Geopake Elküldve Február22, 2018 Megoszt Elküldve Február22, 2018 17 órája, gezoli írta: A tavasz meg fogja hozni a csodát! Meg majd nézem a motor hőfokmérőjét Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dovi Elküldve Február22, 2018 Megoszt Elküldve Február22, 2018 On 2018. 02. 20. at 15:56, kobraCode írta: Hideg motornál is fogja visszafelé nyomni a vizet azon a csövön! Termosztát csere megvolt. Nem mondom, hogy közben nem tartottam rögtönzött bemutatót nyelvünk szépségeiből, annak is a káromkodások fejezetéből. Viszont fűtés még mindig nincs. Megjártam Szeged - BP távot és közben majd kifagytam. Visszaút előtt volt egy kis pihenő időm, így kikaptam a kesztyűtartót, hogy megnézzem a hőfokszabályzást. A tekerő forgatja a bowdenen keresztül a kart, de érzetre olyan, mintha a meleg oldalnál tekerve túl könnyű lenne. Még próbáltam rajta szuszakolni egy kicsit és megjelent a langyos, de menet közben ismét eltűnt. Azt gyanítom, hogy a kar nem mozgatja megfelelően azt, amit mozgatnia kellene. De mi van ott mögötte és hogyan tudok ahhoz hozzáférni? Mi törhetett el, vagy akadhatott ki? A vízcsövek (a motortér felől nézve) melegek. Csak a levegő hideg, amit fúj. Nincs valakinek erről egy robbantott rajza? Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve Február23, 2018 Megoszt Elküldve Február23, 2018 8 órája, Dovi írta: Termosztát csere megvolt. Nem mondom, hogy közben nem tartottam rögtönzött bemutatót nyelvünk szépségeiből, annak is a káromkodások fejezetéből. Viszont fűtés még mindig nincs. Megjártam Szeged - BP távot és közben majd kifagytam. Visszaút előtt volt egy kis pihenő időm, így kikaptam a kesztyűtartót, hogy megnézzem a hőfokszabályzást. A tekerő forgatja a bowdenen keresztül a kart, de érzetre olyan, mintha a meleg oldalnál tekerve túl könnyű lenne. Még próbáltam rajta szuszakolni egy kicsit és megjelent a langyos, de menet közben ismét eltűnt. Azt gyanítom, hogy a kar nem mozgatja megfelelően azt, amit mozgatnia kellene. De mi van ott mögötte és hogyan tudok ahhoz hozzáférni? Mi törhetett el, vagy akadhatott ki? A vízcsövek (a motortér felől nézve) melegek. Csak a levegő hideg, amit fúj. Nincs valakinek erről egy robbantott rajza? Valószínleg akkor kiakadt a bovden a helyéről. Azt sajnos hogy hova megy, vagy mi van mögötte nem tudom. De egyszer F Astraval jártam így. Igaz csak 80km-t mentem, de majdnem megfagytam mire odaértem... Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Február23, 2018 Megoszt Elküldve Február23, 2018 10 órája, Dovi írta: Termosztát csere megvolt. Nem mondom, hogy közben nem tartottam rögtönzött bemutatót nyelvünk szépségeiből, annak is a káromkodások fejezetéből. Viszont fűtés még mindig nincs. Megjártam Szeged - BP távot és közben majd kifagytam. Visszaút előtt volt egy kis pihenő időm, így kikaptam a kesztyűtartót, hogy megnézzem a hőfokszabályzást. A tekerő forgatja a bowdenen keresztül a kart, de érzetre olyan, mintha a meleg oldalnál tekerve túl könnyű lenne. Még próbáltam rajta szuszakolni egy kicsit és megjelent a langyos, de menet közben ismét eltűnt. Azt gyanítom, hogy a kar nem mozgatja megfelelően azt, amit mozgatnia kellene. De mi van ott mögötte és hogyan tudok ahhoz hozzáférni? Mi törhetett el, vagy akadhatott ki? A vízcsövek (a motortér felől nézve) melegek. Csak a levegő hideg, amit fúj. Nincs valakinek erről egy robbantott rajza? 