Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Nálam is hasonlóan zúzott volt a kivett pollenszűrő, pedig a belevaló" volt benne. (szerviz)

Ha valaki tud valami trükköt, hogyan lehet sérülés nélkül betenni az új szűrőt, az ne fogja vissza magát.

Ugyanis a nyílásba betakar a ventilátorház, így csak ˇ"kanyarban" lehet betolni a szűrőt (Delphi). Azt meg nem szereti.

A "türelem" és a "ventilátor kiszerelése" megoldásokon kívüliek érdekelnének:-)

Köszönöm..

 

Elküldve
2 perce, flali írta:

Nálam is hasonlóan zúzott volt a kivett pollenszűrő, pedig a belevaló" volt benne. (szerviz)

Ha valaki tud valami trükköt, hogyan lehet sérülés nélkül betenni az új szűrőt, az ne fogja vissza magát.

Ugyanis a nyílásba betakar a ventilátorház, így csak ˇ"kanyarban" lehet betolni a szűrőt (Delphi). Azt meg nem szereti.

A "türelem" és a "ventilátor kiszerelése" megoldásokon kívüliek érdekelnének:-)

Köszönöm..

 

A "betöltő nyílás" http://kepfeltoltes.hu/view/160422/IMGP0001_www.kepfeltoltes.hu_.jpg  tűzfal felőli részénél van egy szögletes bővítés. Ott kell a kezedet bedugni (itt a kisebb jobb, persze kézből) és akkor tudod irányítani, hogy ne akadjon el a csöveken lévő szivacsban http://kepfeltoltes.hu/view/160422/IMGP0006_www.kepfeltoltes.hu_.jpg. Fontos!!!: közben a tervezők le- és felmenő ági összes rokonának emlegetése. :hehe:

Elküldve

Köszi

az emlegetés már megy..... az a baj, hogy a betét alsó felső élén lévő merevítés élben nem igazán hajlik, inkább törik:confused:

és szemből egyenesen nem lehet bevezetni (inszeminátorok előnyben)

Legközelebb megpróbálom nyugtató bevétele után...

A J astránál már frappásan megoldották... szemből, mintha egy polcra raknád

 

Elküldve

Sziasztok!

Nem vagyok benne biztos, de mintha kevésbé hűtene a klímám, mint tavaly. Alapállapotban kikapcsolt kompresszor mellett mekkora nyomásnak kell lennie a rendszerben? Az Op-Com 3 bar körüli értéket mutat. Nem kevés ez egy kicsit?

Köszönöm,

Ákos

Elküldve
4 órája, Krajcso írta:

Sziasztok!

Nem vagyok benne biztos, de mintha kevésbé hűtene a klímám, mint tavaly. Alapállapotban kikapcsolt kompresszor mellett mekkora nyomásnak kell lennie a rendszerben? Az Op-Com 3 bar körüli értéket mutat. Nem kevés ez egy kicsit?

Köszönöm,

Ákos

Erősen hőmérséklet függő!

Itt vannak az én mérési eredményeim hideg motornál minden esetben! Utolsó méréskor csak néhány órát ált az autó, ezért a 42 fokos hűtővíz!

(dátum / külső hőmérséklet / hűtő víz hőmérséklet / nyomás )

2015.04.29 18 °C   520 kPa
2015.05.12 17 °C   500 kPa
2015.05.30 16 °C   520 kPa
2015.07.10 21 °C   580 kPa
2015.09.01 25,5 °C 24 °C 660 kPa
2015.11.12 13,5 °C 14 °C 460 kPa
2016.03.23 9,5 °C 42 °C 500 kPa
  • Like 1
Elküldve (edited)
17 órája, Stofl írta:

Erősen hőmérséklet függő!

Itt vannak az én mérési eredményeim hideg motornál minden esetben! Utolsó méréskor csak néhány órát ált az autó, ezért a 42 fokos hűtővíz!

