Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Légkondicionáló rendszer (klíma) és fűtőrendszer


Qpack

Recommended Posts

On 2017. 12. 01. at 15:02, bonat írta:

Most hogy bejött a hideg....elkezdtem megint használni a klímát, hogy ne csak nyáron legyen bekapcsolva.
Azt vettem észre, hogy nem kapcsol be a hűtőventi 1 percen belül, pedig nyáron mindig bekapcsolás után (ugye megnő a nyomás) kb 40-50mp után bekapcsolt alapjáratra a venti.
Most hidegbe nem kapcsol be még 2 perc elteltével sem, ez normális?????
Megnézem majd holnap OpCom-al, hogy rendesen működik e a venti minden fokozatban....

A kompresszor elindult?Bizonyos höm.alatt a lefagyás elkerülése miatt nem kapcsol be ha jól tudom.

Link to comment
Megosztás:

6 perce, kobraCode írta:

Szerintem Csicsó igazat írt, mintha régebben valaki írta volna hogy talán +3°C fok alatt nem kapcsol be?

na, rágugliztam..
lehet benne valami, találtam olyat hogy 5 fok alatt nem kapcsol be, más autóknál meg 4 fokot írtak, szóval akkor megnyugodtam!

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
On 2017. 12. 03. at 21:42, bonat írta:

na, rágugliztam..
lehet benne valami, találtam olyat hogy 5 fok alatt nem kapcsol be, más autóknál meg 4 fokot írtak, szóval akkor megnyugodtam!

megvártam ezt a jó időt...tegnap 11 fok volt délután
sajnos 11fokban sem kapcsol be a klímakompresszorom
belül megnyomom a gombot...belső biztosítéktáblán kattan a relé...megemelkedik az alapjárati fordulat kicsit, de kint a klímakompresszor nem kapcsol be
megnéztem OP-Com-al a kinti hűtőventi mind a 3 fokozata működik.....szóval ezt is kizárnám, de mivel nem is megy a kompresszor nem is indulna el mivel nem nő meg a nyomás a rendszerben
akkor lehet hogy kevés gáz van benne és e miatt nem indul a kompresszororm?

Link to comment
Megosztás:

5 órája, bonat írta:

megvártam ezt a jó időt...tegnap 11 fok volt délután
sajnos 11fokban sem kapcsol be a klímakompresszorom
belül megnyomom a gombot...belső biztosítéktáblán kattan a relé...megemelkedik az alapjárati fordulat kicsit, de kint a klímakompresszor nem kapcsol be
megnéztem OP-Com-al a kinti hűtőventi mind a 3 fokozata működik.....szóval ezt is kizárnám, de mivel nem is megy a kompresszor nem is indulna el mivel nem nő meg a nyomás a rendszerben
akkor lehet hogy kevés gáz van benne és e miatt nem indul a kompresszororm?

Igen, kevés gáz miatt sem indulhat a kompresszor.

Link to comment
Megosztás:

8 órája, bonat írta:

megvártam ezt a jó időt...tegnap 11 fok volt délután
sajnos 11fokban sem kapcsol be a klímakompresszorom
belül megnyomom a gombot...belső biztosítéktáblán kattan a relé...megemelkedik az alapjárati fordulat kicsit, de kint a klímakompresszor nem kapcsol be
megnéztem OP-Com-al a kinti hűtőventi mind a 3 fokozata működik.....szóval ezt is kizárnám, de mivel nem is megy a kompresszor nem is indulna el mivel nem nő meg a nyomás a rendszerben
akkor lehet hogy kevés gáz van benne és e miatt nem indul a kompresszororm?

szia!

 

huzd szét a csatit a klimakompresszornál és ha bekapcsolod a klimát akkor a csatinál kell lenni áramnak!Ha van 12v,akkor mágnestekercs a hiba!ha nincs áram akkor

valoszinü,hogy gázhiány!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2017. 12. 12. at 17:43, csicso1976 írta:

szia!

 

huzd szét a csatit a klimakompresszornál és ha bekapcsolod a klimát akkor a csatinál kell lenni áramnak!Ha van 12v,akkor mágnestekercs a hiba!ha nincs áram akkor

valoszinü,hogy gázhiány!

szia
igen tegnap voltam szerelőnél...ő is ugyan ezt csinálta!!!
minden jó, csak a mágnestekercs lehet!
szóval felújítás lesz majd január-február környékén
 

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Sziasztok.

