Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
3 órája, gezoli írta:

Mennyire lehet bonyolult a manuális klímát digitre cserélni? Van valakinek tapasztalata?

Középkonzol csere (klímapanellel) fűtésbox csere (abban ugye szervomotorok állítják a levegőbefúvás irányát, nem bowdenek), és műszerfali kábelköteg csere. Ebből következik hogy a komplett műszerfalat ki kell szerelni a cseréhez. Ez alapján ítéld meg te hogy ez bonyolultnak számít-e vagy sem.:cool:

  • Like 1
Elküldve
1 órával ezelőtt, tgabika76 írta:

Középkonzol csere (klímapanellel) fűtésbox csere (abban ugye szervomotorok állítják a levegőbefúvás irányát, nem bowdenek), és műszerfali kábelköteg csere. Ebből következik hogy a komplett műszerfalat ki kell szerelni a cseréhez. Ez alapján ítéld meg te hogy ez bonyolultnak számít-e vagy sem.:cool:

Köszi!

A meló nem fogna ki rajtam, de nem éri meg szerintem.

Elküldve
On ‎2016‎.‎07‎.‎12‎. at 21:24, bucynus írta:

Valószínűleg a jeladó lesz, mert nemrég amikor cseréltem a csőcsonkot lehúztam a kábelt a jeladóról, közben ráadtam a gyújtást is, ezután nekem is ezt csinálta, mivel bizonytalan vagy nem létező hőfok jeladás esetén inkább bekapcsolja a ventilátort, nehogy felforrjon a víz. Miután töröltem OP-COM-mal a hibakódot helyreállt a rend.

Köszi! Még indulás előtt lehúztam az összes csatit a környéken, befújtam és azóta nem csinálja (kopkop). Nekem nem volt hibakód sem.

Elküldve

Sziasztok!

Tudatosan kerestem Opeles kollégákat. Szerencsére rátok találtam.

Köszöntök mindenkit.

Egy kis technikai problémával kezdeném, ezzel kapcsolatban kérném a segítségeteket.

1999 évjáratú G Astra, 1.6 16v X16Xel autóm van. Azt gyanítom, hogy a fűtőradiátorral van valami gond, mert az anyós ülés előtt a padlón állt a víz. A gumiszőnyeget felhajtva azt tapasztaltam, hogy a padlószigetelés át van ázva, valamint ha beindítom az autót, rögtön párás levegőt fúj az ablakra. Folyamatos klíma használat után jelentkezett a probléma. Ja, és a pollenszűrő alja elázott.

Ha valakinek történt hasonló eset, kérem írja meg, hogy valóban az általam sejtett probléma áll fent.

Előre is köszönöm a segítséget.

Üdv: Lajos

Elküldve

Valószínűleg a fűtéscsapod ment tönkre és onnan folyik a hűtőfolyadék. Első körön ki kellene deríteni, hogy valóban hűtőfolyadék folyik-e. Ha érzel édeskés illatot akkor az lesz.

Másik jelenség lehet, ha eltömődött a kondenzvíz kivezetés és a fölösleges víz nem tud kifolyni a házból.

  • Like 1
Elküldve
18 perce, gezoli írta:

Valószínűleg a fűtéscsapod ment tönkre és onnan folyik a hűtőfolyadék. Első körön ki kellene deríteni, hogy valóban hűtőfolyadék folyik-e. Ha érzel édeskés illatot akkor az lesz.

Másik jelenség lehet, ha eltömődött a kondenzvíz kivezetés és a fölösleges víz nem tud kifolyni a házból.

Szóval nekem meg egy olyan gondom van, hogy az autó alatt is van tócsa, ha állok pár percet és megy a klíma, de az anyósülés oldalon a középkonzol mellett bentről csöpög a víz.

akkor most el van valamennyire tömődve a fent említett kondenzvíz kivezetés?

Valami leírás a kipucolására van valakinek?

Köszi

Elküldve
1 óra, padarmisi írta:

Szóval nekem meg egy olyan gondom van, hogy az autó alatt is van tócsa, ha állok pár percet és megy a klíma, de az anyósülés oldalon a középkonzol mellett bentről csöpög a víz.

akkor most el van valamennyire tömődve a fent említett kondenzvíz kivezetés?

Valami leírás a kipucolására van valakinek?

Nincs eltömődve a kifolyód mert alul kijön a víz, hanem a pollenszűrő ajtó/mellett/alatt tud kifolyni a víz a szőnyegre.

Nálam ugyanez volt a szitu, ezért levettem a pollenszűrő ajtaját komplett, és oda a fehér tömítésre sziloplasztot kentem és úgy kapcsoztam vissza, azóta csak a kocsi alatt van víz.

Elküldve
10 perce, oggy írta:

Nincs eltömődve a kifolyód mert alul kijön a víz, hanem a pollenszűrő ajtó/mellett/alatt tud kifolyni a víz a szőnyegre.