2003 előtt mechanikus fűtéscsapot építettek be. Ez az ami ha tönkremegy akkor akkor megjelenik a hűtővíz az utastérben. Úgy tudom, hogy ez bowdenes mozgatású (bár lehet, hogy tévedek). Le kellene ellenőrizned, hogy nem e a csap ment tönkre és folyamatosan zárva van. https://cromax.hu/futorendszer/futesrendszer_alkatreszei/futescsap/futescsap_opel_astra_g_zafira_a_delphi_50097 2003 után elhagyták ezt a csapot. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dovi Elküldve Február23, 2018 Megoszt Elküldve Február23, 2018 2 órája, gezoli írta: 2003 előtt mechanikus fűtéscsapot építettek be. Ez az ami ha tönkremegy akkor akkor megjelenik a hűtővíz az utastérben. Úgy tudom, hogy ez bowdenes mozgatású (bár lehet, hogy tévedek). Le kellene ellenőrizned, hogy nem e a csap ment tönkre és folyamatosan zárva van. Az enyém 2002-es, de Behr rendszerű. Szerencsére a hűtővízzel nincs bajom, nem jelent meg az utastérben, de én is sanszosnak gondolom, hogy ha ott csap van (és nem mondjuk egy terelő lemez) akkor az ment el. A bowden fenn van a helyén, mozgatja is az a műanyag izét. Csak meleg nincs. A fő bajom az, hogy úgy kellene leellenőrizni, hogy ne kelljen szétbombázni az egész középkonzolt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dovi Elküldve Február23, 2018 Megoszt Elküldve Február23, 2018 Úgy néz ki megvan a bibi. Az anyós ülés felől, alulról oda lehet nyúlni és pont elérhető az a kis kar, amit a tekerő állít. Úgy tűnik, hogy maga a tekerő két lépcsőben állít. Egyszer a meleg oldalnál, de ezt csak akkor amikor a tekerő a piros sávban mozog. Ilyenkor alul a kis csap nem mozdul. Utána pedig a hideg oldalnál - ekkor mozgatja a csapot. Azt meg tudtam csinálni, hogy eltekertem végállásba, kézzel alul megfogtam, majd tekertem a középkonzol kapcsolóján. Engedett. Akkor megint végállásba, ami tovább mozdította a kis kart alul. Egyből megjelent a meleg levegő. Ezt még talán kétszer meg tudtam csinálni, de ekkor elpattant valami. Kézzel elmozgattam végállásba ---> meleg. Szóval szerintem vagy nem rá való a bowden, vagy pedig nem jól van összerakva. De babrálni majd csak a jobb idő beköszöntével tudom, mert nem akarok letörni semmit. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kelly Elküldve Március5, 2018 Megoszt Elküldve Március5, 2018 Sziasztok Valószínű tönkre ment a fűtő ventilátor előtét ellenállás a kocsiba. Meg tudja mondani valaki, hogy a klímás autóba másfajta való mint a nem klímásba? Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Március6, 2018 Megoszt Elküldve Március6, 2018 20 órája, kelly írta: Sziasztok Valószínű tönkre ment a fűtő ventilátor előtét ellenállás a kocsiba. Meg tudja mondani valaki, hogy a klímás autóba másfajta való mint a nem klímásba? Hajjaj! Az se mindegy hogy Behr vagy Delphi rendszerű fűtésed van! Behr klímás: 13200646 Delphi klímás: 93180051 Ez a két cikkszám ahogy írtam mind a klímás verziókhoz valók, ha nincs klímád, akkor a 93180051 kell bele, mindegy hogy Behr vagy Delphi rendszered van! Link to comment Megosztás: More sharing options...
kelly Elküldve Március6, 2018 Megoszt Elküldve Március6, 2018 3 órája, tgabika76 írta: Hajjaj! Az se mindegy hogy Behr vagy Delphi rendszerű fűtésed van! Behr klímás: 13200646 Delphi klímás: 93180051 Ez a két cikkszám ahogy írtam mind a klímás verziókhoz valók, ha nincs klímád, akkor a 93180051 kell bele, mindegy hogy Behr vagy Delphi rendszered van! Köszi Elméletileg Behr, mert patentos a ház felfogatása. Link to comment Megosztás: More sharing options...
