenállás lesz. Cromaxon találtam is gyárit, behr klímához barátságos 3000ft-ért. Azért nézelődtem még erre-arra és látok vmi sok tűs/lábas alkatrészt, ami "Opel fűtőmotor (ventilátor) ellenállás" néven fut (cikkszám 90512510), Astra G, H stb. típusokhoz, 25000-től felfelé. Szeretném azt hinni, hogy nekem az olcsóbbik kell. Vkinek van ebben tapasztalata?

Tapasztalatom ugyan nincs, de utánanéztem a cikkszámnak amit írtál, és kiderült hogy az a nagyon drága soklábas izé a digitklímáshoz való. Ha neked nem olyan van, akkor fellélegezhetsz.

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

5 perce, tgabika76 írta:

Tapasztalatom ugyan nincs, de utánanéztem a cikkszámnak amit írtál, és kiderült hogy az a nagyon drága soklábas izé a digitklímáshoz való. Ha neked nem olyan van, akkor fellélegezhetsz.

Aham, láma vagyok, tényleg az a digitklímáshoz való, köszi.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.