Ma reggel munkába menet nem volt fűtés az autóban. Még langyos levegőt sem fúj. A vízhőfok mérő normális értéket mutat, tegnap még tökéletesen működött minden. Mi lehet a gond? Motorkód X16SZR, Delphi rendszer. Előre is köszönöm a segítséget.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Üdv! Behr rendszerű az Y20DTH-m. A külső/belső kapcsoló nem reagál, nem világít. Benéztem a kesztyűtartó mögé és a belső levegőt szívja. Lepattintottam a vezérlő motorról az állító tengelyt és megpróbáltam elfordítani. Nem sikerült, fixen áll. Ha a vezérlő motor meghibásodott, akkor ez ezt a jelenséget produkálja és csere, vagy javítható valahogyan? Esetleg van saját biztosítékja?

Link to comment
Megosztás:

  • 5 weeks later...

Na, megvolt a kompresszor mágnestekercs+kuplung csere!
Szépen megy, működik!
Annyit mondott a szerelő, hogy valami van a hűtőventimmel, mert klíma bekapcs után nem indul be 1-es fokozaton!
Rögtön gondoltam az előtét ellenállással lesz gond, amit 2 éve cseréltem.
Ez kb 1 hete volt, most volt időm megnézni, hogy télleg mi a gond vele.
OpCom-al simán megy a ventilátor mind 3 fokozata! Szóval azzal nincs gond!
Elkezdtem megnézni, mit csinál ha bekapcsolom a klímát.
A rendszerben 500kPa-tól (5Bar elvileg) kezd felmenni a nyomás szépen lassan.....eléri az 1300kPA-t (13Bar elvileg) és ott kapcsol be a ventilátor 1-es fokozata!
Utána pár másodperc múlva szépen lemegy a nyomás 900kPa-ra és ott kapcsol ki a venti.
Így kell működnie a rendszernek?
Mert ha igen akkor nincs semmi gond nálam, csak gondolom hidegbe több idő kell neki, míg felmegy a nyomás 1300kPa-ra. (nyáron kb 40mp után kapcsol be a venti, úgy emlékszem)

Link to comment
Megosztás:

Meg vagyok áldva. :-)
Én ritkán járok az autóval (anya einstand), de most feltűnt, hogy nemhogy nincs fűtés, de nagyon lassan melegszik be. Elautókáztam cirka 10Km-t városban és épp csak az első blokkig mozdult ki a vízhőfok mérő. Mivel anyára vártam, járattam a motort, hogy hagy melegedjen, ülhessen meleg autóba. Erre azt látom, hogy nem hogy melegedne, de visszahűlt. Termosztát kuka?

Link to comment
Megosztás:

19 perce, Dovi írta:

Meg vagyok áldva. :-)
Én ritkán járok az autóval (anya einstand), de most feltűnt, hogy nemhogy nincs fűtés, de nagyon lassan melegszik be. Elautókáztam cirka 10Km-t városban és épp csak az első blokkig mozdult ki a vízhőfok mérő. Mivel anyára vártam, járattam a motort, hogy hagy melegedjen, ülhessen meleg autóba. Erre azt látom, hogy nem hogy melegedne, de visszahűlt. Termosztát kuka?

Minden bizonnyal igen. Ráadásul ilyen hidegben pláne nem lesz jó így a motornak... 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Janó32 írta:

Minden bizonnyal igen. Ráadásul ilyen hidegben pláne nem lesz jó így a motornak... 

Még annyi látszik, hogy elvileg a fűtő radiátor szelepe (ami az utastérben van) dolgozik, de még csak nem is langyos.
Meg azt vettem észre, hogy a kiegyenlítő tartály tetején lévő vékony csőben folyamatosan nyomja a hűtővizet vissza a rendszer, hideg motornál is.

Link to comment
Megosztás:

55 perce, Dovi írta:

Még annyi látszik, hogy elvileg a fűtő radiátor szelepe (ami az utastérben van) dolgozik, de még csak nem is langyos.
Meg azt vettem észre, hogy a kiegyenlítő tartály tetején lévő vékony csőben folyamatosan nyomja a hűtővizet vissza a rendszer, hideg motornál is.

Ha a fűtést rátekerd nagyon lassan fog felmelegedni ilyen időben az autó akár városban is, simán kellhet neki 10km mire megmodzul a mutató. Próbáld meg hidegre állított fűtéssel úgy hogyan melegszik.

Hideg motornál is fogja visszafelé nyomni a vizet azon a csövön!

Link to comment
Megosztás:

4 órája, kobraCode írta:

Ha a fűtést rátekerd nagyon lassan fog felmelegedni ilyen időben az autó akár városban is, simán kellhet neki 10km mire megmodzul a mutató. Próbáld meg hidegre állított fűtéssel úgy hogyan melegszik.