piratson Elküldve Március19, 2018 Megoszt Elküldve Március19, 2018 (edited) Sziasztok! Kérdésem az lenne, hogy a motortól a radiátorig menő cső gyorscsatlakozóját hogyan lehet oldani. Lehet, hogy buta a kérdés, itt van előttem a csere darab, mégsem jöttem rá a nyitjára. Módosítva Március19, 2018 : piratson Link to comment Megosztás: More sharing options...
piratson Elküldve Március20, 2018 Megoszt Elküldve Március20, 2018 20 órája, piratson írta: Sziasztok! Kérdésem az lenne, hogy a motortól a radiátorig menő cső gyorscsatlakozóját hogyan lehet oldani. Lehet, hogy buta a kérdés, itt van előttem a csere darab, mégsem jöttem rá a nyitjára. Megoldottam a problémát. Link to comment Megosztás: More sharing options...
vargata75 Elküldve Március24, 2018 Megoszt Elküldve Március24, 2018 Sziasztok, A következőben szeretném a tanácsotokat kérni. Van egy 2005 1,6 XEP-s, klímás Astrám, amiben kigyulladt a 1482-s kód. Hogyan tudok arról meggyőződni, hogy mi a hiba oka? Szervíz azt mondja vezérlőpanel hiba, közben pedig néztem a neten az okosságokat. Van aknám, széthúztam a venti csatlakozót, és a venti csatlakozó mögött van ez a klasszikus zöld ellenállás tekercs. Nézegettem műszerrel az egyik szélétől 11-12 Ohm ellenállást mértem a középső és a másik szélső csatlakozó között. Ez a normális érték? Nem szakadt az látszik, illetve a felületén sem láttam olyan, mint amit mutogatni szoktak. Érdekes volt, hogy a középső és a másik szélső állás között nem volt ellenállás nem tudom, hogy itt kell-e lennie. Kérdés merre induljak tovább, mi lehet a baj? Szorulhat venti? Próbáljam 12V-al meghajtani? Nincs valakinek ehhez egy bekötési rajza? Azt hogy tudom azt megnézni, hogy megy-e a venti, amikor mennie kellene? Ha eléri az üzemi hőfokot akkor automatikusan mennie kell? (nyomja a gázt az asszony a kocsiban én meg nézem a felnyitott motorháztetőnél? Itt van egy opel bolt a sarkon, azt mondják rossz a venti ellenállás, cseréljem ki az egészet ventit. Mielőtt ezt megtenném, jó lenne végig járni az összes lehetőséget, hogy tényleg a ventinek van-e baja. Másik kérdés: olvastam, hogy valamilyen diagnosztikai műszerről értekeztetek, meg tudnátok ennek adni a típusát (valami opcom). Ha nem egy horror ár, szívesen beruháznék egybe. Köszönöm a segítségeteket, Üdv, Tamás Extra hibajelenség nincs a kocsival, kb 1 éve világít a lámpa, az utóbbi időben elkezdett nehezen gyorsulni 2-s, 3-sban, ezért is szeretném ezt a dolgot megoldani. Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Március28, 2018 Megoszt Elküldve Március28, 2018 Klima bekapcsolása után ki-be kapcsolgató ventilátor jelentheti a gáz hiányát a rendszerből? Vagy az elötétellenállás hibája ez mindenképpen? Link to comment Megosztás: More sharing options...
BAlazs_26 Elküldve Március30, 2018 Megoszt Elküldve Március30, 2018 Sziasztok .Z16se Motornál a klimahűtőt hogyan tudom leszerelni a vizhűtőröl mert sajnos az utóbbi cserés lett és ki kell szednem csak rá van fogatva a klimahütő is. Előre is Köszi . Link to comment Megosztás: More sharing options...
bonat Elküldve Április3, 2018 Megoszt Elküldve Április3, 2018 On 2018. 03. 28. at 8:34, csicsó írta: Klima bekapcsolása után ki-be kapcsolgató ventilátor jelentheti a gáz hiányát a rendszerből? Vagy az elötétellenállás hibája ez mindenképpen? Nekem is ilyen....előző oldalon leírtak alapján működik.... Nézd meg, ha tudod OP-COM-al, kiváncsi lennék a te értékeidre. Még én sem kaptam választ senkitől erre. Link to comment Megosztás: More sharing options...
