Geopake Elküldve Július9, 2016 Elküldve Július9, 2016 53 perce, Janó32 írta: A habbal tényleg nagyon óvatosan... Konkrétan vállalkozások élnek meg abból, hogy a habból kicsapódó folyadékok által okozott kárt hozzák rendbe. Az illesztéseknél ez a folyadék utat talál, befolyik a fejegységbe, klímavezérlő elektronikába, komfort elektronikába, becsepeg relékhez és elektronikai boxokba (és sorolhatnám), megmarja és jönnek a komoly hibák és drága javítások. (Láttam már E Mercedes navigációs fejegységét emiatt kipurcanni, nem volt javítható, bontott mint a fehér holló, 600k az új egység ára, tulaj mosolya nem volt őszinte...) Én csak alulra fújom a pollenszűrőhöz.Aztán majd meg is bombázom:) Nincs benne büdös,semmi szaga nincs.Nem sokat használom.Talán ha 4 -szer bekapcsolom egy évben,ha messzebb megyek.
Stofl Elküldve Július10, 2016 Elküldve Július10, 2016 Ha valakit érdekel: (klíma adatok, Z14XE, 2003) 1
Stofl Elküldve Július10, 2016 Elküldve Július10, 2016 Klíma adatok, Z14XE, 2005: A mérések nem laboratóriumi szintűek. Nyomás mérés ELM327-el. Hűtő hőmérséklet ELM327-el. Külső hőmérséklet a középső kijelzőről olvasva. Tájékoztató szinthez szerintem megfelelő. 1
Geopake Elküldve Július10, 2016 Elküldve Július10, 2016 Kipucoltam ma a klímát.Nem sok kosz volt benne.Kisepertem a házat,fújtam bele egy kis habot.Aztán raktam bele bombát is.Holnap majd letesztelem Balaton felé.
Bmájki Elküldve Július11, 2016 Elküldve Július11, 2016 On 2016.06.27. at 10:44, peacetrang írta: Nálam is. Közben kaptam egy tippet, hogy lehet, hogy kevés a gáz, úgyhogy majd meglátogatok egy klímást, nézzen rá. Nem ütöm, nem vágom, de az enyém is sír, fordulattal arányosan. Neked már sikerült megoldani?
Cs. Zoltán Elküldve Július11, 2016 Elküldve Július11, 2016 (edited) 17 órája, Geopake írta: Kipucoltam ma a klímát.Nem sok kosz volt benne.Kisepertem a házat,fújtam bele egy kis habot.Aztán raktam bele bombát is.Holnap majd letesztelem Balaton felé. Jó utat, szép időt! Módosítva Július11, 2016 : Cs. Zoltán
oggy Elküldve Július11, 2016 Elküldve Július11, 2016 A klímakifolyóba a küllő bedugdozását nem ajánlom! Kicsit beljebb tolódik, azt a hőcserélőnek haller van! Kikell venni azt a két csavart ami tartja a kifolyót (ezek bazi hosszúak, lehet kulcsozni) és kijön az egész, így prímán ki lehet pucolni! Egyébként ott a videón az a szerencsétlen Lengyel csóka miért nem vette le az egész pollenszűrő ajtót? Pár patent tartja, és akkor a pollenszűrőt kivéve táncolni lehet ott bent a hőcserélőnél, és teljesen ki lehet takarítani!! 1
peacetrang Elküldve Július11, 2016 Elküldve Július11, 2016 14 órája, Bmájki írta: Nem ütöm, nem vágom, de az enyém is sír, fordulattal arányosan. Neked már sikerült megoldani? Még nem léptem az ügyben, nézegetem, hogy a marsonál van akció, tisztítás és töltés 10e körül. 1
Bmájki Elküldve Július12, 2016 Elküldve Július12, 2016 (edited) Sziasztok! SOS segítségre lenne szükségem, mert du. indulnánk vidékre (kb. 900km) és reggel rakoncátlankodott a jószág! Amikor haza értem, gyújtást levettem, a hűtőnél a ventilátor elindult, gyújtást ráadtam leállt, de a vízhőmérő meg se moccant. Többször próbáltam, eredmény ua. Levettem az akksiról a sarut, akkor leáll a venti. Saru vissza, nem megy hurrá! Beindítom, járatom pár percet vízhőfok meg sem moccan autó üzemmeleg közeli (alkarral tesztelve ) gyújtás le venti indul. Z16XEP 2005 hibakód nincs hűtővíz tele Ha valakinek van ötlete-tapasztalata megoldással kapcsolatban köszönettel várom. Módosítva Július12, 2016 : Bmájki