Hideg motornál is fogja visszafelé nyomni a vizet azon a csövön!

Nekem 3 km után már mozdul a mutató.5 km nél már 80 fokon van.10 km-re van a melóhelyem itthonról.Addigra bőven függőlegesbe van.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, kobraCode írta:

Totál rátekert fűtéssel, mondjuk 2-es ventilátor állással?

Le se veszem a max.fűtést csak májusban.Egyesen van a ventilátor,mikor eléri a 80 fokot akkor veszem kettesre. Gyári GM a termosztát.2 hete cseréltem letört a csonk róla.Az előző is ilyen volt.Élt 13 évet :)

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

9 órája, Geopake írta:

Le se veszem a max.fűtést csak májusban.Egyesen van a ventilátor,mikor eléri a 80 fokot akkor veszem kettesre. Gyári GM a termosztát.2 hete cseréltem letört a csonk róla.Az előző is ilyen volt.Élt 13 évet :)

Valóban gyorsan melegszik akkor. Persze ez függ attól is ki milyen körülnményekben használja... Én pl csak a városban 30-40-el reggelente lámpától lámpáig. Míg beérek a cégbe 2,2km meg sem mozdul a mutató. Mikor beparkolok a parkolóba akkor kezdi elhagyni az alsó vonalt. Annyit viszont észrevettem hogy most volt vezérlés cserém, és amióta új a hűtőfolyadék gyorsabban melegszik mint régebben...

Link to comment
Megosztás:

2 órája, kobraCode írta:

Valóban gyorsan melegszik akkor. Persze ez függ attól is ki milyen körülnményekben használja... Én pl csak a városban 30-40-el reggelente lámpától lámpáig. Míg beérek a cégbe 2,2km meg sem mozdul a mutató. Mikor beparkolok a parkolóba akkor kezdi elhagyni az alsó vonalt. Annyit viszont észrevettem hogy most volt vezérlés cserém, és amióta új a hűtőfolyadék gyorsabban melegszik mint régebben...

Bár cseréltem a termosztátot ősszel (nem kellett volna mint kiderül), de mindkettőnél kb ua melegedés volt. 4.4km a munkahelyem, mire leparkolok szinte 90-en áll úgy hogy már egyszer vissza is esett egy kicsit. Végig lakott terület, 50ig ha fel tudok gyorsítani egy szakaszon, a többi 30-40 meg várakozás hogy haladni tudjak... Sőt, kb 1km-en lejtőn motorfék...  

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

13 órája, kobraCode írta:

Valóban gyorsan melegszik akkor. Persze ez függ attól is ki milyen körülnményekben használja... Én pl csak a városban 30-40-el reggelente lámpától lámpáig. Míg beérek a cégbe 2,2km meg sem mozdul a mutató. Mikor beparkolok a parkolóba akkor kezdi elhagyni az alsó vonalt. Annyit viszont észrevettem hogy most volt vezérlés cserém, és amióta új a hűtőfolyadék gyorsabban melegszik mint régebben...

Reggel hamarabb melegszik mert garázsban állok.10 fok körül van benne ilyenkor is.Hazafelé az első 3 km en nem kell megállni többnyire utána van az első lámpa.Ott már a második vonalnál van.Aztán kb 2 km múlva már 80 fokon.Utána van a tötymörgés a másik 5 km-en.Kb 15-20 perc mire hazaérek.

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

18 perce, Geopake írta:

Reggel hamarabb melegszik mert garázsban állok.10 fok körül van benne ilyenkor is.Hazafelé az első 3 km en nem kell megállni többnyire utána van az első lámpa.Ott már a második vonalnál van.Aztán kb 2 km múlva már 80 fokon.Utána van a tötymörgés a másik 5 km-en.Kb 15-20 perc mire hazaérek.

Nekem sajna csak csillag garázs van. Ma viszont próbáltam, 4,5 km-t mentem, fűtés rátekerve, mire megálltam 80-90 között volt a mutató.

Link to comment
Megosztás:

8 órája, Geopake írta:

Reggel hamarabb melegszik mert garázsban állok.10 fok körül van benne ilyenkor is.Hazafelé az első 3 km en nem kell megállni többnyire utána van az első lámpa.Ott már a második vonalnál van.Aztán kb 2 km múlva már 80 fokon.Utána van a tötymörgés a másik 5 km-en.Kb 15-20 perc mire hazaérek.

A tavasz meg fogja hozni a csodát! :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.