Nálam ugyanez volt a szitu, ezért levettem a pollenszűrő ajtaját komplett, és oda a fehér tömítésre sziloplasztot kentem és úgy kapcsoztam vissza, azóta csak a kocsi alatt van víz.

Ahha..

Akkor szerintem meglesem a dolgot.

Gondolom nem kell nagy szakértelem hozzá

Elküldve
3 órája, oggy írta:

Nincs eltömődve a kifolyód mert alul kijön a víz, hanem a pollenszűrő ajtó/mellett/alatt tud kifolyni a víz a szőnyegre.

Nálam ugyanez volt a szitu, ezért levettem a pollenszűrő ajtaját komplett, és oda a fehér tömítésre sziloplasztot kentem és úgy kapcsoztam vissza, azóta csak a kocsi alatt van víz.

És hogyan cseréled a pollenszűrőt azóta?

Elküldve

Sziasztok

Manuális klíma,menet közben a középső szellőzőkből elkezdett ömleni a gőz,azért gondolom,hogy gőz mert teljesen szagtalan volt a klímát azonnal lekapcsoltam,pár másodperc mulva vissza és működött tovább rendesen????

Elküldve
On 2016. 07. 26. at 12:54, gezoli írta:

Valószínűleg a fűtéscsapod ment tönkre és onnan folyik a hűtőfolyadék. Első körön ki kellene deríteni, hogy valóban hűtőfolyadék folyik-e. Ha érzel édeskés illatot akkor az lesz.

Másik jelenség lehet, ha eltömődött a kondenzvíz kivezetés és a fölösleges víz nem tud kifolyni a házból.

 

Elküldve
On 2016. 07. 26. at 18:18, gezoli írta:

És hogyan cseréled a pollenszűrőt azóta?

Kinyitom a kisajtót és kicserélem :-)

Nem konkrétan az ajtónál folyt, hanem mellette.Az ajtót a mellette lévő műanyaggal együtt le lehet szedni, ugyanolyan karmos biszbaszok tartják (a jóó anyukáját a kitalálójának), mint a p.sz. ajtaját, s ez alatt van ilyen fehér puha tömítés, körben. Ide nyomtam szilót és visszapatentoltam. Azóta nix folyás!

Elküldve
On 2016. 07. 25. at 7:41 PM, tgabika76 said:

Pattintsd le a kart a gömbcsuklóról és nézd meg hogy úgy megy-e a motor. Nekema kar magától le volt esve, így bár a motor működött, a zsalut mégsem mozgatta. 

@suv_pet: a zsalutörés a Delphi típusok jellemző hibája, Behr-nél nem fordul elő ilyesmi.

Üdv!Leszedtem a kart a gömbcsuklóról,de a motor cak úgy indúl el ha megmozgatom,megütögetem,a kapcsoló világíit ha bekapcsolom!Hogy tudom kiszedni a motort,elég szűk helyen van?

Elküldve

Üdvözletem !

Az elmúlt napokban a következőt tapasztaltam: a klíma kikapcsolása után 2-es levegőkeringtető fokozatban kb. 15 mp. után vízpára jött a közêpső rácsokon kb.: 20 mp.-ig , azután megszünt. Milyen meghibásodásra utal ez a tünet ?

:cool::confused:

Elküldve

Sziasztok.

Átböngészve ezt a témát, nem igazán találtam erről semmit, ami nekem a gondom. Nem működik a légkeringetés 1-es fokozata, csak a 2, 3, 4. Önmagában nem nagy gond, de szeretném orvosolni. Ez még ugyanolyan megoldás, mint az f astrákban, ellenálláshidas? Ha igen, tudja valaki, hogy milyen értékű/teljesítményű ellenállás kell hozzá? Nem szedtem még szét, inkább megvenném előbb az alkatrészt. Egyébként 2.0 DTI 16V 2001-es, kombi autóról van szó, klímás, Behr ventilátoros.

  • 2 weeks later...
Elküldve
On 2016. 07. 11. at 9:11, Bmájki írta:

Nem ütöm, nem vágom, de az enyém is sír, fordulattal arányosan.

Neked már sikerült megoldani?

Hello!

Elvittem tisztításra és csekkoltuk a rendszert is. Tölteni kellett kicsit (600g-ból 420g volt még benne), így már a süvítő csapágy hang elmúlt, olyan a hangja mint régebben. (vagy lehet, hogy csak nincs 40fok és amiatt?:-))

  • Like 1
Elküldve
On ‎2016‎.‎08‎.‎19‎. at 20:53, peacetrang írta:

Hello!