(dátum / külső hőmérséklet / hűtő víz hőmérséklet / nyomás )

2015.04.29 18 °C   520 kPa
2015.05.12 17 °C   500 kPa
2015.05.30 16 °C   520 kPa
2015.07.10 21 °C   580 kPa
2015.09.01 25,5 °C 24 °C 660 kPa
2015.11.12 13,5 °C 14 °C 460 kPa
2016.03.23 9,5 °C 42 °C 500 kPa

Köszönöm szépen, pont egy ilyen táblázatra volt szükségem :)
Le fogom ellenőrizni ezek alapján, hogy kell-e tölteni bele.

Módosítva : Krajcso
Elküldve

T. Fórumtársak!

Múlthéten arra lettem figyelmes, hogy nem hűt a klímám. A következőket sikerült megállapítanom: kapcsoló világít, biztosítékok rendben,

szíjhajtás megvan...... Ha jól érzem az un. mágneskuplung mehetett tönkre (korábban mintha kerregő hangot is adott volna) - bekapcsolt klímánál

a külső gyűrű forog (hosszbordásszíj által) de a szivattyú tengelye áll. Megnéztem álló motornál, ellenállás nélkül megforgatható a szivattyú tengely.

Kérdés: cserélhető-e külön ez az alkatrész, mennyibe fáj, illetve könnyen cserélhető-e? (netán le kell venni a szivattyút, tölteni a rendszert? - remélem nem)

Köszi a hozzászólásokat...

Elküldve
28 perce, flali írta:

T. Fórumtársak!

Múlthéten arra lettem figyelmes, hogy nem hűt a klímám. A következőket sikerült megállapítanom: kapcsoló világít, biztosítékok rendben,

szíjhajtás megvan...... Ha jól érzem az un. mágneskuplung mehetett tönkre (korábban mintha kerregő hangot is adott volna) - bekapcsolt klímánál

a külső gyűrű forog (hosszbordásszíj által) de a szivattyú tengelye áll. Megnéztem álló motornál, ellenállás nélkül megforgatható a szivattyú tengely.

Kérdés: cserélhető-e külön ez az alkatrész, mennyibe fáj, illetve könnyen cserélhető-e? (netán le kell venni a szivattyút, tölteni a rendszert? - remélem nem)

Köszi a hozzászólásokat...

Hogy ha elszökött a gáz  és nincs megfelelő nyomás akkor sem kapcsol be én első sorban a gázt ellenőriztetném.És csak utána mennék tovább a hiba keresésben.

Elküldve

Köszönöm astra1, megnézetem a gázt, bár néhány hónapja lett feltöltetve, akkor félig volt.

Legjobban a kerregés izgat, ami előtte volt - semmikép sem jó jel.....

 

Elküldve

A mágnestekercs működését - jól gondolom? - ellenőrizhetem multimeterrel?

Csatlakozó le, ellenállásméréssel a tekercsre; feszmérés a csatlakozó másik oldalán?

Mindkét esetben + értéket kell kapjak, ugye. (vagy szakadás, ill. 12 V)

 

Elküldve
10 órája, flali írta:

A mágnestekercs működését - jól gondolom? - ellenőrizhetem multimeterrel?

Csatlakozó le, ellenállásméréssel a tekercsre; feszmérés a csatlakozó másik oldalán?

Mindkét esetben + értéket kell kapjak, ugye. (vagy szakadás, ill. 12 V)

 

Tekercsre rovidzarat kell merned. Masik oldalon pedig jaro motornal,bekapcsolt klimanal +12V korul. Ha nincs 12V akkor valamilyen feltetel nem teljesul. Pl a gaznyomas nem eleg.

  • Like 1
Elküldve

Astra1-nek volt igaza, elszökött a gáz. A klimahütőnél egy o gyűrű ment tönkre. Sajnos nem sikerült roncsolásmentesen cserélnie a klimásnak, vennem kell egy új klimahütőt! Na ez a szívás! Állítólag 90 %-ban mindig ez történik. Ez volt a magyarázat. Teljesen más szakterületen dolgozom, de kicsit kevesellem a 10%-os "sikerarányt". 

Elküldve
9 órája, flali írta:

Astra1-nek volt igaza, elszökött a gáz. A klimahütőnél egy o gyűrű ment tönkre. Sajnos nem sikerült roncsolásmentesen cserélnie a klimásnak, vennem kell egy új klimahütőt! Na ez a szívás! Állítólag 90 %-ban mindig ez történik. Ez volt a magyarázat. Teljesen más szakterületen dolgozom, de kicsit kevesellem a 10%-os "sikerarányt". 

Én csak nem vennék egy komplett hűtőt!

https://cromax.hu/opel/astra_g_1998-2009_/legkondicionalo_rendszer/legkondicionalo_alkatreszei/klima_alkatreszei/?limitstart=0

  • Like 1
Elküldve
54 perce, gezoli írta:

Én sem szívesen, annyit mutatott a szaki, hogy az autóval szemben állva a hűtő jobb felső sarkán ott a lyuk, meg a forgács....

Igazából azt sem tudom, hogy az csak egy csőcsonk, vagy valami szelep lehetett..., netán külön cserélhető.

Az biztos, hogy az alkatrészt (bármi legyen az) nem rajta keresztül fogom beszerezni - hogy még azon is nyerészkedjen :hehe:

Egyébként lelkiismeret furdalás csöppnyi jelét sem mutatta - szinte vigyorogva közölte min. 30 k egy új hűtő....

Hogy miért mentem hozzá? Nemrég ő töltötte a klimát, azzal nem volt gond, és ami fontos volt, helyben van.

 

Elküldve (edited)
2 órája, flali írta:

Én sem szívesen, annyit mutatott a szaki, hogy az autóval szemben állva a hűtő jobb felső sarkán ott a lyuk, meg a forgács....

Igazából azt sem tudom, hogy az csak egy csőcsonk, vagy valami szelep lehetett..., netán külön cserélhető.

Az biztos, hogy az alkatrészt (bármi legyen az) nem rajta keresztül fogom beszerezni - hogy még azon is nyerészkedjen :hehe:

Egyébként lelkiismeret furdalás csöppnyi jelét sem mutatta - szinte vigyorogva közölte min. 30 k egy új hűtő....

Hogy miért mentem hozzá? Nemrég ő töltötte a klimát, azzal nem volt gond, és ami fontos volt, helyben van.

 

Tegyél fel egy pár képet.A menyiben újat kell venni én Nissen hűtőt javaslom el fogatható ár kategória nekem is ilyen van már sajnos mert a gyári több helyen vérzik, az eredeti GM 130-nál kezdődik,úgy hogy maradt az az utángyártott.de ez is 3-5C-ra lemegy úgy hogy tökéletes 1év garancia van rá.Beszerel-vel 36-40 kp.

Módosítva : astra 1
Elküldve
7 órája, flali írta:

Én sem szívesen, annyit mutatott a szaki, hogy az autóval szemben állva a hűtő jobb felső sarkán ott a lyuk, meg a forgács....

Igazából azt sem tudom, hogy az csak egy csőcsonk, vagy valami szelep lehetett..., netán külön cserélhető.

Az biztos, hogy az alkatrészt (bármi legyen az) nem rajta keresztül fogom beszerezni - hogy még azon is nyerészkedjen :hehe:

Egyébként lelkiismeret furdalás csöppnyi jelét sem mutatta - szinte vigyorogva közölte min. 30 k egy új hűtő....

Hogy miért mentem hozzá? Nemrég ő töltötte a klimát, azzal nem volt gond, és ami fontos volt, helyben van.

 

Bocsesz, ezen átsiklottam: " Sajnos nem sikerült roncsolásmentesen cserélnie a klimásnak "

Azt hittem csak az "O"-gyűrű ment tönkre. Így már elég gáz!

  • Like 1
Elküldve
11 órája, flali írta:

Én sem szívesen, annyit mutatott a szaki, hogy az autóval szemben állva a hűtő jobb felső sarkán ott a lyuk, meg a forgács....

Igazából azt sem tudom, hogy az csak egy csőcsonk, vagy valami szelep lehetett..., netán külön cserélhető.

Az biztos, hogy az alkatrészt (bármi legyen az) nem rajta keresztül fogom beszerezni - hogy még azon is nyerészkedjen :hehe:

Egyébként lelkiismeret furdalás csöppnyi jelét sem mutatta - szinte vigyorogva közölte min. 30 k egy új hűtő....

Hogy miért mentem hozzrülá? Nemrég ő töltötte a klimát, azzal nem volt gond, és ami fontos volt, helyben van.

 

Klíma terén sajnos van tapasztalatom. Én a 4. klímásnál tudtam csak otthagyni az autót. A többi szarházi lehúzós volt kezdve a szakszervizzel, folytatva a feketén dolgozó helyi laza csávóval, majd a nagynak látszó kis műhellyel. Ne ragaszkodj soha a helyihez, hanem a jóhoz!
Egy jó szakember bármikor megtérül. Dunaújvárosban tudok ajánlani.
Egy rendes klímás a gáztöltésre is garanciát vállal gázszökés esetén. 

 

  • Like 1
Elküldve

Sziasztok.

Egy megbízható jó klíma szerelőt keresek a Pesten a  XV.-XVI.-kerületben vagy Budán.Tudtok valakit ajánlani azt előre is köszönöm.

Elküldve
12 órája, Stofl írta:

Klíma terén sajnos van tapasztalatom. Én a 4. klímásnál tudtam csak otthagyni az autót. A többi szarházi lehúzós volt kezdve a szakszervizzel, folytatva a feketén dolgozó helyi laza csávóval, majd a nagynak látszó kis műhellyel. Ne ragaszkodj soha a helyihez, hanem a jóhoz!
Egy jó szakember bármikor megtérül. Dunaújvárosban tudok ajánlani.
Egy rendes klímás a gáztöltésre is garanciát vállal gázszökés esetén. 

 

Köszi, kérem a klímás elérhetőségét

Elküldve
2 órája, flali írta:

Köszi, kérem a klímás elérhetőségét

http://www.ozoon.hu/elerheto.html

Ez az. Eddig nagyon jók a tapasztalataim. Két autóval fordultam meg a srácnál. Volt tömszelence csere, töltés, szivárgás keresés, tisztítás.

Amikor nála gáztöltést kértem, akkor arra végez nyomáspróbát, tesz bele jelölőt, és ha visszarendel néhány héten belül kontrollra, akkor az esetlegesen elszökött gázt állja.

  • 3 weeks later...
Elküldve

Sziasztok. Van egy 2010-es Astra G-m. 1.6 16V. Nagy dilemma előtt állok.

Tudom nem mai csirke az autó, de van egy problámám.

Motor melegedés. Télen menet közbe semmi gond, 80-90 fok között áll a mutató stabilan.

Nyáron (vegyünk egy melegebb 27-30 fokos napot) menet közbe 80-90 fok között (közelebb a 90 fele)

Amikor viszont lassan megyek, araszolok, vagy állok a lámpánál, esetleg a dugóban, azonnal 90 fok, vagy felette van. (Ugye 92-93 körül hallom hogy kapcsol a ventilátor). Normális ez a melegedés? Vagy érdemes egy vízhűtőcsere?? El lehet tömődve?? (Termosztát rendbe nemrég volt cserélbe, meg a hőmérséklet jeladó is.)

Mit ajánlotok?  Köszönöm

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.