vaszabi79 Elküldve Április4, 2018 Megoszt Elküldve Április4, 2018 (edited) Sziasztok! Tanácsot szeretnék kérni valaki hozzáértőtől! A helyzet, hogy tavaly tavasszal javíttattam a klímámat, szárító szűrőt cseréltek, meg feltöltötték, jó ideig ment is rendesen de nyár végére újra kezdett egyre kevésbé hideget generálni. Azt gyanítottam, hogy szökik valahol a gáz. Pár nap múlva már el sem indult a kompresszor (pont egy nyaralás előtt). Elvittem újra szerelőhöz ott azt mondták a hűtőközeggel semmi gond, gáz van a rendszerben, hanem a kompresszor behúzótekercse vagy annak az ellenállása hat meg. Vagy újat veszek vagy meg tudják "sarkantyúzni". Mivel ott volt a nyaralás és nem akartam végig izzadni ezt az opciót választottam. Meg is csinálták, öröm volt és bódottág. Jó volt mindösszesen 4 hétig. Most ugyan az a helyzet mint a javítás előtt, el sem indul a kompresszor de gáz van a rendszerben. Valaki tudna tanácsot vagy útmutatást, hogyan tudom megállapítani hogy a behúzótekercs-e a bűnös vagy ne adja isten a kompresszor halt meg? Előre is köszi a válaszokat! Üdv! Módosítva Április4, 2018 : vaszabi79 Link to comment Megosztás: More sharing options...
bonat Elküldve Április4, 2018 Megoszt Elküldve Április4, 2018 21 órája, bonat írta: Nekem is ilyen....előző oldalon leírtak alapján működik.... Nézd meg, ha tudod OP-COM-al, kiváncsi lennék a te értékeidre. Még én sem kaptam választ senkitől erre. Miután írtam a fentieket...otthon megnéztem hogy most 20 fokban hogy is működik a dolog. Hát máshogy mint az előzőekben írtam. Itt már 900kPa után megy a venti 1-es fokozaton végig...egészen 1300kPa körül mozog a nyomás míg be van kapcsolva a klíma! Szóval akkor szerintem minden rendben nálam. Illetve remélem :D . Az, hogy ki be kapcsol a venti folyamatos klíma mellett, az sztem nem kóser. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Krajcso Elküldve Április7, 2018 Megoszt Elküldve Április7, 2018 (edited) On 2018. 04. 04. at 9:55, vaszabi79 írta: Sziasztok! Tanácsot szeretnék kérni valaki hozzáértőtől! A helyzet, hogy tavaly tavasszal javíttattam a klímámat, szárító szűrőt cseréltek, meg feltöltötték, jó ideig ment is rendesen de nyár végére újra kezdett egyre kevésbé hideget generálni. Azt gyanítottam, hogy szökik valahol a gáz. Pár nap múlva már el sem indult a kompresszor (pont egy nyaralás előtt). Elvittem újra szerelőhöz ott azt mondták a hűtőközeggel semmi gond, gáz van a rendszerben, hanem a kompresszor behúzótekercse vagy annak az ellenállása hat meg. Vagy újat veszek vagy meg tudják "sarkantyúzni". Mivel ott volt a nyaralás és nem akartam végig izzadni ezt az opciót választottam. Meg is csinálták, öröm volt és bódottág. Jó volt mindösszesen 4 hétig. Most ugyan az a helyzet mint a javítás előtt, el sem indul a kompresszor de gáz van a rendszerben. Valaki tudna tanácsot vagy útmutatást, hogyan tudom megállapítani hogy a behúzótekercs-e a bűnös vagy ne adja isten a kompresszor halt meg? Előre is köszi a válaszokat! Üdv! A klimakompresszor tetejen van a behuzotekercs csatlakozoja, kicsit nehez hozzaferni, de huzd szet es merj ellenallast a tekercsen. 3 ohm koruli ertek a jo. Azt is megnezheted, hogy a klima kapcsolasakor a tekercsre meno csatlakozon megjelenik-e a 12Volt. Vigyazz, hogy csatlakozok erintkezoit ne hajlitsd el, mert kontaktos lesz utana. Módosítva Április7, 2018 : Krajcso Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tarcsika Elküldve Április12, 2018 Megoszt Elküldve Április12, 2018 (edited) Sziasztok! Az én klímahűtőmet is elérte a végzet! Kilyukadt! Vettem unixnál bele egy újat, viszont a két cső ami rámegy a klímahűtőre ahhoz nem találok "o" gyűrűket! Valaki megtudná mondani, hogy milyen méretű tömítések kellenek bele!? Esetleg link? Egyenlőre a régi tömítésekkel lett összerakva, de addig nem akarom feltöltetni míg ki nincsenek cserélve! A klímahűtő típusa Nissens 94650! (Autó: G astra, Z12XE, 2002-es) Módosítva Április12, 2018 : Tarcsika Link to comment Megosztás: More sharing options...