Elvittem tisztításra és csekkoltuk a rendszert is. Tölteni kellett kicsit (600g-ból 420g volt még benne), így már a süvítő csapágy hang elmúlt, olyan a hangja mint régebben. (vagy lehet, hogy csak nincs 40fok és amiatt?:-))

Köszi Akkor én is átnézetem, mert nekem még sír, ha sokáig használom. Hiába nincs 40 fok (csak év, az még több is :hehe:)

Elküldve (edited)
On 2016. 07. 26. at 12:54, gezoli írta:

Valószínűleg a fűtéscsapod ment tönkre és onnan folyik a hűtőfolyadék. Első körön ki kellene deríteni, hogy valóban hűtőfolyadék folyik-e. Ha érzel édeskés illatot akkor az lesz.

Másik jelenség lehet, ha eltömődött a kondenzvíz kivezetés és a fölösleges víz nem tud kifolyni a házból.

Köszönöm a válaszod, válaszokat. A kondenzvíz kivezetés teljesen tiszta volt és a fűtéscsapnál nem találtam semmit. Bár teljesen nem tudtam lebontani a körülötte lévő burkolatot, de tapintásra minden jónak tűnt. Azt viszont felfedeztem, hogy a pollenszűrő ház csavarjai közül, az alsónak a felületét többször érte nedvesség. Ezért levettem a burkolatot és sziloplasztal tömítettem, mert a gyári tömítés már legyengült. Azóta nincs komolyabb vizesedés a padlón, de még mindig előfordul, hogy klíma használat után párásodik az ablak. Valószínű, hogy a pollenszűrő még mindig kap vizet, de nem értem, hogy miért. Ez rejtély.

Tudtok erre valami megoldást?

Köszönöm, további szép estét.  

Módosítva : toth111
Elküldve (edited)

üdvözletem . keresek olyan szakit  délpesten /p-imre gyál/ aki nem horror áron kicserélné a fütésradiátoromat meg van minden hozzá csak  68 éves vagyok és nem olyan mozgékony mint azelött köszönöm.    astra.

 

Módosítva : astra
Elküldve

Sziasztok!

 

Tudom, hogy a legegyszerűbb dolog lenne egyszerre szakihoz vinni az autót de előtte meg szeretném tudni mi lehet a probléma.

 

A helyzet a következő:

Nemrég észrevettem, hogy nem olyan hatékony a klímám mint annakidején, a szellőzőből nem a megszokott hideg érkezett és nem is olyan gyorsan.

Klímáshoz elvittem ott azt mondták, valahol szökik a gáz ezért feltöltötték"színes" gázzal.

Mondták ha szökik újra úgy meg tudják mondani hol és kijavítják.(hát más okból de oda nem viszem vissza az tuti).

Ment is egy darabig de újra romlik a teljesítménye, sőt bekapcsoláskor az utastér lábtere felől sziszegő hangot hallani pár másodpercig.

Mi lehet a baj ( gondolom tömítetlenség és minél hamarabb vigyem szakihoz)?

 

Válaszokat köszi!

 

Üdv!

 

Szabolcs

Elküldve
On 2016. 08. 29. at 12:28, vaszabi79 írta:

Sziasztok!

 

Tudom, hogy a legegyszerűbb dolog lenne egyszerre szakihoz vinni az autót de előtte meg szeretném tudni mi lehet a probléma.

 

A helyzet a következő:

Nemrég észrevettem, hogy nem olyan hatékony a klímám mint annakidején, a szellőzőből nem a megszokott hideg érkezett és nem is olyan gyorsan.

Klímáshoz elvittem ott azt mondták, valahol szökik a gáz ezért feltöltötték"színes" gázzal.

Mondták ha szökik újra úgy meg tudják mondani hol és kijavítják.(hát más okból de oda nem viszem vissza az tuti).

Ment is egy darabig de újra romlik a teljesítménye, sőt bekapcsoláskor az utastér lábtere felől sziszegő hangot hallani pár másodpercig.

Mi lehet a baj ( gondolom tömítetlenség és minél hamarabb vigyem szakihoz)?

 

Válaszokat köszi!

 

Üdv!

 

Szabolcs

A sziszeges mindig gazhianyra utal!

Elküldve (edited)
On 2016. 08. 28. at 10:23, astra írta:

üdvözletem . keresek olyan szakit  délpesten /p-imre gyál/ aki nem horror áron kicserélné a fütésradiátoromat meg van minden hozzá csak  68 éves vagyok és nem olyan mozgékony mint az elótt köszönöm.    astra.

 

erre valaki?

 

Módosítva : astra
Elküldve
On 2016. augusztus 31. at 8:13, Kölyök írta:

A sziszeges mindig gazhianyra utal!

Szerintem ez így  nem igaz mert ha távozik valahol a gáz  akkor az látható mivel neon  zöld színezőt tartalmaz,vagy lyukas valahol a hűtő , de ez a  sziszegés hülyeség .Lehet,hogy kígyó van a kocsiban:-)ha nincs meg a megfelelő nyomás be sem kapcsol a klíma ,ha csatlakoztatval van a diagnosztika (hiba ) olvasó akkor látható a pontos gáz mennyiség értéke gramm ban.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.