Kölyök Elküldve Július12, 2016 Elküldve Július12, 2016 5 órája, Bmájki írta: Sziasztok! SOS segítségre lenne szükségem, mert du. indulnánk vidékre (kb. 900km) és reggel rakoncátlankodott a jószág! Amikor haza értem, gyújtást levettem, a hűtőnél a ventilátor elindult, gyújtást ráadtam leállt, de a vízhőmérő meg se moccant. Többször próbáltam, eredmény ua. Levettem az akksiról a sarut, akkor leáll a venti. Saru vissza, nem megy hurrá! Beindítom, járatom pár percet vízhőfok meg sem moccan autó üzemmeleg közeli (alkarral tesztelve ) gyújtás le venti indul. Z16XEP 2005 hibakód nincs hűtővíz tele Ha valakinek van ötlete-tapasztalata megoldással kapcsolatban köszönettel várom. Vizhofokjelado kuka, elsokorben, tovabba a ventivezerlo modulon a kabeleket mozgasd meg 1
Bmájki Elküldve Július12, 2016 Elküldve Július12, 2016 (edited) 1 óra, Kölyök írta: Vizhofokjelado kuka, elsokorben, tovabba a ventivezerlo modulon a kabeleket mozgasd meg Köszi a gyors reagálást. A jeladót merre találom, mert az AGR szelep környékén 2 érzékelőt is látok. A modult merre találom. Ha nem válaszolok, akkor sajna megint nem leszek net közelben Módosítva Július12, 2016 : Bmájki
Geopake Elküldve Július12, 2016 Elküldve Július12, 2016 On 2016. 07. 11. at 9:13, Cs. Zoltán írta: Jó utat, szép időt! Köszi megvolt:) Ma jöttem haza.Olyan meleg a Balaton,hogy megfőttek a halak velem együtt:) Jó hideg volt a kocsiba,semmi bűz meg tüsszögés. 1
bucynus Elküldve Július12, 2016 Elküldve Július12, 2016 10 órája, Bmájki írta: Sziasztok! SOS segítségre lenne szükségem, mert du. indulnánk vidékre (kb. 900km) és reggel rakoncátlankodott a jószág! Amikor haza értem, gyújtást levettem, a hűtőnél a ventilátor elindult, gyújtást ráadtam leállt, de a vízhőmérő meg se moccant. Többször próbáltam, eredmény ua. Levettem az akksiról a sarut, akkor leáll a venti. Saru vissza, nem megy hurrá! Beindítom, járatom pár percet vízhőfok meg sem moccan autó üzemmeleg közeli (alkarral tesztelve ) gyújtás le venti indul. Z16XEP 2005 hibakód nincs hűtővíz tele Ha valakinek van ötlete-tapasztalata megoldással kapcsolatban köszönettel várom. Valószínűleg a jeladó lesz, mert nemrég amikor cseréltem a csőcsonkot lehúztam a kábelt a jeladóról, közben ráadtam a gyújtást is, ezután nekem is ezt csinálta, mivel bizonytalan vagy nem létező hőfok jeladás esetén inkább bekapcsolja a ventilátort, nehogy felforrjon a víz. Miután töröltem OP-COM-mal a hibakódot helyreállt a rend. 1
kisMikola Elküldve Július13, 2016 Elküldve Július13, 2016 Sziasztok, A klímagáz szökik az autómból, de olyan szinten, hogy egy hétvége alatt elment mind a 700gramm. A szerelő azt mondta, hogy a tengely mellett engedi a gázt. Elmondása szerint nem igazán érdemes javíttatni, mert hogy vagy sikerül a javítás vagy nem. Tényleg így van? Köszönöm a segítséget,
Stofl Elküldve Július13, 2016 Elküldve Július13, 2016 2 órája, kisMikola írta: Sziasztok, A klímagáz szökik az autómból, de olyan szinten, hogy egy hétvége alatt elment mind a 700gramm. A szerelő azt mondta, hogy a tengely mellett engedi a gázt. Elmondása szerint nem igazán érdemes javíttatni, mert hogy vagy sikerül a javítás vagy nem. Tényleg így van? Köszönöm a segítséget, Hulyeseg. Ahhoz , h megmondja mekkora a baj, darabokra kell szedni a kompresszort. Anelkul tomszelence hibara erdemes gondolni. Nekem ezt 35-ert csinaltak toltessel, ozonos tisztitassal egyutt. Nekem 1 masodperc alatt engedte el a gazt. Volt hangja! Keress masik klimast. Ez valoszinuleg csak tolteni tud. Massal nem akar/tud foglalkozni. Sok ilyen van... 1
Roberth Elküldve Július14, 2016 Elküldve Július14, 2016 Üdv! Érdeklődnék,hogy az x16sz-számú motorkódú klímakompresszor jó lehet-e az X16XEL motorhoz,van valami külömbség? Köszönöm
huggybear Elküldve Július16, 2016 Elküldve Július16, 2016 Sziasztok! A klíma problémám megoldódott, kicsit hiányos volt benne a gáz. Feltöltötték, beindul, viszont a ventilátorom nem úgy muzsikál, ahogy kellene neki. Olyan, mint ha nem lennének fokozatok, mert mikor elindítom a klímát, a venti nem indul, és kb 25 bar felett kapcsol be, Mondta a srác, hogy álló helyben ne is klímázzak. Illetve ami furcsa, hogy szerintem nem fúj hideget csak olyan hűvös levegőt. Tudomásom szerint 4-5 fokos levegőt kellene fújni, de ez sokkal melegebb. 30 fokban négyesen megy és nem kellemes a hőmérséklet az autóban. Mi okozhatja ezt? Lehet összefüggés a ventivel? Ki tudom mérni valahogy a ventilátor ellenállást és a nyomáskapcsolót? Előre is köszi. G.
Stofl Elküldve Július16, 2016 Elküldve Július16, 2016 47 perce, huggybear írta: Sziasztok! A klíma problémám megoldódott, kicsit hiányos volt benne a gáz. Feltöltötték, beindul, viszont a ventilátorom nem úgy muzsikál, ahogy kellene neki. Olyan, mint ha nem lennének fokozatok, mert mikor elindítom a klímát, a venti nem indul, és kb 25 bar felett kapcsol be, Mondta a srác, hogy álló helyben ne is klímázzak. Illetve ami furcsa, hogy szerintem nem fúj hideget csak olyan hűvös levegőt. Tudomásom szerint 4-5 fokos levegőt kellene fújni, de ez sokkal melegebb. 30 fokban négyesen megy és nem kellemes a hőmérséklet az autóban. Mi okozhatja ezt? Lehet összefüggés a ventivel? Ki tudom mérni valahogy a ventilátor ellenállást és a nyomáskapcsolót? Előre is köszi. G. Neked is azt tudom javasolni, hogy gáztöltő ember helyett keress egy klímást, aki megmondja mi a baj, és meg is oldja! Ha egy klímát 2-3 évente tölteni kell, akkor az rossz! Meg kell csináltatni nem pedig töltögetni! Ha azt mondja álló helyben ne klímázz, akkor kérdi vissza a pénzt amit ott hagytál! ELM327-el meg lehet nézni melyik fokozatnak kellene mennie, és megy-e. OP-COM-al le lehet tesztelni klímától függetlenül a fokozatokat! Az ellenállás vagy szakadt vagy rövidzár kb. Műszerrel tudod megnézni, hogy az autó akarja-e indítani! Szóval keress egy klímást, aki a gázszökés okát is megnézni, és utána, hogy mi mért nem megy! 1
huggybear Elküldve Július16, 2016 Elküldve Július16, 2016 Azt mondta az ember, hogy mivel van benne 1 bar nyomás, így nem ereszt a rendszer, mert ha engedne, akkor 0 lenne. Szerinte azért szökött el a gáz, mert a tömítések kiszáradtak, mivel rég volt használva a klíma. Ez így akkor baromság? G.
Stofl Elküldve Július16, 2016 Elküldve Július16, 2016 25 perce, huggybear írta: Azt mondta az ember, hogy mivel van benne 1 bar nyomás, így nem ereszt a rendszer, mert ha engedne, akkor 0 lenne. Szerinte azért szökött el a gáz, mert a tömítések kiszáradtak, mivel rég volt használva a klíma. Ez így akkor baromság? G. Az eresztés lehet olyan is, hogy eldurran. És olyan is, hogy 5-10 év alatt lecsökken a nyomás. Ahogy öregszik minden tömítés, a gázszökés elérhet olyan szintet is, hogy 1-2 évente tölteni kell. Ezt kell nyomáspróbával kideríteni, hogy hol, milyen mértékben ereszt. Az évente utántöltés nem olcsó megoldás. Viszont ha már kiszáradtak a tömítések, akkor nem lesznek újra nedvesek. Tehát ha elszökött a gázod, akkor valamit tuti cserélni kellene. Feltéve, ha nem most töltöttél az autó életében. Mert akkor lehet semmi gond, és 6 évig jó lesz! De első körben a folyamatos nyomásvizsgálat lenne célravezető. Pl havonta nézd meg a gáznyomást a hőmérséklethez képest. Ebből láthatod, ha ereszt. A klíma pedig álló helyben a legfontosabb! Arra való, hogy hűtsön!
Kölyök Elküldve Július16, 2016 Elküldve Július16, 2016 3 órája, huggybear írta: Sziasztok! A klíma problémám megoldódott, kicsit hiányos volt benne a gáz. Feltöltötték, beindul, viszont a ventilátorom nem úgy muzsikál, ahogy kellene neki. Olyan, mint ha nem lennének fokozatok, mert mikor elindítom a klímát, a venti nem indul, és kb 25 bar felett kapcsol be, Mondta a srác, hogy álló helyben ne is klímázzak. Illetve ami furcsa, hogy szerintem nem fúj hideget csak olyan hűvös levegőt. Tudomásom szerint 4-5 fokos levegőt kellene fújni, de ez sokkal melegebb. 30 fokban négyesen megy és nem kellemes a hőmérséklet az autóban. Mi okozhatja ezt? Lehet összefüggés a ventivel? Ki tudom mérni valahogy a ventilátor ellenállást és a nyomáskapcsolót? Előre is köszi. G. Nem is olyan regen irtam le hogy mi volt az enyemmel, keress vissza (szaritoszurod fos) Menet kozben sem fuj be normalis hofoku levegot?
huggybear Elküldve Július16, 2016 Elküldve Július16, 2016 37 perce, Kölyök írta: Nem is olyan regen irtam le hogy mi volt az enyemmel, keress vissza (szaritoszurod fos) Menet kozben sem fuj be normalis hofoku levegot? Menet közben kicsit hidegebb, de csak kellemesen hűvös, nem hideg. G.
Kölyök Elküldve Július17, 2016 Elküldve Július17, 2016 21 órája, huggybear írta: Menet közben kicsit hidegebb, de csak kellemesen hűvös, nem hideg. G. Amikor bekapcsolod a klimat es megy, nem hallassz szorcsogest a muszerfal mogott mondjuk par percenkent? A nem eleg huvos miatt keves gazra gondolok, a menet kozbe huvosebb levego pedig azt bizonyitja hogy a gaz lehutesevel van baj. A keson kapcsolo venti lehet nyomaskapcsolo vagy eldugult szaritoszuro is
csicsó Elküldve Július17, 2016 Elküldve Július17, 2016 22 órája, huggybear írta: Menet közben kicsit hidegebb, de csak kellemesen hűvös, nem hideg. G. Nálam ugyanez volt,mert nem ment a venti folyamatosan mivel az elötét ellenállás rossz volt Ki lett cserélve,megy a venti folyamatosan klima bekapcs után,a befújt levegö hömérséklete is sokkal hidegebb lett.
Stofl Elküldve Július17, 2016 Elküldve Július17, 2016 2 perce, csicsó írta: Nálam ugyanez volt,mert nem ment a venti folyamatosan mivel az elötét ellenállás rossz volt Ki lett cserélve,megy a venti folyamatosan klima bekapcs után,a befújt levegö hömérséklete is sokkal hidegebb lett. Ez ennél összetettebb dolog. Klíma bekapcsolás után csak a belső keringető 1-es fokozatának kell folyamatosan mennie. A hűtőnek nem. Persze attól függ hány ventis a rendszer. Hűtés modulos-e vagy sem. És persze hány fok van kint. Tehát attól, hogy nem megy valami folyamatosan, attól még lehet az hibátlan rendszer! Bár lehet korábban a részletek is leíródtak, csak nem figyeltem....
Recommended Posts