vaszabi79 Elküldve Április13, 2018 Megoszt Elküldve Április13, 2018 On 2018. 04. 07. at 18:14, Krajcso írta: A klimakompresszor tetejen van a behuzotekercs csatlakozoja, kicsit nehez hozzaferni, de huzd szet es merj ellenallast a tekercsen. 3 ohm koruli ertek a jo. Azt is megnezheted, hogy a klima kapcsolasakor a tekercsre meno csatlakozon megjelenik-e a 12Volt. Vigyazz, hogy csatlakozok erintkezoit ne hajlitsd el, mert kontaktos lesz utana. Szia! Mértem ellenállást a tekercsen 3,9 és 4,2 közötti értéket. Nem tudom, hogy ez most jót jelen-e vagy rosszat. A tápkábelen megjelenik a 12 V úgyhogy valószínű a tekercs halt meg. Üdv! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Krajcso Elküldve Április13, 2018 Megoszt Elküldve Április13, 2018 8 órája, vaszabi79 írta: Szia! Mértem ellenállást a tekercsen 3,9 és 4,2 közötti értéket. Nem tudom, hogy ez most jót jelen-e vagy rosszat. A tápkábelen megjelenik a 12 V úgyhogy valószínű a tekercs halt meg. Üdv! Ezek alapjan a tekercs rendben van, ha meghal (vagy csak a hobiztositek megy ki) akkor szakadast mutat a multimeter. Klima bekapcsolasakor hallani eles kattanast? Mechanikailag nem akadalyozza valami? Ha van egy jo zeger gyuru fogod, le tudsz bontani mindent a kompesszor tengelyerol es ellenorizni tudod az elektromechanikus kuplung mozgasat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mixi88 Elküldve Április14, 2018 Megoszt Elküldve Április14, 2018 https://ibb.co/i8FPMnhttps://ibb.co/jNdB1n Tud valaki segíteni -.-" Van baj. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Krajcso Elküldve Április16, 2018 Megoszt Elküldve Április16, 2018 On 2018. 04. 14. at 8:04, Mixi88 írta: https://ibb.co/i8FPMnhttps://ibb.co/jNdB1n Tud valaki segíteni -.-" Van baj. A motorhuto modult a kocsival szemben allva a jobb oldalon az elso lokharito mogott talalod, alulrol hozzaferheto. Ellenorizd a ket csatlakozojat es a kabelkoteget, mert ez tul sok hiba egyszerre. A csatlakozon a lila fület ki kell huzni a kioldashoz, ha jo a tomitese belul szinte uj kinezetu tuskeket kell talalnod. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mixi88 Elküldve Április16, 2018 Megoszt Elküldve Április16, 2018 Azt már cseréltem nincs baja. A probléma a klíma kompresszor nem kapja meg a 12v ot. Előtét ellenállások rendben. Ha megnyomom az ac gombot kattan a mágnes kapcsoló meg világít rajta a kis lámpa de az áram nem jut el a Brhúzó tekercsig https://kephost.com/image/Bh8g Ezek közül melyik lehet köze a klímához? Köszi;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Krajcso Elküldve Április16, 2018 Megoszt Elküldve Április16, 2018 12 órája, Mixi88 írta: Azt már cseréltem nincs baja. A probléma a klíma kompresszor nem kapja meg a 12v ot. Előtét ellenállások rendben. Ha megnyomom az ac gombot kattan a mágnes kapcsoló meg világít rajta a kis lámpa de az áram nem jut el a Brhúzó tekercsig https://kephost.com/image/Bh8g Ezek közül melyik lehet köze a klímához? Köszi;) Klima rele akkor van a dobozban, ha nincs motorhutes vezerlo modulod. Ha van, kozvetlenul a modulbol jon ki a jel ami megy a magnestekercshez. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts